Het "eind mei 2007"-clubje

Fien

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Fien » 07 jan 2008, 09:59

Fieke dat is weer jammer ik begrijp dat je het niet ziet zitten. De oudste hier heeft op anderhalf de 1x oorontsteking gehad maar de huisarts sprak toen al dadelijk van buisjes, ja hallo bij een eerste oorontsteking op anderhalf ik ben toen dadelijk naar de nko arts geweest en die zei ja daar zit vocht in theorie mag het er niet zitten maar bijna elk kindje heeft in de winter dat ik denk aan buisjes als ze 2x per maand een zware oorontsteking met koorts hebben. Mathieu heeft het wel al enkele malen gehad dus misschien eens een nko arts opzoeken, en dan eventueel 2 verschillende want wat ik dan van mijn schoonbroer en -zus (zijn beiden huisarts) hoor is ook dat niet alle dr even correct zijn en sommige enkel aan de centjes denken. Mijn schoonzus die graag homeopatisch werkt heeft me toen Otovowen aangeraden dat is een homeopatisch middel dat super zou werken en langer kan gegeven worden ik geef het de oudste nu ook regelmatig sinds einde december (en op de bijsluiter staat ook voor zuigelingen beneden de 1 jaar). Het wordt gegeven zodra er problemen zijn met de luchtwegen omdat dit al eens snel doorgaat naar de oren. En een gekke remedie die mijn schoonzus nog meegaf is een ui schillen kleinsnijden koken wat laten afkoelen en in een windel op de oren binden om de pijn te verzachten. Heb ik wel niet gedaan ze had trouwens geen pijn aan dat oor.

Nu een vraagje Arno heeft sinds zijn antibioticakuur van eind december regelmatig diarree (soms eens vaste stoelgang meestal slijmerig en lopend), zonder verder wat, geen koorts ofzo en hij drinkt goed en heeft plasluiers dus veronderstel ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Die AB heeft zijn darmflora overhoop gehaald en kon enterol geven om dat sneller op te lossen maar hij wordt zo kwaad als ik dat geef dat ik er tegenop zie. En mijn schoonbroer heeft hem bij nieuwjaar nog eens gecontroleerd en die zei dat er nog slijmpjes zaten maar weinig niet in de bovenste luchtwegen en het kon geen kwaad. Dan denk ik zou dat er dan er met de kaka uitkomen??? durf het amper schrijven klinkt absurt maar ja...???

Fieke als ik nu denk was het niet voor Mathieu dat er van buisjes gesproken werd?

Tessa ja ze staan samen in dezelfde babyspecial de foto is ok ik heb hem mogen doormailen en dan vanmorgen nog gebeld hij is goedgekeurd. Trouwens een hele vriendelijk mevrouw daar super geholpen, dat is jammer genoeg ook niet overal.
Heel mooie foto's van Inya dat zijn er om bij te houden. Bij die aan de piano vind ik dat ze heel erg op jou trekt.

Gisteren in Maasmechelen Village nog super koopjes gedaan en bijna alles voor Arno 9 stuks voor 85 euro.

Zo moet eens eens zien, seffens nog gaan werken

silke

Berichtdoor silke » 07 jan 2008, 12:07

hoi iedereen,

@tessa: jaja, ik zal binnenkort in gang schieten voor de date, don't worry!
De foto van Inya aan de piano vind ik ook de max, echt fantastisch ;)

Hier ook kuisvrouwperikelen: de vorige 2 keren was ze ziek (de 2de keer had de dienst dan nog vergeten af te bellen, grr!), en vermits ze al maar om de 2 weken komt bij ons, zal het dus 6 weken geleden zijn als ze komt donderdag - ALS ze komt, ja... vervelend he.

Renée is ziek, heb de dokter gebeld en die zal bij de OM op visite gaan. Het slijm in haar neus is erger geworden, en ze had nu ook een ontsteking op haar oogje en wat koorts, dus ja, best niet meer langer zelf aanmodderen dus. Toeval of niet dat ik net met de bv ben gestopt, en dat ze voor het eerst een dokter nodig heeft?

