september 2007 baby's...

Ilse

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor Ilse » 10 nov 2007, 10:49

Dag mama's, mooie fotootjes van jullie baby's. Mijn zoontje had gisteren een 'hangdagje', grappig om te zien hoe ze een echt karaktertje krijgen...hij was niet te vinden voor spelletjes gisteren...er kon nauwelijks een lachje af, als hij in zijn wiegje ligt en hij wil gehaald worden begint hij roepgeluiden te maken...niet echt huilen meer, zo snel dat het allemaal gaat! Ik sta er elke dag versteld van.

za

Berichtdoor za » 10 nov 2007, 12:03

Ik heb ook een zoontje van 25 september, maar hij is wel een pak dikker dan de meeste hier.
Ongeveer een 56 cm en boven de 6 kilo...
Hij glimlacht al af en toe, maar ik weet neit meer wanneer hij het de eerste keer heeft gedaan.
Hij kan wel al goed zijn hoofdje rechthouden.

goopje

Berichtdoor goopje » 11 nov 2007, 19:41

hello,

@petitje: toevallig dat we elkaar hier ook weer tegenkomen he!!!
Ben toch eens benieuwd om Denis morgen voor het eerst in levende lijve te zien!

@Katrijn en Annabel: dan is ons Tiani toch niet de enige die geboren werd op 1 september. Het was eigenlijk de enige dag dat ik liever niet wilde bevallen, maar de natuur kan je niet tegenhouden. Hoelaat werden Cornelia en Matteo geboren? Tiani om 4.48u, ze woog 3.295gr en was 50cm. Ze was uitgerekend voor de 16e. 3weken geleden woog ze 4960gr en was toen 55cm lang.

Tiani is voor de rest de rustigheid zelve: ze eet nog 5 a 6x bv op verzoek, voor de rest kan ik haar makkelijk een uurtje in haar park leggen, met haar mobieltje op. Ze speelt graag met haar noukie's knuffel. Begint met momenten uit haar eigen te lachen en te kraaien. S'avonds gaat ze rond 22.30u slapen en dan is het tot 6.30u.

Xander en Kaila (grote broer en zus) zijn er dol op en ze reageert ook heel hard op hun aanwezigheid. Precies dat ze die drukte al goed gewoon is!

Ga nog ff van haar genieten nu onze 2 andere bengels in hun bedje liggen

tot later

Kegi

Berichtdoor Kegi » 11 nov 2007, 19:50

Vind nog eens even een gaatje om hier te komen schrijven. Dario zit momenteel in zijn moeilijke periode. Niets is goed voor hem, is enorm huilerig al 3 dagen. Hopelijk is dit snel voorbij. Gelukkig maar dat hij 's nacht nog steeds goed slaapt.
Morgen komt de verpleegster van kind en gezin nog eens lang om hem te wegen. 2 wkn geleden woog hij 4.700kg, dus ben enorm benieuwd. Moet ook eens vragen ivm met zijn voeding, want volgens mij heeft hij niet meer genoeg. Krijgt momenteel 150ml en 5scheppen. Vorige keer zeiden ze op k&g dat hij dit pas vanaf deze week mocht drinken. Niet dus, drinkt dit al 2 wkn en na de fles blijft hij zoeken en wenen tot ik hem 30cc bijgeef. Zijn hier nog mama's met een kindje van 7 weken dat zoveel drinkt??
Vanaf deze week kan hij ook al heel goed zijn hoofdje zelf opheffen als hij op zijn buik ligt en vanop zijn rug ook al. Leuk om te zien hoe ze telkens weer nieuwe dingen leren en kunnen. Het slappe begint al helemaal weg te gaan.

ilse

Berichtdoor ilse » 12 nov 2007, 06:38

Hallo mama's,
Even een vraagje, mijn dochtertje is geboren eind augustus. Ze weegt nu 4kg700 en is 55cm, is het een klein fijntje? Of is ze toch goed mee met het gemiddelde?
Groetjes,

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 07:31

up

Marjan

Berichtdoor Marjan » 12 nov 2007, 07:43

@Ilse : Zou dit ook niet afhankelijk zijn van het geboortegewicht ? Mijn zoontje is op 6 september geboren. Hij woog toen 2,920 kg en was 49 cm.
Vorige week (op 9 weken) woog hij 4,925 kg en was hij 57,5 cm.

@Kegi : Mijn zoontje drinkt 5 x (150 ml water + 5 scheppen). Vorige week zei de kinderarts (niet bij K&G) dat hij zeker mag overgaan naar 180 ml water + 6 scheppen aangezien hij bijna 5 kg woog. Het is afhankelijk van het gewicht, zei ze, en niet van leeftijd. Dus als je zoontje twee geleden 4,700 kg woog zal hij nu ook zeker aan 5 kg zitten en mag hij dus, volgens onze kinderarts, zeker 180 ml + 6 scheppen.

ilse nog ns

Berichtdoor ilse nog ns » 12 nov 2007, 08:49

Bij de geboorte woog ze 3kg200 en was ze 50cm....

