Hoe doen jullie het huishouden?

@Debbeke

RE: Hoe doen jullie het huishouden?

Berichtdoor @Debbeke » 02 jan 2008, 14:25

Meid, meid, Debbeke,

het is ik hier, Monika, hoe gaat het met jou?? Ik kom regelmatig nog hier op Zappy maar ons forumpje is opnieuw verdwenen!!

Hoe gaat het met je tweede meid en met Tabitha??

Ben je al terug aan het werk??

Laat me vlug iets weten, en waar we eventueel een eigen forumpje kunnen opstarten!!

Knuf, Monika

flurk

Berichtdoor flurk » 02 jan 2008, 15:00

Ik heb een kindje van bijna 6 maanden.
Ik kom er ook niet meer aan toe aan het huishouden.
Vind dat zo'n baby veel energie vergt van je.
Vroeger was ik elke dag aan het poetsen, nu 1x/week als ik er aan toe kom.
Heb er ook maar één maar tis een grote aanpassing.
Binnenkort terug gaan werken, ben dan benieuwd hoe het dan gaat gaan met het huishouden.
Man helpt soms wel mee...

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 15:39

Nog zo een slordige mamma :)
In het begin kon ik me er mateloos aan ergeren maar ik denk dan beter een keertje rommelig en kindjes aandacht dan omgekeerd.
Wij hebben geen gemakkelijke baby ze vraagt ontzettend veel aandacht en ik moet iedere nacht gemiddeld 4x uit mijn bed, 1x om flesje te geven de andere keren omdat ze haar tutje kwijt is.
Er komt iemand met dienstencheques poetsen maar ja opruimen en de was en koken blijft nog over voor mij.
Ik ga fulltime werken mijn man is zelfstandig.
Blij dat ik niet de enige ben!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 07:30

up up

Debbeke

Berichtdoor Debbeke » 04 jan 2008, 13:23

@Monika, ik heb een nieuwe topic aangemaakt bij preconceptie, de naam is 'menopur (topic sinds 2005)'. Ik hoop jou daar en de anderen terug te vinden.

@de anderen, sorry voor dit ot-gesprek

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 13:36

Hier hetzelfde probleem! Dus na lang aarzelen toch maar gekozen voor dienstencheques... Ik ben sinds eind september ingeschreven bij een bedrijf dat normaal gezien elke week een vaste poetsvrouw zou sturen, maar heb tot nu toe (drie maanden later) nog maar twee keer iemand gezien... De eerste is ziek geworden nog voor ze effectief begonnen was, dan is er een keer een vervangster gekomen maar dat kon maar éénmalig, dan had ik twee weken later eindelijk een nieuwe vaste - op papier dan toch - maar die heeft de twee weken daarna telkens ziek afgebeld en gisteren heeft ze gewoon zonder te verwittigen haar kat gestuurd... Dus nu hebben ze mij een nieuwe vaste beloofd vanaf volgende week. Ik ben eens benieuwd!

Maar ik wil echt wel een poetshulp want ik geraak bijlange niet meer rond. Als er volk langskomt, is mijn standaardzinnetje: "niet op de rommel letten hé"...

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 15:57

Ik heb hiermee ook wel wat problemen. Heb peuter van 2.5 jaar en rondkruipende baby van 8 maanden en hun dutjes zijn verschillend dus 't is hier ook altijd zoeken van wanneer doe ik nu dit en dat. Afstoffen en was opzetten en plooien is geen probleem net zoals stofzuigen en ik heb de oplossing gevonden voor het dweilen en ruiten poetsen. Elke week komt er iemand drie uur dweilen (al de vloeren ) en die doet dan ook de badkamer plus hier en daar een raam dus ik ben goed geholpen. Liever een poetsvrouw dan continue in stress zitten van kijk mijn ramen zijn vuil en dit en dat... Als het financieel mogelijk waarom zou je het dan niet doen en neen ik ben niet lui want ben dagelijks wel bezig met koken en wassen en vouwen en badkamer opruimen na hun dagelijks badfestijn plus dagelijks stofzuig ik wel twee keer tja kruimels eh plus dan nog strijken dus kheb het druk genoeg en werk dan nog 32 uur . Leve mijn poetsvrouw en dan gewoon voor dweil en ruitenwerk dus...