@fieke: helaas geen ervaring met oorontstekingen hier, sorry. Wat erg voor Mathieu en voor jullie...

@annemie: amai zeg, Iemen wordt een 'nieuwe man', zo multi-tasken ;). Etiketjes zijn hier ook een hit, als ze mijn sjaal ziet, wordt ze al helemaal wild omdat die zo'n heerlijk etiketje heeft ;). Er bestaan van die knuffellapjes met allemaal etiketjes, wel schattig maar ik wil dat bewust niet kopen omdat ze nu toch vaak een tijdje zoet is met etiketjes ontdekken van nieuwe speeltjes of kledingstukken of whatever ;). Als ze een heel doekje zou hebben met allemaal etiketjes, zou ze er veel rapper op uitgekeken raken, vermoed ik.

@fien: hele mooie foto van Arno in zijn stoel!

Renée eet tegenwoordig ook een boterhammetje of zo mee aan tafel, 's avonds rond 6u. Ze wordt echt al helemaal wild als ze ons ziet eten! Ik heb trouwens de stoel van Ikea in huis gehaald, weet nog van bij mijn zoontje (van toen we naar Ikea gingen en iets aten in het restaurant) dat dat zo'n goeie stoeltjes zijn voor kleintjes, en effectief, Renée zit er ook heel goed in. De stoel die we van de mutualiteit gekregen hadden, vond ik toch niet zo'n succes... had ook al het vel van mijn vinger tussen het slotje van de beugel gestoken en zo, grr, wat is me dat een ergerlijke stoel! Ten tijde van mijn zoontjes verjaardag kregen we nog een Tripp Trapp, en die zijn wel goed maar toch ook niet zo heel goed voor de allerkleinsten vond ik. Vandaar dus de Ikea stoel ;)

Allez, nu nog een beetje verderwerken...

Rarara

Berichtdoor Rarara » 07 jan 2008, 15:55

Nog even voor het naar huis gaan enkele foto's van 2 weken geleden toen ons 'vluggertje' :) de wereld op eigen houtje begon te verkennen in sluipgang.

Rara ... wie is het?
Foto's zijn wel wat donker want flits werkte niet en het onderwerp bewoog dan ook nog eens ;).

Attachment : Interessant.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 15:57

Nog es rarara

Berichtdoor Nog es rarara » 07 jan 2008, 16:01

Yes! Ze stort zich erop!

Attachment : Hebbes.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:02

Maar toen kwam mama op het toneel!

Attachment : Mama roept NEEN.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:03

Dus gingen we maar weer wat spelen met onze trein.

Attachment : Dan maar spelen met de trein.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:04

Het speelgoed van zus is nog veel leuker. Alleen mag ik niet altijd meespelen, snif :(.

Attachment : Mag ik meespelen zus.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:05

Als een echte vrouw, kunnen we al veel dingen tegelijk doen!

Attachment : Multitasking.JPG

Tot slot nog eens rarara

Berichtdoor Tot slot nog eens rarara » 07 jan 2008, 16:08

En nog een laatste. Klaar om op stap te gaan ...

Hopelijk zijn we woensdagavond weer on-line zodat we eindelijk nog eens kunnen bijlezen- en schrijven!

Groetjes van ja, van wie eigenlijk ... ;).

Attachment : Lekker ingeduffeld.JPG

saskia

Berichtdoor saskia » 07 jan 2008, 19:12

:D t is dingsken toch wel zeker :p
zooooo leuk die fotoreeks! zat hier te glimlachen tot en met :)

even kort (de rest later);
arne vandaag gewogen en gemeten ; 9kg 660 en 57cm. 't is ne flinken zeggen ze dan ;) alles mooi in verhouding dus a.o.k.
alleen is zijn slapen nogal problematisch de laatste tijd. Hij moet me zien/voelen om te kunnen slapen anders zet hij het op een hysterisch krijsen. Ik ga toch eens een weekje moeten doorbijten wat betreft zijn gehuil vrees ik. Als ik hem even naast mij in bed neem of ik ga er naast liggen slaapt ie binnen de 5 min en dan leg ik hem 10min later in bed. Maar dat kunnen we natuurlijk niet blijven doen.

weeral heel mooie foto's gezien in dit topic. ;)
tot later!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 07 jan 2008, 21:57

amai saskia, veel te warm gewassen, die arme Arne....(57 cm!!!)

