Het "eind mei 2007"-clubje

Annemie

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Annemie » 09 jan 2008, 06:47

Ik zit hier met Iemen naast mij te wachten om te vertrekken naar de crèche (op woensdag moeten we wachten tot de poetsvrouw er is) en hij is eindelijk een beetje stilletjes... Hij was nochtans heel welgezind toen ik hem vanmorgen uit z'n bedje haalde, maar vanaf het aankleden tot aan z'n fles was 't neuten, brullen, boos zijn, ... Pffff ! Zijn boterham is uiteindelijk de vuilbak ingevlogen, want ik had op een gegeven moment echt geen zin meer om na ieder hapje een half uur te wachten tot meneer eventjes stopte met brullen... Dan maar snel en zelf intussen ook al boos m'n eigen ontbijt naar binnen gewerkt en z'n flesje gegeven. Dat ging gelukkig zonder problemen en sindsdien zit hij hier braafjes te spelen met zijn nieuwe label-doekje - ja, ik heb het toch niet kunnen laten ;) Tot nu toe vindt hij het in elk geval heel leuk. Gisteren dus ff binnengesprongen in de nieuwe Dreambaby in Gent. Het is wel een vrij kleintje, voor zover ik zag op de foto's van de andere dreambaby's zijn die toch een heel stuk groter. Het was net ietsje groter dan het baby-gedeelte in een Dreamlandwinkel. Maar toch interessant om in de buurt te hebben. Aan de mama's met meer dan 1 spruit : hebben jullie eigenlijk nog een lijst gelegd bij een tweede kindje ?
Zo, ik ga Iemen in z'n jasje en mutsje steken, want de poetsvrouw zal er zo gaan zijn. Toedeloeeeeeeeee !

nat

Berichtdoor nat » 09 jan 2008, 07:27

@Tessa

Ze moet geen dutjes doen he. Wat bedoel je juist. Ik zei dat als ze geen dutjes doet ze steeds moe is. Tis vaak slapen vr een 50 min en wakker vr een 50 min. En dan te moe om eten enzo. Is niet simpel.

Li

Berichtdoor Li » 09 jan 2008, 09:26

Hoi iedereen, hier weer een epistel

@Fien: je bent niet mis, als ze slijmen ophoesten en inslikken, dan worden die zelden verteerd en dan komen die er gewoon integraal terug uit.

@Silke, ik denk dat het ziek worden niets met het stoppen te maken heeft...hier is ons mali ook pas voor de eerste keer ziek geweest en ben al van 4 maand aan het flesjes geven. Gewoon pech denk ik...

@Saskia, t is precies de tijd van de slaapproblemen. Hier ook. Ik heb ook al vaak gezegd dat ik ze ga laten brullen, maar ze is ook een beetje ziek, dan vind ik het zo zielig.
Ze eet ook nog altijd een flesje om 23u, doen jullie dat nog? Anders komen we hier onmogelijk de nacht door.

@Tessa: motilium suppo??? Dat wist ik niet dat dat bestond?

@Kato, jouw meisje blijft nog steeds even mooi. Wat een ogen!

@Annemie: die Sien en Maria-boeken geven me idd wel wat meer structuur. Het is eigenlijk allemaal gebaseerd op het Kaizen 5S principe. Moet je maar eens googlen, de 5S¿n helpen me goed vooruit, t is een dienst die we op het werk aanbieden aan onze klanten, maar sinds kort ben ik het thuis beginnen toepassen.
Sort (weggooien wat je niet nodig hebt, nuttig van onnuttig scheiden)
Straighten (voor alles de juiste plaats, een kast met ronde tupperware en een met vierkante)
Sweep (poetsen)
Standardize (procedures vastleggen, vb etiketjes i/d tupperware kasten, bolletje en vierkantje)
Sustain (zelfdiscipline, blijf het systeem aanhouden)
Ik heb het vooral met dat laatste moeilijk, maar sinds ik dit heb leren kennen gaat het hier beter en beter.
Nog een vraagje Annemie, wat is als pro jouw definitie van een goede school. Iedereen is hier shocked dat we onze dochter in het frans naar school sturen en dan nog wel in een provincieschooltje...

@Nat, welkom! Over dat slaapprobleem, baby¿s hebben blijkbaar een slaapcyclus van 45à50 min, na 45à50min slapen ze heel licht, als je dan tutje gaat insteken omdat ze wat jammeren, dan kan het zijn dat je ze wakker maakt. Als ze beneden in een park slapen zullen ze ook sneller ontwaken uit die lichte slaap. Heb het moeilijk om mezelf eraan te houden, maar ik kijk op mijn klok en als ze na 45 min wakker word, dan bijt ik even op mijn tanden en dan valt ze snel terug in slaap, alleen.
S nachts is een andere zaak, de nacht geraakt ze niet door.

@Tessa: ik zit toch soms met mijn handen in mijn haar met ons prutske, t is zo¿n heel andere dan ons maya. Ze slaapt nu wel van 24u tot 6u30. Ik ga missch toch ook nog eens naar de osteopaat gaan.
En dat autorijden, ik haat het, moet 120km heen en 120km terug naar mijn bureau of naar klanten. Van Zedelgem tot Manderfeld...

