september 2007 baby's...

Ilse

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor Ilse » 08 nov 2007, 09:35

Ja Marjan, dan zit je zoontje nu net in zijn sprongetje...:))

Lore

Berichtdoor Lore » 08 nov 2007, 09:49

ik ben bevallen in Aalst (asz).
Deze nacht heeft onze dochter ook haar best gedaan, om 22.10u haar laatste voeding en deze nacht om 4.00 werd ze pas wakker voor de volgende voeding. Dat doet indd deugd eens kunnen 'uitslapen', de nacht ervoor was het heel wat anders ;-(

Marjan

Berichtdoor Marjan » 08 nov 2007, 09:52

Ilian ligt nu in zijn park, geluidjes aan het maken tegen zijn muziekmobiel van Tiny Love. Hij vindt het blijkbaar echt de moeite. Zo schattig!!!

Kelly

Berichtdoor Kelly » 08 nov 2007, 10:17

Hier nog een vierde kindje dat geboren is op 18 september en ook overtijd (uitgerekende datum was 12 sep). Wout woog 3.6 kg en was 50 cm. Ondertussen weegt hij al 5.3 kg. Hij krijgt nu nog voltijds BV maar heeft nog geen vast eetpatroon. Overdag vraagt hij ongeveer om de 3 uur eten en 'snachts maakt hij steeds een blokje van 5 uur. De laaste 2 nachten sliep hij zelf van 22 tot 5 uur.
Overdag is hij redelijk veel wakker maar kan zich heel goed bezig houden met zijn speeltapijt en relax. Ook buiten gaan wandelen vindt hij de max.
Na een droom zwangerschap, droom bevalling heb ik een droom zoontje.

Na de kerstvakentie moet ik terug gaan werken, wanneer moeten jullie terug aan het werk?

Attachment : IMG_0416.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 10:21

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Anneke, 11 september, dochter Aysha
Natalie, 12 september, zoon Lander
Ilse, 18 september, zoon Onno
Maaike, 18 september, zoon Seth
Lore, 18 september, dochter Lena
Kelly, 18 september, zoon Wout
Kegi, 25 september, zoon Dario
Bollemotje, 25 september, dochter Tille
Minneke, 28 september, zoon Luka

maaike

Berichtdoor maaike » 08 nov 2007, 10:47

amai! nog een 18 septembertje :-)

sethje heeft vannacht geslapen van 11 tot 5. Het heeft wel weer een uur geduurd voor hij weer wou inslapen. Maar zijn 2de tukje was van 6 tot 9. Toen heb ik hem nog eventjes bij mij in bed genomen. En het gekke is , van zodra ik hem in ons bed leg, begint hij vollen bak te tutteren, en zn oogjes vallen direct dicht. En moest ik willen, ik kan dit nog eens rekken tot de middag. Maar zo krijgt hij een volledig fout ritme, dus dat doe ik zelden. Zou het door de geur van ons bed zijn dat hij hier wel direct inslaapt?
Ik heb vanmorgen ook gemerkt, dat als hij half slaapt en tuttert tegelijk, dan houdt hij zn handjes tegen zn tut, en als ze eruit floept, beweegt hij zn handjes tot die tut er weer in zit: keilief!

Attachment : PA260102.JPG

Kegi

Berichtdoor Kegi » 08 nov 2007, 11:10

Amai, er zijn nogal baby's geboren op 18 september. Was precies een goede dag om te bevallen.
Zeer mooie foto's van jullie baby hier.Superschattige kindjes.
Ons pruts ligt voor de moment in zijn parkje te slapen, dus kan ik hier even komen schrijven. Denk dat hij zijn slaap aan het inhalen is. Normaal slaapt hij van 23u tot 5u, maar deze nacht was hij al wakker om half 3. En opnieuw om 7. Is weer een heel ander ritme. Voel het vandaag ook wel. En natuurlijk is de papa zijne slaap ook gebroken, want die moet werken om 5u. Maar ja, dat hoort erbij. Hebben echt niet te klagen van ons pruts.
Zie dat de meeste baby's hier hun eigen al kunnen bezig houden. Vanaf welke leeftijd begon dat bij jullie baby's? Dario is nu 5 weken en heeft nog niet veel interesse in zijn speeltjes en raakt ze zeker niet aan. Hij ligt meestal gewoon een beetje rond te kijken en dat is het dan. Hij reageert wel enorm hevig op mij.

