Het "eind mei 2007"-clubje

Joy

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Joy » 02 jan 2008, 15:43

@ Annemie: Jade krijgt gewoon droog brood momenteel :)
Eigenlijk krijgt ze sinds haar 6 maand bijna elke morgen een droge boterham, tenzij ze in bed ligt terwijl ik ontbijt, dan krijgt ze niks. Ze knabbelt er nog niet op, maar steekt de boel wel enthousiast in haar mond, zuigt en beetje en werkt het dan weer netjes in natte proppen naar buiten....
Ik kan je dus weinig tips geven :)
Ze krijgt van mij pas beleg (of boter) als ze die boterham echt opeet en niet gewoon versmost. Vanmorgen heeft ze een poging gedaan, maar er zat een brokje in haar keel en ze heeft heel haar melk van er voor terug gegeven.

Trouwens: tot 1 jaar blijft melk het belangrijkste, dus je moet dat volgens mij niet meteen gaan vervangen door een 'echt' ontbijt. Geef eventueel gewoon melk + een boke, zoals ik met Jade, dan kan Iemen op het gemak leren knabbelen en heeft hij niet meteen nood aan een half brood voor zijn energie op peil te houden :hihi
Je kan eerst de boterham geven en dan de melk, dan merk je wel als hij op den duur minder melk nodig heeft.

Het is maar een idee he, eigenlijk moet ik eerlijk zijn dat ik ook zo maar wat doe, maar ik vond dit gewoon logisch...

Goe, ik ben eigenlijk aan het werk :)
dus ik ga wat verder doen

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 21:37

upperdepup

saskia

Berichtdoor saskia » 02 jan 2008, 23:34

een glukkig nief jaar iedreen! :)

wat een lamlendige dagen zeg...zowel arne en ik moeten altijd bekomen als het laat geworden is. Dan doen we samen tussendoor slaapjes en zijn we onszelf niet als we wakker zijn :p
arne heeft vandaag echt slijmerige vloeibare stoelgang gehad. Zou ik naar de dokter moeten gaan? mss maar eens zien wat het morgen geeft. Vanavond heeft hij een half uur liggen krijsen in bed voor het slapengaan en of ik hem er nu uitnam of in legde, het maakte niet veel uit... hij leek niet echt pijn te hebben (maar je kunt natuurlijk nooit weten), momenteel is mijn vriend hem aan het wiegen en het is stil. Mss last van zijn buikje... :?
@liefje: toen ik arne in zijn loopstoel zette in het begin had ik zijn fisherprice activiteitenbord, een telefoon met muziektoetsen en wat beestjes vastgemaakt aan de buitenkant van zijn park...vrij vlug begon hij achteruit te lopen door zich af te duwen, toen opzij en nu ook vooruit. Je moet wel de hoogte goed instellen zodat hij met zijn voetjes plat op de grond kan staan maar ook niet te hoog zodat hij nog een beetje door zijn knieen kan zakken om zich af te duwen. Hij zal het snel doorhebben hoor ;)

eergisteren arnes groentenpap gemaakt en vergeten op tijd van het vuur te nemen waardoor het water verdampt was en de bodem aangebrand. Alles van boven de bodem gemixt maar de groenten waren 'gesmoord' en die nare bijsmaak vond ik toch niet echt gezond dus alles in de vuilbak gekieperd (al lustte arne het wel). t Kan nie altijd even goed zijn hé :D

hier eet arne ook van zijn 6 maanden broodkorsten en ik ben ook van de mening dat je best maar belegde boterhammen geeft als ze echt kunnen 'eten'. Ik zie Arne al kauwen en smekken dus dat zit al goed. Hij heeft genoeg geoefend dus ik denk dat ik hem maar eens beboterde boterhammen ga geven. Dat extra vet (dus boter) blijken ze echt wel nodig te hebben voor hun groei hoor annemie (zie boek K&G). Maar ik zie het nog niet als een aparte maaltijd. Daarvoor moet hij eerst echt een hele boterham binnenkrijgen én water of appelsap drinken (wat ie maar niet wilt doen). Hij oefent ook elke dag met rijstkoeken (zonder zout) van Bosto. Dat gaat ook al vlot.

solden...eens gaan kijken morgen of volgende week :)

