Het "eind mei 2007"-clubje

Kato

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Kato » 10 jan 2008, 20:38

Ok het vervolg.
Wie hadden we nog niet gehad.
@ Li, ik rij de laatste dagen ook op automatische piloot maar gelukkig is het nog niet zo ver gekomen dat ik me aan de kant moest zetten. Hier ook wel heel vermoeiende weken omdat onze oudste 's nachts vaak wakker schrikt van nachtmerries en dan helemaal hysterisch is. Het is nu zover gekomen dat we haar bedje (slaapt nog in spijlenbedje) weer bij ons op de kamer gezet hebben zodat we er niet telkens uit moeten want we waren allemaal doodop. We slapen dus momenteel met een heel gezin in 1 kamer. Net op reis ;) of zoals zovele mensen in andere culturen. Onze oudste heeft zelfs enkele nachten bij ons in bed gelegen, maar ik wil dat ze terug in haar bed leert slapen. Ze slaapt nu weer rustiger en ik hoop dat we haar binnenkort weer in haar eigen kamer kunnen leggen. De slaapkamer is momenteel wat te overbevolkt.

@ Annemie, al aan een tweede aan het denken. Eigenlijk IS het er al he. Wel goed dat jullie nog 8 eskimo'tjes hebben zitten ;). Bij een vriendin van me, hadden ze de eerste keer maar 1 bevrucht eitje. Gelukkig is daar een pracht van een zoon uit gekomen! Daarna heeft ze weer een hele behandeling gekregen. Uiteindelijk ook weer maar 2 embryo'tjes overgehouden. Die hebben ze dan allebei geplaatst en zo heeft ze dan gelukkig 2 prachtige meisjes erbij gekregen. Toch mooi dat dat kan ... Ik was toch dolgelukkig samen met hen omdat ik wist hoe graag ze kindjes wilden.

Oeps Jade is wakker.
Nog snel.
@ Silke, niet teveel wakker liggen van de lengte. Kan nog erg veranderen hoor.
Verhoudingen zijn idd belangrijker!
@ Saskia, vele goede moed en hopelijk ook eens wat nachtelijke rust want je Arne blijft maar springen precies. Op die uren is het idd niet vol te houden.
@ Fieke, hoe gaat het met Mathieu?

Nu moet ik weg, want ik zit hier ook als een zombie eigenlijk.
Maar ... de komende dagen kom ik nog wel eens opnieuw langs nu het weer kan!
Groetjes!

Fieke

Berichtdoor Fieke » 11 jan 2008, 06:59

Goeiemorgen,

Mathieu mag normaal deze namiddag naar huis - op voorwaarde dat ze hem straks wegen en hij niet is vermagerd natuurlijk. Sinds gisterennamiddag is hij de baxter kwijt - enkel het buisje zit nog in zijn armpje voor de zekerheid.
Hij drinkt wel nog altijd enkel melk, ik ben eens benieuwd wanneer we terug met vaste voeding gaan mogen starten.

De verpleging zei dat ze met kerstmis in iedere kamer twee kinderbedjes moesten zetten - ook in de eenpersoonskamers normaal. Ze hadden dat nog niet veel meegemaakt zo druk. En vanaf komende maandag verwachten ze ook terug veel opnames - de eerste week school is achter de rug en dan piekt het blijkbaar altijd.
Volgende week hou ik Mathieu alvast thuis, bij mijn ouders. Dan kan ik over de middag eens gaan kijken hoe het ermee is - mijn ouders wonen maar op een kleine 10 min van het werk.
Allez, ik ga nu wat werken want ik stop op de middag om de kinderarts nog eens te zien.

Kato

Berichtdoor Kato » 11 jan 2008, 19:30

Allez zeg ... Ben ik 3 weken weg en schrijven de dames hier bladzijden en bladzijden vol, en nu ben ik terug en bijna noppes ;).

@ Fieke, en en en, is hij thuis? Ik hoop het zo erg voor jullie!

Jade is ook niet 100% ok. Vannacht toch weer wat overgegeven en ze heeft vandaag haar fruitpap geweigerd. Normaal eet ze dat heel graag. Even erna had ze wel diarree-achtige stoelgang en waarschijnlijk zat dat haar al dwars toen ze haar fruitpap wilden geven. Vanavond was ze wel weer vrolijk. Nog een serieuze pandoering gemaakt toen ze zich heel wild op haar activity kubus gooide en met kubus en al van de puzzelmat vloog, recht op haar gezicht, naast de mat natuurlijk. Direct brullen! 't Was gelukkig meer van het schrikken want alles leek nadien wel in orde. 'k Heb haar natuurlijk uitgebreid getroost en alles eens goed afgetast om te zien of ze ergens pijn had. Tja, met haar acrobatische toeren verwacht ik dat het niet bij deze eerste keer zal blijven.
In haar badje begint ze ook onhandelbaar te worden de laatste week. Ze wil altijd op haar knietjes gaan zitten en zich rechttrekken aan de rand en hangt dan half over haar badrand naar de doucheslang te graaien ... W'hebben echt moeite om haar tegen te houden.
Ze zegt ook godganse dagen 'Dadadadadada' tegenwoordig; vorige week was het nog 'mamamamama'. We zingen dus regelmatig Di Doe Doe Doe Di Daa Daa Daa van the Police en dat vindt ze natl geweldig!

'k Ga wat opruimen want 't is hier een varkensstal. Seffens nog was ophangen ook. Ah ja, als ik het gisteren had over hardstwerkende vlamingen dan citeer ik gewoon 1 van de titels in dat Knackartikel waarin stond dat vrouwen tussen 30 en 50 met kinderen en een full time job de hardstwerkende vlamingen zijn. 't Komt dus niet van mezelf ... 'k Heb trouwens nog geen tijd gehad om dat artikel zelf te lezen. Typisch.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 11 jan 2008, 21:22

Ik ben vandaag gaan solden doen bij Popularshop in Kapellen. Wij hadden eerst een vergadering en daarna kon ik mij even laten gaan en heb ik heel leuke kleertjes voor Inya gekocht. Daarna naar Ikea en bed voor grote broer gekocht en een nieuwe matras voor Inya, want ze erft het kinderbedje. Grote broer heeft zo'n kinderhoogslaper gekregen en die hebben wij de grootste deel van de namiddag en avond in elkaar zitten steken. Toen het klaar was, klom hij er zelf in en begon te springen van geluk (ik had alleen maar de schrik dat zijn buikgriep terug zou komen..). Nu ben ik doodop.
Inya heeft mij weer wakker gehouden met haar gekrijs, van 4 tot 6 u vanmorgen, ik probeerde haar te sussen, maar het ging echt niet, die bleef maar janken, zodat ik uiteindelijk naar beneden ben gegaan en pap voor haar gemaakt van pure ellende, ze dronk het op en viel als een blok in slaap! Daar zat ik dan, stom kieken, had ik er niet aan gedacht dat dat kind gewoon honger had! Vanavond gaat de pap ook 'mee' slapen, ik laat me geen tweede keer vangen.
En als het matrasje helemaal verlucht is, dan gaat ze in het bedje bij haar broer op kamer slapen en wij steken alvast de oorstopjes in! ;)
De laatste tijd vraag ik mij af of het wel normaal is dat Inya nog niet brabbelt. Ons zoontje was al op vier maanden begonnen met preken en hij is nog bezig ;) , maar ze maakt alleen maar heel hoge klankjes, zonder medeklinkers, ze 'zingt'. Als ze aan het spelen is, dan produceert ze echt heel hoge tonen en probeert ze zo luid mogelijk te maken. (probeer maar eens te telefoneren met zoiets in huis...)
Gisteren hier op zappy een leuk webwinkeltje voor kleren gevonden (hier in de buurt Liefje!!!): safranoutletdotcom, en vanalles besteld (weeral voor Inya).
@Fieke: zijn jullie eindelijk thuis geraakt? Is Mathieu al wat bekomen?
Veel sterkte en verwen hem goed dit weekend.
@Kato: arme Jade, met haar gezichtje op de grond. Gelukkig is er niets aan.
Bij ons is Inya ook 'de wildebras', na haar brave broer is het voor ons elke dag wennen aan haar temperamentje. Het nieuwste kunstje is zich proberen omdraaien op het luierkussen, vreselijk vind ik dat. Ik ben het helemaal niet gewoon om een bewegend kind te verschonen en word er echt zenuwachtig van. Wij nemen Inya met ons mee in de douche, maar ik ben altijd doodsbang dat ze eruit zal glippen. Daarom geef ik haar liever aan de papa, die borstbeharing kan soms praktisch zijn.
Over die hardstwerkende Vlamingen: ze zullen de leeftijdsgrens een beetje moeten verhogen, want er komt een nieuwe generatie die, als ze 50 is, pubers in huis zal hebben en geen kotstudenten.

