september 2007 baby's...

Natalie

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor Natalie » 13 dec 2007, 20:40

Als ik dit intik kom ik op de hoofdpagina. Hoe kan ik jullie dan vinden in dit doolhof?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 08:22

Ik heb hetzelfde voor. Vind de groep niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 10:56

je moet eerst het lidmaatschap aanvragen om toegang te krijgen tot de groep. Daarna kan je pas meebabbelen met ons...

Babs

Berichtdoor Babs » 14 dec 2007, 13:45

Dag allemaal,
eindelijk kan ik nog eens wat bijlezen... het vlot namelijk niet zo fantastisch met onze Axelle... ze is nu 12 weken oud en ze slaapt nog steeds niet door... haar gewicht nadert nu eindelijk de 5kg dus dat zit eindelijk een beetje goed (geboortegewicht was 3,535kg), maar er zit ook nog niets van regelmaat of schema in een dag... soms kan ze uren slapen (vooral in de maxi cosi als we op stap zijn) maar soms kan ze wel de hele dag huilen... het inslapen lukt altijd heel moeilijk bij haar en als ik haar niet op tijd kan kalmeren, dan heb ik prijs en lukt het helemaal niet meer... ik word er zo moedeloos van...
zou ik anders misschien een beetje een structuur opleggen...? hoe ziet jullie dag er ongeveer uit...?
graag jullie reacties, want binnen enkele weken moet ik terug gaan werken en dat zie ik echt nog helemaal niet zitten....

chris

Berichtdoor chris » 14 dec 2007, 15:24

Dag Babs,
Mijn zoon slaapt ook nog niet door...
Ik geef nog steeds voltijds bv en dat verloopt redelijk... Alé wat je noemt ...
nu slaapt hij toch al bijna 5u aan één stuk. 's nachts hé. Want in de dag moet ik hem meestal om de 3uur nog anleggen... hij weegt 6,6kg is 63cm groot .. De ka zegt dat ik me absoluut geen zorgen moet maken.
Bij bv is dat normaal dat ze nog niet doorslapen. Dat maken ze mij toch wijs hé!
Want ik heb maar ene zoon dus ik kan niet uit ervaring spreken.
En bij mij in de familie gaven ze allemaal fv.

Ik heb de foto's van jullie baby'tjes gezien... Allemaal mooie kindjes en stevig in de kluiten gewassen hoor!!!

Ik ben ook zo apetrots op hem...

Hij grijpt nog naar niks, kan zich nog niet draaien, ik weet niet goed hoe de evolutie van een kind is... is er bij iemand anders al wat belevenis...
Mijne Jules begint wel geluidjes te maken...

Attachment : DSC01643.JPG

goopje

Berichtdoor goopje » 14 dec 2007, 19:12

Hey Babs,

Ons Tiani is van 1/9/07. Ze slaapt s'nachts vlot door, en houdt er ook al een schema op na:

6.30u: bv en daarna terug slapen
9.30-10.30u: bv, wassen, aankleden en spelen in de relax
11.30-12u: slapen in het park
13u: bv, spelen op de mat en knuffelen met mama, daarna terug een dutje in haar wiegje
16u bv en nog wat spelen met grote broer en zus
17.30u dutje in haar wiegje
19.30u bv en nadien met papa spelen en op zijn schoot in slaap vallen
22u wassen, pyama aan, en laatste keer bv en dan bedje in

Zo ziet onze gemiddelde dag eruit. Moet er wel bij zeggen dat ik al terug aan het werk ben (onthaalmoeder) en een beetje structuur maakt het me nu wel stukken makkelijker.

Ze heeft zelfs haar eerste tandje al van 11w.

In haar relax speelt ze graag met een babygym, haar handjes zijn ook heel interessant, ze grijpt af en toe naar een rammelaar,...

Heb je al eens geprobeerd om haar in te bakeren om te slapen? Misschien vindt ze het knusser als ze helemaal ingeduffeld ligt?