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 15:59

Nog even vergeten !! Ik heb een poetsvrouw in het zwart sorry ze maar dat dienstencheques gedoe daar doe ik niet aan mee. Voor de helft van de tijd dagen ze niet op of zijn ze ziek dan betaal ik liever wat meer voor iemand die wekelijks komt! In acht maanden is mijn poetsvrouw nog maar twee keer niet gekomen door dat ze op verlof was dus valt goed mee eh!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 17:23

ik ben een pietje precies in het huishouden,ben gewoon zo en sinds de geboorte van onze zoon,nu 4m geleden is dat nog zo!ik neem hem overal mee!poets ik boven,gaat hij in de relax naast mij,poets ik onder,in het park en las ik een pauze in om hem te voeden en te spelen
poets ik de vensters buiten dan gaat hij mee of hij moet net in bedje middagdut doen
poets ik de auto dan gaat hij in de auto
hij is er altijd bij

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 05 jan 2008, 18:14

Tja nu je kleintje nog zo klein is zal dat zo nog wel lukken.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar vrees dat eens je kindje kruipt of stapt en zo zijn eigen willetje krijgt je het toch zo ni zal kunnen blijven doen...
Ik kan me ook vergissen natuurlijk...

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 19:55

Ik vind een proper huis niet zo belangrijk, zie het nut niet van elke week grote kuis en strijken doe ik ook nauwelijks: ik probeer er op te letten dat ik zo min mogelijk kleren koop die gestreken moeten worden en het kan me echt niet schelen wat "de mensen wel zullen denken" als ik eens wat verrimpeld voor de dag kom. Laat hen maar zwoegen en zuchten en strijken en ramen lappen, ik heb ondertussen een heerlijke tijd met m'n gezin. Dat is toch het belangrijkste?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 00:42

niet zagen en klagen en gewoon verder doen!

of een kuisvrouw aanvaarden!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 00:44

@ 20:55

Vuile, luie trien, ik ben blij dat ik geen kind ben van jou hoor!

Hopelijk leer je uw kinderen meer netheid bij!

neen dat is niet hel belangrijkste, nooit gehoord van allergieën enzo??????

zo degoutant, die luie vuile trienen!

Jo

Berichtdoor Jo » 06 jan 2008, 09:09

Allez, er was zich hier blijkbaar weer een puber aan het amuseren vannacht. Ik heb gezien dat er op verschillende topics van die bewust shockerende (dat hoopt de auteur ervan toch) posts staan. Moest jij niet al lang in bed liggen?

Wat de vraag van de opstartster betreft: ik doe een deel van m'n strijk ook weg (dienstencheques). Ik heb ook een tijdje een poetsvrouw gehad, maar was er niet tevreden van, en ben nu op zoek naar iemand anders. Ondertussen poetsen mijn man en ik zelf, elke zaterdag grondig en tussendoor stofzuig ik nog eens of zwier ik in de keuken een dweiltje in het rond. Ik doe eigenlijk ook veel als mijn zoontje (6,5 maanden) wakker is. Hij zit dan bij mij in de keuken in z'n kinderstoel te spelen en te brabbelen, en ondertussen maak ik de vaatwas leeg (ja, da's pas een uitvinding!), vouw ik de was op, strijk ik een beetje, maak ik het eten klaar, enz. Ik mag hem enkel niet in z'n park leggen op op z'n speelmat, want dan is het concert! Enkel z'n stoeltje is goed. Ik zet hem zelfs bij mij als ik op de computer bezig ben (moet thuis veel op computer werken voor m'n job) en dat vindt hij ook best.

En voor de rest: ik ben niet meer zo freakerig als vroeger. Ik kan al eens wat rommel laten liggen en denken 'ik doe het morgen wel'. Zolang we proper gewassen en gekleed zijn, het eten hygiënisch bereid is en m'n zoontje niet op een vuile vloer z'n eerste kruippogingen moet ondernemen, ben ik al tevreden. De rest komt wel.