Zit hier te knikkebollen, ben weg.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 11 jan 2008, 22:58

Knikkebollen... Ik weet er alles van... Ik ben deze week iedere godganse avond op de bank in slaap gevallen, kort nadat m'n ventje vertrokken was voor z'n nacht (20.00) en vanavond lag ik zelfs al te ronken vóór hij vertrok... :hoho
Ik had nochtans het plan om vanavond nog een paar uur te werken, omdat ik woensdag een bespreking heb van een 20-tal van 'mijn' kinderen en ik van 't weekend geen tijd meer ga hebben om dat voor te bereiden, maar ik kan me hier nauwelijks concentreren om hier iets te typen, laat staan dat ik dossiers kan uitpluizen en verslagen maken :s Morgenmiddag vertrekken we voor het weekend naar zee bij m'n moeder, dus ik denk dat ik het weekend best kan houden om es goed uit te rusten en te ontspannen. Dan kan ik maandag- en dinsdagavond hopelijk nog een paar uurtjes goed doorwerken nadat Iemen in z'n bedje zit.
Ik ben nu toch wel hééééél blij dat ik de knoop doorgehakt heb om zaterdag niet meer te werken hoor ! Er komt momenteel nog maar 1 kindje dat nog komt 's morgens vroeg en waarschijnlijk is dat binnenkort ook gedaan. In stressy weken zoals nu is het echt zalig om vrijdagavond niet meer te hoeven denken aan een volle werkdag erna. En over enkele weekjes heb ik lekker weer een volle genieten van mijn kleine grote held ! :D
Ons 'charme-offensief' naar Iemen toe lijkt hier verder echt wel vruchten af te werpen. Bij ieder beginnend geneut worden hier alle registers opengetrokken met liedjes zingen, dansen en onnozel doen. Iemen zit ook dikwijls te kijken van 'wat krijgen ze nu weer ?' ;) maar vindt het wel leuk en zijn 'krijsmachine' wordt op die manier toch vaak afgewend. Dat pakt natuurlijk niet altijd, maar alle keren dat het wél werkt zijn gewoon een succes en geven ons toch het gevoel dat we een beetje goed bezig zijn :) Ik ben mezelf trouwens ook aan het trainen in 'moederlijke zelfbeheersing' als ik het zo mag noemen ;) Door alle tips die hier gegeven werden aan Nat ivm haar Silke heb ik nog es goed nagedacht over Iemens nachten en hoe we die het best aanpakken. En moest ik ook weer denken aan de hoofdbegeleidster van de crèche die ons nog verteld had dat we Iemen nadat hij 6 maand geworden was 'es eventjes zouden moeten laten huilen' en er niet altijd meteen naartoe gaan als hij aan het neuten was 's nachts. Dus... ik heb mezelf de '3-minuten-time-out' opgelegd ;) Als Iemen 's nachts begint te kneuteren, gaan wij er eigenlijk altijd meteen naartoe om hem z'n tuutje te geven, ook omdat we altijd denken dat hij voluit gaat beginnen huilen als we dat niet doen. Maar nu geef ik Iemen dus 3 minuten vóór ik ernaar toe ga. Gevolg : 1) tot mijn vrij grote verbazing, valt Iemen heel vaak weer vanzelf in slaap vóór die 3 minuten om zijn en 2) tot mijn even grote verbazing val ik zelf dus al dikwijls weer in slaap voor de time-out om is omdat Iemen ook alweer stilgevallen is en 3) dat houdt dus in dat ik heel vaak gewoon in m'n warme bedje kan blijven liggen en veel minder vaak moet opstaan 's nachts. En ik hoop natuurlijk dat dat er uiteindelijk toe zal leiden dat Iemen gewoon doorslaapt tot 's morgens. Dat " 's morgens" is een moment waarop de 3-minuten-taktiek dus nauwelijks of niet meer werkt. Iemen begint meestal aan z'n dag tussen half 6 en half 7 en dan is hij dus meestal klaarwakker. Het enige wat dan soms nog wel kan helpen is z'n licht aandoen en hem wat speelgoed geven, maar meestal houdt hij het dan niet lang meer vol zonder 'live entertainment' ;)
Ff posten en dan nog proberen nog een paar antwoorden te posten, want anders kan ik niet meer mee vrees ik.

