Het "eind mei 2007"-clubje

Tessa

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Tessa » 05 jan 2008, 13:58

net een bericht geschreven en een verkeerde toets aangeraakt en alles is weg, grrrrrrrrrrrrrrrr

in het kort: zoontje ziek, streptokokken in zijn keel, hoge koorts, hangerig en wil niet eten
poetsvrouw niet geweest tijdens de vakantie en ik moet nu alles uitpakken en een beetje kuisen, want het is echt geen zicht
moet boodschappen doen want koelkast en voorraad helemaal leeg
Gelukkig schijnt Inya van niets last te hebben!
straks kom ik wat lezen en meer schrijven als het hier een beetje deftiger is geworden....

dadaaaaaaaa

Annemie

Berichtdoor Annemie » 05 jan 2008, 17:25

Ben eindelijk aan m'n administratie begonnen... Nog lang niet klaar, maar toch al een deukje in geslagen :)
Net toen ik aan het volgende verslag wou beginnen, bleek mijn cartridge leeg te zijn, dus nog snel naar de winkel moeten rijden, want anders kan ik niet verder doen met m'n administratie... Mij dan nog ff door de file moeten wurmen van alle mensen die van de solden kwamen, maar gelukkig nu toch alles in huis om morgen lustig verder te 'administrateren' ;)
@Liefje : Ik kan me voorstellen dat je ouders hun hondje missen en toch al denken aan een nieuw vriendje. Het zou mooi zijn als ze een hondje uit het asiel zouden kunnen redden, maar zoals je zegt is het heel belangrijk dat hond en baasje het goed met elkaar kunnen vinden.
Ik hoop dat de Omneo 1 het doet voor Koby !
Succes met je lijn-plannen !
@Silke : Ocharme, Renéetje met aambeitjes :( Ik hoop dat het gauw beter is !
Wat knap zeg van je zoontje om al zonder zijwieltjes te kunnen fietsen ! Je mag terecht apetrots op hem zijn !
@Fieke : Ik hoop dat Mathieu z'n koorts intussen al wat gezakt is.
Ik zou bij een tweede ook graag weer in de lente bevallen, dat vind ik eigenlijk ideaal. Je kan makkelijk naar buiten en hoeft de zomerse hitte niet meer door te maken als je zwanger bent. Voor m'n werk is dat ook het makkelijkste, omdat ik toch een stuk minder werk heb tijdens de zomervakantie.
@Fien : En ben je naar de solden geraakt vandaag ?
Ben wel blij voor je dat Arno nu wel goed groentjes en fruit begint te eten.
Ik had trouwens nog een 'Rapley'-vraagje voor je : Gisteren heb ik geprobeerd om Iemen schijfjes banaan in z'n handje te geven zodat hij die zelf kon opeten, maar die glibberden er telkens terug uit, zodat ik ze hem uiteindelijk toch in z'n mondje heb moeten geven. Hoe kan je dan wél banaan geven dat ze 't toch makkelijk kunnen vasthouden ?
@Saskia : Jouw Arne is precies ook goed aan 't "springen" hé ? :) Wel heel ontroerend dat hij zo over je wang moest blijven wrijven...
@Tessa : Ergerlijk hé als je hele post plots weg is ! Zeker als je handen ook nog meer dan vol hebt met andere dingen...
Als 't je een troost kan zijn : onze poetsvrouw is ook twee weken niet geweest en morgen hebben we gasten, dus 't moet toch wel een beetje 'presentabel' zijn hé ;)

saskia

Berichtdoor saskia » 05 jan 2008, 18:42

@silke : ocharme reneetje :( kun je dat door iets verlichten?
@tessa: oei klinkt pijnlijk voor je zoontje. Moet hij nu antibiotica nemen?
arne klappert sinds vandaag zijn bovenste tandjes op zijn onderste; grappig om dat klakkend geluid te horen :)
lap hij was efkes weg met mijn kapotte harde schijf...nu met een broeksriem :D alles wat op zijn hoogte ligt en hij bij zich kan trekken moet eraan geloven.
@annemie : yuck administratie, je ziet dat blijkbaar goed zitten ;) veel plezier er nog mee :) van die banaan, dat lukt dus bij arne ook niet wegens te glibberig. Wie zei ook weer dat ze gelezen had dat ananas nog niet mocht voor één jaar? k begrijp niet goed dat ze dat dan wel verkopen in de fruitpapjes die ik gekocht heb, toch elke keer tegenstrijdige informatie...
allé arne eens in bed proberen krijgen...hij zit anders nog vol energie.
straks een filmpje kijken als het meezit.
dada