Het komt wel goed, Axelle volgt alleen haar eigen ritme...(bij onze oudste dochter heeft het ook maanden geduurd voor er regelmaat in zat)

Veel succes!
goopje

Babs

Berichtdoor Babs » 15 dec 2007, 08:21

thanks voor jullie reacties...
misschien wil ik inderdaad te vroeg van stapel lopen, maar ik moet na Nieuwjaar terug werken en ik zit daar al zo mee in mijn hoofd dat dit helemaal niet zal lukken...
Langs de andere kant zou het misschien niet slecht zijn om te gaan werken omdat er dan inderdaad wat meer structuur in de dag komt waar we ons aan moeten houden en misschien loopt alles dan toch ietsje "smoother"...
ik zal nog wat geduld moeten oefenen...
en ondanks de vermoeidheid kan ik wel supergenieten van haar glimlachjes en onze eerste "gesprekjes"... ook de interactie met onze zoon Xander van 3,5j is geweldig... gelukkig dat we dus idd nog zulke momentjes hebben....

chris

Berichtdoor chris » 15 dec 2007, 19:07

Hey dames...

Momenteel merk ik dat mijn zoon Jules, de laatste dagen enorm zevert en veel op zijn handjes zuigt...
ik heb gelezen dat dat wel eens tandjes zouden kunnen zijn.. Maar hij is nog maar 11 weken (woensdag as 12weken)..En ja rode kaakjes zijn er ook bij, soms denk ik dat het door de kou kwam...Zou dat nu echt kunnen???!!!!
Hij heft ook wat meer last van plat liggen...
Alé allemaal een prettig weekend hé

goopje

Berichtdoor goopje » 15 dec 2007, 19:51

Babs, we hebben ook een zoontje Xander van 4j (1/11/03)

Chris, het kan zijn dat het tandjes zijn, want Tiani heeft haar eerste tandje ook al van op 11weken. Normaal gezien krijgen ze eerst vooraan hun tandjes, bij Tiani is het ook aan de rechterkant van haar mondje. Ik voel het wel als ze aan het eten is, ze durft nogal eens te bijten...
Ik zou eens in zijn mondje voelen, misschien zit er ergens eentje klaar...

Ga nog ff de zetel in duiken
tot later!!!

Ilse

Berichtdoor Ilse » 16 dec 2007, 00:10

Hallo iedereen, ik heb nog eens even de tijd om een berichtje te posten, Onno is van vorige dinsdag 12 weken oud, bij ons is er ook nog geen structuur te bekennen hoor...hij krijgt flesvoeding ( 180cc, 6 flesjes) en slaapt 's nachts als we geluk hebben 5 uurtjes aan één stuk.
Sinds eergisteren slaapt hij ook op zijn kamertje, is wel een aanrader vind ik, we worden nu toch niet meer wakker van elke kreun en steun die hij laat...haha, en knorren kan hij hoor.
de ene dag slaapt hij erg veel en de andere dan totaal weer niet...ik probeer echt wat routine in zijn dag te krijgen omdat ik begin januari ook fulltime aan het werk ga en ik graag ook wat langere nachten zou hebben..:-)
maar ja, de ene baby is de andere niet hé, ik blijf er maar kalm bij, ooit zal het wel eens lukken en tot zover geniet ik dan maar van de extra nachtelijke uurtjes met mijn zoontje.
ik zal ook eens een fotootje posten.
groetjes

Attachment : onno 3 maanden.jpg

Amandine

Berichtdoor Amandine » 16 dec 2007, 08:27

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Katrijn, 1 september, dochter Cornelia
Annabel, 1 september, zoon Matteo
Amandine, 4 september, zoon Neo
Petitje, 4 september, zoon Denis
Slyke, 5 september, dochter Fleur
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Ellen, 7 september, dochter Nora
Claudia, 8 september, zoon Wiebe
Anneke, 11 september, dochter Aysha
Natalie, 12 september, zoon Lander
Nala, 13 september, zoon Mauro
Oitica, 14 september, zoon Thymen
Babs, 16 september, dochter Axelle
Ilse, 18 september, zoon Onno
Maaike, 18 september, zoon Seth
Lore, 18 september, dochter Lena
Kelly, 18 september, zoon Wout
Eva, 20 september, zoon Prosper
Mieke, 24 september,dochter Camille
Kegi, 25 september, zoon Dario
Els, 25 september, zoon Mathis
Bollemotje, 25 september, dochter Tille
Chris, 26 september, zoon Jules
Michelleke, 27 september, dochter Emily
Cinke, 27 september, zoon Cas
Minneke, 28 september, zoon Luka
Nique, 28 september, zoon Jarne
An, 29 september, dochter Elfya