saskia

Berichtdoor saskia » 11 jan 2008, 23:46

@FIeke : tjongejonge...hopelijk is alles goed met Mathieu en is hij terug thuis. Ziekenhuizen zijn eng, zeker als het zo'n kleine kindjes betreft (vind ik persoonlijk).
Buiten arnes probleem om alleen in slaap te vallen en zijn nachtelijke krijsbuien mag ik toch mijn beide pollekes kussen dat hij zo ne supermakkelijke is. Hij eet supergoed, hij weent of krijst overdag praktisch nooit, is nog gespaard gebleven van ziektes (buiten die ooronsteking dan)...
ik ben begonnen aan een slaapdagboek van arne waarin ik opschrijf hoe laat hij wakker was, hoe laat zijn dutjes, hoeveel keer hij wakker geworden is, hoe laat in slaap gevallen,... op die manier wil ik proberen alles een beetje in balans te brengen. Ik heb hem bijvoorbeeld in de vooravond niet laten dutten en vanavond is hij nog maar één keer wakker geworden voor 2min. Ik weet niet wat het de rest van de nacht gaat zijn maar ik weet ook dat je een slaappatroon niet één-twee-drie verandert. Gisteren was een hel. Hij heeft meer dan een uur liggen krijsen en stampen. Zijn laken onder zijn hoofdje was nat van het huilen en op een gegeven moment springt mijn vriend uit bed (gaat slapen om 9u omdat hij om 5u moet opstaan) en werpt mij verwijtend toe; "hoe kun je nu al meer dan een uur daarnaar liggen luisteren, je hoort toch duidelijk dat hij zijn mama nodig heeft"... voor zover de steun :( Ik stond daar zelf al een half uur op huilen (zo net niet, kennen jullie dat gevoel) en dan komt iemand je de doodsteek geven. AAAAAAArghhhhhhhhhhh! 5seconden later had ik arne al in mijn armen met een groot schuldgevoel en binnen de 5 min viel ie al schokkend en sniffend in slaap. Hij had zo hard gehuild dat hij nog een half uur lag na te snikken in zijn slaap. Op dat vlak ben ik zo'n watje hé. Ik vind het zo ongelooflijk hard.
Maar vanavond ging het dan weer gemakkelijk. Even naast hem gelegen en 5min later sliep hij en hem in bed gelegd. Eenmaal hij een vast slaappatroon heeft en hij s nachts doorslaapt moet hij leren om alleen te slapen, dat gaat nog hard zijn (voor ons beiden).
voor de rest is hij een gelukkig ventje dat in zijn loopstoeltje rondcrosst, voluit brabbelt en alles probeert te pakken dat hij kan pakken.
mijn tandpijn is dus een tandvleesinfectie. Daarom lijkt het net of al mijn tanden doen pijn (' smorgens en s avonds een speciale behandeling). En er komt nog een wijsheidstand door (en dat als dertiger). Ik ondervind nu aan de lijven hoe het is als er een tand door je tandvlees breekt...dat doet dus zeer hé :)
@kato: welkom terug! leuk om te lezen dat alles min of meer goed gaat met Jade. Precies wel een wilde meid hé. En zo al enthousiast kruipen! suuper hé :)
@tessa: amai, kosten gedaan. Inya verhuist naar een ander bedje, broer naar de hoogslaper...weer een verandering hé. Wordt Inya soms nog zo vroeg wakker omdat ze honger heeft ?)
@annemie; geniet van je weekendje aan zee, hopelijk kun je daar wat ontspannen. Ik moet altijd aan Iemen's mooie grote blauwe ogen denken als ik je schrijf...t is zo'n schatje hé :)

Annemie

Berichtdoor Annemie » 12 jan 2008, 00:28

Het is te merken aan m'n vorige post dat ik moe ben ;) Voordat jullie denken van 'tja... als je om middernacht nog zit te internetten' : ik ben dus daarnet al voor 20.00 in slaap getotterd op de bank en heb daar nadat m'n ventje weg was nog een paar uur liggen slapen. :) Nu dus nog ff wat posten, terwijl ik met een half oor naar Dr. Phil luister en dan naar bed.

@Kato : Wat een gedoe zeg met jullie internet ! Hopelijk gaat alles nu weer goed.
Op zo'n momenten besef je pas hoe verwend we zijn dat we ten allen tijde toegang hebben tot internet hé. Of hoe 'verslaafd' we er al aan zijn ;)
Ik kan me voorstellen dat het héél veel deugd moet doen aan je moederhart als je dochter zo enthousiast naar je toe komt kruipen !
Bedankt voor het mooie compliment van de Nieuwjaarsbrief-foto !
Proficiat met de goede oogst bij de solden ;) Ik zou graag al het één en ander kopen voor Iemen voor volgende winter, maar ik vind het heel moeilijk om te schatten welke maat hij dan zal hebben. Hoe doen jullie dat ? Zeker omdat Iemen zo'n 'ferme' is, zou het dan wel jammer zijn om een hoop spulletjes te kopen die tegen dan al te klein zouden zijn.
Jij bent duidelijk ook goed op de hoogte van de 'do's en don'ts' bij Stieren - alle tips zijn welkom !
Iemens broertjes en zusjes zijn er idd al, lekker fris bij elkaar in de diepvries. De lijdensweg die we moesten doorspartelen bij Iemen zal dus zeker niet meer nodig zijn nu, aangezien we met mijn natuurlijke cyclus kunnen werken (lees : géén hormonenbehandeling - yesss :hihi) en we nog een heel aantal cryootjes hebben.
Ik kan me voorstellen dat Kato jullie versie van Sting heel leuk vindt ;) Ik zing hier sinds mijn charme-offensief met Iemen van 's morgens vroeg 'Ik ben Nijn, het springkonijn' (zelf uitgevonden n.a.v. mijn nick op msn ;)) en 'Iemie de piemie' (een variatie op een liedje dat mijn moeder vroeger heel vaak zong). Dan komen daar meestal ook nog een hoop onnozele dansjes bij of variëren met headbangersversies en zo, dus entertainment verzekerd :hihi
@Nat : Ik heb een zelfstandige praktijk als logopediste. Ik heb een schat van een vriend met wie ik al 8 jaar een heel goeie relatie heb en Iemen is ons eerste kindje dat er na 3 jaar vechten tegen vruchtbaarheidsproblemen dankzij ivf is gekomen. Wij wonen in de buurt van Gent.
Iemen slaapt overdag in een duistere kamer (blinden zijn naar beneden, maar het is er nooit helemaal donker) en 's nachts brandt er altijd een klein schemerlampje, zodat we net genoeg zien om z'n tuutje terug te steken zonder dat we het licht moeten aansteken. Wat hij ook heeft is een 'muziekje' dat altijd aanligt als hij gaat slapen. Bij ons is dat iets wat op twee verschillende geluidjes kan staan : overdag is het een soort slaapliedje dat altijd herhaald wordt en 's nachts zijn dat baarmoedergeluiden. Doordat hetzelfde geluidje altijd herhaald wordt, helpt dat 'monotone' hem om makkelijker terug in slaap te vallen. Na enkele minuten schakelt het apparaatje vanzelf terug uit en het schiet weer aan als Iemen veel beweegt of als hij geluid maakt.
@Silke : Blijf jij maar lekker Silke hoor, want zo kennen we jou het best natuurlijk :) Dan hebben we Grote Silke en Kleine Silke vanaf nu ;)
Die Dreambaby is vlakbij het UZ in Gent, aan de kant van de op- en afritten van de autostrades.
Wat je 'professionele' vraagje betreft, het is heel moeilijk om daar zomaar een antwoord op te geven als ik het kindje en de precieze problematiek niet ken. Ik start bij sommige kinderen al met therapie van in de eerste kleuterklas, bij anderen is het niet nodig of zinvol om te starten tot de 3e kleuterklas. Het hangt er allemaal vanaf wat het precieze probleem is. Een onderzoek bij een logopediste verbindt je echter niet tot het opstarten van therapie, dus kunnen de mensen in kwestie wel es het advies van een logopediste vragen.
Wat de date betreft, voor ons past alleen nog het weekend van 9 en 10 feb, zaterdag of zondag maakt niet uit.
@Saskia : Die nachten moeten idd moordend zijn, zeker als je die dan ook nog es alleen voor je rekening moet nemen...
@Tessa : Goed dat Inya zoveel deugd heeft van haar osteopathie ! Ik denk idd dat Inya nog wel een stukje feller is dan Iemen ;) Maar wel handig dat jullie hetzelfde Sterrenbeeld hebben, dan is het misschien ook soms makkelijker om in te schatten welke 'taktiek' gaat pakken. Dat 'motten' (op en met alles kloppen) vindt Iemen ook bijzonder interessant. Misschien kunnen Inya en hij een slagwerkbandje oprichten ;) Pas op, als we dat een beetje positief stimuleren worden ze misschien nog de toekomstige 'Stomp' :hihi
Iemen heeft vandaag trouwens iets heel moois gekregen. Vrienden van ons verwachten binnenkort hun tweede kindje en zij gaan vanalles van ons lenen dat wij momenteel niet meer nodig hebben voor Iemen. En om ons te bedanken, is mijn vriendin vandaag langs gekomen met een pakje voor ons en eentje voor Iemen. Voor ons een heel assortiment badproducten van Weleda (mmmm... ;)) en voor Iemen zo'n ding (heb geen flauw idee hoe dat eigenlijk heet) met allemaal grote gekleurde kralen aan ijzeren staafjes in allerlei bochten en krullen. En dan moeten de kindjes de kralen langs de bochten leiden naar de andere kant. Ik heb dat altijd heel mooi speelgoed gevonden en daar hebben ze ook heel lang plezier van. Iemen is er nu nog een ietsiepietsie te jong voor denk ik, maar het stond op tafel toen hij van de crèche kwam en hij had meteen al voor niets anders aandacht meer. Hij schoof de kralen wel wat weg en weer, maar toen begon hij aan de staafjes te trekken en da's dan weer niet de bedoeling ;)
@Fieke : Ik hoop dat Mathieu intussen weer goed en wel thuis is. Gelukkig kan hij volgende week bij je ouders terecht.
@Tessa : Ik zal ook maar es ongevraagd mijn 'pro' advies geven ivm Inya's brabbelen. Ten eerste is het met de taalontwikkeling net als bij de motorische ontwikkeling zo dat ieder kind zich op een heel eigen tempo ontwikkelt. Er zijn wel 'gemiddelden', maar zeker in het begin van de taalontwikkeling zit daar heel veel verschil op. Bovendien is het ook zo dat kinderen die tweetalig worden opgevoed (want dat was dat ik bij jullie toch ook het geval ?) vaak wat later beginnen praten. Het enige wat je misschien es in het oog kan houden, is of ze goed reageert op geluiden, maar ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken. En natuurlijk naast de klassieke muziek thuis ook heel vaak The Police en zo opzetten hé ;p
Ik heb moeten lachen met het voordeel van de borstbeharing van Inya's papa ;) Mijn ventje is hier ook behoorlijk behaard en Iemen is nu een menselijke epileerder ;)
@Saskia : Ik zie net dat je intussen nog iets gepost hebt, terwijl ik nog bezig was met m'n antwoordjes.
Wat een goed idee met dat slaapdagboek. Ik begrijp je helemaal hoor met dat 'bloedende hart' als Arne wakker wordt of moeilijk kan slapen. Die 3 minuten die ik mijzelf nu opgelegd heb, kunnen zoooo verschrikkelijk lang duren als Iemen zelfs nog niet eens volop aan het huilen is... En zo'n stomme reactie (sorry dat ik het zo cru stel) van je vriend is echt wel vreselijk op zo'n moment !
Eén ding is echt wel zeker : als Arne zo'n schattebol is, heeft hij dat echt wel te danken aan de overdosis (wat in dit geval gewoon niet mogelijk is :p) liefde die hij van jou krijgt ! :)
Bedankt voor het mooie compliment over onze 'knapperd' ! Wij zijn natuurlijk zéér bevooroordeeld, maar ik moet eerlijk zeggen dat er geen dag voorbij gaat dat de papa of ik hier vertederd naar onze zoon zitten kijken en zeggen wat een 'schoon ventje' hij wel is ;)
Half 2 's nachts... Ik zal morgen maar niet klagen over hoe moe ik nog wel ben zeker... /bloos/
Maar ben nu toch wel weer helemaal bij - oef !