Tessa

Berichtdoor Tessa » 03 jan 2008, 02:24

Hier een geflipte mama die veel te laat een straffe kop koffie heeft gedronken en nu maar geen slaap kan vatten. Net nu de kindjes zo braaf en stil slapen....
Ben ik echt gedoemd om alle wetten van Murphy te testen?
Deze uil hier heeft al een dertigtal foto's bewerkt, een kalender voor mijn ouders besteld met de foto's van de kindjes, wat werk voor school via internet gedaan, een babysit gevonden die in onze buurt woont en bereid is om ons te helpen....
@Annemie & Joy: Inya krijgt ook elke dag een brood- of pistoletkorstje om daarop te 'kauwen'. Een paar dagen geleden waren het ook volkoren koeken, die vielen ontzettend in de smaak (ik weet dat volkoren eigenlijk nog niet mag, maar ze had er zelf geen probleem mee). Ik denk niet dat ze er veel van eet, meestal vind ik later ergens in de buurt of in haar handjes zo'n plakkerig hoopje dat precies niet meer interessant was voor in de mond. Ik smeer er nog niets op. Ik herinner mij dat ik bij mijn zoontje ook alleen maar een boke gaf en daarna zijn melk. Op de boterham deed ik na een tijdje dan banaan of confituur met natuurlijke fruitsuikers, en daarna kreeg hij altijd zijn flesje. En dat flesje is hier echt superlang gebleven, ik heb het pas ergens vanaf 18 mnd met een bekertje vervangen. Rond zijn eerste verjaardag ben ik gestart met boter, toen hij ook wat anders dan zoet beleg wou eten.
Ikzelf geef eigenlijk helemaal niet graag die korstjes en koeken omdat ik niet tegen dat gesmodder kan! Al die plakkerige toestanden, dat kan ik echt missen. Maar ik zie nu al dat het bij Inya niet zal gaan, want ze vindt het wel lekker en leuk!
Inya kan nu al flink alleen zitten in de zetel of op de grond, wij blijven wel in de buurt omdat ze na een tijdje omvalt, maar ik ben echt verbaasd dat ze in deze twee weken zo goed heeft leren rechtop zitten en haar eigen evenwicht bewaren. Als wij terug thuis zijn, kan ik haar gewoon in haar tripp-trapp zetten zonder alle andere 'fixeer'-toestanden en kan ze mee aan tafel zitten om te eten.
Haar oma heeft haar hier flink vetgemest, jullie zouden het niet geloven wat voor porties dat kind binnen krijgt! Maarja, elke keer als ik zie hoeveel mijn moeder van haar geniet, laat ik het maar zo en zonder commentaar, want waarschijnlijk is het volgende keer dat ze elkaar zien pas in juli.....Het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen als wij vrijdag vertrekken.
Het heeft eindelijk gesneeuwd hier in Oslo! Alles ligt onder een dik wit tapijt en ik ben van plan om morgen wat 'sneeuw-foto's' van de kindjes te trekken.
Hier zijn er al serieuse solden bezig, ik ben vandaag al op koopjesjacht geweest (het is al 60% en meer!!! omdat ze al na de kerst beginnen).
@Liefje: leuke kleertjes gekocht! En ineens een flinke korting, goed zo!
@Li: dat kan spectaculair beter gaan zonder hormoontjes, zelf meegemaakt een paar maanden geleden.
Ik ben bij ons degene die onze relatie in het oog houdt en aan de alarmbel trekt, anders was het hier rap afgelopen met mijn werkverslaafde man.
Die soldenplan zal ik ook doen als ik thuis ben, met de kindjes hun kasten en dozen. Voor mezelf koop ik lekker goedkope tijdelijke kleren omdat ik nu echt wel van plan ben om iets aan mijn gewicht te doen en een paar maten te verliezen.
@saskia: oei, verbrand eten, da's niet leuk! Het gebeurt bij mij ook soms als ik eten voor ons klaar aan het maken ben en dat vind ik altijd vervelend: alles wegkieperen in de vuilbak, of toch nog gebruiken....

Mijn zoontje had bij het slapengaan 39,2° koorts. Ik heb een perdolan-suppo gegeven en hij slaapt, maar ik ben er niet gerust in en sta om de kwartier op om te voelen of hij weer koorts maakt.

Nu toch even proberen te slapen, ik hoor Inya draaien en zuchten....

Kato

Berichtdoor Kato » 03 jan 2008, 07:02

Hallo allemaal,
Annemie had me al gewaarschuwd: er is idd enorm veel gepost in die 10 dagen dat we thuis internetloos zijn! Vandaag heb ik op het werk even vlug de pagina¿s 15-16-17 gecopieerd en als tekst in een Wordfile geplakt zodat ik tenminste al wat kan bijlezen vanavond. Fotootjes bekijken zal spijtig genoeg voor later zijn.
Ik typ nu een antwoord in Word en zal dat dan morgen even posten op het werk. Allemaal in afwachting dat het probleem met onze ADSLlijn opgelost geraakt.
Voor mij zit de kerstvakantie er spijtig genoeg al op.
Het is wel heel druk geweest. 2 keer een kerstfeest thuis organiseren is leuk, maar toch ook wel veel werk. ¿k Heb de andere dagen ook mijn handen vol gehad met mijn 2 dochters; papa moest werken.