Liefje

Berichtdoor Liefje » 05 jan 2008, 18:58

@Saskia: Ik heb dat vorige keer eens bij K&G gevraagd van die groenten en fruit dat ze zogezegd nog niet mogen eten, maar al wel in de potjes zitten. Bij mij was de aanleiding de trip naar Maastricht en de Nederlandse potjes met bv champignon in.
In de potjes kan dit geen kwaad omdat ze door het proces dat ze ondergaan de schil of de vezels eraf/eruit kunnen krijgen en dat wij dat gewoon bijna niet kunnen.
Dus vers niet gebruiken, maar in potjes absoluut geen probleem ;)

Fien

Berichtdoor Fien » 05 jan 2008, 19:11

Zo Arno in zijn eetstoel met speeltjes bezig en ondertussen legt meneer zijn broekje vol. Hij doet het nu ook 's nachts verschillende keren zodat onze nachtrust nog altijd om zeep is. Maar goed ik ben toch naar de solden geweest en ik vond ze best ok, goede kortingen en ik heb ook eens aan mezelf gedacht een jas, broek, cardigan en schoenen gevonden. Voor grote zus 2 broeken hoewel ik voor haar niet echt heb zitte kijken ze heeft meer dan genoeg. Ik wou vooral voor Arno kopen, voor volgende winter dan, maar maatjes 86 en 92 waren er overal tussenuit. Hij heeft dan ook enkel een jas/golf en een t shirt en schoentjes van Schoesme voor nu want zijn bobuxen waren te klein.

Hij heeft vanavond aan tafel meegegeten, ik had puree met champignons en biefstuk. Voor hem had ik dan enkele aardappelen (zout pas bij de puree erbij gedaan) en wat champignons gestoomd. Toen hij klaar was had hij ook puree ;) en konden we hem uitkleden want hij was één aardappel maar hij vond het leuk en heeft ook best wat gegeten.

en nu de antwoorden het wordt tijd.

Annemie en Tessa hier had de poetsvrouw ook verlof dus ja chaos hé maar leuk toen ik thuiskwam van soldenshoppen had mijn man al aardig zitten opruimen, grote zus was met oma mee en enkel Arno om op te letten geeft wel wat tijd om nog het één en ander te doen.

Annemie banaan kan je als volgt geven : snij de banaan middendoor doe de schil er vanaf het midden af tot een 3cm van het einde/begin en dan hebben ze een handvat. Eén belangrijke tip als je wil gaan rapleyen geef geen kleine stukjes die in één keer in het mondje passen maar grote stukken waar je een handvat aanmaakt (appel in partjes met een v uitgesneden of in volledige ronde plakken en dan met de appelboor het klokhuis eruit en dat rondje is dan in één keer het handvat) kleine stukjes die in één keer in het mondje gaan zijn erger om te verslikken grote stukken waar ze zelf afhappen/schrapen geven minder problemen.

Hopelijk ben je snel door je administratie heen.

Tessa dat klinkt niet goed, wat is het juist ik ken de benaming wel maar weet niet wat het inhoudt ls ik het goed heb zijn er allerlei vormen niet enkel keel en is er ook een risico bij de bevalling? Of heb ik het nu over iets heel anders?
Dan was jullie terugvlucht met een zieke peuter ook een hele onderneming zeker?