Kato

Berichtdoor Kato » 12 jan 2008, 07:37

Goeiemorgen,
Ventje is met Jade naar dokter van wacht want ze was hier sinds 7u al aan 't krijsen en wenen dat 't niet schoon meer was; echt niet normaal; anders is ze altijd het zonnetje in huis 's ochtends!
Ben bang dat het weer een oorontsteking is; 't kan natl ook zijn dat ze nog last heeft van haar buikje ... 'k Zal straks wel iets laten weten.
Leuk dat er gisterenavond nog zoveel gepost is.
'k Ga er later op reageren.
Doei!

Liefje

Berichtdoor Liefje » 12 jan 2008, 08:54

Koby zit te praten in zijn loopstoeltje ;) dus kan mama nog even wat posten.

Koby slaapt hier al een week heel goed, buiten 1 hele onrustige nacht in het begin van de week. Deze nacht heeft hij terug volledig doorgeslapen, zonder wakker te worden voor zijn tut, van een uur of 21u30 tot en met 7u15!

@Kato: Hopelijk is het niet te erg! Wel leuk je eindelijk terug te hebben hier hoor :)
@Tessa:Heb direct je link gekopieerd en ga nu eerst eens kijken, want shoppen dat is mijn favoriete tijdverdrijf :hihi

Annemie

Berichtdoor Annemie » 12 jan 2008, 09:28

Ik zit hier even op verplichte pauze, want manlief en zoonlief zijn aan 't slapen, dus ik kan onze koffers niet pakken en alles wat ik hier beneden kon klaarleggen voor ons weekendje ligt al klaar. Eten gemaakt, keuken opgeruimd en living opgeruimd. Dus ik moét wel zappy'en :hihi
En Liefje ? Al leuke spulletjes gevonden voor Koby op die link ? :p
@Kato : Hoe is het nu met onze beauty queen ?
Iemen had vanmorgen een hele volle pamper en toen ik z'n rode billetjes met natte doekjes aan het afvegen was, begon de uitslag die hij had toch wel te bloeden zeker... M'n arme schaapje, heb er meteen een hele dikke laag zalf op gedaan en hij is sindsdien heel happy geweest, dus ik hoop dat hij er niet te veel last van heeft.
Had ik al verteld dat ik een boek over babygymnastiek besteld heb ? Met Iemens luie toeren, kregen we namelijk geregeld opmerkingen van zijn stiefopa (kine met pensioen) dat hij toch wel voldoende moet gestimuleerd worden om z'n rugspieren te ontwikkelen. Hij heeft ook nog altijd een plat achterhoofdje van al dat liggen. De vriend van mijn Moe had verteld dat er dus oefeningen bestonden die je met baby'tjes kon doen om de motoriek te stimuleren. Dus ff online op zoek geweest en eigenlijk voor het eerst via zo'n verkoopsite iets besteld. Ik heb daar eerlijk gezegd altijd schrik voor, omdat je persoonlijke gegevens moet doorgeven aan iemand die je niet kent online en omdat je toch nooit de garantie hebt dat je je spullen ook effectief krijgt als je betaald hebt. Maar fin, het was ¿ 6,70 met verzending inbegrepen, dus het zou geen verschrikkelijke ramp zijn als het verkeerd loopt. Maar hopelijk gaat alles dus vlot. Ik laat jullie nog wel weten wat er allemaal in dat boek staat en wat Iemen daarvan vindt ;)

Kato

Berichtdoor Kato » 12 jan 2008, 09:48

Geen tijd om posts te lezen, maar even laten weten dat Jade buikgriep heeft. Het rommelde al enkele dagen in haar buikje: 2 keer overgegeven 's nachts en gisteren 2 diarreepampers. Vanmorgen heeft ze ook nog een heel erg stinkende gele diarreepamper gedaan. Vandaar het gekrijs. Ze had wschl heel erge krampjes! Ocharme. We mogen nu even geen fruitpap geven en moeten minder schepjes poeder in water doen als we flesjes maken. Verder ook perdolan tegen de pijn en motilium tegen de misselijkheid/braken. Ziezo, weer wat sluikreclame ;). Hopelijk geneest ze snel, want ze is echt wel plattekes vandaag en da's een enorm contrast tegen de vrolijke wildebras die ze ander is!
Tot later!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 12 jan 2008, 11:34

@Kato: vreselijk, dat heeft ons oudste dus gehad. Geef haar vele beetjes drinken en probeer misschien ook O.R.S.. Niet te vreten voor de kinderen, maar naar 't schijnt hebben de baby's er geen last van: er zitten zouten in die nodig zijn om uitdroging te voorkomen. En laat haar veel slapen (alhoewel, Jade slappekes, dat kan ik mij dus niet inbeelden...).