@Fieke: ik hoop echt dat er snel een einde komt aan die ziekteperikelen. Ons maya heeft maar 1x in het ziekenhuis gelegen, ze was wel veel ziek, veel antibiotica moeten nemen. Als het een troost mag zijn, Een keer hun eerste jaar voorbij gaat het beter. Ons Maya is de laatste 2j maar 1x ziek geweest en dat was een buikgriepje van 3dagen. Snottebellen niet meegerekend hé.

zo, ga weekendje zoeken voor mij en mijn ventje.

NAt

Berichtdoor NAt » 09 jan 2008, 09:42

@Li

Ik las dat ook al over de slaapcyclus maar ze is na 45 min klaarwakker en speelt dan en kan niet meer inslapen hoor. Nu lukte het wel door steeds tut te geven mr het duurde wel een uur. Ze had ook de hik dus ja...
Hoe ziet het schema van je kindje eruit?
Sommigen zeggen haal ze na 45 min uit bed mr als ze dan na 30 min weer moe is moet het zijn dat ze niet uitgeslapen is toch?? Of niet???
Ik voel me een oude zaag en vraag mss teveel raad aan anderen mr tis wa moeilijk. 's Nachts geen enkel probleem. Slapen van 19u a 19u 30 tot 7u.
Zou jij de inbakerzak gebruiken? Ik gebruikte hem van 3 maanden en nu sinds deze week aant afbouwen. Mss daardoor dat ze kortere dutjes doet. Maar ik las dat je het toch het beste voor 6 maanden afbouwt en ze is nu toch al ouder e.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 09 jan 2008, 14:03

Hallo,

net terug van de ka - als de grote broer tot vanavond nog moet overgeven, opname en baxter. Ik hou mijn hart vast, sinds gisterenavond heeft hij niet mer moeten overgeven, wel diarree gehad. Ik moest Inya isoleren, ze zit bij de om tot vanavond, het zou heel besmettelijk zijn. (ik moet er niet aan denken dat ze het ook krijgt, maar besef wel dat de kans enorm groot is!). Mijn grote jongen ligt nu suf naar de Winnie De Pooh te kijken tussen de hazeslaapjes heen.

Gisterenavond had onze Inya een ware energieboost gekregen, ik kreeg haar maar niet in haar bed, en maar spelen, juichen, roepen, over de vloer schuifelen, vanalles in haar mond steken. Ik nam haar dan naar boven en om haar te kalmeren begon ik een simpel slaapliedje te zingen en ze was zeer geinteresseerd. Toen ik even stopte om te zien of ze zou reageren, begon ze te wippen en ze stopte pas als ik weer zong. Grappig om te zien hoe die kleintjes toch de manier vinden om te krijgen wat ze willen.

@Fieke: arme Mathieu, het gaat maar door bij hem! Maak je je geen zorgen over zijn gewicht, hij haalt het zeker weer in, eerst moet hij gezond worden.
@Annemie: zo'n streken kennen wij hier ook als ons madammeke iets in haar hoofd haalt....amai.....jammer alleen dat ze het nog niet kan vertellen en dan moet ik maar raden waarover het gaat.
Wij hebben een lijst gehad voor beide kindjes. Met de dingetjes die ik nog niet had of dingen die ik dubbel wou. Ik was er geen voorstaander van, maar mijn man vond dat alleen een lijstje mag, geen enveloppe of een rekeningnummer. Bij ons was de eerste een jongen, de tweede een meisje, en leeftijdsverschil is niet groot, daardoor had ik sommige dingen dubbel nodig (relax bijv.).
@Fien: wat een lieve reactie van je oudste! Een dikke knuffel terug!
Veel succes met je goede voornemens, het gaat precies niet meer regenen (hier klaart het net op), dus kunnen jullie droog doorstappen! Ik ga ermee beginnen als het wat warmer is, anders word ik heel snel ziek.
@nat: wat ik bedoelde is dat jij haar dan die 50 min laat slapen, dan 45 min wakker laat spelen en dan weer neerlegt of iets vroeger eten geeft zodat ze er niet te moe aan begint. En dan weer slapen leggen, enz. Probeer haar rust te geven door haar te volgen en op de moeilijkheden te anticiperen (eten geven als ze nog goed wakker is, en haar haar energie laten opgebruiken). Ik kan mij voorstellen dat het vreselijk moeilijk is, ik zou ook met handen in mijn haar zitten met zo'n kind. Het is voor ons iets gemakkelijker om raad te geven, jij bent de moeder die daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt. Sterkte!
@Li: interessant, dis 5S! Net als jij, heb ik ook problemen met dat laatste.
Motillium-suppo's, ja dat bestaat voor de baby's en voor de kindjes.
Zijn jullie thuis ook tweetalig aan het opvoeden, of is het thuis NL en op school Frans?
En waar gaat het weekendje naartoe?

Mijn zoontje is wakker, ik ga hem wat verwennen.