Saskia en Liefje ik moet ook dringend meedoen die kilo's pff heb alleen weinig goesting ;)

sas nog es

Berichtdoor sas nog es » 05 jan 2008, 20:37

juist dan maar de kerstboom afgebroken met mijn vriend onder het motto...als we nu samen eens de opkuis doen (afwas, keuken opruimen, boom afbreken en stofzuigen) dan kunnen we samen des te rapper naar de film kijken (want meneer lag lekker lui in de zetel met een pintje al een film te kijken en heb dan van mijn oren gemaakt ;) )... allé iemand wilde hem komen halen om in zijn tuin te zetten en de boom was pas afgebroken of ze stonden hier al met de auto om de boom op te halen. Good riddance nu die dagen voorbij zijn. Maar waar moet ik de grote doos met bollen en versiering nu weer stockeren? :?
heb vanavond gemerkt dat arne ook met zijn tanden knarst (net als ik maar bij mij hoor je dat niet), echt een geluid waar het haar van op mijn armen (en de stoppels op mijn benen) van overeind komt :D zijn er nog kindjes die dat doen?
nu nog wat zennen ;)

fien

Berichtdoor fien » 05 jan 2008, 20:49

zo ik kan verder doen grote zus was daarstraks de computer aan het saboteren en ik zag mijn post al gaan vliegen.

Silka proficiat voor grote broer. Is echt wel snel hé nu al zonder steunwieltjes. Maar goed dat Renée geen last heeft van de aambeien. Als je snel een mooie zachte kaka wil kan je eens avocado met een beetje olijfolie geven als groentenpap dat doet het meestal heel goed.

Liefje ik vind het heel erg van jullie Netje, je weet dan dat dat het beste is maar toch zo een afscheid doet erg pijn, veel sterkte. Mooie foto, fijn om hebben die foto's.

Zo mijn bedje in mijn man gaat morgen fietsen en ik wil namiddag naar MMVillage Arno heeft nog heeeeeel veeeeel nodig ;)

Tessa

Berichtdoor Tessa » 05 jan 2008, 21:20

Nog steeds bezig hier, het huis is min of meer ok, kindjes liggen in hun bedjes en ik heb hopen administratie voor mijn werk maandag (ik had het meegenomen met vakantie maar geen klop gedaan) en mijn man is naar een feest, dus rustig verder werken.
Mijn zoontje heeft vandaag de hele dag gezeurd, de papa kreeg bijna een zenuwinzinking van zijn geloei, maar de koorts is eindelijk gedaald onder de 39°! Nu is hij supergoed gezind (terwijl hij eigenlijk al in bed zit en moet slapen) en ik hoop dat hij tegen de maandag helemaal opgeknapt is. De reis zelf viel heel goed mee, de kinderen waren heel braaf, de oudste heeft een beetje geweend, maar de papa kon hem sussen, maar onderweg naar huis heeft hij moeten overgeven in de auto. De hele terugreis viel beter mee dan de heenreis.
@Fien: die streptokokken zijn 'A' en bij hem zitten ze op zijn keel, het schijnt dat dat ook roodvonk heet. Die andere strepto... bij de zwangeren (die had ik ook bij Inya), die zijn 'B' - soort.
En over de poetsvrouw: ik bel de dienst maandag en ze moet niet meer komen, ik wil een andere! Deze heeft mij alleen maar hoofdpijn bezorgd elke keer als ze geweest is - er was altijd wel iets dat ze vergat of verkeerd deed. Eerst had ik begrip voor haar (dochter alleenstaand zwanger, complicaties), maar ondertussen is alles opgelost en haar kleinkind is gezond en wel geboren, maar ik voel geen verbetering. Ik ben het beu om elke maandagavond in inspectie te gaan om alles wat niet in orde is te ontdekken.
Inya vertoont ook zware ontwenningsverschijnselen: van 500% aandacht naar 50% aandacht....amai! Ik hoop alleen dat ze nu niet ziek wordt. Ze heeft vandaag al haar vast voedsel uit haar eetstoel verorberd, het was tof om echt als gezin rond de tafel te zitten.
Mama en papa moeten dringend afkicken van al dat ongecontrolleerd eten en het valt eerlijk gezegd nogal mee, behalve dat ik mij vreselijk moe voel (suikertekort zeker?).

Wij hebben Inya vandaag ook de hele tijd laten zitten in haar park, zo in 'n hoekje zodat ze alleen voorover kan vallen, en ze vond het heel leuk, ze wil eigenlijk niet meer liggen. Nu kan ze ook iedereen uit de juiste perspectief observeren en kan ze veel meer speelgoed bereiken en beproeven. Haar broertje vond het ook fijn, zo'n zittend zusje, en kwam verschillende keren bij haar in de box om met haar te spelen.