Over Jade nu! Ze is 2 weken heel gezond geweest maar zit nu al weer enkele dagen -en spijtig genoeg ook nachten- met een hoest. We hebben dus maar weer eucalyptosuppo¿s in huis gehaald en ook al enkele nachten in een ondraaglijke uienstank geslapen.

Jade zit zelf en kan vanuit zit- naar kruippositie en omgekeerd. Ze gaan volgende week in de creche hun ogen niet geloven. Mei-mama¿s: niet ongerust ziin, ze is er vroeg bij! Onze oudste kon dit pas op 11 maanden. Het kruipen is soms nog in paracommandostijl (met ellebogen ipv handjes), maar ze geraakt zo wel overal waar ze wil en het gaat steeds sneller en sneller. Niets is meer veilig. De bergen speelgoed die ze van de sint en de kerstman gekregen heeft, gunt ze af en toe wel eens een klop of een knauw, maar ze is vooral geïnteresseerd in de zaken die geen speelgoed zijn: snoeren van kerstverlichting, blinkende roestvrijstalen vuilbakken, muziekboxen, boeken op het boekenrek, pantoffels (de trendy Crocs van mama zijn een hit ¿nochtans het meest ¿foute schoeisel ooit¿ volgens mijn broer-, maar de aftandse opasloffen van papa of de slofjes van grote zus ook), het wasrek, de strijkplank, de plaid op de zetel,¿. Ze trekt en sleurt overal aan en steekt het dan ook nog eens in haar mond! Ine, dat gaat nogal een koppel worden, Kobe en Jade J. Als we de vaatwasser opendoen, komt ze ook altijd direct aangekropen (tja, dat heb je met een open keuken).
Ook het speelgoed van grote zus is een succes. Grote zus kreeg met kerst van haar meter een speeltent. Rara, wie zit er het meest in? Jade dus!
In het begin was Jade nog simpelweg superenthousiast dat ze vooruit kwam en gaf ze er niet veel om dat haar grote zus speelgoed vlak voor haar neus of uit haar handen weg graaide, maar ze leert snel. Grote zus heeft een paar keer verongelijkt haar keel opengezet toen Jade het op haar speelgoed gemunt had, en nu begint Jade dus ook te gillen als haar speelgoed of iets anders dat ze vast heeft wordt weggepakt. Ambiance verzekerd!
Een week geleden vond ze het ook niet erg als ik haar oppakte als ze op verboden terrein kwam bvb. aan de vuilbak, maar sinds 2 dagen zet ze dus wel een keel op als ik haar ongevraagd wegpak. Menslief toch. Ik merk ook dat ze soms wat gefrustreerd is dat ze toch nog niet zo snel kan als ze wil. Als ik wat snel wegstap van haar, kruipt ze me eerst even na, maar als ze merkt dat ze me niet kan volgen, is ze echt ongelukkig; beetje scheidingsangst denk ik. Nochtans spelen hier ook vaak kiekeboe. Gegarandeerd een schaterlach; net als bij kietelen.

Kato

Berichtdoor Kato » 03 jan 2008, 07:02

Deel 2:
Jade heeft niet alleen op vlak van motoriek een hele stap gemaakt, maar ook verbaal is er veel veranderd. Ze maakt de hele tijd door klankenseries. Kan ook al heel mooi mamamamamamama zeggen ;). Ik hoor ook wanneer ze enthousiast over iets is. Dan klinkt het wat opgewondener en luider dan anders. Als ze muisstil is, weet ik dat ze iets aan het uitspoken is. Als ze richting vuilbak of muziekbox kruipt dan hoor je haar dus niet he. ¿t Is precies of ze al goed weet, dat ze dat eigenlijk niet mag ;).