Liefje

Berichtdoor Liefje » 09 jan 2008, 18:14

@Fieke: Veel sterkte meid! Ik kan me niet voorstellen wat jullie weer meemaken.
@Tessa: Ik hoop dat je zoontje beter is deze avond zodat jullie hem niet moeten missen en hij niet naar het zh moet!
Hoe groot is het leeftijdsverschil eigenlijk juist bij jullie?
@Annemie: toch aan het overwegen om al te beginnen aan een tweede??

Hier daarjuist via 2dehands.be een zomerpyama van Woody gekocht voor Koby. Alleen de tekening is een beetje geraakt tijdens het strijken, dus wat uitgeveegd, maar voor 3,65 euro met verzending bij in, ga ik er geen ander kunnen kopen hé ;)

Ik weet niet wat ik de laatste dagen heb, maar ik ben zo moe en raak maar niet bijgeslapen. Koby had van zondag op maandag een hele onrustige nacht (zelfs nog toen ik hem bij mij had genomen en dat was de eerste keer dat hij dan ook nog onrustig sliep) en sindsdien ben en blijf ik maar moe. Koby heeft echter daarna al elke nacht bijna helemaal doorgeslapen, dus het is niet dat ik elke nacht constant wakker wordt gemaakt. Ik wordt echter gewoon zelf wakker en geraak dan maar niet meer in slaap. Hopelijk wordt het deze nacht beter!

Ik moest ook nog de foto's posten van de kleding van Noukies. Hier dus al de meeste fototjes...
Winterjasje

Attachment : SL270362.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 09 jan 2008, 18:16

Broekje

Attachment : SL270364.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 09 jan 2008, 18:19

Truitje voor op broek

Attachment : SL270365.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 09 jan 2008, 18:21

en het t-shirtje van dit setje

Attachment : SL270366.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 09 jan 2008, 20:50

@Liefje: leuke kleertjes voor Koby!
Onze held is voorlopig gered, moet nog niet naar het ziekenhuis. Ik heb hem vandaag, op aanraden van mijn mama, veel kamillethee met druivensuiker gegeven en dat is allemaal binnen gebleven, oef. Een beetje bouillon ging er niet in, morgen weer proberen (kwestie van zouten in te nemen).
Het verschil tussen Inya en de grote broer is 20 maanden. Hij is wel een groot jongetje, vandaag bij de ka gemeten: 99,5 cm, dus bye-bye gratis toegang en attracties in de pretparken! En hij is pas 2j4mnd.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 09 jan 2008, 20:56

Nog iets vergeten te vertellen.
Ik heb in het maandblad 'Kinderen' een artikel gelezen over 30 mama's die elkaar hebben leren kennen op het forum van Jonge Gezinnen in Nederland en ze waren allemaal uitgerekend voor april 2005. En ze zijn nog dagelijks met elkaar in contact, hebben 2 grote dates per jaar waar de meesten komen, en dan nog veel 'mini-dates'. Leuk om zoiets te lezen.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 09 jan 2008, 22:15