Attachment : Dario (84).JPG

maaike

Berichtdoor maaike » 08 nov 2007, 11:17

mijn baby (van 18/09) kan zich ook nog niet echt bezighouden hoor!
Hij is geboeid door muziekjes, maar langer dan n paar minuutjes lukt het niet. En het spiegeltje in zn park, dat is ook goed voor n paar minuutjes.

nala

Berichtdoor nala » 08 nov 2007, 11:19

hallo, ik voeg mij graag toe aan het lijstje! sommige dames kennen me al, denk ik.

Nala, 13 september, zoon Mauro

tot gauw!

Minneke

Berichtdoor Minneke » 08 nov 2007, 12:11

Hey Nala, een bekend gezicht :)

http://groups.msn.com/September2007ukkies/_whatsnew.msnw

Minneke

Katrijn

Berichtdoor Katrijn » 08 nov 2007, 12:29

Hoi allemaal,

Ik voeg ons even toe aan het lijstje:

Katrijn, 1 september, dochter Cornelia

@ Goopje: onze dochters werden op dezelfde dag geboren!

@ Iedereen: ik ben nieuw hier, de eerste keer dat ik hier iets typ. Mijn dochter Cornelia werd dus geboren op 1 september en mat 52cm en woog 3kg480. Ondertussen meet ze 56.5cm en weegt ze 4kg950.

Alles gaat goed op één ding na; ze heeft een héél droog velletje. Ze heeft daar zelfs overal rode puntjes van (dacht eerst dat 't een allergie was maar dokter verzekerde me van niet). Ik heb de indruk dat ze hier nogal wat last van heeft! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik doe badolie van Nivea in haar badje, heb Cold Cream gebruikt, heb Mustella gebruikt en ook soms Amandelolie; niets lijkt te helpen! Of zou 't toch iets anders kunnen zijn? Misschien melkkorstjes?

Groetjes en tot gauw!

Katrijn en Cornelia

petitje

Berichtdoor petitje » 08 nov 2007, 12:53

Petitje, 4 september, zoon Denis

Mijn zoontje heeft voor de 2de keer deze week ( en de rest van zijn leven) van voor 23u tot na 6u geslapen. Ik hoop dat we eindellijk een ritme krijgen.
Normaal maak ik hem om 23u wakker voor zijn flesje (6de) maar nu lag ie pas om 22.30 te slapen ( nog flesje om 21u) en heb ikhem laten liggen.
Hoe doen jullie dat? Hoe laat krijgen ze hun laatste fles en tot hoe laat slapen ze dan?
Oja ik wil zo snel mogelijk er niet meer uit voor 6.30u want ik ben al aan t werk en dat is heel erg zwaar...

doei

mieke

Berichtdoor mieke » 08 nov 2007, 15:25

hoi,

mijn dochtertje is geboren op 24 september en woog toen 3130 en 48,5.
ondertussen weegt ze al 4350 en 54 groot.
in het begin had ze reflux maar door enkel eens naar een osteo te gaan is dit over.

ik voeg mij even aan het lijstje.

mieke,24 september,dochter camille

Minneke

Berichtdoor Minneke » 08 nov 2007, 15:45

Het wordt al een serieus lijstje hé :)
En 18 september was blijkbaar een drukke dag in de kraamkliniek.

Katrijn, voor een droge huid kan je ook Balneum badolie in het badje doen. Da's een hele vette olie, je hebt er ook eentje voor de zéér droge huid. Ik heb hem in het Kruidvat gekocht en vind die heel goed. Van rode puntjes op de droge huid heb ik nog niet gehoord. Ik zou dan ook eerder aan een allergie denken. Misschien is het ook wel baby-acné dat Cornelia heeft?