Ik ben nog steeds in mijn pyjama, voel mij echt niet goed, al de hele week heb ik zo'n latente misselijkheid en hoofdpijn, geen eetlust, en ben heel moe. Kindjes zijn aan hun middagdut begonnen en ik ga ook even mijn bedje opzoeken, ik vrees dat het anders een slechte dag wordt.

Tot straks

sas

Berichtdoor sas » 12 jan 2008, 12:21

oei kato; hopelijk blijft die buikgriep bij Jade hé. En hopelijk is Jade er snel vanaf. Vergeet niet je handen veel te wassen ;)
@tessa: je klinkt overververmoeid als ik het zo hoor. Het beste wat je kunt doen is mee met je kindjes dutten hé. Veel sterkte in ieder geval. dikke knuf
@annemie: arne had eergisteren ook weer een paar bloedsneetjes op zijn billetjes (zo rond zijn aarsje). Dikke laag zalf en vandaag was het weer een stuk beter. Ik durf daar dan bijna niet aankomen want ik merk dat dat ferm pijn doet, hoe zou je zelf zijn met een wondje.
grappig: ik steek mijn hoofd om de hoek en zeg; hey arne! en arne steekt zijn hoofdje ook achter de hoek om te kijken. Echt keigrappig. :) enfin je moet dat zien natuurlijk ;)

Liefje

Berichtdoor Liefje » 12 jan 2008, 13:00

@Annemie: Ik heb idd wel een aantal mooie dingen gezien, maar mezelf voorgenomen dat ik niets meer ging kopen tot de echte zomercollectie binnen is...

Koby heeft daarjuist ook wat last gehad van diarree, dus een beetje in het oog gaan houden. Hij is nu slapen en ik ga daarvan profiteren om nog eens grondig te stofzuigen :(

Kato

Berichtdoor Kato » 12 jan 2008, 19:20

Snif ... snif ... :( ja Tessa, ik herken ons meisje amper vandaag. Ze is zo zielig: heel tam, waterige roodomrande oogjes, heel bleekjes, een loopneusje, huilerig, slaperig (deze voormiddag een halfuur geslapen op weg naar de dokter en in zijn wachtzaal en dan thuis ook nog eens een dik uur; deze namiddag een dut van maar liefst 3 uur in haar park!). Nog vergeten te zeggen daarstraks: er zit bovenaan ook een tandje te duwen dus dat komt er ook nog eens bij. 'k Had het al gemerkt en de dokter had het ook tegen mijn ventje gezegd, die natl volkomen uit de lucht viel. Terwijl Jade anders lustig brabbelend tientallen meters kan kruipen doorheen de living, begon ze vandaag na 2 meter sluipen over de grond in mijn richting al te zeuren zodat ik haar zou opnemen. Ze heeft al 5 diarreepampers gehad met bijbehorende lekken. Ik kan amper bijhouden hoeveel rompertjes, kleertjes, lakentjes, slaapzakken en dekentjes ik de voorbije 3 dagen gewassen heb. Ze drinkt maar halve flesjes en van de worteltjespuree vanmiddag heeft ze nog geen 100 g gegeten. Na haar middagdut had ze 38.9 koorts (de perdolan van vanmiddag was uitgewerkt).
Ik hoop dat ze vlug geneest en Sas, ik hoop idd ook dat niemand anders in ons gezin het krijgt!

@ Tessa, jij hebt vannacht eigenlijk maar een halve nacht geslapen dus ik begrijp dat je je niet goed voelt, zeker niet als je al een paar dagen je wat minder voelt. Dat proberen draaien op het luierkussen doet Jade hier al sinds ze kan draaien (september) en ik word er soms zot van!
Haha, waar borstbeharing al niet goed voor is! :hihi 'k Zal het eens doorzeggen aan mijn ventje.

@ Annemie, de 3 minuten time out hebben we hier gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik zou het er ook wel moeilijk mee hebben. Jade ligt nog wel bij ons op de kamer dus als ze 's nachts wat onrustig is, zijn we er natl direct bij om haar te sussen.
Ik gebruik de zus als referentie om te weten welke maar Jade zal dragen volgend jaar maar wat je ook kan doen is gewoon op de groeicurves kijken. Je kijkt na op welke curves hij nu zit en dan kijk je waar je op die curve zit over een jaar.
Als Jade genezen is, wil ze zeker ook wel mee in de slagwerkband spelen van Iemen en Inya. ;) Ze klopt ook graag met en op alles om te zien wat voor geluid of liefst nog lawaai eruit komt!
Zo'n kralending hebben we hier ook nog van onze oudste. Mooi en leuk speelgoed he!
Hou ons op de hoogte van de babygymnastiek. Bij de kursus babymassage hebben ze het er ook over gehad. Toen Jade kleiner was deed ik ook nog wel zo'n dingen (bvb je hand onder het staartbeen houden en het bekken naar boven tillen en dan de voetjes afwisselend naar het neusje brengen met je andere hand > vond ze altijd geweldig). Jade doet nu -als ze gezond is natl- zelf al zoveel gymnastiek dat ik het niet extra moet gaan stimuleren.
Inotyol is heel goede luierzalf voor de erge gevallen!

@ Saskia, goed idee van dat slaapdagboek en echt wel een rottige opmerking van je vriend.
Kiekeboespelletjes zijn leuk he. Ik doe dat ook regelmatig met Jade en ik vind haar schaterlach dan zoooooo aanstekelijk, maar vandaag kon er amper een glimlachje af. Ons arme schaapje ...

@ Liefje, da's karakter hebben om niets meer te kopen. Tijdens Jade haar middagdut ben ik met onze oudste nog eens op koopjesjacht geweest voor haar: voor pyjama's en kousen en we zijn idd met 5 pyjama's thuisgekomen en ook 8 paar kousen, maar 'k zag dan toch ook weer 2 leuke bloesjes en een broekje, allemaal aan 50%, en ik kon het niet laten hangen. Ze zal er mooi uit zien volgende winter, zelfs als ze slaapt ;).

@ Fieke, nog niets gehoord van je vandaag. Alles OK?

Fien

Berichtdoor Fien » 12 jan 2008, 19:22

Ik ben vandaag op strooptocht geweest en jullie hebben hier duchtig zitten posten, dadelijk eens lezen dat ik weer bij ben.

Ik heb ook mijn best gedaan vandaag veel geld uitgegeven om veel geld te besparen jullie kennen dat wel alleen mannen snappen enkel het eerste deel ;)

1080 pampers (active fit en baby dry) voor 170 euro dat is toch een koopje hé

en dan op de markt een massa fruit en groeten (3 kilo kiwi's, 3kilo clemenvilla, 3 kilo trostomaten, hele kist champignons, 3 sla, 2 kleine knolselde en 5kilo appelen voor 18 euro, toch ook mooi gedaan denk ik dan.