Dag iedereen,

Iemen had vandaag z'n dagje niet - of was "in form" afhankelijk van hoe je 't bekijkt ;) Na de krijs- en brulsessie van deze morgen, heeft hij bij z'n avondflesje nog es een concertje afgestoken... Toen ik hem om half 8 naar z'n bedje bracht (want hij was duidelijk doodop) was hij zoals altijd als ik hem in z'n bedje leg aan het lachen en even later lag hij al te ronken. Ik ben benieuwd wat deze nacht en vooral morgenvroeg gaan brengen...
Mijn moeder heeft trouwens een interessante beschrijving van een 'Stierenkindje' voorgelezen daarnet. Iemen is dus een Stiertje in plaats van een Tweeling zoals we hadden verwacht, omdat hij al op 8 mei ter wereld kwam. Mijn broer en zijn vrouw zijn ook Stieren, dus ik kan wel tips gaan sprokkelen in m'n familie over de beste aanpak van onze held ;) In het uittreksel dat mijn moeder voorlas, kwam dus duidelijk naar voor dat Stierenkindjes een zeer eigen willetje hebben en zich demonstratief gaan verzetten tegen elke vorm van (gemeende) "dwang" om iets te doen wat ze niet willen. Dat hebben we hier idd al gemerkt de laatste tijd ja :hihi Anderzijds zijn het ook opgewekte en positieve kinderen (wat dus ook helemaal overeen komt met Iemen) en is de beste manier om met de koppigheid van een Stiertje om te gaan met een lach en een knuffel. Althans zo zeiden ze dus in dat boek en dat zou wel es kunnen kloppen, want de papa heeft hier al een paar keer op momenten dat Iemen z'n "kuren" kreeg gewoon beginnen onnozel doen en dan deed Iemen eigenlijk vrij snel mee met lachen. Terwijl hij anders soms wel letterlijk in de boosheid blijft volharden. Ik ga dus ook mijn best doen om die tactiek es te proberen. Ik zal jullie laten weten wat het geeft ;)
@Saskia : Ik dacht al dat Arne toch een beetje kort van stuk was voor "ne flinke" :p
@Nat : Welkom bij ons clubje ! Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend moet zijn met jullie prinsesje op die manier. Ik weet niet meteen welke tips ik jullie kan geven. Waar slaapt Silke overdag ? Onze Iemen sliep tot voor kort altijd beneden in z'n park en dat ging een tijd goed, maar dan bleek dat hij toch wat minder vast sliep en veel moeite had om in slaap te vallen beneden. Sindsdien leggen we hem ook overdag altijd boven in z'n bedje te slapen. Dat gaat niet altijd goed, maar toch merkelijk beter dan beneden slapen. Wij hebben Iemen in het begin ook ingebakerd, omdat hij zichzelf altijd wakker hield door 'maaiende armpjes'. Hij wordt nu al een hele tijd niet meer ingebakerd, maar we dekken hem wel vrij strak toe. Hij slaapt in een slaapzak en daarboven een lakentje met dekentje dat we strak over hem trekken en vaststeken onder de matras en tussen de spijltjes van z'n bed. Misschien kan dat ook helpen bij Silke ?
@Tessa : Ocharme, je zoontje ! Jij zal ook al een paar rot-dagen achter de rug hebben... Knuffel van ver !
Wat dat schooltje betreft, nee hoor, dat was zeker geen bewuste keuze. Ik ben hier komen wonen toen ik werk had waarvan ik dacht dat ik dat nog jaren zou doen bij een andere zelfstandige logo. Waar ik nu woon is tussen Gent en waar die andere logo woonde. Mijn ventje is dan bij mij komen wonen zo'n 7 jaar geleden. Puur toeval dus dat dat schooltje zo dichtbij is en dat ik er dan ook nog es zo'n goeie samenwerking mee heb intussen.
Wel schattig dat verhaal van Inya en jouw slaapliedje ;)
Ik vind dat wij helemaal een voorbeeld moeten nemen aan die dames van dat artikel dat je las :D Ik heb trouwens ook heel sterk het gevoel dat wij nog héél lang met elkaar gaan blijven tetteren hoor !
@Fien : Succes met het werken aan de conditie ! Ik zou ook heel graag weer iets willen doen, maar vind het eerlijk gezegd nogal moeilijk met Iemen. M'n ventje en ik zijn vroeger nog een hele tijd elke week gaan zwemmen. Gewoon baantjes trekken en daar voelden we toch wel vrij snel resultaat van. Maar met Iemen gaat dat niet, want dan moet één van ons twee met hem in het peuterbadje blijven en kan hij sowieso niet zolang in het zwembad blijven. En om hem dan iedere week weer bij een babysit te moeten laten is het natuurlijk ook niet als ik net minder ben gaan werken om in het weekend meer bij Iemen te kunnen zijn. Tijdens de week gaan sporten is ook geen optie, want daar heb ik gewoon geen tijd voor.
@Fieke : Toen ik je laatste berichtjes las, dacht ik wat jij zeker ook moet hebben 'ach nee, niet weer... !' :( Megawarme knuffel van ver en ik hoop dat Mathieu weer gauw thuis is !!
@Li : Oei oei, ik word hier al om 'pro' advies gevraagd :p Mijn ervaring met scholen is dat het niet afhangt van het net of soort onderwijs (katholiek, provinciaal, freinet, steiner, ...) maar puur en alleen van het leerkrachtenteam en de directie in een school... Dat maakt de keuze van een school er natuurlijk niet makkelijker op, de beste tip die ik kan geven is proberen met zoveel mogelijk ouders in contact te komen die al kinderen hebben op de school waar je aan denkt. Wat betreft franstalig onderwijs : zolang jullie meid goed weg is met haar Nederlands, vind ik dat alleen maar een voordeel. Kinderen die van in de kleuterklas anderstalig onderwijs volgen, zitten nog volop in hun taalgevoelige periode en zijn bijgevolg zeer goed in staat om zich een tweede taal eigen te maken.
@Liefje : Nee hoor, een tweede is hier nog eventjes praktisch helemaal niet mogelijk. En met Iemens kuren tegenwoordig, ben ik eigenlijk blij dat ik maar naar eentje hoef om te kijken momenteel :)
Leuke kleertjes voor Koby ! Ik heb twee stoere broekjes gekocht voor ¿ 3 (!) 't stuk voor Iemen. Twee keer hetzelfde model, maar eentje in 't rood (tja, Moekes lievelingskleur en 't is es iets anders dan blauw of zwart ;)) en eentje in 't zwart.

Kato zonder internet

Berichtdoor Kato zonder internet » 10 jan 2008, 07:51

Hallo allemaal,
Pffff ... 't is nog steeds niet opgelost. ADSL lijn is OK maar nu blijkt modem stuk te zijn. Maar allez, als we die vervangen zijn we hopelijk weer snel online.
Geen tijd gehad om bij te lezen; enkel effe diagonaal enkele dingen opgevist.

Fieke, veel sterkte nu Mathieu weer in zh ligt. Jullie hebben al veel pech gehad op dat vlak.

Sas en Annemie, veel geduld nog met jullie springende boys.