@Annemie: ik denk aan jou als ik boven mijn papieren hang. En bij mij gaat het nog steeds oer-ouderwets - met een pen en een schrift.
Zie ze daar plannen smeden over een tweede kindje! Ik ben jaloers! Ik wil geen derde hoor, alleen vind ik het jammer dat de tijden van 'zwanger willen worden' en 'zwanger zijn' voorgoed vervlogen zijn voor mij......
@saskia: mijn zoontje moet penicilline nemen en hij vindt het absoluut niet lekker. Na lang proberen met verschillende drankjes hebben wij het gevonden: hij vindt zijn hoestsiroop reuzelekker (welk kind vindt het niet?), dus nu krijgt hij veeeeeeel hoestsiroop (met penicilline eronder).
Met dat sprongetje van Arne heb jij wel wat werk, he. Ik hou mijn hart vast want het komt hier ook binnenkort.
Ik heb mijn boom ook vandaag afgebroken. Ergens gelezen dat die zeker niet meer mag staan na de drie koningen, want dat brengt ongeluk. (ik rijd ook echt om als de zwarte kat over de weg loopt enzo.....)
@Liefje: bedankt voor de info over de inhoud van de potjes. Misschien weet je dit ook: als het kindje geen citrusvruchten verdraagt in zijn fruitpap, laat jij het dan zo, of probeer jij het weer in de pap te introduceren en vanaf wanneer dan?
Een nieuw hondje zal waarschijnlijk een deel van de pijn wegnemen en nieuwe vreugde brengen voor jullie!
@Joy: da's een goeie, over Jade haar geaardheid, daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Ik was meer in de richting aan het denken: ik ga mijn kinderen heel hard stimuleren om jong kinderen te krijgen (nu niet direct als ze 15 zijn, natuurlijk, ik had meer zo vroege 20 in gedachten), want als mijn kinderen zo lang gaan wachten om zich voort te planten zoals hun mama heeft gedaan, dan heb ik dus noooooooit kleinkinderen, of ben ik tegen dan al dement.....
In tranen schieten wordt hier alleen maar erger na elke zwangerschap (ik ben vier keer zwanger geweest en die eerste twee waren miskramen, maar duurden toch nog lang genoeg om mijn hormonen op hol te krijgen): nu kan ik echt altijd bleiten, echt waar. Ik zie mijn kindjes met elkaar spelen, ik vind ze leuk, en ik ben vertrokken.
@silke: proficiat voor je zoontje! En veel beterschap voor Renéetje, zeg, aambeien bij zo'n kleintje! Ik heb er zelf verschrikkelijk veel last van en ik wens ze niemand toe.
@Fieke: veel beterschap voor Mathieu.
Ja, idd, die kindjes als ze pas geboren zijn kunnen ze echt piepklein zijn, ik heb het met Inya ook gehad met haar 2,5 kg, ik was echt verschoten omdat wij echt geen kleine tengere mensen zijn in de familie... Soms als ik haar vast wou pakken, gooide ik haar bijna over mijn schouder omdat ze zo licht was...

Nu ga ik verder 'administreren' (zet 'm op, Annemie! Wij kunnen het!)

Annemie

Berichtdoor Annemie » 05 jan 2008, 21:42

Nog ff rap laten zien dat onze Iemen dus wél kan zitten, alleen kost het hem vaak gewoon teveel moeite ;)

Attachment : Iemen_kan_zitten_5jan08.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 05 jan 2008, 21:46

Ik vind het zo grappig dat hij z'n grote teen intussen ook nog vasthoudt ;) Hij is tegenwoordig ook zeer geïnteresseerd in z'n tenen, wat heel handig is bij het verversen - dan houdt hij dus gewoon zelf z'n beentjes omhoog :)

Vanavond een heerlijk verwen-momentje met zoonlief gehad : z'n velletje stond een beetje droog op z'n beentjes vond ik, dus ik heb hem van top tot teen gemasseerd met baby body lotion... En lekker dat hij dat vond ! ;)

Morgen meer, want nu gaan wij slapen !