Qua eten: ze had vorige week precies een groeispurtje, ofwel had ze gewoon een grotere energiebehoefte met al dat kruipen. Ze dronk haar flessen vlot leeg, at 200 g fruitpap; groentepap ging wel minder goed. Nu eet ze weer wat minder door de verkoudheid.
Ze heeft ook al wel eens geknabbeld op een stukje Frans brood tijdens de feesten. En lekker dat dat was! Ook wel een vreselijk gesmodder hoor ;).
Ik heb trouwens veiligheidsriempjes gekocht voor in haar Tripp Trapp. Bij onze oudste heb ik dat nooit gebruikt maar Jade is zo wild he! Als ze iets vanuit haar stoel op de grond gooit, duikt ze er zelf achter :hihi. Het bedje en park hebben we ook lager gezet vorig weekend omdat ze zich ook begon recht te trekken tot kniezit. Echt ¿staan¿ heeft ze enkel nog maar gedaan als ze iemands handen vasthad, maar ze kan het wel en staat eigenlijk al mooi stevig. In verband met looprekjes: wij hebben er 1 gekregen van de schoonouders toen onze oudste een jaar werd, maar ik ben er geen voorstander van. Met Jade haar wildebras-allures denk ik ook dat we het niet direct van de zolder gaan halen. Met haar kruipperikelen hebben we momenteel al genoeg actie hier.

We hebben hier precies dezelfde ideetjes gehad vorige week. Ik heb ook vleesporties ingevroren! Telepathie zeker? J Bij onze oudste heb ik dat nochtans nooit gedaan. Ook tijdens de feesten ontdekt dat Jade niet graag puree uit potjes eet, dus ik heb de andere dagen steeds dubbele porties puree gemaakt en steeds een portie ingevroren zodat onze babysitters deze week dat enkel nog moeten opwarmen.
Verse fruitpap is nog altijd haar lievelingskost maar citrusvruchten of kiwi doe ik er niet in omdat ze ietwat te vlot stoelgang maakt. Annemie, Tessa, Zeker ook 4-5 keer per dag en liefst in een propere pamper, vlak na het eten! Volgens mij worden haar darmpjes telkens ze eet zodanig gestimuleerd dat er een ¿hoopje¿ (hoewel het meer smurrie is) uit moet. Ook weer een groot verschil met onze oudste: daar waren we blij als ze 1 keer om 2 dagen eens een kakapamper deed.

Jade slaapt overdag nog beneden in het park, wel in slaapzakje met tutje en knuffellapje; alle ander speelgoed eruit. Ik hang ook een deken over de zijkant zodat ze niet teveel visuele prikkels krijgt, maar het begint ook wat moeilijker te gaan. Misschien binnenkort toch ook bovenleggen. ¿k Ben alleen een beetje bang omdat ze overdag altijd direct op haar buik rolt als ik haar neerleg; ook in haar slaapzak. In de living check ik regelmatig haar ademhaling, als ze boven ligt is dat moeilijker. ¿s Avonds als ze gaat slapen na de laatste fles, blijft ze wel mooi op haar rug liggen; ik stop haar dan wel goed in met een dekentje, maar dat wil ze overdag niet.

Kato

Berichtdoor Kato » 03 jan 2008, 07:03

Deel 3:
Qua kledingmaat zitten we nu aan een 74, soms wel eens omgeplooid (beetje merkafhankelijk). Mexx-ervaring bij ons (zowel bij grote zus als bij Jade): bovenstukken tailleren klein en broeken zijn altijd te lang (taille wel goed). Petit Filou vind ik heel leuk, maar tailleert echt klein. Daarvan is mt 74 echt niets meer te ruim of te lang momenteel. Esprit zit dan wel weer wat ruimer; hoewel Jade nu een longsleeve heeft mt 74 waarvan de mouwen al te kort worden. Boutchou is van Carrefour en tailleert ook niet groot (ook weer te korte mouwen); C&A zit ruimer. Van Pudding (Inno) draagt Jade nu 9-12 mnd ook. Tot dusver onze ervaringen. Bij ons zal Soldenshoppen pas ten vroegste dit weekend kunnen, maar ik ga zoals Annemie ook wel graag nog wat later kijken omdat je dan idd echt koopjes kan doen; alleen is de keuze dan beperkter natl, maar dat is mijn geval misschien wel beter ;). Ik wil trouwens voor mezelf nog een paar lange laarzen kopen. Heb ik mooi uitgesteld tot de solden, maar nu ga ik me niet meer inhouden :hihi. Onze oudste heeft 2 weken geleden al een paar gekregen omdat haar vorige schoentjes krap begonnen te zitten. W¿hebben echt geweldig toffe laarsjes van Stones&Bones gevonden voor haar.
Fien, onze oudste had ook een hoop knutselwerkjes mee van school en ook haar nieuwjaarsbrieven. Ze kende het versje maar op het moment supreme heb ik wel moeten souffleren en heeft mademoiselle enkel de laatste woorden mee gemompeld. Maar allez, iedereen vond het wel schattig.