Tessa, hopelijk is je zoontje al beter; hier heeft Jade vannacht fruitpap en groentepap overgegeven; lakens, dekentje, pyjama onder en ook de spijlen van het bed; naast he bed ook een plas; dus midden in de nacht nog gedweild en was ingestoken om 4u 's nachts.
Maar vanmorgen was ze wel goed gezind; had wel geen honger.

Allez, alle moed bijeensprokkelen om de werkdag nu een beetje wakker te doorworstelen.
Hopelijk

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 08:36

@Annemie
Silke slaapt steeds boven want tss het lawaai (alle lawaai is dat niet echt) kan ze zeker niet slapen hoor. Ik span de lakens ook goed aan maar ze kan ze steeds losmaken. Al geprobeerd om de tut vast te maken mr ze kan ze nog niet zelf insteken. Al een knuffel gegeven maar daar speelt ze steeds mee.
Nu las ik hier net over kindjes die overdag in het donker slapen. Ben nu dat eens aan het testen. Zien wat dat geeft. Ze slaapt steeds mr 45 min (één cyclus dus) en is daardoor niet uitgerust. En laten liggen heeft geen zin. Gisteren steeds geprobeerd om tut te gaan geven of te laten liggen. Kostte me 2 maal meer dan een uur en raakte dan nog niet in slaap.
Zou ik de inbakerzak weer bovenhalen? Toch nie gezond dit eeuwig te blijven gebruiken. Lopen nr verschillende osteo's en niks helpt.
Zou hier graag eens een overzichtje krijgen van wie hier vaak zit en wat ze doen (werken, thuis,...) want ik kan dat moeilijk allemaal beginnen lezen nie.

Liefje

Berichtdoor Liefje » 10 jan 2008, 09:21

Zal ik al even beginnen voor je hé ;)

Ik werk als maatschappelijk assisistent (drughulp) en dit 3/4de. Mijn normale werkuren zijn:
Maandag van 11u15-17u30
Dinsdag van 9u00-14u30
woensdag van 11u00-17u30
donderdag van 9u00-17u00
vrijdag (om de 14 dagen) van 9u15-17u00
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik veel overuren maak en nog steeds heb van vorig jaar ;)
In principe heb ik maar een halftijds contract, maar sinds vorig jaar augustus werk ik voltijds of 3/4de (extra uren, extra tijdelijk contract,...).

Ik leg Koby trouwens overdag ook in het donker te slapen hoor op zijn kamertje. Anders heeft hij nog te veel afleiding en zou hij niet zo goed en niet zo lang slapen, volgens mij.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 10:57

Bedankt Liefje. Slaapt hij nog veel? En lang achter elkaar?

Liefje

Berichtdoor Liefje » 10 jan 2008, 11:56

In de voormiddag slaapt hij meestal niet, maar na zijn middag gaat hij slapen. Dit is rond 13u/13u30 en dan slaapt hij toch wel tot en met 16u. Rond 18u/18u30 wordt hij terug moe en gaat hij terug zijn bedje in. Rond 21u maken we hem meestal wakker of wordt hij zelf wakker voor zijn laatste flesje. Meestal gaat hij een half uurtje erna terug in bed.

Je kan het proberen en misschien werkt het bij jou ook. Ik kan me voorstellen dat je het aan dit tempo wel moe wordt.

silke

Berichtdoor silke » 10 jan 2008, 12:06

Ik geloof dat ik een andere nickname ga moeten zoeken, nu er een kindje bij is gekomen dat Silke heet. Welkom Nat! Ik heb eens ons lijstje gekopieerd, het is wel al enkele weken geleden dat het nog geupdatet is geweest. Doet iedereen het voor haar eigen kindje? Nat, voeg jij jezelf dan toe? We staan in chronologische volgorde naar geboorte van ons kindje.

Saskia : Arne - 14 april '07 - 29 weken - 8800g - 73 cm
Silke : Renée - 2 mei '07 - 27 weken - 6150g - 61,5 cm
Joy: Jade - 7 mei '07 - 27 weken - 7740g - 64,5 cm
Annemie : Iemen - 8 mei '07 - 31 weken - 9870g - 69 cm
Kato : Jade - 10 mei '07 - 27 weken - 7250 g - 66,5 cm
Tessa: Inya - 16 mei 07 - 25 weken - 7780g - 68cm
Fien: Arno - 16 mei 07 - 19 weken - 7000g -65 cm
Ilse: Jesse - 19 mei 07 - 14 weken - 6180g - 63 cm
Li: Mali - 20 mei 07 - 9 weken - 4850 g -54cm
Nounou: Arno - 22 mei '07 - 17 weken - 6370 g - 62 cm
Sofie: Lenn - 25 mei '07 - ? - ? - ?
Ine: Kobe - 28 mei '07 - 25,5 weken - 7600g - 69 cm
Kelly: Matteo - 28 mei '07 - 19weken - 7110g - 66 cm
Fieke: Mathieu - 29 mei '07 - 22 weken - 5900g - 62,5 cm
Liefje: Koby - 30 mei '07 - 27 weken - 7000g - 68 cm
Lola: Jade - 30 mei '07 - 9 weken - 6kg240g - 59 cm
Mama van Gilles en Stan: Stan - 30 mei - ? - ? - ?

