reflux! Help!

ellen

reflux! Help!

Berichtdoor ellen » 14 jan 2008, 10:18

mijn dochtertje van bijna 5 maanden heeft reflux. Ze krijgt hiervoor medicatie. Ik ben sinds drie weken aan het overschakelen van borstvoeding naar flessenvoeding.
Sinds vorige week is haar reflux enorm verergerd. Ze geeft veel meer over, heeft veel meer pijn aan haar maagje en weent dus ook veel meer.
Ze krijgt nochthans NAN AR 1. Dit is dus dikkere melk dan bij borstvoeding.
Ze heeft sinds vorige week wel haar eerste tandje en ik vermoed dat een tweede tandje op komst is.
Heeft er iemand ervaring met reflux en het krijgen van tandjes? Verergert dit?
Heeft er iemand ervaring met reflux en het overschakelen op flessen en hierdoor meer last van reflux?
Alle tips zijn welkom. Ik start volgende week met werken en het wordt voor de onthaalmoeder heel zwaar op deze manier! En natuurlijk is het voor ons meisje allesbehalve leuk!
bedankt alvast!

Gast

RE: reflux! Help!

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 11:46

dochter heeft 9 maand zware reflux gehad, niet veel tegen te beginnen, hadden ook hoop opgegeven dat het vanzelf zou over gaan, ze kreeg enfamil ar1 en dan ar2, dit ging beter na een 5 tal andere soorten te hebben geprobeerd, tis wel iets raars, als ze spugen is het meer "poederachtig" waardoor het niet meer zo brand in de keel, we verdikten dit ook nog met nutriton. denk niet dat het door tandjes krijgen erger wordt, misschien ook eens andere melk proberen

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:45

de techniek die osteopaat eddy lippens gebruikt heeft ons enorm geholpen, ze had een verbrande slokdarm toen ze 7 weken was, nam Losec, we waren al naar twee osteopaten geweest die niet konden helpen, op aanraden bij lippens geweest en nadien kon ze zonder haar medicatie en viel ze zelf in slaap in haar bedje, werkelijk een wonder! zie www.kiss-kinderen.be, en maak maar snel een afspraak, dat is de beste tip die ik je kan geven!

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:40

Mijn KA zei dat reflux kan verergeren bij het overschakelen op flesvoeding als ze allergisch zijn aan koemelk. In flesvoeding zit meer koemelk dan in bv.

Terug naar “Je baby maand na maand”