september 2007 baby's...

goopje

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor goopje » 16 nov 2007, 15:16

tiani heeft voor het eerst van 22u tot 7u geslapen. Ik wist niet wat me overkwam
Voor de rest zit ze nog op 5 a 6 voedingen (bv).

Als ze in haar relax zit, begint ze al te grijpen naar de speelgoedjes die voor haar hangen, een mooi zicht, kan ik uren naar kijken.

Ilse, hoe is het met de uitslag???

Grtjs en een goed weekend allemaal

Babs

Berichtdoor Babs » 16 nov 2007, 15:47

He dag allemaal,
ik heb een dochtertje, Axelle, geboren op 16 september. Alles ging goed, tot ze vannacht heel vreemd is beginnen hoesten, dat was vreselijk om te horen gewoon... ben dan vandaag naar de KA geweest en ze heeft het RSV virus opgelopen... zo erg gewoon, dat dutske is nog maar 2 maand oud en al zo ziekjes... ik was mezelf al met een schuldgevoel aan het opzadelen omdat ik maar 5 weken borstvoeding heb kunnen geven en dat ze dus niet genoeg antistoffen had, maar dit is blijkbaar een virus dat zelfs BV kinderen kunnen oplopen... dus hierover moet ik me toch geen zorgen maken...
Verder slaapt ze ook al een beetje door... laatste fles van 150cc rond 22h30, bedje in rond 23h30 en dan slaapt ze tot een uur of 5 en ook al een paar keer tot 7u, dus dat vind ik wel leuk!
nu maar hopen dat ze snel geneest en het niet erger wordt!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 18:09

Ons dochtertje is ook beginnen hoesten maar haar neusje is meestal nogal redelijk vrij. Ik heb naar de KA gebeld en ik moet het een beetje afzien. Als het erger wordt moet ik wel langskomen. Maar het is inderdaad erg dat zo'n klein dutske al aan het hoesten is. Maar wie heeft er momenteel geen verkoudheid, je hoort niets anders :=

Wij hebben een forum voor kindjes die in september 2007 geboren zijn. Wie nog mee wil "tetteren" over de kindjes of andere dingen, altijd welkom:

http://groups.msn.com/September2007ukkies/_whatsnew.msnw?&pps=k

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 18:49

Hey Babs,

Mijn dochtertje is ook beginnen hoesten. Moet jij iets speciaals geven of doen? En is het gevaarlijk???

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 09:24

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Katrijn, 1 september, dochter Cornelia
Annabel, 1 september, zoon Matteo
Petitje, 4 september, zoon Denis
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Anneke, 11 september, dochter Aysha
Natalie, 12 september, zoon Lander
Nala, 13 september, zoon Mauro
Babs, 16 september, dochter Axelle
Ilse, 18 september, zoon Onno
Maaike, 18 september, zoon Seth
Lore, 18 september, dochter Lena
Kelly, 18 september, zoon Wout
Mieke,24 september,dochter Camille
Kegi, 25 september, zoon Dario
Els, 25 september, zoon Mathis
Bollemotje, 25 september, dochter Tille
Minneke, 28 september, zoon Luka

Ilse

Berichtdoor Ilse » 19 nov 2007, 20:48

@Goopje: Heb de laatste dagen niet de tijd gehad om eens te kijken op zappy, veel bezoek ed...de uitslag van Onno is al veel beter, merci voor gouden tip!

Vraagje aan iedereen : slapen jullie baby's al op een aparte kamer? Mijn zoontje krijgt zijn laatste voeding om 24u en slaapt dan ongeveer tot 6 of 7u welliswaar met veel onderbrekingen, geven hem dan zijn tutje, maar misschien is het beter da we hm op een aparte kamer leggen?? hoe pakken jullie de nachten aan?

Marjan

Berichtdoor Marjan » 20 nov 2007, 08:51

Ilian slaapt sinds enkele weken op zijn eigen kamer, vanaf hij ongeveer twee maanden oud was. Die overgang is probleemloos verlopen en hij slaapt daar duidelijk ook beter! Hij slaapt van 22u tot 08u. Ik geef hem wel al slapende nog zijn laatste flesje rond 23u (drinkt hij maar half op). Eén keer rond 4u moet ik zijn tutje geven. Af en toe wordt hij al wakker tussen 6u en 7u maar dan neem ik hem bij mij in bed en daar slaapt hij dan verder tot 8u.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 20 nov 2007, 10:15