Attachment : zitten_in_profiel_5jan08.jpg

Fien

Berichtdoor Fien » 06 jan 2008, 08:43

Goedemorgen

ik ga eens aan wat fotokes beginnen.
Hier Arno aan het ontbijt vanmorgen. Voor Annemie hij ontbijt nog met melk hoor (vanmorgen rond 7.30) en dan als wij aan tafel gaan zet ik hem er gewoon bij met een stuk brood. Voorlopig nog zonder iets als hij het minder verkruimeld en stuk trekt met boter erop dan al eens natuursiroop of fruitmoes en smeerkaas (met laag zoutgehalte). In het begin hou ik het op smeerbare belegsoorten omdat dat gewoon handiger is en boter tja ik smeer dat ook niet altijd maar het zijn vetten die ze nodig hebben dus hij krijgt wel boter zodra hij een beetje fatsoenlijk eet.

Attachment : arno196.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 08:45

en eten doe ik ook

Attachment : arno199.jpg

Liefje

Berichtdoor Liefje » 06 jan 2008, 12:27

Allo allo

@Tessa: Koby eet alleen potjes fruit en dit wel omdat hij verse fruitpap in het algemeen niet verdroeg. Hij had elke keer zware krampen. Nu mij hebben ze aangeraden om dit toch te proberen wanneer hij wat ouder was. Dus nu vanaf volgende week ga ik proberen elke keer een stukje banaan (vers) bij onder zijn potje te doen.
Misschien met de citrusvruchten ook zo proberen. Een heel klein beetje per keer aan de fruitpap toevoegen en met de zachtste beginnen natuurlijk. Wat blijkbaar ook kan helpen is alles goed zeven.

Wat betreft de hondjes... Gisteren naar die hondenshow geweest, alhoewel het zo goed als gedaan was eenmaal we daar aankwamen. Er was een ongeluk gebeurd op de autostrade waardoor we in de file hadden gezeten. Mijn ma vindt een Engelse Cocker Spaniel mooi, maar die moeten dus ongeveer 2 uur per dag uitgelaten worden. Nu heb ik hen gezegd dat ze dat dan best niet kunnen nemen, want dat zij dat niet gaan doen en dat zei ze zelf ook.
Nu vandaag nog even met mijn pa op internet gezeten en een Frans Bulldogje vinden ze beiden ook heel mooi.
Koby heeft daar gisteren trouwens zijn ogen nogal de kost gegeven hoor! Hij ging gewoon recht zitten in zijn buggy!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 06 jan 2008, 13:27

Hoi hoi, net thuis van een winterwandelingetje - met dit prachtige weer moesten we ervan profiteren - en moet zo snel mogelijk verder doen aan m'n administratie voor ik compleet geen goesting meer heb, maar wou jullie toch nog een kiekje laten zien van onze wandeling daarnet.
Iemen helemaal ingeduffeld met een muts die maar niet goed wou blijven zitten ;)

Attachment : winterwandeling_6jan08.jpg

Liefje

Berichtdoor Liefje » 06 jan 2008, 15:22

Koby in speeltijd ;)

