september 2007 baby's...

chris

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor chris » 27 dec 2007, 18:33

Welkom An en Sonja...
Ik zie toch veel gelijkenissen hoor met mijn zoon (26/09 - Jules)
Hij is nu 64cm en 6,9kg. Hij zevert heel veel, slaapt niet door...Soms van 22.00 tot 03.30u maar tegenwoordig staat hij er weer om de 4uur! Ik mak er tot hiertoe nog geen probleem van. Wel ben ik vorige week begonnen met één flesje per dag te geven. Amai amai amai.... ik geef het hem 2u na zijn bv... zodat hij nog geen grote honger heeft want als hij grote honger heeft lukt het niet. Nu drinkt hij ongeveer 110ml van een flesje (de rest is allemaal nog bv).
Vanaf morgen probeer ik zijn flesje te geven 3u na zijn voeding... op hoop van zegen maar hé.
volgens de statistieken zou een baby van 3 maanden zijn hoofdje al 1minuut moeten rechthouden...dat is bij de mijne nog niet het geval hoor!! Hij grijpt ook nog niet naar iets... Hij kijkt wel heel goed rond en maakt enorme prachtige geluidjes...
Maar mag ik eens vragen wat bedoel je met 'verborgen reflux'? Mijne Jules geeft enkel wat over als ik na zijn eten teveel over en weer ga met zijn buikje (bv pamper vervangen na het eten)...
ciao

Kegi

Berichtdoor Kegi » 27 dec 2007, 18:49

Hallo Fleur

Ons zoontje is geboren op 25 september. Hij drinkt nu ongeveer een 210ml + 7 schepjes. Hij is een nogal grote eter. Dronk al vanaf 6 weken 180+6schepjes, maar heeft dit wel gedronken tot 12 weken.
Ons zoontje slaap ongeveer van 00.00u tot 08u. Ten laatste half 9, want anders komt hij niet meer aan zijn 5 flesjes.

@Chris: Ons zoontje heeft ook verborgen reflux. Pas vastgesteld op 9 weken. We merkten dit omdat hij precies de ganse dag aan het eten was. Er kwam constant melk in zijn mondje, maar hij slikte alles terug in. Deed de ganse dag niets anders dan boeren en huilde nogal veel na zijn flesjes. Gelukkig hebben we andere melk en gaat het nu veel beter.

Voor de rest is Dario heel rustig. Kan zijn hoofdje al heel goed rechthouden. Doet niets liever dan op zijn voetjes staan en brabbelen. Zevert tegen de sterren op. En dat terwijl hij 13 weken geleden nog niets kon.

Groetjes

Sonja

Berichtdoor Sonja » 27 dec 2007, 21:53

Verborgen reflux = veel slikken, boeren, melk die terug komt, véél wenen en krijsen van het zuur, hoesten af en toe, ... Ik kon het zuur echt ruiken in zijn adem! Bij controle door de kinderarts zag ze dat zijn keel rood geirriteerd was van het zuur. Mijn zoontje geeft bijna nooit iets terug.

An

Berichtdoor An » 27 dec 2007, 21:57

Wat de verborgen reflux betreft.. Van toen ze nog maar een paar weken was, merkte ik dat ze 'herkauwde' en veel moest hikken (en dan hoorde je de melk klotsen). De KA zag het ook omdat ze een witte tong had en raadde al zeer vlug motilium aan. Omdat ze er zelf weinig last van had (ze was steeds opgewekt en huilt weining) hebben we dat zo lang mogelijk uitgesteld en zijn we naar een ostepate gegaan. Een 3-tal weken geleden had Janne s avonds, tijdens het eten veel last van de reflux.. ze huilde veel, en zijn we dan toch met de motilium gestart. Nu lijkt het terug beter te gaan.

Janne kan haar hoofdje al goed recht houden, zevert veel, blaast belletjes, brabbelt, probeert te grijpen, kijkt heel geinteresseert rond, lacht veel. T is echt een schatje.

10 januari moet ik terug beginnen werken. Morgen gaat ze voor de eerste keer naar mijn mama om al eens te oefenen (vooral voor mezelf dan, want ik heb haar eigenlijk nog nooit lang achtergelaten), en volgende week komt mijn schoonmama een dagje op haar passen.
s Maandags zal mijn schoonmama op haar passen, s dinsdags mijn mama en woensdag, donderdag en vrijdag gaat ze naar de crèche.

Momenteel geef ik nog volledig borstvoeding en voorlopig wil ik dat ook zo houden. Ga afkolven op t werk en dan zien we wel of het vol te houden is en hoe lang. Ik hoop om nog heel lang s morgens en s avonds bv te kunnen geven.

Afgelopen 2 weken had Janne wat slaapproblemen maar k heb de oplossing gevonden... ik laat haar inslapen in buiklig en als ze vast slaapt, draai ik haar op haar zij. Overdag slaapt ze ook op haar buikje, maar s nachts vertrouw ik dat toch niet zo. Op haar buikje slaapt ze heel rustig, op haar rug kan ze de slaap precies niet vatten en wil ze altijd rondkijken.