Hoikes,

Ik lees hier ook al ff mee, maar had me nog niet toegevoegd aan jullie lijstje.
Bij deze is het gebeurd. Neo is geboren op 4 september. Was 50 cm en 3.240 g.
Ondertussen is hij 62 cm en 6 kg.
Hij krijgt ook nog steeds fulltime borstvoeding en slaapt al een hele tijd heel flink door, van 22u tot 7u. De laatste paar dagen is het zelfs altijd 8 uur. Jammer toch dat ik mijn ventje dan wakker moet maken om de broers naar school naar school te doen.
Nu ja, in januari terug werken, dan zal ik hem zowiezo altijd om 7 uur uit zijn bedje moeten halen. MAar kan ik hem er dan ook al om 19u instoppen? neen toch...

Babs

Berichtdoor Babs » 19 dec 2007, 13:53

hey goopje,

onze Xander is van 10 mei 2004, hij is geboren de dag na mijn verjaardag :)...
oef nu heeft dat ventje toch zijn eigen dag om te vieren, en ikke lekker ook :) :) :)
Tja, ons Axelle, dat blijft voorlopig echt een dutske... ze is nog steeds zo'n frèle dingetje gewoon... en zo onrustig nog steeds... gelukkig slaapt ze sedert enkele nachten toch al wat meer door (van 23u tot 7u) dus dat geeft wel al een beter gevoel. Ik bakerde haar altijd in met een fleece dekentje, maar door het wriemelen en ook omdat haar mand schuin staat, lag ze soms helemaal achteruit met dat deken over haar hoofd... ik kreeg daar echt schrik van dat ze zou stikken... nu heb ik het sedert vorige week geprobeerd met een slaapzakje en dat lukt ook wel goed precies. Ik moet haar wel eerst laten inslapen op mijn arm en dan pas wegleggen. Is dat bij jullie ook of leggen jullie je kindje wakker in bed voor de nacht...? ik weet al niet meer hoe we dat bij Xander deden... maar dat was en is nog steeds een goede "maffer" dus we waren wel een beetje verwend op dat gebied...
Ik had anders gedacht om met axelle eens naar een osteopaat te gaan? Of wanneer moet je die inschakelen...? Is het niet zo dat die met hun wonderhanden onrustige kindjes kunnen kalmeren...?

goopje

Berichtdoor goopje » 19 dec 2007, 14:36

Hoi Babs,

We leggen Tiani gewoon klaarwakker in haar bedje, slaapzakje aan, knuffeltje tegen haar hoofdje, tutje in haar mondje en soms ligt ze nog wat te brabbelen, maar meestal valt ze onmiddellijk in slaap.
Bij Xander gebruikte we gewoon een mannenzakdoek om tegen zijn hoofdje te leggen, dan moesten we ons geen zorgen maken als die op zijn gezichtje lag.

Misschien is het nog niet zo'n slecht idee om met Axelle naar een osteopaat te gaan, misschien dat er toch ergens iets wringt bij haar, dan zullen ze het ook heel snel vinden. Ik heb er toch al veel goeds over gehoord, dus kwaad zal het wel niet kunnen he!

We hebben ook geluk met 3 goede slaperkes. Die slapen overal als ze moe zijn, maar we zijn er ook nooit voor thuis gebleven, ze gingen gewoon mee, en sliepen dan in een reisbedje.

Zal Kaila eens gaan ophalen, ze ligt weer te 'zingen' in bed!

Grtjs en tot later

chris

Berichtdoor chris » 20 dec 2007, 09:21

@goopje en babs
Ik lees dat jullie een slapzak gebruiken,hoe groot is die eigenlijk...
Ik heb er ene van 90cm en ene van 110cm. Maar ik durf die nog niet gebruiken omdat ik denk dat die te groot zijn...
Welke maat hebben jullie???
Onze Jules is nu wel al 12 weken en een 64cm groot...
groetjes chris
en aan iedereen prettige feestdagen

goopje

Berichtdoor goopje » 20 dec 2007, 12:02

Chris, ik gebruik nu de kleinste maat, ik geloof 70cm.
Ik heb schrik als ik de grotere zou gebruiken dat ze dan door de armsgaten naar beneden zou kunnen schuiven. Tiani is nu ongeveer 60-61cm groot en ze heeft onderaan nog een klein 10cm over.