Marjan

Berichtdoor Marjan » 12 nov 2007, 09:34

Mijn zoontje komt ongeveer 250 gr per week bij (dit is heel goed) maar de kinderarts zei ook dat het al oké is als ze 150 gr per week bijkomen. Ik denk dat je dochterje toch zo'n 150 gr per week is bijgekomen hé dus wel oké en gemiddeld denk ik.

anneke

Berichtdoor anneke » 12 nov 2007, 09:55

hey

dit is een trucje om uit te rekenen hoeveel ze mogen eten.
voor het minimum doe je het gewicht x 150.
en voor het maximum het gewicht x 200
voorbeeld: als je kindje 5500gr weegt moeten ze tussen 825ml en 1100ml melk drinken per dag.
die regel heeft men kinderarts uitgelegd.
zo kan je zelf een beetje zien hoeveel ze moeten eten he.

aysha doet het heel goed.
alleen nu hebben ze vorige maand een grote fout gemaakt met haar pilletjes zantac. ze moest toen 30gr krijgen en de assistente heeft de verkeerde kapsulles gebruikt. nu moet ze 40 gr krijgen en er zit veel minder in dan vorige maand.
kinderarts kon er niet mee lachen. en apotheekster ook niet.

vorige week woog ze al 5.5kg ben eens benieuwd, moet overmorgen naar k&g.
dan weten we ook weer eens hoe groot ze is, alleen moet ze ook haar spuitjes krijgen, hou me al vast voor een concert.

groetjes

lore

Berichtdoor lore » 12 nov 2007, 11:30

ik heb ook nog es de tijd gevonden om bij te lezen en te reageren.
Lena slaapt al redelijk door snachts, al een ganse week krijgt ze rond 9.30u haar laatste voeding (bv) en dan rekt ze het toch tot ong 3.30u en dan opnieuw eten zo rond 7.30u. Maar deze nacht werd ik wakker om 5u en Lena sliep nog steeds, ik was er niet gerust in, maar zij overduidelijk wel, want ze heeft doorgeslapen tot 7.05u! en het was van 9.30u geleden dat ze had gegeten. Ik heb natuurlijk van 5 tot 7u liggen draaien en keren, stom hé, dan slaapt je baby eens een nacht door en lig ik te wachten tot wanneer ze wakker wordt. Voor de rest zit ze in een rustige periode, ze is overal content; in haar park onder de mobiel ligt ze wel het liefst. Als ze wakker is, brabbelt ze de hele tijd. Dat belooft voor later!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 07:58

up

Ilse

Berichtdoor Ilse » 13 nov 2007, 08:36

@Kegi: Mijn zoontje (geboren op 18/09) zit al langer dan een week aan 18O cc, 5 a 6 flesjes per dag...op aanraden van de dokter van kind en gezin! Hij had ook niet genoeg met 150 cc. Op 6 weken was zijn lengte 59 ccm en 4kg 660 (een lang smal manneke dus).

Kegi

Berichtdoor Kegi » 13 nov 2007, 09:12

@Lore:Hihi, herken het wat je verteld van Lena. De eerste keer dat Dario doorsliep heb ik hem zelf wakker gemaakt om 5u. Was doodongerust en was er zeker van dat er iets scheelde. Dan slapen ze inderdaad al eens door. Nu slaapt hij elke nacht bijna tot 5u. Zalig!!!
Gisteren is k&g hier geweest. Ons pruts weegt nu 5.250kg. Dus is op 2 weken 550g bijgekomen, dus hij doet het niet slecht.
Zie dat jullie kleintjes ook al 180ml mogen drinken, dus dan zit hij goed. Moest hij nu telkens blijven zoeken en weer meer willen, dan moet ik bebelac gaan halen. Die melk vult beter. Welke melk krijgen jullie baby's??
Zo meiden, ga jullie moeten laten, want Dario zijn mobile is blijkbaar kapot en daar kan hij niet mee lachten. Dus ga dadelijk ons maar klaarmaken en een nieuwe halen.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 13 nov 2007, 10:34

Wij geven ons zoontje Nan Ha, hypoallergene melk, hij had enorm veel last van krampjes van de gewone Nan Pro...
De verpleegster van k&g is ook net langs geweest, Onno is ook 500 gram bijgekomen op 2 weken, 5 kg 300 weegt hij nu.
Ik heb een vraagje over zijn huid: de eerste weken had hij veel last van babyacné, nu is dat sinds 2 weken veranderd naar een zeer droge huid...heb net wat fotootjes van baby's gezien op het internet met dauwworm en dit lijkt sterk op zijn velletje...maak me nu toch wat zorgen. Zijn er mama's die ook een baby hebben met een droge huid (wel enkel het gezichtje tot hiertoe...)