@annemie: wij hadden ook nog een lijstje voor Renée hoor, er zijn toch altijd dingen die je nodig hebt, ook al is het dan je tweede kindje...
Ik heb moeten lachen met je opmerking dat er iets gevaarlijks gebeurd was bij jullie ;). Die winkel moet dan vrij dicht bij mijn werk zijn (Merelbeke)? Interessant... of gevaarlijk, 't is maar hoe je het bekijkt ;)

@nat: onze Renée slaapt vrij regelmatig, maar die regelmaat hebben we ook moeten afdwingen hoor. 's Ochtends moeten we ze ten laatste om 11u wakker maken, of het middagdutje gaat niet goed. Ze slaapt nu:
- 's ochtends een dik uur
- 's middags ongeveer 2 à 2,5 uur
- 's avonds een kwartiertje of half uurtje (zo rond 18u)
- 's nachts van 19u30 à 20u tot 7u30

@fieke: veel sterkte gewenst, ocharme Mathieu toch!

@annemie: ik heb nog een professioneel vraagje voor me, forgive me! Een mama van een kindje uit onze oudste zijn klas, heeft de opmerking gekregen van de juf van haar oudste zoontje, dat hij eens naar de logopedist(e) zou moeten. Hij zit in de 2de kleuterklas, en heeft moeite met een bepaalde klank, alleen ben ik vergeten welke. Is dat niet een beetje vroeg om in te grijpen, of is dat normaal?

Renée heeft dan aerosol en neusdruppeltjes voorgeschreven gekregen van de dokter, en het gaat toch al iets beter nu (vooral de ochtenden waren heel zwaar, ze werd wakker rond 5 of 6u en kon niet meer slapen van al het slijm).
Wat me wel weer heeft doen schrikken is dat de huisarts een opmerking gemaakt had dat Renée zo klein is! Ik had het hier net nog gezegd he dat ik er soms ongerust van werd, en nu zei de huisarts dat ook! Toen vroeg ze aan onze OM wat ze eet en zo, maar dat was allemaal vrij goed zei ze. Tja, 't zal de aanleg zijn zeker? Ik hoop maar dat ze een vrij normale lengte bereikt later! Pfff, moeilijk he soms relativeren als het om je eigen kind gaat...

Aangaande de DATE: wanneer past het voor jullie? Wanneer is die vakantie juist? Best in het weekend, en zo ja, eerste of tweede weekend van de vakantie, en zaterdag of zondag?

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:15

@ Liefje

Wat bedoel je met 'Je kan het proberen en mss werkt het bij jou'?
Nu in het donker gelegd en slaap al van 12u. Nu gaat ze denken dat het nacht is zeker???

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:20

ALs je van de duivel spreekt. Ze is wakker. Ideaal...

saskia

Berichtdoor saskia » 10 jan 2008, 13:53

effe lijstje aanpassen :

Saskia : Arne - 14 april '07 - 29 weken - 9.600g - 75 cm
Silke : Renée - 2 mei '07 - 27 weken - 6150g - 61,5 cm
Joy: Jade - 7 mei '07 - 27 weken - 7740g - 64,5 cm
Annemie : Iemen - 8 mei '07 - 31 weken - 9870g - 69 cm
Kato : Jade - 10 mei '07 - 27 weken - 7250 g - 66,5 cm
Tessa: Inya - 16 mei 07 - 25 weken - 7780g - 68cm
Fien: Arno - 16 mei 07 - 19 weken - 7000g -65 cm
Ilse: Jesse - 19 mei 07 - 14 weken - 6180g - 63 cm
Li: Mali - 20 mei 07 - 9 weken - 4850 g -54cm
Nounou: Arno - 22 mei '07 - 17 weken - 6370 g - 62 cm
Sofie: Lenn - 25 mei '07 - ? - ? - ?
Ine: Kobe - 28 mei '07 - 25,5 weken - 7600g - 69 cm
Kelly: Matteo - 28 mei '07 - 19weken - 7110g - 66 cm
Fieke: Mathieu - 29 mei '07 - 22 weken - 5900g - 62,5 cm
Liefje: Koby - 30 mei '07 - 27 weken - 7000g - 68 cm
Lola: Jade - 30 mei '07 - 9 weken - 6kg240g - 59 cm
Mama van Gilles en Stan: Stan - 30 mei - ? - ? - ?

hier maar heel even op de pjuter. Zijn helse dagen. Ben uitgeput. Overdag geen vuiltje aan de lucht en Arne doet zijn dutjes maar s avonds wilt ie niet slapen. Ergens tussen 12 en 1 s nachts is ie met veel moeite vertrokken en dan nog erg rusteloos voor ie in slaap valt (voortdurend bewegen met handen en vingers) en om het uur wordt hij wakker. Vanaf een uur of 5 smorgens slaapt ie wat uurtjes achter elkaar. Hij huilt alleen s avonds veel maar na 4,5u ben ik aan het eind van mijn latijn. Elke avond is hier een uitputtingsslag en ik voel mij erg down.

voor zover mijn klaagzang...

tot één dezer want nu moet ik naar de tandarts.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 10 jan 2008, 15:08