Prettige feesten!
grtz goopje

Babs

Berichtdoor Babs » 21 dec 2007, 09:29

hey Chris,
ik gebruik ook een slaapzakje van 70 cm. Axelle was 2 wk geleden 58cm en dat past dus nog altijd goed. Ik weet dat er wel slaapzakjes zijn die je groter en kleiner kunt maken met drukknopen, dus misschien is dat een idee voor jullie Jules. Je moet inderdaad een beetje oppassen met die grote slaapzakken dat de kindjes er niet in "verzinken" hé.
Succes met je zoektocht!
groetjes,
Babs

chris

Berichtdoor chris » 21 dec 2007, 15:16

bedankt voor de info!!
Ik zal nog wat wachte dan....
Kan er iemand mij zeggen hoe ik het duimen afleer???
Onze Jules steekt steeds zijn duim in zijn mond.. Zijn fopspeen spuwt die uit...
Tot later!

goopje

Berichtdoor goopje » 23 dec 2007, 15:28

Chris, daar kan ik je niet mee helpen, niemand heeft het hier gedaan!

Hier zitten we met 3 zieken. Alle kids moeten niks anders doen dan overgeven en hebben diarree.
En mama mag maar wassen en strijken.

Ocharmekes, dat ze maar snel terug beter zijn, morgenochtend eerste taak naar de ha. Ik hoop maar dat ze niet terug naar het ziekenhuis moeten!!!

Grtjs en een fijne kerst allemaal!!!

chris

Berichtdoor chris » 23 dec 2007, 17:54

Oei goopje, het beste met je kindjes hé...Laat ons maar iets weten hé...
't Is toch erg hé als ze ziek zijn... zo hartverscheurend...
Tot hiertoe heb ik nog geen problemen gehad met Jules. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen hé...
Iedereen prettige festen hé..

claudia

Berichtdoor claudia » 26 dec 2007, 17:51

hallo,

ik lees hier dat de baby's redelijk veel drinken. Ik denk dat Wiebe te weinig drinkt. 's morgens staat hij rond half tien op ( hij slaapt dan al van 22u) maar dan heeft hij eigenlijk nog geen grote honger. Het is een gevecht om hen 180 te laten drinken. Voor de rest eet hij nog 3 keer 240 maar ook niet altijd uit. In zijn laatste fles doe ik wel van die rijstvlokken. Misschien is dat een beetje te zwaar. Hij is net 6 kilo denk ik normaal moet hij al 6200 gr zijn

groetjes

goopje

Berichtdoor goopje » 26 dec 2007, 19:24

Chris,
Kaila en Xander hebben buikgriep en bij Tiani is het waarschijnlijk geweest van 'te gulzig aan de borst te drinken'
Xander heeft al van maandag ver boven de 39° koorts, die ik amper naar beneden krijg. Meestal na junifen zakt ze tot 38.5° en schiet nadien terug de hoogte in!
Ik hoop maar dat het zo niet heel de vakantie zal zijn...
Ik houd hun wel goed in de gaten dat ze voldoende drinken, maar het ziet er nog niet naar uit dat ze aan het uitdrogen zijn!
Gelukkig maar...

An

Berichtdoor An » 26 dec 2007, 19:59

Hey dames, mogen wij er ook bij?
Ben sinds 14 september de trotse mama van Janne. Ze is via een (geplande) keizersnede geboren. Ze woog 2,590 kg en was 45 cm... een kleintje dus, maar zeer vinnig en dapper. Ondertussen is ze 14 weken. 2 weken geleden woog ze 5,120kg en was ze 56,5 cm, dus nu zal ze wel ongeveer 5,5 kg wegen en zo'n 57-58 cm zeker.
Ze is een blije, vrolijke, rustige meid. Ze lacht en zevert veel. Slapen lukt de laatste tijd wat minder (misschien door het 2de spuitje 2 weken geleden). Ze heeft last van (verborgen) reflux en neemt daarvoor nu motilium. We hebben de medicatie lang tegengehouden maar de laatste tijd had ze tijdens het eten toch wel last van die reflux. Nu begint het stillekes aan terug te beteren. Ik geef nog steeds volledig borstvoeding.

