Tips om zoontje in slaap te laten vallen

Gast

Tips om zoontje in slaap te laten vallen

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:04

Mijn zoontje is net 1 jaar geworden. Als ik hem thuis wakker in z'n bedje leg (zowel overdag als 's avonds) komt hij direct recht staan, gooit z'n beer en tut uit bed en begint hysterisch te brullen. Ik heb hem al een paar keer laten doen maar dan geraakt hij zodanig over z'n toeren dat ik hem er toch maar uithaal, ik heb ook al geprobeerd om hem herhaaldelijk terug neer te leggen en hopen dat hij blijft liggen maar dat was ook zonder succes.
Hetgeen wel helpt is hem al slapend in bedje te leggen. Hij valt dan bij mij in men armen in slaap en dan draag ik hem naar z'n bedje. Ik vraag me alleen af of ik hem op deze manier geen slachte gewoonte aanleer.
Wat wel raar is: bij de onthaalmoeder doet hij dit niet. Daar valt hij zonder problemen in slaap.
Heeft er iemand tips?

Gast

RE: Tips om zoontje in slaap te laten vallen

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:16

Eens hij kalm is in zijn bedje leggen en er zelf bij blijven zodat hij je ziet, maar hem niet aankijken? Zodat hij weet dat je er nog bent? 'k Weet niet, is maar een idee ... En telkens wat verder van het bedje weg gaan zitten totdat je niet meer in de kamer hoeft te blijven.

petra

Berichtdoor petra » 14 jan 2008, 12:35

ik heb het zelfde probleem met onze zoon , nu ook 1 jaar!
Ik ben wel thuis dus geen onthaal moeke waar het wel lukt.
Ik leg hem nu neer met een flesje water aan zijn mond en zonder te wenen valt hij binnen de 2 min in slaap.
Tutje wil hij niet dus daar kan ik hem niet mee troosten, wel met fles.
kweet wel dat dit niet een goede manier is maar hij slaapt wel zonder te krijsen!
En laten wenen is hier geen optie, hij blijft dit een uur vol houden, daarna kan ik het niet meer aan horen hoor.
Dus laten wenen heb ik opgegeven!(heb het een week geprobeerd, was zelf "op" hoor)
succes
groetjes petra

snoopy

Berichtdoor snoopy » 15 jan 2008, 08:53

Hier ook hetzelfde probleem. Wij hebben hem gewoon wakker in zijn bedje gelegd en ja wenen dat hij doet. De eerste keer heeft hij het 45 minuten vol gehouden en vanaf dag 2 nog max 20 min. Soms ben ik nog maar beneden en slaapt hij al. Als hij blijft wenen wel telkens gaan kijken na 15 minuten om te zien of allaes wel ok is. Zo gaat dit bij ons, we kijken er wel op dat hij elke dag om ongeveer het zelfde tijdstip gaat slapen. Allee hopelijk lukt het bij jou ook veel succes

snoopy

Berichtdoor snoopy » 15 jan 2008, 08:54

enne voor wij gaan slapen gaan we ook nog altijd is kijken

Elke

Berichtdoor Elke » 15 jan 2008, 11:47

Hier ook zo'n moeilijk slapertje. (binnen 3 weekjes wordt hij 1!!)
Heeft in zijn bedje geslapen tot hij in het ziekenhuis terecht kwam (op 9 maanden), daarna wil hij niet meer in zijn bedje liggen. Begint al te krijsen als ik hem er nog maar even inzet.
Daarvoor is hij ook nooit zelf in slaap gevallen (altijd aan mijn borst, maar ik kon hem dan wel gewoon in zijn bedje leggen, zonder problemen).
Zoals gezegd, heeft hij in het ziekenhuis gelegen toen hij 9 maand was, en sindsdien is het echt erg.
Hij slaapt nu tussen ons, in het grote bed. Hij valt nog steeds in slaap aan mijn borst. Overdag wil hij ook niet slapen.
"Probleem" is nu dat hij bij de onthaalmoeder moet slapen. Ze legt hem in het bedje, maar wenen dat hij doet, niet normaal. Gisteren 2 uur laten wenen.
Ik zou het zelf niet kunnen aanhoren.
Ben nu dus een beetje ten einde raad. Ik weet wel dat hij uit zichzelf zou moeten inslapen, maar om hem daarvoor zo te laten wenen ... :-(

Terug naar “Je baby maand na maand”