Attachment : SL270395.JPG

Annemie

Berichtdoor Annemie » 06 jan 2008, 17:12

Ik hààt administratie ! := Ben al 3 uur bezig en nog helemaal niet klaar, maar 't is nu ff tijd voor ontspanning én voor tijd met mijn mannen ! (en dan kruipt ze toch wel achter hare pc zeker ;))
Straks gaan we lekker pizza halen - is al een eeuwigheid geleden en dan hoeven we niet meer te koken of de keuken nog vuil te maken. Maar eerst gaat Iemen met mij in bad :)
Zijn jullie prinsjes en prinsesje tegenwoordig ook zo gefascineerd door etiketjes ? Iemen kan zich heel lang amuseren door heel minitieus met z'n vingertjes langs de etiketjes van z'n speelgoedjes te gaan en die heel dicht bij z'n gezicht te houden dat hij er echt van gaat scheel kijken :) Mijn hand vindt hij ook zeer boeiend en dan kan hij er zo van opkijken dat hij die niet kan weggooien zoals z'n andere speeltjes ;) En volgens mij wordt hij toch homo, want hij begint vrouwelijke trekjes te vertonen : hij kan namelijk multi-tasken :hihi Hij speelt sinds kort ook graag met twee speeltjes tegelijk, voor elk handje één...
Ik vind dit qua spelen echt wel een leuke leeftijd, omdat ze al veel meer zelf kunnen en op onderzoek kunnen gaan.
Ik heb ook de indruk dat onze kapoenen niet echt speelgoed tekort hebben - de foto van Koby bewijst het nog maar es ;)
@Fien : Goed dat je jezelf ook wat verwend hebt met de solden !
Champignons hebben we hier nog niet gemaakt voor Iemen en ik dacht niet dat ik het al had zien staan bij het menu van de crèche ook, maar champignons verteren ook niet echt hé. Dus ze halen er waarschijnlijk ook niet echt veel uit, maar 't is wel goed dat ze de smaak leren kennen natuurlijk.
Bedankt voor de 'bananen-tips' - we gaan ze zeker es proberen ! Ook een goeie tip dat die stukken niet te klein mogen zijn - eigenlijk wel logisch maar ja, je bent zo geneigd om de stukken net kleiner te maken voor het geval ze ze toch in 1 keer doorslikken hé ;)
@Tessa : Ik herken je verhaal jammer genoeg ivm de poetsvrouw... Wij hadden hier ook in het begin iemand die wel goed poetste, maar om de haverklap niet afkwam door omstandigheden thuis. Zij had een man met losse handjes en zo en wij hadden daar ook eerst alle begrip voor, maar uiteindelijk moet je wel op iemand kunnen rekenen als die voor jou komt werken hé.
Ik ben ook nog behoorlijk ouderwets als het op papieren aankomt, hoor. Verslagen en zo maak ik wel al op de pc, maar al de rest is ook nog met de hand hoor.

Ik doe straks verder, eerst ff in bad met Iemen :)

Liefje

Berichtdoor Liefje » 06 jan 2008, 19:03

Domme toch, moet dat licht nu altijd zo flitsen in mijn ogen ;)

Attachment : SL270402.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 19:52

Mijn administratie is gedaan. Nu nog in de zetel 'artistiek pedagogisch project' van de school doorlezen. Mijn man heeft het vuur in de stoof aangestoken, nog even van de laatste momenten van de vakantie genieten.
Inya heeft haar porties melk verhoogd: ze heeft verschillende keren geprotesteerd na de fles en daarom heb ik er nog wat bijgedaan vandaag en het ging goed, dus vanaf nu 270ml + 9 schepjes. Ze heeft het ook gepresteerd om 300 gr fruitpap op te sjloeberen, ze had er echt zin in (en de luie mama gaf de potjes, daarom dat ik weet hoeveel!). Broodjes vindt ze lekker ongeacht het uur van de dag: vandaag was het even schrikken toen ze een heel groot stuk in haar mond nam en begon daarop te kauwen, maar toen het zacht genoeg geworden was, spuwde ze alles uit.
Vandaag heb ik haar ook aan de piano gezet en ze vond het leuk om op de toetsen te kloppen. En ik kon ondertussen wat werk verzetten, want mijn man was met ons zoontje bezig dat nog niet beseft dat wij nu terug thuis zijn en dat gezever niets oplevert.
Wij zijn in de late namiddag toch nog gaan wandelen met de kindjes (ondertussen is het beter met ons oudste, geen koorts meer sinds gisterenavond). Het weer was echt zalig!
Met die hoeveelheid zon op mijn ramen, heb ik ineens gezien dat er enorm veel kindervingerafdrukken staan en heb ik ze allemaal gepoetst met een nieuwe spons-rubber-toestand die ik al een jaar geleden kado kreeg van mijn ouders. Het ging perfect en ik was op halfuur klaar met alles! Ongelooflijk! Als die poetsmadam morgen nog komt, zal ze hard verschieten (ik zal de dienst pas kunnen verwittigen als ze al geweest is!), want ze kloeg altijd dat ze geen tijd voor de ruiten had.
Ik zal nog wat fotootjes opladen en versturen.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 19:52