Woutje slaapt sinds een goede week ook allleen op zijn kamertje, bij ons op de kamer werd het te koud. Eerste nacht is verschrikkelijk voor de mama, je bent gewoon het kleinste kreuntje, zijn ademhaling te horen en dan is het muisstil (babyfoon spingt enkel op als hij hardere geluiden maakt). Wij hebben wel een angelcare en dit stelt me gerust. Ik heb net als marjan ook de indruk dat hij beter slaapt in zijn eigen kamertje (misschien omdat het er warmer is?). Gisteren laaste keer eten gegeven om 20.30u daarna is hij bij ons in de zetel in slaap gevallen en hebben we hem rond 22.30 in zijn bedje gelegd, om 01.30 terug eten gegeven en om 7.45 deze morgen hoorde ik hem geluidjes maken (plezier geluidjes), ben rond 8 uur gaan kijken en hij lag met zijn oogjes open te trappelen in zijn slaapzakje.
Elke morgen als ik boven zijn bedje hang om hem eruit te nemen krijg ik een mooi glimlachje.

Vandaag moet ik met hem naar K&G voor zijn eerste spuitjes ik heb me psychisch al proberen voor te bereiden om zelf geen traantjes te laten.

petitje

Berichtdoor petitje » 20 nov 2007, 10:44

mijn zoontje heeft de eerste 6-7 weken bij ons op de kamer geslapen, maar zowel hij als wij werden echt van alles wakker. Ook wouden wij t niet te warm maken bij ons, en vonden t misschien net te koud voor hem.
Dus is ie toen verhuisd naar zijn eigen kamertje, en dat ging gelijk goed.
Ook leggen we hem sindsdien na zijn laatste flesje 21.30u gelij in bed ipv bij ons beneden tot we ook gaan slapen. Hij slaapt door tot 6.30 en dan maak ik hem wakker voor zijn flesje ( in t weekend gemakkelijk tot 8u).
Ik hoef er eigenlijk tussenin echt niet uit, mijn man gaat wel kijken als ie gaat werken 3.30u.

Liggen jullie kindjes al echt in bed of in een wiegje? De onze slaapt nog in zijn draagmand ( die in zijn bed staat) wou dit nog tot t einde van t jaar volhouden...
En overdag slapen ze dan altijd en alleen maar beneden of ook boven, wij hebben t idee dat ie boven wel zou slapen ( onder slaapt ie bijna niks overdag).
En vooral hij wil absoluut niet meer in zijn park slapen, nu toch al meer dan een maand niet meer, zelfs als we hem er slapend inleggen is ie gelijk weer wakker, ik vond t anders wel handig. Iemand idee hoe we dit kunnen oplossen? Hij wil ook niet in t park liggen om te spelen, of komt dat nog?

Ilse

Berichtdoor Ilse » 20 nov 2007, 11:05

We gaan deze nacht ook proberen om ons zoontje apart te leggen, hij is 9 weken nu en de gebroken nachten beginnen mama en papa een beetje op te breken...:-)
Ik word ook wakker van elke kreun en als hij te stil is ben ik ook niet echt gerust...het zal wel ooit eens beteren zeker?

Onze zoon slaapt ook nog in zijn draagmand maar dat gaan we niet lang meer kunnen volhouden, hij is al 61 cm ondertussen, tijd voor zijn bedje dus.

Ons zoontje slaapt ook niet in zijn park, na een half uurtje is hij het beu, wordt hij moe maar weigert eveneens daar te slapen, enige oplossing is dan ook zijn vertrouwde draagmand.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 nov 2007, 14:28

Wij komen juist terug van K&G, ons Woutje weegt reeds 5.7 kg en meet 59 cm, hij is dus mooi bijgekomen. De prikjes vielen goed mee. Bij het eerste prikje gaf hij ging kik, bij het tweede heeft hij zich wel even laten horen. Het vacin voor het rotavirus was een minder succes (wordt via spuitje in de mond gespoten). Hij speekte het gelijk terug uit en daarna gaf hij ook nog wat melk terug, ik vraag mij af hoeveel hij hiervan binnen heeft. Dokter zei dat het niet erg was, dat ze niet de volledige hoeveelheid op moeten hebben..

's nacht ligt ons woutje in zijn bedje boven op zijn kamer en overdag slaapt hij soms in zijn park en soms in de zetel. Hij heeft het overdag ook moeilijk voor in slaap te vallen, wat bij ons helpt is een doekje op zijn gezichtje leggen zodat hij niet te veel afleiding heeft, van zodra hij slaapt neem ik het doekje weg. Om hem overdag al in zijn bedje te leggen vindt ik wat vroeg, hij heeft helemaal nog geen vast leefpatroon. Trouwens vanaf januari gaat hij naar de onthaalmoeder en daar slaapt hij tot hij 6 maand is ook in de woonkamer.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 20 nov 2007, 14:33

vergeten naam in te vullen.

