september 2007 baby's...

Ilse

september 2007 baby's...

Berichtdoor Ilse » 07 nov 2007, 10:51

Dag mama's van het 1 maand oude clubje, ik zie nog weinig respons dus ik dacht: laat me eens een ander onderwerp zetten0 +5ssch5en 2r51gen we het clubje dan terug op gang.

Gast

RE: september 2007 baby's...

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 13:56

hoi,
Ons dochtertje is nu 8 weken. Ze is 58cm en weegt 4,960 kg. Momenteel weent ze sommige dagen nog uren aan een stuk. Ka denkt aan reflux en ze krijgt nu Nan AR, hoewel ik nog niet de indruk heb dat ze beter is. Ze drinkt 5 flessen van 200cc, maar die zijn niet altijd leeg hoor. Gelukkig slaapt ze 's nacht zo'n 7uur (van 22u tot 5u). Ben van plan om afspraak te maken met osteopaat. Ze lacht al heel goed en reageert ook door geluidjes te maken. In het park kan ze zich nog niet lang bezighouden...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 15:22

hallo!

ik was niet in het oude clubje, maar ik heb ook een zoontje van 18 september.
Hij weegt nu 4,200 kg, en is ongeveer 57 cm groot: een lange smalle dus.
Ik schrik wel van jouw voeding: ik mag maar 6 flessen van 120 cc geven, aptamil ha. Ik heb wel 4 weken bv gegeven.

S nacht slaapt hij in blokken van 5 uur, maar er zit voor de rest nog geen regelmaat in: het is steeds een groot werk om hem in slaap te krijgen: ik moet hem vaak meer dan een uur in mn armen wiegen voor hij in slaap valt, en dan moet ik hem nog in zen bedje leggen zonder dat hij wakker wordt: niet makkelijk!

Maar ik ga niet klagen: ik ben superblij met mn zoontje, dus geen enkele moeite voor hem is me te veel.

Marjan

Berichtdoor Marjan » 07 nov 2007, 15:33

Mijn zoontje Ilian is gisteren twee maandjes oud geworden (hij is geboren op 6 september). Hij weegt nu 4,925 kg en meet 57,5 cm. Hij drinkt nu 5 flesjes van 150 à 180 cc. Net ook zijn eerste spuitjes achter de rug. Doorslapen doet hij nog niet, hij lacht heel af en toe.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 15:37

Goopje, 1 september, dochter Tiani
Marjan, 6 september, zoon Ilian
Natalie, 12 september, zoon Lander
Ilse, 18 september, zoon Onno

petitje

Berichtdoor petitje » 07 nov 2007, 15:45

goopje zit je hier ook?

Mijn zoontje van 4/9 is nu 4300 en 54cm ongeveer.
drinkt 6 flesjes van 120-150 ml.
Heeft reflux, gaat naar de osteopaat, heeft een hele resum medicijnen

Kegi

Berichtdoor Kegi » 07 nov 2007, 15:58

Hallo andere mama's

Zat ook niet in het oude clubje. Dus hoop nu een beetje te kunnen volgen met jullie...
Ons zoontje is geboren op 25 september, dus is nu 6 weekjes oud. Op 24/10 woog hij 4.700kg en was 55 cm groot. Maandag komt k&g hem weer wegen, dus ben eens benieuwd hoe onze kerel gegroeit is. Momenteel drinkt hij 5 flessen van 180cc (150cc water en 5 scheppen). Om 22u krijgt hij zijn laatste fles en slaap dan tot 5u. Dan moet papa gaan werken en ben ik toch wakker.
Lachen kan hij van 29/10. Laatste dagen weer wat minder. Hij is wel een heel blije baby. Kan zich wel heel moeilijk alleen bezig houden en is in bijna niets geinteresseerd. Neemt ook nog niets vast. Weet niet of hij dat al moet kunnen ofzo... Geluidjes maken doet hij volle bak naar ons en volgt ons al goed.