Verder nog een beetje kleren voor Arno maar jongens is echt moeilijk winkelen tov van meisjes vind ik.

zo straks eens lezen want Arno zet het op een huilen.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 12 jan 2008, 21:25

Ik weet niet wat ik heb, maar ik voel mij heel slecht: hoofdpijn, steken in de buik, misselijk, pijn in de schouders en nek, alsof ik griep heb en 40 graden koorts, (en ik heb geen koorts!).
Inya heeft heel veel honger. Vandaag was haar middagdut al om 14 u gedaan en ik moest haar tot halfvier ronddragen, anders zat ze te schreeuwen. Dan heb ik besloten om haar geen fruit te geven, maar een grote fles melk (270ml+9sch), en dat was op in een ruk en het was precies nog te weinig. (van dat geschreeuw dacht ik dat ze misschien ziek aan het worden was en daarom gaf ik geen fruit). En vanavond dan weer een fles en nog een baby-petit-gervais als toetje, en als ik haar zou vragen, kon ze een hele verpakking naar binnen werken denk ik.
Ze heeft haar ontbijt vervroegd, vorige nacht weer om halfvijf, na een halfuur gekrijs, pap gegeven, deze keer koud, ik vind het echt geen manieren van die Inya van ons om daar nu weer mee te beginnen pfffffffffffffffff. En dan wou ze nog niet slapen, om zot te worden. Ik hoop dat ze het vannacht niet meer doet, ik kan het nu even niet meer aan.
@Annemie: mag ik morgen ook komen neuten bij jullie, het klinkt gezellig wat jullie daar allemaal doen met charme-offensief. ;)
Ik treed Saskia bij met die mooie oogjes van Iemen....
Ons zoontje is hier ook 'epileerder' van dienst. En het gaat hier met klankeffecten ook. (maar dan van papa z'n kant). Ik denk dat mijn man het niet meer dan eerlijk vindt dat ik nu Inya mee in de douche moet nemen, voordat ze doorheeft hoe het moet en hij een 'kletsborst' krijgt.
@Liefje: hou je prinsje goed in het oog dat hij nu niet ziek wordt.
Ik heb vandaag ook geprobeerd om te stofzuigen nadat ik jouw post las, maar het is wel heel 'amateuristisch' gebeurd (ik viel bijna flauw).
@Kato: heel veel beterschap en knuffels voor Jade, arm meisje, ik hoop dat ze veel slaapt en zo haar krachten terugkrijgt.
@Fien: goed gezegd van die centjes en mannen, haha!
Ik vind het ook moeilijk voor jongetjes kleren te kopen, voor Inya zou ik soms hele rekken gewoon meenemen naar huis als ik genoeg centen had.

Nu slapen, ik ben op.

Saskia

Berichtdoor Saskia » 12 jan 2008, 22:46

allé de mannen slapen al een tijdje, ik heb alles aan de kant gezet en ga er met een boek dan ook maar inkruipen. Vandaag eens naar de Carrefour geweest ipv naar mijn kleine gezellige Delhaize en ik werd gek van het aanbod daar. Je weet dan niks staan en gaat alle gangen af en ik moet zeggen dat je daar serieus wat tijd insteekt. Ook omdat het weer een nieuw aanbod is als je Delhaize als winkel gewoon bent (dan ken je na zoveel jaar wel de meeste produkten). Goedkoop zijn ze daar wel, een bak jupiler en een karton pepsi max vergeten aan te rekenen. Ik vind boodschappen doen toch maar stresserend hoor. En dan kom je thuis en mag je alles nog mooi kan uitpakken en alles weer herschikken in de kasten en ijskast.
amai FIen; over de 1000 pampers :p, je gaat toch toekomen hé? ik moet dat dan echt al gaan uitrekenen maar op het eerste gezicht lijkt het niet echt duur voor echte Pampers. Ik had er vandaag van de Carrefour mee en die zijn precies ook wel goed van kwaliteit (8.99 voor 50 stuks). Da's typisch hé dat mannen geen koopjes 'zien'. Die denken op dat vlak niet in t groot of op langere termijn. Ik vind ook dat de meeste mannen nogal gemakkelijk inladen. Alsof ze een paar weken niks gegeten hebben. En dan zet ik soms stiekem iets terug :D En achteraf de onschuldige spelen; "hoe? heb je dat dan meegenomen?, niks gezien hoor, ligt zeker nog in de kar of is op de band blijven liggen ofzo" (grinnik).
@tessa: allé Inya zo ne grote honger zeg. Arne heeft ook even zo'n periode gehad, na een weekje kon ik die extra fles dan weer laten. t' is een goed teken natuurlijk dat ze goed eet, alleen geen christelijk uur om honger te hebben.
jullie bengels zijn net zoals Arne 'trekgraag' als ik het lees, ik ben al bijna een oog kwijt geweest, de helft van mijn pruik, mijn dubbele kin, mijn neus,... :)
slik...er begint iemand te krijsen in zijn bed...3 minuten regel van ons annemie eens toepassen (moeilijk zeg).

LI

Berichtdoor LI » 13 jan 2008, 08:09

@Nat, ik heb hier ook ingebakerd, maar al lang gestopt. Ik denk dat je idd best afbouwt, zo word het ook aangeraden. Maar als ik lees dat ze s nachts zo goed doorslaapt moet je je echt geen zorgen maken. Zo¿n goede nachtrust.
Wat mij bij mijn eerste goed geholpen heeft is het boek van de babyfluisteraar. Ik ga hem volgende week terug zoeken. Ik herinner me dat ik na het lezen van dat boek toch meer structuur in dat slapen kreeg. Nu is het hier een soep.

@Tessa: ocharme je manneke. En overgeven is ellendig. Als ik buikgriep heb, dan voel ik me zo¿n vod. Wat moeten zo¿n kleintjes niet afzien.
Over die tweetaligheid. Ik spreek NL, papa spreekt frans, op school is het frans(volgend jaar beginnen ze met wat nederlands in de kleuterklas, ik geloof 2u per week). De zusjes zouden ook Nl moeten spreken onder elkaar. De oudste past dat toe en hopelijk zal Mali dat ook doen. T Gaat wel moeilijker zijn. Mali gaat in t frans naar de crèche terwijl Maya toch in t nederlands is gegaan. We¿ll see. Hoe doen jullie het?

T Weekendje ga ik vandaag proberen te boeken. Heb wel al goed nieuws gekregen dat ik met klanten mee mag gaan skieën. Met 65 personen met de bus naar Zwitserland.
Ik kijk er naar uit. T Is de eerste keer sinds Maya¿s geboorte dat ik alleen wegga. (Meer dan 1 nacht)

@Annemie: ik ga hier dus ook eens moeten nadenken over die horoscoop. Mijn zus is een stier en ik herken zoveel!
Die dwang: als ze zelf kan kiezen gaat het al zoveel vlotter.
Goeie tip van dat lachen. En over dat volharden. Mijn moeder vertelde onlangs dat alle technieken van negeren en afzonderen bij mijn zus 0 effect hadden. Als ze boos was bleef ze boos en dat duurde soms ook meerdere dagen. (als kleuter )
Dat belooft.
@Liefje, ik denk dat we hier richting jou ritme voor Koby moeten evolueren. Ik hield hardnekkig vast aan het ritme dat ik kende, maar dat is natuurlijk onzin.
Ik ben wel eens blij om de slaapschema¿s te zien, ik verwacht nog altijd dat ze uren knort.