Denk dat het Kelly was die vroeg wanneer iedereen weer aan het werk moet.
Ik blijf de eerste jaren thuis tot de kinderen wat groter zijn (heb er nu 3, eentje van 3,5, eentje van 2 en Luka van 6w)
Vorige keren ben ik na 8m en dan na 5m weer aan het werk gegaan. Jammer genoeg, ik vond het steeds te vroeg om die kleine prutskes achter te laten.

Minneke

Ilse

Berichtdoor Ilse » 08 nov 2007, 16:11

Mijn zwangerschapsrust eindigt op 26 november maar ik neem er nog een maand ouderschapsverlof bij ( pas opvang in januari en 5 weken rust verloren door zoontje die overtijd ging en mama die vroeger moest stoppen met werken).
Hoezeer ik van mijn job hou, ik denk dat de eerste dagen/weken/maanden?? zonder mijn zoontje moeilijk zullen zijn..denk dat er toch wat traantjes zullen vloeien...:-)

anneke

Berichtdoor anneke » 08 nov 2007, 16:25

hey

vandaag hebben we dan platen laten emen van haar maag en die ziet er in orde uit.
gelukkig is het ook niet te veel uitgelopen.
ze was wel al aan het wenen van de honger.

ik ga pas weer werken als beide kindjes naar school gaan.
grotendeels omdat ze maar 12 maanden schelen.
en dan lopen de kosten voor opvang op he.
en de tijd gaat al zo vlug vooruit.
maar na zo een lange tijd thuis te zijn gaat het moeilijk zijn om weer aan het werk te gaan.

groetjes

Attachment : Hayley&Aysha!.jpg

Annabel

Berichtdoor Annabel » 08 nov 2007, 17:37

Hallo iedereen,

Ik ben ook nieuw hier, volgde al mee op vorig forum, nu typ ik ook es iets!
Katrijn en Goopje, mijn zoontje werd ook geboren op 1 september, drie weekjes te vroeg! Hij woog 3kg 300 en was 50 cm groot!
Ondertussen is hij al 9 weken en tis zo'n engeltje!! Hij drinkt 5 flesjes van 180 water, laatste om 22h30, dan bedje in en dan slaapt hij zalig door tot 7h30, vanochtend zelfs tot 8h30 en toen lag hij eigenlijk nog niet echt te wenen! Ik zal morgen m'n wekker zetten want anders geraak ik er niet met vijf flesjes!

Vandaag heeft Matteo z'n eerste prikjes gekregen, amai da was geen lachertje, ik zat er zelf met de tranen in m'n ogen, klinkt stom hé, maar zo'n lange naald in da klein billeke... Hopelijk heeft hij er deze avond niet teveel last van!!

Sinds deze week is Matteo volop z'n lachspieren aan het oefenen, zàààààlig gevoel, hij probeert ook al geluidjes te maken, maar er komt nog niet veel uit!

lieve groetjes
Annabel en Matteo

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 21:56

Hallo,

ga me ook aansluiten :-) maar hopelijk vind ik de tijd om regelmatig eens een kijkje te komen nemen want met een baby en een peutertje lukt dat niet altijd... Op 25 september is ons zoontje Mathis geboren! 'Grote' zus is superfier...moeten haar eigenlijk contstant in haar enthousiasme om broertje te knuffelen wat in toom houden!

Maar lang ze wellicht niet grote zus blijven want kleine broer is al serieus met een inhaal-offensief gestart :-) Hij was wel een heel flinke baby bij de geboorte...durf het bijna niet te schrijven want zelf na een maand kan ik het nog niet geloven! Hij was 54cm en woog 4kg470 en dat terwijl zijn zusje maar 47 cm en 3kg280 was. Mathis is op de uitgerekende datum geboren en zijn zus liet 3 dagen op zich wachten dus allebei een voldragen zwangerschap :-)
Vandaag naar de ka geweest en hij is al 58.5 cm en weegt al 6kg! Hij is vergelijkbaar met ons dochter toen ze bijna 6 maand was. En eigenlijk lijkt hij echt niet dik hoor (anderen denken er wellicht anders over...hhihi), wel heeft hij een heel mooi rond gezichtje met bolle kaakjes maar alles is in verhouding. Gisteren heb ik zijn kleertjes maat 56 al mogen opbergen...snik snik!
Maar belangrijkste is natuurlijk dat alles in orde is met onze flinke zoon. Het is nu wel nog wat zoeken naar de juiste melk. Maar hij lacht al meer en meer en maakt al veel geluidjes, naar zijn muziekmobiel kijken vind hij wel leuk maar in de relax of op speeltapijt is hij wel snel beu...