Katooooo, dat is toch Jade zeker, de deugniet! Kom snel terug!

@Fien: stikjaloers ben ik op de aanwinst van MMV!
Als ik zie hoe mijn zoon op de medicatie reageert, dan kan ik begrijpen dat Arno zijn darmpjes ook overhoop liggen.

@Silke: beterschap voor Renée.
Mijn poetsvrouw zou in regel elke week moeten komen, maar vandaag is ze weer niet gekomen (laatste keer was ze hier begin december!), zonder verwittiging. Ik had het druk op mijn werk en heb geen tijd gehad om naar de dienst te bellen, maar dat doe ik morgen eerst als ik opsta!

Hier is het leuk: mijn zoontje is dus helemaal niet genezen, heeft vandaag de hele dag overgegeven bij de om en hier thuis ook nog drie keer: ik ben net alle overtrekken van mijn zetel aan het wassen....Ik denk dat hij zijn medicatie niet kan verdragen. Daarstraks heb ik dokter van wacht gebeld, en hij zei dat ik moet opletten als hij diarree begint te krijgen. Ik heb een motilium suppo gegeven en straks geef ik dan nog zijn penicilline...Arm kind!
Gelukkig is hij in slaap gesukkeld (ik heb nog net de laatste propere pyjama gevonden). Er waren plannen dat hij vanaf woensdag naar de zee zou gaan met zijn grootouders, maar zo laat ik hem niet gaan.

Inya is ok. Ze was braaf bij de om en ze ligt nu ook te slapen, hoewel ze heel veel zeurt in haar slaap. Neen, ik wil niet dat ze nu ziek wordt, ik kan het niet aan!

Ik ga hier efkes oprommelen en gaan slapen.

Kato

Berichtdoor Kato » 08 jan 2008, 07:41

Goed geraden!
Als beloning nog eentje.

Attachment : Aan tafel_Laat maar komen dat eten.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 08 jan 2008, 10:25