@Saskia: heeft hij geen honger. Mali is hier ook sinds een paar weekjes terug om middernacht aan het eten. In het begin gaf ik geen fles of maar een kleintje, maar dan was ze heel de nacht aan het wenen. Nu geef ik om 7 een kleintje en om 23u een dikke fles van 270 ingedikt. Nu slaapt ze non-stop tot s ochtends.

@Nat: even voorstellen, ben 28, werk als consultant in de autobranche, nu even half-time, volgende maand weer 4/5de. Ik ga dan maandag thuis administratie doen, di ¿ do en vrij ben ik op bureau of op de baan en woensdag ben ik volledig voor de kindjes beschikbaar. Wij wonen in Waals-Brabant, ik werk in Oost-Vlaanderen. Volledig gestoord dus ;-) Ons oudste is 4 jaar geworden in december en ons jongste en laatste ;-) word er 8 maanden.

@Tessa: kloppen en lawaai maken. En vooral heel luid lachen...hier zitten we in dezelfde fase. Ze maakt nu toch aanstalten om vooruit te komen. Sinds een week of 2 slaapt ze op haar buik en ze is zoveel beweeglijker geworden sindsdien.
@Silke: ik zou ook niet te veel inzitten met die lengte, mij is altijd verteld dat een constante groeicurve belangrijk is. Dat beide curves (cm en kg) mekaar volgenen en dat er geen daling in te zien is.

@Kato: over ongevalletjes; toen we hier 2 weken geleden van de zee terugkwamen was ik hier licht in paniek. Ons mali zat op de grond te spelen, een metertje naast de valiezen (voel je t al komen.) Maya was aan het klimmen in onze nieuwe zetel (haar boot) Mali was de krokodil. Op t gemak patatjes schillen dacht ik. Ineens een knal, gebrul uit twee mondjes. Maya aan t jammeren: Sorry sorry sorry. Ze had in haar broek gedaan van de schrik. Ze had een valies omgeduwd en die was op of naast Mali¿s hoofd terecht gekomen. Achteraf bleek dat het tegen haar achterhoofd is geschampt, als ze gewoon op haar rug had gelegen was het dus pal op haar gezicht gevallen. Even back to reality en terug op mijn hoede voor kleine ongevallen.
@Fieke: hopelijk is je ventje nu terug thuis en gaat alles goed.
@Saskia: thx, ik start vandaag met het slaap en eetdagboek.
Allee, ga mij eens gaan aankleden, ik ben al 2u wakker en heb nog niks nuttig gedaan, tja flesje gemaakt. De meiden liggen hier nl te zondagochtenden. Ieder een stuk van de hoekzetel, Maya kijkt megamindy, mama aan t surfen en Mali zorgt voor entertainment.

Tot gauw!

Kato

Berichtdoor Kato » 13 jan 2008, 14:38

Hallo allemaal,

Juist de badkamer gepoetst tijdens de middagdut van Jade. Ze is nog altijd slapjes en wou vanmiddag geen hap puree eten. Ze heeft in de plaats wel 150 ml melk gedronken, maar da's natl ook niet veel.
We zitten nog maar aan 3 diarreepampers vandaag, maar vanmorgen is ze wel opgestaan met 38.2 graden koorts. Morgen geen creche dus. Mijn schoonouders komen babysitten.

Ze heeft heel onrustig geslapen. Gisteravond had ze 39 graden koorts en hebben we junifen gegeven voor het slapengaan (rond 22u). Ze heeft heel de nacht onrustig geslapen; bijna om het uur het tutje moeten geven. Vanochtend heeft ze dan om 5u een diarreepamper gedaan. Ze heeft nog wel teruggeslapen tot 9u30 maar ik ben tussen 5 en 6u wel op geweest en heb dat toch niet meer kunnen goedmaken met de hazeslaapjes erna tussen 6 en 9u.

@ Tessa, hoe gaat het intussen met jou. Ik herken wel een aantal van je symptomen die ik ook heb, gewoon door vermoeidheid, maar misschien ben je ook griep aan het krijgen. Laat je verzorgen he! Zo'n groeispurt had Jade ook tijdens de kerstvakantie maar nu is ze haar reserve aan 't opgebruiken denk ik. Volgens mij komt ze momenteel niet bij; misschien is ze wel aan 't afvallen zelfs. Ik kan de plakkertjes van haar pampers dichter tegeneen plakken dan normaal.

Ze is wakker en ik hoor juist Ppppppppppprrrrrrrrr.
Hup en nog eens Pppppppppppprrrrrrrrrrrr.
Ik ga dus de volgende diarreepamper vervangen. Wasknijper op de neus ...
En ja, ik was mijn handen goed erna hoor!

sas

Berichtdoor sas » 13 jan 2008, 17:10

@kato: ocharme jade...zo afzien. Is dat dan nog niks gebeterd? :?
@li: neen, ik heb juist arnes late voeding weggelaten omdat het zijn doorslapen belemmerde. Toen ik hem late voeding gaf sliep hij helemaal niet tot een uur of één s nachts. Hij is maar een paar minuten wakker geweest vannacht, zeker een slechte droom.

t is hier vandaag al stil geweest hé? ik heb vandaag vrij veel geslapen. Lange dut met arne gedaan deze namiddag en nu wat huishoudelijke taken. Straks arne in bad.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 13 jan 2008, 17:20

Tessa ziek: ik heb hem te pakken, die stomme buikgriepvirus. Deze voormiddag alleen met kindjes geweest, bijna flauwgevallen onder de douche, misselijk, diarree, slap, moe,.... 's middags met de kindjes samen gaan slapen en rond 5u is mijn man toch teruggekomen. Ik heb een perdolan ingenomen en wat water met glucopur en nu is het wat beter. Misschien is het ook een beetje psychologisch - ik sta er niet meer alleen voor. En de kinderen voelen het heel goed: vandaag zijn ze lastiger dan anders.
Morgen blijf ik thuis, heb de leerlingen al afgebeld en de kinderen gaan naar de om. Even tot rust komen, anders geraak ik de week niet door.
Straks kom ik terug om antwoorden te schrijven, nu rusten, het wordt weer zwart voor mijn ogen.

sas

Berichtdoor sas » 13 jan 2008, 18:34

iemand ook al de Hipp koekjes vanaf 8 maanden gekocht? die zijn dus kei- en keihard hé! Niet echt ideaal dus. Ik dacht vanaf hij daar op zit te sabberen zal dat zachter worden maar het blijft tamelijk hard. Nog even in de kast zetten dus.
vandaag luilekkerdag. Arne en mezelf verwend.
hoe doen jullie dat in bad? arne zat vandaag de eerste keer in zijn klein badje maar hij schoof altijd maar onderuit als hij zich dan eens losliet. Paniek natuurlijk toen ie wat water binnenkreeg. NIet echt praktisch om hem met de ene hand vast te houden en de andere hem te wassen. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Kato

Berichtdoor Kato » 13 jan 2008, 20:13

Jade is hier aan haar avonddut bezig dus nog even het weekend afsluiten met een 'krabbel' hier.
Z'is nog niet beter hoor. Rond 16u weer 38,5 graden terwijl we rond 14 u nog Junifen gegeven hadden. Dus ze blijft koorts maken. Mijn vriendin (meter van Jade) is dokter (heeft geen huisartspraktijk want is gespecialiseerd in klinische biologie) en ze heeft me over telefoon gezegd dat er idd een buikgriep circuleert die met pijnlijke krampen gepaard gaat en zo'n 3 dagen duurt. Jade is nu al 48 uur ziek en dat lijkt al zo een eeuwigheid. Vanaf dinsdag zouden we dus zeker verbetering moeten zien. Ik hoop het want ik kan er niet goed mee om als mijn kindjes ziek zijn. Ik loop dan continu in een soort stresstoestand rond. Dit weekend heb ik al vaak aan Fieke en Mathieu gedacht. Als ons dat ooit overkomt ga ik een paar grote wasteilen volbleiren denk ik.