Hier het aangepast lijstje:

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Katrijn, 1 september, dochter Cornelia
Annabel, 1 september, zoon Matteo
Amandine, 4 september, zoon Neo
Petitje, 4 september, zoon Denis
Slyke, 5 september, dochter Fleur
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Ellen, 7 september, dochter Nora
Claudia, 8 september, zoon Wiebe
Anneke, 11 september, dochter Aysha
Natalie, 12 september, zoon Lander
Nala, 13 september, zoon Mauro
Oitica, 14 september, zoon Thymen
An, 14 september, dochter Janne
Babs, 16 september, dochter Axelle
Ilse, 18 september, zoon Onno
Maaike, 18 september, zoon Seth
Lore, 18 september, dochter Lena
Kelly, 18 september, zoon Wout
Eva, 20 september, zoon Prosper
Mieke, 24 september,dochter Camille
Kegi, 25 september, zoon Dario
Els, 25 september, zoon Mathis
Bollemotje, 25 september, dochter Tille
Chris, 26 september, zoon Jules
Michelleke, 27 september, dochter Emily
Cinke, 27 september, zoon Cas
Minneke, 28 september, zoon Luka
Nique, 28 september, zoon Jarne
An, 29 september, dochter Elfya

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 08:24

Mijn tweede zoontje heeft van zijn drie maanden zitten zeveren dat het niet mer mooi was, zijn eerste tandje was er ongeveer 7 maanden later.

Krisje

Berichtdoor Krisje » 27 dec 2007, 12:32

Mijn dochtertje is geboren op 26 september, haar naam is Fleur. Bij de geboorte woog ze 3 kg, ondertussen weegt ze 6 kg.
De eerste 10 weken heb ik borstvoeding gegeven, daarna ben ik overgeschakeld op flesjes.
Onze meid komt goed bij, maar toch vind ik dat ze weinig drinkt. Ik mag haar 5 flesjes geven van 180 ml (6 schepjes). Deze morgend heeft ze haar flesje opgedronken, maar in het volgend liet ze nog 110 in. De voorbije dagen heeft ze telkens ook maar een 120 à 140 ml gedronken (een enkel flesje dronk ze helemaal leeg).
Ze slaapt al enkele weken door van 23 u tot 7.30 u of later. Maar de voorbije dagen maakte ik haar telkens wakker rond 7 u omdat ik anders haar 5 voedingen niet goed gespreid krijg over de dag. Ze schreeuwt zelden van de honger.
Over 1,5 week moet ik terug beginnen werken en dan moet ze elke dag om 7 u op staan. Ik kijk er nog niet naar uit!
Hoeveel drinken jullie kindjes (van rond de 13 weken)? Ik maak me waarschijnlijk zorgen om niks.

Sonja

Berichtdoor Sonja » 27 dec 2007, 13:35

Op 17 september 2007 ben ik bevallen van een 2de kindje: een zoontje Loïc! Hij woog 4kg130 en was al 52 cm groot. Nu weegt hij bijna 7 kg en is hij 62 cm. Hij gaat dus goed vooruit!
Hij kreeg ongeveer 10 weken BV en nu ben ik overgeschakeld naar flesjes Omneo 1. Hij drinkt ook niet zo veel per flesje: meestal tussen 100 en 130 cc. Ik vind dat persoonlijk ook weinig, maarja... wat kan je eraan veranderen??
Hij heeft last gehad van reflux, maar door de mediciatie (Omeprazole) hebben we dat nu onder controle.
Hij slaapt nog niet echt volledig door: van 23.00 uur tot rond 5.00 uur, maar elke nacht wordt hij om 3.00 - 4.00 uur wakker... de reden weet ik niet!! Ik geef hem geen voeding, maar probeer hem te sussen met zijn tuutje. Ik hoop dat dat snel overgaat!
Verder is hij meestal content, hij lacht heel gemakkelijk naar mensen, hij zevert veel en hij ligt graag op zijn rugje op de speelmat om naar de beestje boven zijn hoofd te kijken. Hij slaat ernaar en grijpt ze soms al goed vast.

Terug naar “Je baby maand na maand”