Goeie morgen, iedereen !
Net thuis van een schoolbespreking en aangezien ik gisteren al mijn therapie voor vandaag al had voorbereid en ik pas tegen de middag op school moet zijn, heb ik nu ff tijd voor een 10-uurtje :)
Dat schooltje waar ik net was, is het schooltje waar Iemen over 2 jaartjes ook naar toe zal gaan, niet alleen omdat het hier amper een paar huizen verder is, maar ook omdat het gewoon een heel goeie school is. En ik heb natuurlijk het voordeel dat ik door m'n werk echt wel kan vergelijken. Eén van de kinderen die hier logo volgt, vindt het al heel leuk dat zij nog net in het 6e leerjaar zal zitten als Iemen in het 1e kleuterklasje zit ;)
@Tessa : Blij dat jouw administratie achter de rug is ! Die van mij nog niet, maar ik zie toch al een lichtje aan het einde van de tunnel...
Wat voor spons-rubber-wonderding is dat dat je voor de ramen hebt ? Mijn poetsvrouw heeft ook zelden tijd voor de ruiten, dus tips zijn welkom :)
Prachtige foto's van Inya !
Goed dat je al over onze volgende date begint, want de Krokusvakantie zal er idd rap zijn. En West-Vlaanderen vind ik ook een goed idee !
@Li : Bedankt voor de boterhammetjes-tips !
Ik heb ook al es staan kijken naar die "Sien en Maria"-boeken - heb jij daar zo'n positieve ervaringen mee ? Ik heb wel het geluk dat mijn ventje ook heel veel doet in het huishouden, maar we hebben allebei een beetje problemen met organisatie en regelmaat ;)
Vermoeidheid is idd héél gevaarlijk op de weg ! Ik heb nog nooit gereden onder invloed, maar heb wel al 2 accidenten gehad door vermoeidheid. Heel verstandig dus om even aan de kant te gaan staan.
@Fieke : Hoe is het vandaag met Mathieu ? Als het je een troost kan zijn, dat van die Perdolan-suppo's die even later terug uitgekakt worden, hebben wij ook al een paar keer voorgehad, maar de dokter zei dat die suppo's heel snel smelten door de lichaamstemperatuur en ook snel opgenomen worden.
@Silke : Dat van die 'nieuwe man', daar ben ik nog niet zo zeker van hoor, want Iemen vindt het ook heel leuk (lees : vanzelfsprekend) om op zijn wensen bediend te worden ;) Gisteren wou ik z'n tandenborsteltje terug weg doen en hij sleurde hem letterlijk terug uit m'n handen van 'dat is míjn tandenborstel - afblijven !'
Zo'n etikettenlapje heb ik ook al overwogen, maar misschien klopt het wel wat je zegt. Er is trouwens iets heel gevaarlijks gebeurd : er is een nieuwe winkel van Dreambaby geopend op een plaats waar ik bijna elke dag voorbij kom... Ik vrees dat ik daar dus wel heel geregeld ga binnenspringen ;)
@Kato : Wat een knappe meid heb jij toch !!!
Dat multi-tasken heeft ze precies ook al goed onder de knie ;)
@Saskia : Onze 2 helden wegen ongeveer evenveel dus, maar Iemen is wel een stuk langer dan Arne ; hij meet 69,5 cm. Was dat trouwens geen typfoutje of zo, die 57 cm van Arne ...?

Ik voeg nog een recent kiekje bij van gisterenavond.

Attachment : image0.jpg

sas

Berichtdoor sas » 08 jan 2008, 12:10

@tessa : miraculeus is mijnen arnen vanmorgen ineens gegroeid: hij meet nu 75cm :D

nat

Berichtdoor nat » 08 jan 2008, 13:13

Hallo,
Mag ik er namelijk ook eens bij? Heb eentje van 12 mei. Een meisje. Silke.
Heb wel wat vraagjes. Hier totaal geen ritme te vinden. Ze slaat steeds 50 min en na nog geen uur is ze dan alweer moe. Zou graag ritme brengen zoals in de VM een dutje en in de NM ééntje en dan nog ééntje in de vooravond. Zijn nu ook het inbakeren aant afleren maar lukt totaal niet. Ben een beetje radeloos. Ook vraagt ze superveel aandacht en is ze enorm druk en zenuwachtig.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 08 jan 2008, 13:45

Mijn zoontje heft nu buikgriep! Dat is dus echt een ramp, want hij heeft op alles hier al overgegeven en ik ben sinds gisterenavond zijn en mijn kleren, zetelovertrekken, lakens en dekens aan het wassen. Hij houdt niets binnen, zelfs dat slokje uitgebluste cola niet! Nu slaapt hij (hij heeft ons, samen met zijn zus, een aardig deel van de nacht wakker gehouden - Inya deed gewoon voor de lol mee - ze kan er niet tegen dat hij in zijn eentje mekkert, dus zet ze haar keeltje ook open!).
Ik ga wat verder wassen en strijken, tot straks

Liefje

Berichtdoor Liefje » 08 jan 2008, 16:23

@Nat: Welkom en praat maar gezellig mee ;) Wat je vraag betreft...Wij hebben hier ook zo eentje gehad en soms nog. Koby wou ook nooit gaan slapen, buiten 's avonds en vocht heel hard tegen zijn slaap. Nu sinds de kerstvakantie heb ik mij echt bezig gehouden met hem boven in zijn bedje te gaan leggen, wanneer hij in de namiddag moe werd. In de voormiddag slaapt hij meestal gewoon niet. Sinds die namiddagdutjes boven in zijn kamer doorgaan met ongeveer hetzelfde ritueel als 's avonds en telkens rond hetzelfde uur slaapt hij van ongeveer 13 tot en met 16u. Ik weet natuurlijk niet wat jullie al geprobeerd hebben hé.