Groetjes,
An

Attachment : DSC06193.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 08:25

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Katrijn, 1 september, dochter Cornelia
Annabel, 1 september, zoon Matteo
Amandine, 4 september, zoon Neo
Petitje, 4 september, zoon Denis
Slyke, 5 september, dochter Fleur
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Ellen, 7 september, dochter Nora
Claudia, 8 september, zoon Wiebe
Anneke, 11 september, dochter Aysha
Natalie, 12 september, zoon Lander
Nala, 13 september, zoon Mauro
Oitica, 14 september, zoon Thymen
An, 14 september, dochter Janne
Babs, 16 september, dochter Axelle
Sonja, 17 september, zoon Loïc
Ilse, 18 september, zoon Onno
Maaike, 18 september, zoon Seth
Lore, 18 september, dochter Lena
Kelly, 18 september, zoon Wout
Eva, 20 september, zoon Prosper
Mieke, 24 september,dochter Camille
Kegi, 25 september, zoon Dario
Els, 25 september, zoon Mathis
Bollemotje, 25 september, dochter Tille
Chris, 26 september, zoon Jules
Krisje, 26 september, dochter Fleur
Michelleke, 27 september, dochter Emily
Cinke, 27 september, zoon Cas
Minneke, 28 september, zoon Luka
Nique, 28 september, zoon Jarne
An, 29 september, dochter Elfya

Veerle

Berichtdoor Veerle » 29 dec 2007, 10:59

Hoi allemaal,
Ik heb zonet dit forum ontdekt. Leuk om te lezen hoe het met jullie September baby'tjes gaat. Zelf ben ik op 28 september bevallen van een dochtertje Eva. 't was een klein poppemieke: 47,5 cm en 2,680kg. Maar ze heeft dat al goed ingehaald. Ze zit ongeveer op de P50 in de groeicurve.
Voilà, een fotootje van ons klein meisje :D

Attachment : EVA33.JPG

goopje

Berichtdoor goopje » 29 dec 2007, 21:09

Hallo Veerle,

Welkom bij de bende!

Een prachtige meid heb je daar!!!
Klein maar fijn he!!!

Ondertussen ook nog eens ge-up-t

grtz goopje

Voor elke dag eentje ?

Berichtdoor Voor elke dag eentje ? » 30 dec 2007, 07:53

Veerle, 28 september, dochter Eva

goopje

Berichtdoor goopje » 31 dec 2007, 16:42

aan iedereen een spetterend 2008 vol liefde, geluk, goede gezondheid en alles wat je hartje wenst...

grtz goopje

Licht

Berichtdoor Licht » 02 jan 2008, 12:14

Beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar,
hopelijk gaat alles goed met jullie kleine spruit!

Ik kom me ook even toevoegen, omdat ik zag dat er nog geen kindje in de lijst staat geboren op 19 september!

Ikzelf, Eva, ben 28, en mijn zoontje is geboren op 19 september; Cisse

Tot binnenkort!

Attachment : cisse 1 003.jpg

chris

Berichtdoor chris » 02 jan 2008, 12:57

Eva, 19 september, zoon Cisse
Veerle, 28 september, dochter Eva

Hallo iedereen,
Dat 2008 je alles geeft waar je naar sm8.
Geenkl8en over je gezondheid, wel liefde en aand8,
z8heid en kr8...
Ik hoop en verw8 dat een prettig 2008 je toel8!!!
Allemaal een gelukkig nieuwjaar!!

goopje

Berichtdoor goopje » 03 jan 2008, 13:49

@eva: welkom bij de bende!

Nog enkele dagen en we hebben een hele maand september-baby's

Nog iemand bevallen op 2,3,9,10,15,21,22,23,30 september??? Dan zijn we compleet!

grtz goopje

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 12:03

uppie...

anneke

Berichtdoor anneke » 07 jan 2008, 09:08

hey

eerst allemaal een gelukkig nieuwjaar.

heb gisteren aysha eens gewogen en ze weegt al 8 kg.
zijn er nog kindjes die veel wegen?
zou ik iets kunnen doen om haar niet te veel te laten bijkomen. ze staat nogal wat boven P97 op de curve.
en toen ze geboren is woog ze 3,570kg.
ze weegt amper 2,5 kg minder dan haar zusje. die 16 maand is.

goopje

Berichtdoor goopje » 07 jan 2008, 13:39

Anneke, amai, een serieuze brok.
Tiani is van de 1e september en weeg een dikke 6kg. Ze zit mooi op de P50 en blijft die goed volgen (wel enkel bv)
Ons Kaila weegt nu op 20m nog maar 10.400gr, dus hier zijn het allebei maar klein fijnekes.
Misschien eens vragen aan je ka hoe je dit kan oplossen, heb er zelf geen ervaring mee.

Veel succes!