Ocharme die prutskes met reflux. Ze hebben het zo al moeilijk genoeg en dan dat er nog boven op. Ben zo blij dat onze daar (tot nu toe) van gespaard gebleven is. Hoop dat de osteopaat jullie prutskes goed kan helpen.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 16:05

Vullen jullie misschien ook het lijstje aan ? Dan is het overzichtelijk voor iedereen hé.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 07 nov 2007, 16:06

hey, mijn zoontje is ook geboren op 18 september! waar is jouw zoon geboren? onno is geboren in gent, st lucas...
hij is vrij lastig de laatste week...vooral 's avonds, hij wil niet meer in zijn bedje..slaapt ook slechter, wordt vaak na 3 u terug wakker...hij weegt 4 kg 600 en zijn lente is 59 Cm. ik geef hem 5 flesjes van 180cc, ik heb gisteren geprobeerd om zijn voeding wat te verdikken met johannesbroodpitmeel zodat hij wat langer zou slapen...is niet gelukt...ik begin echt moe te worden, kijk echt uit naar zijn eerste doorslaapnacht.ik heb het vooral moeilijk als hij huiluren heeft...weet dan nt wat te doen, voor de rest is hij een lief mannetje, lacht al veel en begint brabbelgeluiden te maken...heel leuk.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 16:06

Kegi, 25 september, zoon Dario

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 16:16

Maaike, 18 september, zoon Seth

Seth is op 18/09 geboren in Dendermonde. Hij was 6 dagen overtijd. Ook hij heeft een paar lastige dagen gehad. Ik denk dat hij zn 8 weken sprongetje nadert.

Hij is vooral geboeid door zn trappelpiano (enkel de muziekjes), zn mobieltje, hij zwaait hevig met armpjes als hij iets interessants hoort. Ook tv vind hij leuk.
Lachen doet hij vooral naar zn oma

Nu moet ik vlug naar delhaize, pampers kopen...

bye-bye

Ilse

Berichtdoor Ilse » 07 nov 2007, 16:29

Onno was 14 dagen overtijd, volgens de boek oei, ik groei moet je de weken bekijken volgens de uitgerekende datum en niet de bevallingsdatum omdat ze in de baarmoeder ook al een hele ontwikkeling doormaken, dus als dat klopt zitten ze nu midden in het fameuze sprongetje...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 16:47

Inderdaad Ilse, heb het boek hier ook liggen. Dario was ook een week te laat en als ik dan kijk, heeft hij inderdaad zijn sprongetje een weekje vroeger gehad. En zit hij nu aan het begin van het volgende.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 17:23

Mijn dochterje Noa ook in st lucas gent geboren op 12 september...

bollemotje11

Berichtdoor bollemotje11 » 07 nov 2007, 17:30

bollemotje, 25 september, dochter Tille

eventjes aanvullen, kan nu niet schrijven, ze weent.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 07 nov 2007, 17:30

ik neem het wel met een korreltje zout, die sprongetjes maar ik vind het toch n troost als het even moeilijk gaat...als hij bv huilt en je hebt al alles geprobeerd, hij heeft geen honger, geen vieze pamper, geen krampjes...en toch huilen...de 3 H's:hangerig,huilerig en humeurig...mijn zoontje vindt vooral gezichten interessant, hij kijkt zijn ogen uit als ik gekke bekken trek en probeert me al wat na te doen...in zijn mobiel is hij minder geïnteresseerd.

Slyke

Berichtdoor Slyke » 07 nov 2007, 18:10

Hallo,

Mijn dochtertje is geboren op 05/09, Fleur. Ze weegt nu ongeveer 4.500kg en is 55cm. In het begin hebben we serieus gesukkeld met haar voeding. Wij gaven Nan Ha, maar daar dronk zij helemaal niet goed van. Omdat ze na haar papjes zoveel weende moesten we eerst Gaviscon geven, maar dat hielp ook niet erg veel.
Nu drink ze Nutrilon AR en neemt ze twee maal zantec per dag. En ze weent veel minder en eet veel beter. Vijf é zes flessen van +/- 150cc. Ze slaapt al van 23u tot 6u (dus niet slecht hé). Overdag wil ze meestal wel om de drie uur een flesje of als ze slaapt dan geef ik haar automatisch om de 4 uur een flesje. En als ze slaapt dan eet ze al slapend haar papje. De laatste pap eet ze ook al slapend.

Groetjes
Slyke

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 18:12

Slyke, 5 september, docher Fleur

Hallo,

Mijn dochtertje is geboren op 05/09, Fleur. Ze weegt nu ongeveer 4.500kg en is 55cm. In het begin hebben we serieus gesukkeld met haar voeding. Wij gaven Nan Ha, maar daar dronk zij helemaal niet goed van. Omdat ze na haar papjes zoveel weende moesten we eerst Gaviscon geven, maar dat hielp ook niet erg veel.
Nu drink ze Nutrilon AR en neemt ze twee maal zantec per dag. En ze weent veel minder en eet veel beter. Vijf é zes flessen van +/- 150cc. Ze slaapt al van 23u tot 6u (dus niet slecht hé). Overdag wil ze meestal wel om de drie uur een flesje of als ze slaapt dan geef ik haar automatisch om de 4 uur een flesje. En als ze slaapt dan eet ze al slapend haar papje. De laatste pap eet ze ook al slapend.