Hier vandaag studiedag gehad en het was eigenlijk redelijk saai... Gelukkig hebben we dat dus niet elke week :)

Nat

Berichtdoor Nat » 08 jan 2008, 17:46

@ liefje

Het probleem is als ze niet slaapt is ze niet te genieten hoor. Is een ganse dag door heel lastig. Ze doet steeds korte dutjes.
Ben nu wel inbakeren aan het afbouwen. Mss dat weer eens proberen. Weet jij tot hoelang je dat mag doen?

Liefje

Berichtdoor Liefje » 08 jan 2008, 18:08

@Nat: Hier misschien iets dat een antwoord geeft op je vraag van de inbakering:
Vraag 1
Ons kindje is ouder dan 6 maanden, waarom mogen wij hem niet meer inbakeren?

Antwoord:
Sinds het inbakeren in Nederland opnieuw wordt toegepast, nu zo¿n 7 jaar geleden, zijn de informatie en adviezen regelmatig bijgesteld naar verbeterde inzichten. Wij hebben er van het begin af aan voor gekozen om deze officiële adviezen op het gebied van inbakeren te blijven volgen. Het meest recente advies is om het inbakeren voor de leeftijd van 6 maanden weer af te bouwen. Bij kinderen ouder dan 6 maanden wordt het risico dat ze ¿ ingebakerd en al - naar de buik draaien steeds groter en daarmee ook het risico ten aanzien van wiegendood.

Bovendien wordt inbakeren de laatste maanden steeds eerder door ouders ontdekt of door professionals aangereikt. Inbakeren is ten slotte een tijdelijk hulpmiddel om rust te creëren en daardoor de kans te krijgen je kindje te leren kennen. Zodra je op je kindje bent ingespeeld en er evenwicht is ontstaan, worden de doeken overbodig en kunnen ze weer afgewend worden. Baby¿s die al jong worden ingebakerd kunnen in de meeste gevallen op de leeftijd van 4 tot 6 maanden zonder inbakerdoeken slapen. Zo niet, dan is het raadzaam om samen met een deskundige uit te zoeken waarom het afwennen van de doeken niet lukt en hoe het op korte termijn wel gaat lukken. Ook als je pas later met inbakeren start is het raadzaam om te gaan voor een korte, maar effectieve periode. Dit bereik je door de combinatie van goede doek en goede begeleiding.

Wat hebben jullie allemaal al geprobeerd, buiten het inbakeren? Misschien dat we (iedereen op ons forumpje hier) nog andere tips kunnen geven.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 08 jan 2008, 18:14

@Nat: ben jij al langs de osteopaat geweest met Silke? Zoals jij het omschreven hebt, krijg ik de indruk dat ze gewoon niet goed in haar vel zit (het gebeurt veel bij de baby's), ze krijgt geen rust. Ik ben zelf met mijn dochtertje naar de osteopaat geweest net voor Kerstmis omdat ze de hele nachten lag te wringen en zeuren in haar bedje, en ze was ook niet bepaald geinteresseerd om wat nieuwe waardigheden te verwerven. Sinds die behandeling is ze precies wakker geworden, allerter, ze kan nu bijna volledig zonder steun zitten en slaapt (meestal) veel beter en rustiger. Ze kijkt rond en reageert veel levendiger op ons en haar speelgoed, begint al pogingen te doen om te kruipen. Donderdag gaan wij nog een keer. Misschien eens proberen? Van waar ben jij? Ik heb een adres in Limburg en een in Antwerpen.