Wij zijn net terug van de osteopate, ze zag ook al heel veel vooruitgang bij Inya. Ze heeft nog wat aan haar schedel gewerkt en aan de blokkade in haar rug (sinds ze daar vorige keer aan gewerkt heeft, kan Inya eindelijk zitten). Onze kleine meid heeft zich voorbeeldig gedragen.
Vanmorgen zat de grote broer in zijn bedje: al een teken dat hij beter is, en hij begon direct te tetteren. Dan heeft hij verschillende keren om een 'koekie' gevraagd en dat is allemaal binnengebleven, dus ik denk dat het beter zal gaan. Even gekrijs toen op tafel spaghetti kwamen, hij wou ook eten en mag nog niet, maar wij hebben hem toch kunnen 'overtuigen' dat slapen veel beter voor hem is op dit moment.
@Annemie: ik ben ook een Stier en Inya ook. Ik ben er blij om, want met een Tweeling zou het niet zo denderend klikken vrees ik (uit pers. ervaring).
Dat afleiden bij gemekker werkt hier ook, maar Inya vergeet niet waarom ze aan het mekkeren is en drijft haar willetje door. Ze zal en wil haar zin krijgen, punt.
@Kato: hopelijk is je modem nu in orde en kom je terug schrijven.
Goed dat dat bij Jade maar eventjes was.
@Nat: ik ben pianiste en geef les, getrouwd met een opruimgekke workaholic, heb een zoontje van 28 maanden en Inya wordt op 16 januari 8 maanden. Hobby's: op internet surfen, pianospelen en dansen.
Ik maak de kamer waar de kinderen overdag slapen ook steeds donker. Ze slapen er veel beter. Het ritme van Inya is vergelijkbaar met dat van Renéetje.
@Silke: krokusvakantie is van 2 tot 10 februari. Voor ons gaat voorlopig en zaterdag en zondag, beide weekends.
Ik begrijp dat je je zorgen maakt om Renée omdat ze klein is, maar zolang het allemaal in proportie is en ze goed eet, kan jij er weinig aan doen. Zijn jullie grote mensen? Kennisen van ons zijn twee boomlange mensen en hun dochtertje van 1 jaar is piepklein, zij zijn naar een specialist geweest en die heeft hen gerustgesteld dat alles in proportie is en dus geen reden voor paniek.
@Saskia: ocharme meid, jij klinkt niet goed. Een heel lieve gigantische knuffel van mij en probeer zoveel mogelijk te rusten.

Nieuwe hobby van Inya: op alles kloppen! Zo hard als ze maar kan. En van die harde klank genieten! Wij hebben in ieder geval de trommels die ons zoontje als kado kreeg heel goed weggestopt, kwestie van geen inspiratie te geven tot nog meer lawaai.....Jaja, wij zijn allebei muzikanten en het lawaai hoort bij ons, maar als ik zou mogen kiezen voor mijn kinderen, dan zou ik voorrang geven aan blokfluit, cello of gitaar (allemaal zeer zacht), en ik zie al dat ze allebei gek zijn van slagwerk. Grrrrrr.....

silke

Berichtdoor silke » 10 jan 2008, 15:36

@tessa: nee, wij zijn niet groot: 1m60 en 1m70. Ons zoontje is ook aan de kleine kant, daar maak ik me geen zorgen in, maar Renée is dus echt piep-piepklein - ik weet niet precies hoeveel cm nu, we moeten pas in februari terug naar K&G... Wat je schrijft stelt me wel wat gerust, bedankt!
Ik herken dat van dat kloppen ;)! Renée doet ook niets liever. Grote broer heeft dat nooit gedaan want die heeft heeeeel gevoelige oortjes, dus het is wel 'verfrissend' dat Renée nu heel andere voorkeuren blijkt te hebben ;)
En veel beterschap voor je zoontje hoor. We helpen duimen dat Inya het niet overkrijgt...

@saskia: kop op, en vroeg naar bed zou ik zeggen :(!

Kato

Berichtdoor Kato » 10 jan 2008, 19:14

YES YES YES!!!
Nieuwe modem en weer online!
Eindelijk na bijna 3 weken weer in het stenen tijdperk gebombardeerd geweest te zijn.
Alvast zeggen dat Jade gelukkig niet meer heeft overgegeven vandaag. Ze heeft wel wat minder eetlust dan gewoonlijk, maar ze is voor de rest 'in form'.
Toen ik daarstraks thuiskwam, kwam ze zelf van de hele andere kant van de living heel snel naar me toegekropen met een stralende glimlach. Zaaaaaaaaaaaaalig. Ik was ontroerd! :) :) :)
Eerst nog strijken en dan kom ik weer terug. 't Zal vechten worden met mijn ventje denk ik want die wil nu aandelen en zovanalles beginnen checken.

Hopelijk tot straks!!!