Marjan

Berichtdoor Marjan » 07 jan 2008, 15:17

Ilian woog bij zijn geboorte (de 6de) 2,920 kg en weegt nu, op 17 weken
6,300 kg. Net ietsje boven het gemiddelde zei de kinderarts. Hij krijgt flesvoeding. Misschien kan je het eens vragen aan de kinderarts of K & G ?

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:11

Dario woog bij de geboorte 3.730kg en nu ongeveer 6.5kg denk ik. Moet woensdag naar k&g en dan zal ik het zeker weten.
Denk niet dat je zo'n kleintje al op 'dieet' kunt zetten...

An

Berichtdoor An » 08 jan 2008, 15:45

Hey,

Eerst en vooral voor iedereen een gelukkig, gezond, liefdevol, zorgeloos 2008 gewenst. Dat al jullie dromen mogen uitkomen!

Ben voormiddag met Janne naar K&G geweest. Ze is nu 58,5cm en weegt 5,4kg en is 16,5 week. Bij haar geboorte woog ze 2,590kg en was ze 45 cm. Ze zit op de P10 curve. Is klein maar dapper!

Vorige week was ze wat ziek en zijn we naar de dokter geweest. Ze is verkouden (snotneus en hoesten), gelukkig gaat het al beter.

Tegenwoordig is ze wel aanhankelijk. We moeten veel met haar rondlopen.

Helaas moet ik donderdag beginnen werken. T zal wennen zijn om s morgens op tijd klaar te staan en s avonds het huishoudens georganiseerd te krijgen.
Langs ene kant kijk ik er naar uit om terug 'mee te draaien' maar langs de andere kant blijf ik toch ook nog graag wat bij Janne.

Groetjes,
An

Natalie

Berichtdoor Natalie » 08 jan 2008, 20:36

Mijn zoontje die bijna 4 maanden is woog 6,840 kg en is 64 cm groot.
Ik moet volgende weekdinsdag ook terug gaan werken. Ik kijk er wel naar uit maar vind het jammer om mijn 2 kinderen weer te moeten wegdoen.
Ik ben al thuis van 3 april dus het zal wennen worden denk ik.

S

Berichtdoor S » 10 jan 2008, 09:43

Hallo

Mag ik mij ook aansluiten? Onze zoon Ralph is geboren op 4 september 2007. Hij woog 3,290 kg en was 51 cm. Ondertussen (ben gisteren naar de dokter geweest) weegt hij 7kg en is 63 cm.
Hebben jullie al een vast schema (voeding)?

Sil

Berichtdoor Sil » 10 jan 2008, 10:00

Nogmaals dezelfde als hierboven. Onze zoon is sedert vandaag gestopt met Zantac. Ik ben blij, hopelijk lukt het. Hij heeft wel een kleine verkoudheid. Nog even foto toevoegen. Is wel al een beetje gedateerd (van vroeger), moet dringend mijn foto's op orde plaatsen.

Attachment : babym deel 2.2.jpg

Ilse

Berichtdoor Ilse » 11 jan 2008, 08:45

Hallo, lang geleden dat ik nog eens ben komen piepen, terug aan het werk sinds maandag, wel een hele organisatie...:-))Gisteren heeft Onno (18/09) zijn tweede spuitje gekregen, hij is ferm in de lengte en de breedte gegroeid...65 cm en 7 kg 600.
Hoe gaat het met jullie kindjes??

goopje

Berichtdoor goopje » 11 jan 2008, 10:05

Hoi Ilse,

Tiani (1/9) heeft gisteren ook haar spuitjes gehad, maar wel al haar derde. En nu heeft ze vandaag voor het eerst koorts. Zal daar wel aan liggen!!!
Ze woog 6110gr en was 61.5cm groot, dus ze blijft mooi op schema zitten. Ze krijgt nog altijd alleen maar volledige bv.
Voor de rest heeft ze ook last van een verkoudheid. Straks na het werk gaat mijn man nesivine baby halen, dan zijn ze er zo weer vanaf. Niet moeilijk als de 2 oudsten ook pas ziek geweest zijn, he!

Zo, ga miijn patatjes een schillen voor mijn opvangkindjes, die nu nog lekker liggen te slapen.

Tot later
goopje

Attachment : PICT1225.JPG

Ilse

Berichtdoor Ilse » 11 jan 2008, 10:45

Hey Goopje

Onno krijgt sinds één week groentepap, ben er mee gestart omdat hij echt wel een hongerige baby is, hij vindt het ook lekker...gelukkig, hij slaapt ook door sinds 2 nachten, oef, want nu ik terug aan het werk ben kan ik zeker mijn nachtrust gebruiken, daarvoor werd hij geregeld 2 a 3 keer wakker 's nachts...
Onno gaat ook naar een onthaalmoeder, ze is pas gestart met opvang en heeft zelf een dochtertje geboren op 4 september...ik ben er heel tevreden van. Sinds wanneer ben jij een onthaalmoeder? Heb je veel kindjes?

Groetjes
Ilse

Ilse

Berichtdoor Ilse » 11 jan 2008, 10:48

@Goopje:

Leuke foto trouwens!

Terug naar “Je baby maand na maand”