Hier zijn beide kindjes aan het slapen. Grote broer heeft wat ORS gedronken, ik heb het gepresteerd om hem 100 ml vocht op een uur te laten drinken (ja, als het snel gaat, komt het allemaal nog sneller terug!). Ik heb hem in de zetel geinstalleerd en elke keer een koffielepel vocht in zijn glaasje gaan doen en dan aan hem geven. Dan drinkt hij het op en geeft het weer aan mij. Dan vraag ik hem heeeeeeeeeeel langzaaaaaaaaaaaaam of hij nog water wil, dan zegt hij 'ja' en dan ben ik weer vertrokken. Ik weet echt niet hoeveel keer ik zo over en weer ben geweest, veel in ieder geval. (ik woon gelukkig niet zo groot en heb een open keuken, dus het viel mee, ik vond het alleen onnozel dat ik het op die manier moet doen). Die open keuken is op dit moment een hel omdat mijn arm zoontje gek van honger en dorst is en wij mogen niets drinken of eten als hij het kan zien, dan wil hij het ook.
In de namiddag had hij koorts en als het morgen ook zo is, zal ik toch langs de ka gaan.

Ik heb nieuws over mijn ex-poetsvrouw - ze had zelf aan de dienst gevraagd om een andere post te krijgen omdat het met ons 'niet klikte' (op zijn zachtst gezegd!). Nu zijn ze op zoek naar (weer) een andere....Het wordt de vijfde in twee jaar tijd.

@Silke: ja die eetstoel van Ikea is echt heel goed ook omdat er ook een dienblad van voor is. En ze kunnen er lang in blijven zitten. Zo'n stoel heb ik aan de zee, hier toch nog worstelen met de TrippTrapp (ze kan er nu eindelijk goed in zitten).

@Annemie: wat ben ik jaloers op dat schooltje voor Iemen, zo dichtbij! Was dat bewuste keuze toen jullie daar gingen wonen? Wij woonden vroeger op een boogscheut van een goede school, en nu is er eentje redelijk dichtbij maar met slechte reputatie, en wij hebben besloten om wat verder te rijden voor een goede school. Mama heeft direct een 'voornemen' gemaakt om op de mooie dagen de fiets te nemen. (zeker de eerste tijd als alleen de oudste naar de school gaat).
Dat ding voor de ruiten heet 'SpeedCleaner' en ik vermoed dat mijn ouders het ofwel op zo'n shop-tv of op een beurs hebben gekocht. En het kost iets van 30 euro (wat ik zelf echt superduur vind, maar met deze resultaat ben ik wel overtuigd!).

@Fieke: hoe gaat het met Mathieu? Al wat beter?
@Li: En hoe is het met Mali nu?
Dat slapen achter het stuur ken ik heel goed: ik kan niet langer dan een uur rijden en niet beginnen geeuwen en in slaap vallen. Ik vind rijden op zich heel saai en een enorm tijdverlies, ik zou liever vervoerd worden, jammer genoeg heb ik de centjes niet voor een privé-chauffeur. En als wij ergens naartoe gaan en mijn man rijdt, val ik binnen de 5 minuten in slaap, ongeacht de afstand, dus ik ben ook geen goede passagier.

@saskia: jij zult hard op je tanden moeten bijten met Arne met dat gekrijs. Ik kan er heel slecht tegen, dat baby- en kindergekrijs, ik word er moedeloos van.

Nat

Berichtdoor Nat » 08 jan 2008, 19:19

Ga al naar 2 osteo's met haar en al verschillende onderzoeken gehad via de KA ook. Ben ten einde raad. Ofwel is ze gewoon zo mega actief en erdoor rap moe. Weet het niet meer. Al hulp welkom.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 08 jan 2008, 19:41

@Nat: ik ga nu misschien fatalistisch klinken, maar doe het dan op haar tempo. Waarom 'moet' ze dutjes doen zoals de anderen? Laat haar doen en probeer haar te volgen.

Fien

Berichtdoor Fien » 08 jan 2008, 21:01

Snel nog even zappy want ik moet mijn bedje in.

Morgen starten we met onze goede voornemens ga eens eindelijk in gang schieten met wat aan m'n conditie te doen. Enkele collega's beginnen met start to run en ik ga meedoen.