Kato

Berichtdoor Kato » 10 jan 2008, 20:19

OK, ik heb het gevecht gewonnen!!! :hihi

Eindelijk eens de foto's kunnen bekijken.
Al van enkele dagen geleden natl.
@ Annemie, mooie foto van Iemen in pyjama op de zetel en ook lekker ingeduffeld voor de wandeling. Ook leuk van de nieuwjaarsbrief. Je ziet er zelf trouwens ook goed uit op die foto (en dan heb ik het niet over je muts ;) ).
@ Fien, Arno aan het ontbijt is heel mooi!
@ Tessa, Inya heeft ook prachtige blauwe ogen en zo'n mooie haardos zeg!
Haha, die van oudejaarsavond niet voor mij ;).
Aan piano is ook heel leuk! Ga ik ook eens doen als de piano hier staat. 't Is er nog niet van gekomen om de verhuis te regelen maar dat gaan we binnenkort wel eens doen.
@ Liefje, Heel laat, sorry, maar ik wil je toch nog een hart onder de riem steken met het hondje dat je moest laten gaan. Heel lief van je dat je bent meegegaan.
He zeg, Koby is erge veranderd (zie juist die foto's met die koek). Ook al zo 'groot'.
Echt mooie kleertjes van Noukies! Ik ben vorig weekend mijn gangen gegaan in de solden en met een zeer rijke oogst thuisgekomen. 250 Euro armer. Voornamelijk voor onze oudste. Ze heeft nu voor volgende winter al een hele garderobe. Supermooie rokjes, broekjes en bijpassende longsleeves. Nog hopen bijpassende broekkousen en enkele gilets. Voor Jade heb ik me ingehouden (2 longsleeves, een bijpassend rokje en enkele broekkousjes). Ze kan nog veel aandoen van haar grote zus en ik had voor Jade ook al vanalles voor volgende winter gekocht tijdens de midseizoenkortingen. Onze meisjes volgen dezelfde groeicurves dus ik kan vrij goed voorspellen in welke maat Jade de volgende seizoenen zal passen. Lente-zomer zal 74-80 zijn en volgende winter zit ze dan in 80 (onder-) & 86(bovenstukken).

@ Nat, Welkom! Je hebt het precies niet makkelijk met Silke. Ik behoor tot de hardstwerkende Vlamingen! Allez, toch volgens de Knack van deze week. En ik geloof het zelf ook ;). Vannacht zelfs gedweild en was opgezet die ik om 6u al aan het ophangen was. Ik werk full time (is wel bijna niet te doen want we doen heel het huishouden zelf). We hebben 2 dochtertjes. Oudste is 32,5 mnd en de jongste, Jade is van 10 mei dus vandaag exact 8 maanden jong! Hip hip hoera.
Haar ritme:
-eruit om 7 uur, goedgezind en veel zin om te spelen maar niet om te drinken dus veel verder dan 120ml komen we meestal niet 's ochtends,
-voormiddagdut: ergens tussen 9u30 en 11u; heel vaak maar 45 min, soms anderhalf uur maar da's zelden
-middageten: ergens tussen 11u30 en 12u30
-namiddagdut: ergens tussen 14u en 16u; meestal iets langer dan de voormiddagdut maar zelden meer dan anderhalf uur; meestal maar een goed uur
-fruitpap: ergens tussen 15u30 en 16u30 (hangt af van middagdut)
-flesje: tussen 18u en 18u30, 200-250ml melk en ook wat knabbelen op een sneetje brood
-avonddut: van 19u30 tot 21 of soms 22 u, meestal wordt ze dan wakker en geven we nog een badje; soms wordt ze niet wakker en dan krijgt ze nog een droomvoeding
-laatste flesje: tussen 21u30 en 22u30, 250-300ml melk
Als ze goed brood begint te eten tussen 18 en 18u30 dan wil ik het laatste flesje wat vervroegen naar 20u. Ik hoop dat ze dan 's morgens een hele fles drinkt zodat we niet meer met 3 flesjes per dag zitten.
We hebben wel geluk dat Jade 'gemakkelijk' is. Dat zeggen ze toch in de creche. Het is wel een wildebras en ze is constant op zoek naar nieuwe uitdagingen. Ze voelt zich meestal goed in haar vel. Ze is natl ook soms lastig maar meestal is het voor mij vrij duidelijk waarom. Als ze moe is en niet direct in slaap valt dan zeurt ze en aan&uitkleden vindt ze NIET leuk. Ook verluieren is niet altijd een pretje. Ik probeer haar met speeltjes af te leiden maar ze vindt het niet leuk dat ik haar op het luierkussen in een positie 'dwing' die ze niet zelf kan kiezen. Annemie, had jij het daar niet over? Dat vinden stieren idd NIET leuk.
Ik kan meespreken over stieren; al mijn hele leven zit ik ermee: mijn vader en mijn broer, mijn ventje (ook enkele ex-vriendjes waren stieren), mijn baas, mijn ex-baas en last but not least: mijn 2 dochters!!! Als ik ze met 1 woord moet typeren: KOPPIG! Met 2 woorden: dan voeg ik er 'spaarzaam' aan toe. In de zin dat ze goed weten wat geld waard is. Ik ben niet zo een horoscoop-mens maar die legendarische koppigheid ben ik al wel bij al de stieren in mijn leven tegengekomen.

Ik ga dit al even doorsturen...

Terug naar “Je baby maand na maand”