Kegi

Berichtdoor Kegi » 20 nov 2007, 16:46

Dario is vandaag net 8 weken en slaapt nog bij ons op de kamer. Hebben voor hem nog geen kamertje. Hebben maar 2 slaapkamer en eentje staat nog vol verhuisdozen, dus hij zal nog een heel tijdje bij ons liggen. Vind ik natuurlijk helemaal niet erg, want word niet veel wakker 's nachts. Dario gaat na zijn laatste fles (22u) zijn bed in, vriend gaat slapen rond 23.30u en ik rond 1u. Rond 5u staat mijn vriend terug op en rond 6u is Dario wakker. Wij worden niet wakker van elkaar.
Momenteel slaapt hij nog steeds in zijn draagwieg en die staat in zijn bedje achter ons bed. Wil dit toch zo lang mogelijk volhouden. Het is nogal koud op onze kamer (geen verwarming) en dit lijkt met toch warmer dan zijn bedje.

@Kelly, wat flink van je kereltje dat hij zo braaf was met de spuitjes. Wij moeten volgende week dinsdag gaan voor zijn eerste spuitjes. Ben eens benieuwd of hij ook zo braaf gaat zijn.

Natalie

Berichtdoor Natalie » 20 nov 2007, 19:05

Mijn zoontje slaapt al enkele weken in zijn groot bedje. Voordien sliep hij in de draagmand maar niet bij ons op de kamer. Ik lig dan te veel te luisteren. Hij gaat slapen rond 11u en eet dan nog eens rond 4 à 5 u en slaapt dan verder tot rond 7u3O. Ik word het wel beu om s'nachts te moeten opstaan.
Bij mijn oudste zoontje sliep door aan 6 weken.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 21 nov 2007, 11:25

Ons zoontje heeft vannacht voor de eerste keer de nacht door geslapen, zijn laatste flesje gegeven om 21u30 en om 6u was hij er terug, het doet deugd dat je zo eens kan doorslapen.

Volgende dinsdag krijgt hij ook zijn eerste spuitjes...hopelijk heeft hij er niet teveel last van.

Liesbeth

Berichtdoor Liesbeth » 21 nov 2007, 12:31

Onze dochter, bijna tien weken, sliep tot voor kort ook redelijk door. Laatste voeding rond 22 uur en terug wakker rond 6 uur.
Jammer genoeg heeft ze nu een serieuze verkoudheid waardoor ze 's nachts een aantal keer wakker wordt. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar 't probleem is dat ze helemaal geen tutje, noch handje, noch duim, noch knuffel wil. Haar enige troost is de mama met de lekkere moedermelk...
Hierdoor zijn het terug nachten zoals in haar eerste weken: 22 uur, 2.20 uur, 5.15uur,...
Had ze maar een tutje.
Ook zij slaapt nog niet op haar eigen kamer. We zullen wachten tot ze opnieuw wat doorslaapt. Overdag slaapt ze hier beneden in haar wieg.

goopje

Berichtdoor goopje » 21 nov 2007, 19:41

tiani slaapt nog altijd bij ons op de kamer in haar draagwieg. zolang ze er nog in past en nog bv krijgt, blijft ze daar ook in slapen. Overdag zullen we haar wel al eens in haar bedje leggen. Maar meestal slaapt ze overdag in het park of in haar wiegje.

Gelukkig slaapt ze redelijk lang, meestal van 21.30 tot 6u of zelfs later. Maar nu zitten we te sukkelen met Xander en Kaila. Xan heeft vorige week 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met diarree en overgeven. nu bleek dat het salmonella was. Gisteren hebben we kaila met dezelfde symptomen moeten binnenbrengen langs spoed. waarschijnlijk hetzelfde...
nu zit ik hier op de laptop terwijl mijn meisjes liggen te slapen.

zo, ga nog ff vd rust genieten en dan ook mijn bedje inkruipen,
tot later

Gast

Berichtdoor Gast » 22 nov 2007, 08:48

Gisteren heel de dag op trot geweest met de papa en ons woutje. Eerst IKEA dan gyn en als laatst naar mijn ouders. Met gevolg dat ons woutje heel de dag niet geslapen heeft (of toch heel weinig). Deze nacht heeft hij dan wel zijn slaap ingehaald, hij heeft laaste voeding om 21 u gekregen en heeft tot 8 uur deze morgen geslapen. Ik ben deze morgen al eens een paar keer gaan kijken of alles nog in orde was maar hij sliep gewoon door. Ik ben zelf maar om 7.30 opgestaan om melk af te kolven om de druk er af te laten. Ik was wel van plan om hem om 09 uur wakker te maken. 12 uur zonder voeding voor een kindje van 9 weken is nog wat lang denk ik.