Silke wel handig de dr die bij de om op visite gaat, zie ik hier nog niet gebeuren.
Ja dat etiketjesgedoe kan wel kloppen overaanbod en dan is het plots zo leuk niet meer.

Kato prachtig beeldverhaal van Jade, ze kan dus echt wel veel Arno schuifelt nog maar wat rond kruipen hoe gaat dat, poep omhoog en dan ??? hij zwemt nu wat rond, maar actief is hij wel.
Vandaag heeft hij voor de eerste maal gewoon in het grote bad gezeten (voordien was het liggen) en samen met grote zus dat was super spetteren en slaan gaat toch stukken beter al zittend.

Saskia dat slapen Arno heeft toch ook vaak wat hulp nodig hoor, kan niet blijven duren ik weet het maar ja...

Tessa, grote broer heeft het stevig te pakken, zo ziek ocharme, een dikke knuffel van grote zus hier ik zei dat hij ziek was en ze zei spontaan zijn koosnaampje op zo een zielig toontje en dan is hij heel ziek??? Heb ik maar gezegd dat het best meeviel maar dat hij te ziek en moe was om te spelen en hard te lopen. Hij krijgt dus een dikke zoen en dikke knuffel.

Annemie fijn dat je scholen zo goed kent is echt wel handig want het is toch een hele stap zo van de opvang naar de school. Hier vooral voor de mama niet zo voor de dochter ;)

Nat wij hebben hier geen ritme, slapen doet Arno nog steeds al hij zin heeft. Bij de om staat hij wel op schema en dat gaat ook goed.Maar hier, hij slaapt overdag als hij moe is en dan om het even waar. Vandaag heeft hij superveel geslapen. Gisteren heel weinig (anderhalf uurtje in de namiddag). Maar hij doet er wel niet moeilijk bij.

Fieke

Berichtdoor Fieke » 08 jan 2008, 21:29

Hallo iedereen,

Je kan nooit raden waar onze Mathieu nu weer is - inderdaad voor de vierde keer in zijn leven ligt hij in de kliniek. Vrijdag gingen we bij de ka - diagnose oorontsteking, van vrijdag tot maandagavond hoge koorts. Sinds deze morgen koortsvrij. Echter zaterdag zijn groenten-en fruitpap overgegeven. Naar ka van wacht gebeld en met motilium hield hij toch eerst ors en dan verdunde melk binnen. Sindsdien kokshalsde hij wel en had moeite om zijn melk binnen te houden. Gisteren bij de gewone ka op controle en hij was dan al 300 gr afgevallen sinds 1 week. Deze morgen gaf hij gans zijn fles terug over, rest van de voormiddag en middag geprobeerd om hem iets van vocht binnen te houden. Deze middag via een spuitje ors water opgezogen en zo in zijn mondje - dat ging redelijk. Maar opeens floeps alles eruit. Ik was radeloos, ik wist toen al dat het terug een opname zou worden en inderdaad na een telefonisch gesprek met de ka richting pediatrie getrokken waar hij sindsdien aan de baxter ligt. Het ventje was sinds gisteren weeral 150 gram afgevallen.

Nu weegt hij terug maar 6,5 kg. En ik was vorige week vrijdag zo blij dat hij eindelijk 7 kg woog. pppffft, het is toch eigenlijk niet te geloven he - kan je je dat nu voorstellen - vier keer een opname op 7 maanden tijd. De ka zei deze namiddag dat hij heel gevoelig is aan maag en darmen. Hij reageert nu namelijk op zijn antibiotica voor zn oorontsteking denken we - vandaag zijn bloed-urine-stoelgang, neusstalen genomen en foto getrokken. Gelukkig hebben we een goede hospitalisatieverzekering. Mijn man blijft er nu vannacht bij, morgen overdag de schoonma en ik morgenavond. En zo blijven we bezig.

Voila, het is er eens afgeschreven

Terug naar “Je baby maand na maand”