Groetjes
Slyke

PS: bollemotje:ben jij ook van de septemberukkies?? Onze computer is gecrasht en ik vind de website niet terug.

Minneke

Berichtdoor Minneke » 07 nov 2007, 18:53

Voor Slyke, maar ook voor alle andere mama's, is hier de link naar de septemberukkies. Een gesloten groep voor mama's van kindjes die geboren zijn in september...

http://groups.msn.com/September2007ukkies/_whatsnew.msnw

Slyke, ik dacht al dat je ons vergeten was ;)

Ik ben zelf dus ook mama van een septemberkindje, onze Luka werd op 28 sept geboren, woog bij de geboorte 3,630kg en was 52 cm groot. Hij zit ondertussen al aan 5kg...

Minneke

Minneke

Berichtdoor Minneke » 07 nov 2007, 18:55

Minneke, 28 september, zoon Luka

&nneke

Berichtdoor &nneke » 08 nov 2007, 07:01

hey

ik ben bevallen op 11 september in sint niklaas.
was er heel druk op dat moment.
aysha woog 3570gr en was 51 cm.
gisteren naa kinderarts geweest (voor de zoveelste keer) en ze woog al 5500gr.
ze huilt heel veel, neemt momenteel zantac en gaviscon voor haar maag.
moeten seffens om 11 uur platen laten nemen van haar maag.
wat wel lastig is, ze mocht ten laatste om half 7 eten. en ze kwam om 6 uur om haar flesje, dus 5 uur kan ik haar niet laten wachten want ze komt om de drie uur om een flesje. heb haar om 7 uur nog een beetje bijgegeven.
stel je voor dat ik dat niet doeen ze komt om 10 uur om haar flesje en ze moet wachten tot 11 uur en de klinieken kennende, loopt het meestal nog uit ook.
hoop echt de reden van het huilen te achterhalen.
ze huilt soms zo hard. is echt niet te doen. haar zusje gaat haar dan troosten en ze is zelf amper 14 maanden oud.
verder doet ze het heel goed. ze slaapt 's nachts zo een 8 uur door.
dus dat is een geluk dat ze overdag huilt en 's nachts doorslaapt.
heb ook al de indruk gekregen dat ze haar verveeld in haar wieg, heb dan gisteren de box terug omhoog geplaatst.

groetjes

anneke, 11 september, dochter aysha

Lore

Berichtdoor Lore » 08 nov 2007, 08:27

Hallo,
onze dochter Lena werd geboren op 18 sept, 4 dagen overtijd. Zoals zoveel, heeft ze helaas ook last van reflux. De ene dag is het al wat beter dan de andere, wij geven voorlopig enkel gaviscon. Ze staat nu nog volledig op bv en eet nog vrij onregelmatig (om de 3 à 4 uur), snachts soms om de 5uur, maar meestal moet ik er dan nog 2x uit om eten te geven. Ik ben dan nu ook redelijk uitgeput aan het geraken, want uitslapen zit er ook niet in omdat ik ten laatste om 7.30u op moet voor de 2 oudste naar school te brengen.
Voor de rest doet Lena het prima, ze lacht en brabbelt en kan zich al goed bezighouden in haar park onder haar mobiel.Ze weegt nu 4.220 gr en meet 53.5 cm.
groetjes

Ilse

Berichtdoor Ilse » 08 nov 2007, 08:51

Haha, al de derde baby geboren op 18 september die overtijd was...waar ben jij bevallen Lore?
Ons zoontje heeft deze nacht vrij goed geslapen, om 24u zijn laatste voeding gegeven en om kwart voor 6 was hij terug wakker! Het doet deugd om zo wat langer te kunnen slapen..misschien zijn we nu wel vertrokken voor de doorslaapnachten?
Ik heb zijn voeding gisteren weer verdikt met johannesbroodpitmeel, het begint precies toch wel te werken...

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 09:18

Anneke, 11 september, dochter Aysha
Lore, 18 september, dochter Lena
Bollemotje, 25 september, dochter Tille

Marjan

Berichtdoor Marjan » 08 nov 2007, 09:22

Ah ik heb hier net gelezen dat je het aantal weken moet berekenen vanaf uitgerekende datum en niet de bevallingsdatum. Mijn zoontje Ilian is van 6 september maar is ruim twee weken te vroeg geboren, uitgerekend op 23 september.

Terug naar “Je baby maand na maand”