Els

Berichtdoor Els » 08 nov 2007, 21:57

Oops, mijn naam vergeten (die van hierboven...)

Ikke

Berichtdoor Ikke » 09 nov 2007, 08:40

Ik ben ook een septembermama, mijn dochtertje Lise is geboren op 14 september, 1 week voor de uitgerekende datum. Morgen is ze 8 weken.
Ze meet 57cm en weegt 5Kg100,
ze drinkt 150ml met 5 schepjes melkpoeder. Dat is maar pas sinds enkele dagen.Ze drinkt NanAR, ze heeft een klein beetje last van reflux, maar alle babytjes hebben dat vast. Ze heeft ook wat babyacne, hopelijk gaat het snel weg.
Ze kijkt al goed rond, en ik kan al contact maken met haar, maar hemoet haar zinnen, het is zo leuk als ze naar je lacht!
Ze begint ook al kleine geluidjes te maken, ze duwt al haar af met haar voetjes en kan haar hoofdje al lichtjes optillen als ik haar pak.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 09:09

Annabel, 1 september, zoon Matteo
Mieke,24 september,dochter Camille
Els, 25 september, zoon Mathis

Gast

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 09:28

Ik ben op 20 september mama geworden van een schattig zoontje. Gisteren was hij dus 7 weken. Nu is hij dinsdag bij K&G gemeten & gewogen. Hij meet 54,5 cm en weegt 3,650 kg. Als ik hierboven zo lees, is ons ventje echt wel een mini prutske. Nochtans eet hij goed (6 flesjes met 120 ml water + 4 schepjes Nutrilon). Hij ziet er ook content uit: kan lange tijd naar zijn mobieltje in zijn park liggen kijken, maakt dan geluidjes en zwiert met zijn armpjes naar de beestjes, lacht vaak, vindt het geweldig als na het badje zijn haartjes worden gekamd en slaapt zonder problemen. Moet ik mij nu zorgen maken om zijn gewicht? Mijn man en ik zijn ook geen reuzen...Zouden jullie meer voeden? Meestal heeft hij echt wel genoeg en wil hij soms het laatste van zijn flesje niet meer opdrinken. Volgens K&G moest ik mij geen zorgen maken zolang hij elke keer maar bijkwam...

petitje

Berichtdoor petitje » 09 nov 2007, 11:34

@ hierboven
hoevel woog je zoontje bij geboorte?
Mijne woog ook pas 4kg op 8 weken, is niet zoveel he en 54cm
maar komt van 2,5kg dus dat was wel heel goed bijgekomen voor die periode, daar moet je naar kijken.
Mijn man en ik zijn ook klein..

Gast

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 13:31

Bij de geboorte woog hij 3,140 kg dus niet superveel, maar ook niet weinig. Hij is op 7 weken dus een halve kilo bijgekomen. Ik denk dat ik toch maar eens een kinderarts ga raadplegen...dan ben ik gerust

Natalie

Berichtdoor Natalie » 09 nov 2007, 18:17

Mijn zoontje woog aan 8 weken 4,5 kg. Hij weende heel heel veel in het begin, had veel last van krampjes. Dit is nu verbeterd. Het is wel nog niet over maar voordien weende hij bijna de hele dag dus... Het enige nadeel is dat hij nu s'nachts weer wil eten. Voordien sliep hij al van 23u tot rond 7u. Waarschijnlijk omdat hij dan zo moe was.

Terug naar “Je baby maand na maand”