Mijn administratie is gedaan. Nu nog in de zetel 'artistiek pedagogisch project' van de school doorlezen. Mijn man heeft het vuur in de stoof aangestoken, nog even van de laatste momenten van de vakantie genieten.
Inya heeft haar porties melk verhoogd: ze heeft verschillende keren geprotesteerd na de fles en daarom heb ik er nog wat bijgedaan vandaag en het ging goed, dus vanaf nu 270ml + 9 schepjes. Ze heeft het ook gepresteerd om 300 gr fruitpap op te sjloeberen, ze had er echt zin in (en de luie mama gaf de potjes, daarom dat ik weet hoeveel!). Broodjes vindt ze lekker ongeacht het uur van de dag: vandaag was het even schrikken toen ze een heel groot stuk in haar mond nam en begon daarop te kauwen, maar toen het zacht genoeg geworden was, spuwde ze alles uit.
Vandaag heb ik haar ook aan de piano gezet en ze vond het leuk om op de toetsen te kloppen. En ik kon ondertussen wat werk verzetten, want mijn man was met ons zoontje bezig dat nog niet beseft dat wij nu terug thuis zijn en dat gezever niets oplevert.
Wij zijn in de late namiddag toch nog gaan wandelen met de kindjes (ondertussen is het beter met ons oudste, geen koorts meer sinds gisterenavond). Het weer was echt zalig!
Met die hoeveelheid zon op mijn ramen, heb ik ineens gezien dat er enorm veel kindervingerafdrukken staan en heb ik ze allemaal gepoetst met een nieuwe spons-rubber-toestand die ik al een jaar geleden kado kreeg van mijn ouders. Het ging perfect en ik was op halfuur klaar met alles! Ongelooflijk! Als die poetsmadam morgen nog komt, zal ze hard verschieten (ik zal de dienst pas kunnen verwittigen als ze al geweest is!), want ze kloeg altijd dat ze geen tijd voor de ruiten had.
Ik zal nog wat fotootjes opladen en versturen.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 20:10

Sorry voor de herhaling van de text, per ongeluk twee keer verstuurd.

Pianiste van dienst:

Attachment : DSCN3119.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 20:12

Ons kabouterke

Attachment : DSCN3120.JPG

Li

Berichtdoor Li » 06 jan 2008, 20:14

@Annemie, ik zou de tip van ¿oeps ik weet niet meer wie toepassen- eerst boterham geven terwijl je flesje klaarmaakt en dan toch een flesje aanbieden, hij zal na een tijd wel de melk minderen. Wel natuurlijk kijken dat hij zijn 500 ml melk zeker binnen krijgt. En over dat boter en beleg, waarom geef je het hem niet, misschien is hij er wel dol op. Ik krijg geen boterham binnen zonder boter erbij. Misschien is hij ook een fan. Ik heb zo venkel leren eten. Ik lustte het echt niet, maar ben het aan de oudste beginnen geven en eet het nu zooo graag!

@Tessa: dat moet wel moeilijk zijn, zo afscheid nemen van de grootouders, wij hebben hier de luxe dat mijn mama en mijn schoonouders elk op een 15min van hier wonen, mijn papa wel wat verder. We proberen daar dan ook max van te profiteren.
Hier trouwens ook een zieke, mali heeft 3 dagen hoge koorts gemaakt, ze brulde echt terug veel. Ik heb ze nu op haar buik te slapen gelegd. (ik ben er niet 100% gerust in, maar ze slaapt nu tenminste iets langer dan 4u aan 1 stuk.

@Kato, amai die Jade, wat n krak, zo kruipen. Mali wil echt veel en daardoor is ze supergefrusteerd, ik kijk al uit naar het volgende sprongetje.
Wel super dat Jade zolang in het park heeft willen slapen, Mali heeft nog geen 1x beneden geslapen overdag, het lukt haar niet. Van dag 1 slaapt ze dus overdag in haar bed. Wel handig als je dan wat HH wil doen.

@Liefje, veel sterkte, ik had vandaag nog maar eens een droevig dagje, ik denk nog altijd aan onze Diego, t is nochtans al een maand of drie geleden, hoe je je zo aan zo¿n beestje kan hechten!