Groetjes,
Jo

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 09:21

@ jo: ook zo'n vuile, luie trien

misschien schokerend maar wel de waarheid!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 09:22

excuseer shockerend!

moo

Berichtdoor moo » 06 jan 2008, 09:40

Ken je dat reclame-jingeltje nog van vroeger: 'want het leven is meer dan afwassen alleen'? Misschien een opsteker voor desperate housewives zoals 10:21. Ik zou in elk geval niet willen dat mijn zoon zich later zijn moeder herinnert als die nette dame die altijd aan het poetsen was, eerder als die toffe die altijd met hem aan het spelen en ravotten was. Tja, prioriteiten, je kan ze alleen maar voor jezelf stellen, zeker?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 09:50

Beter zelf heel hygiënisch zijn en een huishouden dat er wat rommeliger bij ligt, dan omgekeerd.

Bij mijn schoonmoeder is dat het geval, beikes!
Het huis is kraaknet, maar zij en haar man dragen hun kleren meerdere dagen. Persoonlijke hygiëne is dan ook ver te zoeken.

Wat heb je dan met een huis dat piekfijn in orde is???

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 10:02

Amai, ik ben dan een supermama, want mijn kinderen zijn altijd mooi gewassen, mijn man en ik ook, mijn huishouden is altijd meer dan in orde, en ik ga nog eens fultime gaan werken met 2 kinderen.

+ Als de kinderen wakker zijn hou ik me nog veel bezig met hen ook, kleuren, spelletjes,...

Ik ken nochtans veel vriendinnen die hetzelfde kunnen als wij.

Mijn moeder kon en kan dit ook, mijn schoonmoeder ook, tja misschien een goede leerschool gehad?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 10:55

@11.02: proficiat! En wellicht ook de tofste vrouw ter wereld ook

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 11:00

@ hierboven: eigenlijk wel (volgens mijn man en mijn collega's toch) ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 13:44

en dan te bedenken dat de meste allergieën, als ze al niet gewoon genetisch zijn, te wijten zijn aan overdreven netheid en smetvrees...

Hier alleszins nog een "vuile, luie," maar heel gelukkige en niet-gestresseerde mama van 2 supergezonde kindjes!!

N_atalie

Berichtdoor N_atalie » 06 jan 2008, 14:12

Het huishouden...

Toen ik nog in zwangerschapsverlof zat deed ik het huishouden doordeweek tijdens de slaapjes van onze kleine meid.

Nu ik terug fulltime ga werken gebeurd alles in het weekend. We proberen op zaterdagvoormiddag alles rond te hebben (buiten de was en de strijk) en dat lukt voorlopig nog goed... 't Is wel even heel druk dan, maar 't huis is weer netjes voor een week... (tussendoor wordt ook wel nog geborsteld doordeweeks 's avonds).

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 15:15

en hoe doen de mama's die onregelmatige dagen en uren werken dit?
MOest ik kunnen ik plan het ook zo dat ik vb woensdag boven kuis,donderdag beneden en zo maar elke week werk ik andere dagen en uren, en eerlijk gezegd, nee mijn huis ligt er lang niet zo proper bij als ik zou willen.

mama van 2 (een baby en een peuter)

Berichtdoor mama van 2 (een baby en een peuter) » 06 jan 2008, 19:24

ik wil niet aanvallen maar een huis die netjes is is volgens mij toch veel aangenamer.
ik sta van dinsdag tot vrijdag op om 3u30 om te gaan werken en ben om 15uur terug thuis.
dan begin ik onmiddelijk aan het avondeten tot 16uur en dan ga ik mijn peuter van school halen die krijgt een boterham en terwijl hij eet plooi ik de was op ook aan de keukentafel en kletsen we wat.
dan speelt de zoon wat en ga ik boven de was weg doen en flipper ondertussen duurt al bij al 20 min.
dan de kindje in bad en de kleertjes voor s'morgens klaar leggen.
alles kan gedaan worden maar mensen laten alles veel te lang liggen ik ben uren bezig overdag maar mijn huis ligt er kraaknet bij (voor sommige zal dat de poetsziekte zijn maar maar dat kan mij niet schelen;
lang leven en net huis.
het positieve aan mijn overmaat aan werken is ook mijn slanke lijn.

Terug naar “Je baby maand na maand”