Straks krijgt hij dus nog eens een flesje met afgeklofde melk. Ik ben benieuwd of hij het flesje gaat aannemen. Vorige zondag had ik ook melk afgekolfd omdat er heel veel bezoek kwam en als er 15 man op mijn vingers staat te zien als ik bv geef voel ik me toch niet zo op mijn gemak. Maar meneer weigerde zijn fles en heb ik uiteindelijk toch maar de borst gegeven. Vandaag nieuwe poging. Misschien zocht hij toen ook geborgenheid met al die vreemde mensen om hem heen en met al die drukte.

@ goopje: kleine kindjes die in het ziekenhuis liggen is helemaal niet leuk. Hoe oud zijn uw 2 andere kindjes?

goopje @ hierboven

Berichtdoor goopje @ hierboven » 22 nov 2007, 12:15

Xander is 1 november 4jaar geworden en Kaila is 18m.
Voor Xan was het makkelijker omdat hij begreep dat de kabel van zijn infuus niet zo lang was. Maar kaila draait alle kanten op, mag niet uit haar bedje.

gelukkig hebben ze juist haar infuus afgekoppeld, nu moet ze bewijzen dat ze voldoende eet en geen diarree meer heeft. duimen dus...

goopje

Berichtdoor goopje » 23 nov 2007, 20:50

Tiani heeft sinds vandaag haar eerste tandje erdoor!!!

Ik dacht dat ze nog een restje melk in haar mondje had en wilde dit wegvegen, maar het lukte niet. Nog eens geprobeerd en ja hoor, daar prijkt haar eerste tandje rechts onder.
Daardoor dat ze waarschijnlijk de hele week niks deed dan kwijlen...

Kaila is van deze middag ook thuis uit het ziekenhuis. Volgende week zullen we de uitslag van alle tests weten. Waarschijnlijk ook salmonella zoals Xander 2w ervoor.

Ga nu nog ff bij mijn ventje in de zetel kruipen, daar is het de laatste dagen ook niet van gekomen in het ziekenhuis.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 25 nov 2007, 08:44

Krijgen babytjes op deze leeftijd al tandjes? Dit is mijn eerste dus ik weet er helemaal nog niets van, ik dacht dat peutertjes pas tandjes kregen rond 7 maand. Ik zal straks ook eens in ons Woutje zijn mondje kijken. Hij zevert ook redelijk veel de laaste tijd maar ze hadden mij wijsgemaak dat dit was omdat ze hun tongeske hebben ontdekt.

goopje

Berichtdoor goopje » 26 nov 2007, 15:49

Kelly, sommige baby's worden zelfs met een tandje geboren.
Maar meestal is het ook rond de 6e maand dat het eerste tandje doorkomt. Sommige wat vroeger, anderen wat later.
Vandaag nog eens op controle geweest met Kaila en de dokter eens naar Tiani laten kijken, en het is inderdaad haar eerste tandje!
NU kan het volgens haar wel nog maanden duren voor het tweede erdoor zou komen, maar dat zullen we dan wel zien he...

Natalie

Berichtdoor Natalie » 26 nov 2007, 19:46

Ik ben naar K&G geweest. Mijn zoontje woog 5,300kg en was 59 cm groot. Omdat het een grote eter is mag ik aan 3 maanden al beginnen met groentepap. Hij drinkt nu nochtans al beba ingedikt met nutriton.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 29 nov 2007, 11:13

Ik denk dat Onno ook zijn eerste tandje aan het krijgen is...
Ergisteren heeft hij zijn eerste inentingen gekrgen, hij heeft er gelukkig weinig last van gehad.

@Nathalie : Ik zie dat jouw zoontje is geboren op 12 september, mijn zoontje is geboren op 18 sep, hij weegt ondertussen ook al 5kg770 en is ongeveer 61 cm groot...hij krijgt flesvoeding nan ha 1, 180 cc, 6 flesjes per dag. Ga je nu proberen met vast voedsel (fruitpapjes ed), wat zeiden ze juist bij k&g? Ik ga het dan ook eens vragen want ik heb de indruk dat hij soms ook nog honger heeft en de flesvoeding een beetje beu begint te worden...

petitje

Berichtdoor petitje » 29 nov 2007, 11:28

goh als ik jullie verhalen lees maak ik me toch wat zorgen hoor
mijn zoontje is van 3/9 en weegt nu 4600gr en is 57cm wat den kabouterke tov jullie kindjes.
Hij drinkt nog maar flesjes van 150ml.
Vorige week bij K&G zeiden ze dat alles goed was en 150ml goed was voor ene van 5kg en dat weegt ie nog niet eens....

Terug naar “Je baby maand na maand”