@Silke, Bee Movie, ben ook geweest, t was zo genieten, met mijn grote meid alleen op stap. Ik was echt trots. We zijn daarna zalig gaan shoppen voor haar in de Zara, zo schattig. Alle te korte mouwen gaan nu onverbiddelijk de kast uit.
En ongelooflijk, 2 wielen, wij zijn hier denk ik iets te snel op een grote fiets met zijwieltjes overgegaan, nu is ze helemaal niet gemotiveerd om terug op dat klein gedrocht te kruipen zonder zijwieltjes.

Wow Joy, ben je al aan een volgende aan het denken. Misschien is dat om dat bij mij de kinderwens nu echt wel in de schuif steekt. T Is hier perfect zo en ik kan nog een keer zwanger zijn fysiek echt niet meer aan.

Nu wil ik wat evenwicht in mijn huishouden te krijgen. T Is hier soms zo¿n soep. Ik moet echt lijstjes maken en plannen en ¿Sien en Maria¿ boeken kopen. Die laatste heeft hier trouwens voor een metamorfose gezorgd. Het geraakt hier misschien ooit nog eens netjes. Nu nog volhouden met een 80% job. Ik ben vanaf februari woensdag thuis thuis, echt verlof. Maandag werk ik, maar altijd thuis. De rest van de dagen ben ik beschikbaar voor meetings en klanten. Hopelijk krijg ik het zo rond.

Mijn ventje heeft trouwens met oudjaar voor de eerste keer sinds we samen zijn gedweild en hij heeft het nieuwe jaar goed ingezet. Hij helpt heel hard mee. Doordat mijn goed humeur vermenigvuldigt bij elke huishoudelijk klusje blijft hij gemotiveerd. Iedereen gelukkig in 2008!

@Fieke, ik kan jou helemaal volgen, ik wens je alvast een stralende zomer zonder ziektekiemen toe. Je hebt toch echt wat stress gehad met al die darmperikelen.
Ok, vanaf 5 jan moet ik nog bijlezen. Ik moet nl nog wat werk inhalen. Donderdag ben ik naar mijn werk vertrokken en ben op de ring van brussel bijna in slaap gevallen, ik was aan het beven als een rietje (met de verwarming op 27°)
Ik ben dan maar in Peutie op de parking gaan staan. Ik dacht even mijn ogen toe te doen om zware accidenten te vermijden. Ik ben 2u later wakker geworden, ik lag echt in comateuze toestand te slapen (motor draaiend-auto op reserve gesprongen)
Ik ben dan maar naar huis gereden en in mijn bed gekropen.
Idd, vroeger erin.
Maar madame pineut moet hier voor mijn Duitse collega haar bonus nog even een tandje bijsteken en een handboek in het engels verderschrijven. Mijn nederlands is al rampzalig, laat staan mijn engels. (welke taal schrijf ik eigenlijk goed???)

Schip ahoj piraatjes, aan de slag!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 20:15

Favoriete bezigheid: tijdschriften scheuren en opeten

Attachment : DSCN3101.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 20:23

@fien: zijn jullie dan toch binnengeraakt bij hbvl? Bij ons was het van de eerste keer ok. Dan staan onze kapoentjes samen in de krant.
@iedereen: krokusvakantie is binnen ong. een maand. Waar gaan wij daten en wanneer?
West Vlaanderen, wordt wakker en schiet in actie!

Fieke

Berichtdoor Fieke » 07 jan 2008, 08:38

Goeiemorgen,

We zijn thuisgebleven vandaag - ik moet straks naar de kinderarts. Mathieu reageert niet goed op de antibiotica - overgeven en diarree - we zijn weer vertrokken. ppfffttt Hopelijk is zijn oorontsteking toch al wat beter want tot vannacht had hij nog steeds hoge koorts en als je dan een perdolan insteekt op 39,6 graden en vijf minuten erna doet hij kaka - het is allesbehalve leuk.
Hoop doet leven zeggen ze, maar ik hoop heel erg dat we niet vertrokken zijn voor een wekelijkse visite bij de kinderarts. Je kan eigenlijk enkel afwachten en het beste ervan hopen.
Ik kan het mij niet herinneren dat er nog kindjes waren met een oorontsteking, alle raad is welkom mocht dit wel zo zijn

Terug naar “Je baby maand na maand”