Elise aan Ilse

Berichtdoor Elise aan Ilse » 13 nov 2007, 12:43

Hallo,

mijn zoontje is 8 weken oud (geboren op 17 september). Hij weegt ruim 5,500 kg en meet 58 cm. Hij had ook last van babyacné in zijn gezichtje en dt is nu ook over gegaan naar een zeer droge huid (vooral zijn kaakjes). Ik smeer nu een hydraterende creme van Galenco na zijn badje. Ik heb de indrk dat het nu toch al ietsje beter is.
Groetjes!

Ilse aan Elise

Berichtdoor Ilse aan Elise » 13 nov 2007, 13:29

Hoe ziet de huid van jouw zoontje eruit, zie je ook veel droge blaasjes? Mijn zzontje zijn huid is niet egaal droog maar met korstjes en blaasjes...het is vooral op zijn wangen maar het is nu ook op zijn voorhoofdje en rond zijn lipjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 16:42

up

Elise aan Ilse

Berichtdoor Elise aan Ilse » 13 nov 2007, 20:32

Echt korstjes en blaasjes zie ik niet bij mijn zoontje...zijn huis is droog en ruw, vooral zijn kaakjes.
Zijn kaakjes zien zelfs wat rood, zoals bij een kind dat tandjes krijgt (maar dat zal bij hem wel nog niet het geval zijn waarschijnlijk... - 8 weken is hij...).

goopje

Berichtdoor goopje » 14 nov 2007, 19:26

Helpt stelatopia niet van Mustella?

Deze creme kan je bij de apotheek krijgen en de huid krijgt er de tijd mee om te herstellen. Er is ook nog een sterkere versie van nl Stelatria van Mustella.

Bij onze allergische kindjes zijn ze allebei al heel effectief gebleken.

grtz goopje

Ilse

Berichtdoor Ilse » 15 nov 2007, 08:23

@Goopje:ik heb gisteren de crème van mustela (stelatria) gekocht, ik heb de indruk dat het al iets beter is met zijn velletje. Maar het is nog vroeg om al te zien of het echt werkt natuurlijk...bedankt voor de tip!

@iedereen: goeiemorgen! hoe slapen jullie baby's tegenwoordig? Onno komt de laatste 3 nachten vaak wakker, hij vraagt ook terug een voeding rond 4u30 terwijl we dachten dat hij al een beetje een ritme had...haha, niks van aan, voor de rest is hij overdag erg lief, hij lacht veel en begint zijn park graag te zien (vooral de nijntjes aan zijn mobieltje).

anneke

Berichtdoor anneke » 15 nov 2007, 08:50

hey

aysha slaapt echt al mooi door. gisteren avond om 21 uur haar laastste flas en dez morgen om 6.30 uur stond ze er maar.
denk ook te hebben gevnden waarom ze zoveel weent.
nu slaapt ze, als we thuis zijn, gewoon in haar bedje met de luiken toe.
en nu huiilt ze veel minder, alleen 's avonds.
tussen haar 2 laatste flesjes.

groetjes

Ilse

Berichtdoor Ilse » 15 nov 2007, 09:32

@Anneke:Sinds wanneer slaapt Aysha door? Ik geef Onno altijd zijn laatste flesje om 24 u, ik moet hem dan altijd uit een diepe slaap halen-zo zielig. Denk jij dat het beter is om zijn laatste flesje vanavond eens rond 21u a 22u te geven en te kijken hoe het gaat? Hij krijgt wel Nan HA, volgens de verpleegster van k&g verteert die voeding wel snel (wat mij ook wel logisch lijkt). Doe jij iets in haar voeding om te verdikken of laat je het gewoon zo, hoeveel cc drinkt jouw dochtertje??

anneke

Berichtdoor anneke » 15 nov 2007, 10:38

hey ilse.

ik zou hem inderdaad eens niet wakker proberen maken en zien wat hij doet.
ik doe alleen haar medicijnen in haar pap.
ze drinkt 180CC met 6 schepjes.

groetjes

Ilse

Berichtdoor Ilse » 15 nov 2007, 10:52

@Anneke: We gaan dat eens proberen vanavond en hopelijk lukt het want ik ben een ander mens...;-) als ik toch al 4 uurtjes aan een stuk kan slapen zonder onderbreking.

Terug naar “Je baby maand na maand”