@ Fien, leuk he zo'n strooptocht (vooral die 1000 pampers :hoho). Je hebt de houding van mannen treffend verwoord. Mijn ventje houdt van 'Facts en figures', feiten en cijfers! 'k Heb dus alle soldenaankopen netjes opgelijst in een excelsheet: kolom 1 omschrijving van het artikel, kolom 2 originele prijs, kolom 3 soldenprijs, kolom 4 kortingbedrag, kolom 5 kortingpercentage. En dan alles opgeteld voor elke kolom. Kom ik aan 550 (!!! :hoho) voor de originele prijs, heb ik 330 voor betaald dus 220 euro oftewel 40% uitgespaard! op de totaalsom. Dit voor 32 stuks (kousen, broekkousen, pyjama's, longsleeves, gilets, broeken, rokken en zelfs een jasje) dus gemiddeld ongev. 10 euro per stuk. Dit heb ik triomfantelijk voorgelegd aan 't ventje. 't Interesseerde hem natl geen bal :hihi, maar hij gaf toe dat ik goed gestroopt had ;). 't Belangrijkste is dat hij de meeste dingen ook mooi vond, behalve een rokje en een broekje, allebei met ruiten. Blijkt nu dat hij dat niet graag ziet; allez, zo ontdek ik nog eens iets nieuws na dik 7 jaar verkering :). Al goed dat ik geen Burberry gekocht heb! Buiten de kousen en pyjama's van Premaman en Carrefour heb ik vooral Mexx en Esprit gekocht en ook een paar dingen uit de Mila-collectie van JBC (tip voor meisjesmama's!); wel stukken zonder in 't groot de merknaam op want daar ben ik niet voor; mijn kinderen zijn geen reclamepanelen. Ik kan me voorstellen dat het voor jongens moeilijker is; 'k heb er totaal geen ervaring mee om voor mannen iets te kopen want mijn ventje koopt altijd alles zelf (buiten zijn ondergoed en kousen; dat mag ik kopen, maar ik moet het niet wagen om met een tangaslip met luipaardprint af te komen hoor ;) ).

@ Tessa, toch griep dus. 't Was te verwachten. Goed dat je morgen niet gaat werken. Je hebt echt je rust nodig nu; zelfs zonder die griep was je er hoogdringend aan toe!

@ Li, amai zeg, dat valiezenincident. 't Is toch vlug gebeurd he en dan heb je achteraf toch een opgelucht gevoel dat het goed afgelopen is. Hoewel Jade dus superrustig is vandaag, is ze daarstraks vrij hard tegen de spijlen van haar park gebotst toen ze voorover viel (ze wou achter haar tut aanduiken die tussen de spijlen viel) en 't was dus weer concert.
Wow, gaan skieen. Wij doen dat niet maar het lijkt me wel eens tof om er op die manier eens helemaal tussenuit te zijn. Wanneer zou je gaan?

@ Sas, geen ervaring met de harde Hipp koeken. Voor onze oudste hebben we er ooit wel van Bledina (Blediscuit ofzoiets) gehad maar die waren toch ook vrij hard, al beterde dat wel met het sabbelen erop. Vanaf 9 mnd mag je ook Vitabis geven. Dat vind ik eigenlijk de beste; zo erg dat ik er regelmatig zelf pakjes van in mijn handtas steek als knabbel tussendoor :).
In bad ... 'k heb het hier hoger al beschreven: 't is bij ons meestal een worsteling met Jade die eruit wil klauteren. Gisterenavond was het geen probleem want ze lag er lusteloos in als een voddenpopje. Snif ... mijn moederhart breekt alweer als ik het beeld voor me zie.
Ik wil mijn levendige meid terug; met al haar acrobatische stunts erbij! ;)

@ Nat, over dat inbakeren. Wij hebben dat tot ongeveer 8 weken gedaan. Om de overgang naar niet inbakeren te vergemakkelijken kan je misschien telkens als Silke gaat slapen een slaapzakje aandoen, ook overdag. De armpjes zijn dan wel vrij maar ze heeft dan toch ook een geborgener gevoel dan als ze gewoon onder een lakentje met dekentje ligt. Dat boek van de babyfluisteraar lijkt me ook wel interessant.

Ik ga alles klaarzetten voor morgenvroeg ...
Goed weekend nog, voor wat er ons nog van rest.

Fien

Berichtdoor Fien » 13 jan 2008, 20:42

Even wat bijlezen en antwoorden voordatik mijn bedje in duik.

Sas in badje dat is hier sms nog de emmer en soms gewoon in het grote bad, eerst was dat liggend met een klein beetje water maar nu doe ik er al aardig wat water in en zit Arno gewoon op een antislipmat en dat is heel leuk hij zit constant te slaan en plonsen, heel leuk. Wassen doe ik nog altijd op het kussen dus in bad is het enkel afspoelen.

Tessa verzorg je goed maar goed en hopelijk krijg je wat rust.

Oh Kato Jade ook aan de diarree, goed dat ze toch nog iets kan eten. Zelf heb je wel amper wat slaap gehad zo. Hopelijk is het ergste nu gepasseerd.

Li dat zondagochtenden bij jullie klinkt heel gezellig.

Saskia ja mannen en zuinig winkelen ze bestaan maar zijn toch zeldzaam denk ik. een mooi bv dat mijn man eens mee thuiskwam hij was gaan winkelen kwam thuis en vroeg zich af waarom ik toch altijd grote flessen drank kocht die kleintjes waren toch zoveel handiger toen ik dan vroeg of hij ook aan het prijsverschil gedacht had kwam hij helemaal uit de lucht gevallen dat kon toch niet veel zijn zeker.

Saskia dat is idd moeilijk hé laten huilen maar het moet soms hé ik heb het amper gedaan met Arno en nu is hij dus heel erg verwend. Dus af en toe zal het toch huilen worden maar ik time dat nu en dan tel ik echt de seconden af tot ik mag gaan maar zo lukt het toch een beetje.
Hopelijk willen je tanden wat mee want het put uit hé, ik ben er sinds deze week vanaf (hoop ik) de ontsteking zit er nog maar doet geen pijn meer en is bijna weg en mijn tand is nu eindelijk toe en ik voel niks meer. Wijsheidstanden ik was ook de 30 goed voorbij toen ze eruit moesten.

Annemie dat 'charme-offensief' van jullie is super, fijn dat je het zo kan oplossen.

Fieke ik hoop dat jullie terug thuis zijn

Kato hier slaapt de oudste ook weer sinds enkele weken wat onrustiger echte nachtmerries zijn er nu niet bij maar toch moeten we er ook voor haar regelmatig uit. Het is precies zo met periodes.
Wel handig met kleertjes hé 2 kindjes van dezelfde periode en voor jullie dan ook nog 2 meisjes.

Zo snel versturen en dan oprommelen want de poetsvrouw komt morgen en ik val hier bijna in slaap, sorry als het allemaal wat chaotisch is maar het lukt niet zo goed.

Terug naar “Je baby maand na maand”