Vakantie voor dit jaar ligt nog niet vast. We gaan wel het eerste weekend van mei met de schoonfamilie naar Centerparcs aan zee omdat opa 70 wordt, tante 40 en papa 35; dus dat moet gevierd worden. JIHAAAAH. Snap ik. Een feestje van 4 uur tot daar aan toe, maar neen, VIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEER dagen met de schoonfamilie! HEEEEELP. Ik vrees dat ik zot word. Liefje, zou nog iets voor jou zijn he? Ik ga me focussen op het feit dat het voor de kindjes waarschijnlijk geweldig leuk zal zijn. Hopelijk overleef ik het met die focus. ¿t Is natl een fantastisch lief initiatief maar ¿t wordt toch tandenbijten af en toe. Anekdote: schoonma vond het straf dat ik met de kindjes ging wandelen in de kou (allebei met sjaal, wanten, anorak en Jade in een dikke voetenzak; en ¿t was dedorie 9 graden!!!), maar als we op bezoek zijn ¿mogen¿ we de pampers wel vervangen op een onverwarmde slaapkamer waar een raam openstaat en waar ik al sta te bibberen met mijn broek wel aan.

¿t Is me tussen alle drukte door nog wel gelukt om een 1 dagje met mijn vriendin naar een saunacomplex te gaan waar we ons lekker hebben laten verwennen (massage en gelaatsbehandeling, mmmmm, zalig). Da¿s stilaan een traditie geworden tijdens het kerstverlof en tradities zijn er om in ere te houden he ;). Annemie, jij gaat ook wel Genieten van je Valentijnse Spa in de Kempen.

Aan de Studio Brussel fans. Ze hebben toch weer wat gepresteerd met hun Music for life. ¿k Heb het hier soms wel over klassieke muziek, dat heb ik met de paplepel binnengelepeld gekregen (op mijn 5de namen mijn ouders me al mee naar het PSK in Brussel) maar StuBru staat hier meer op dan Klara. We zijn nogal gulzig qua muziekgenres die we graag horen.

Speciaal voor Silke, nog heel veel sterkte ivm het afbouwen van BV. Je weet dat het bij mij ook traantjes gekost heeft. Zelfs nu nog heb ik soms het gevoel dat ik Jade zou willen aanleggen. Zeker als ze dicht tegen me een flesje drinkt en me dan diep in de ogen kijkt. Dan heb ik vaak nog heimwee naar de BV. Die intimiteit is toch wel bijzonder. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt.

@ Jes, lees jij nog mee? Weten jullie intussen al iets meer over jullie zoontje? Wanneer kunnen jullie hem gaan halen in Ethiopië? ¿t Is al een tijd geleden dat je hier wat schreef, maar je verhaal is me bijgebleven en ik ben benieuwd hoe het nu gaat. ¿t Was normaal toch in januari?

Wat een lange post. ¿k Heb nu niet heel gestructureerd op iedereen geantwoord maar dat vergeven jullie me wel even he?
Tot slot: aan alle tandpijnlijders (zowel groot als klein): ik wens jullie in 2008 366 dagen zonder tandpijn!

Om af te sluiten op z¿n Annemie-sch: toedeloeoeoeoeoeoe!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 03 jan 2008, 09:44

Heerlijk, zoveel gepost vanmorgen ! ;) Iemen ligt net in z'n bedje voor z'n voormiddagtukje en ik pauzeer ff van een zeer nuttig werkje : Mijn Ouders van Nu uitpluizen en alle interessante artikels in een ringmap steken. Da's een onderdeel van mijn 'kerstschoonmaak' in onze living. Wij hebben namelijk twee grote kasten in onze living en die lagen tot een paar dagen geleden vol met stapels boeken. Dat komt omdat onze boekenkast plaats heeft moeten maken voor Iemens park - dat heb je met een woonkamertje van 4 x 9. Nu hebben we onze boekenkast op onze slaapkamer nog tussen onze kleerkasten kunnen wurmen en ben ik nu eindelijk bezig met alle boeken naar boven te verhuizen. Het zal een geniet zijn om weer een normale living te hebben in plaats van een boekenwinkel... Heb ik tenminste weer plaats op onze dressoir om wat foto's van Iemen te zetten.
Tussen de boeken lag dus ook een stapel Ouders van Nu en terwijl ik bezig was vond ik het wel een verstandig idee om die meteen es te 'pluimen'. Heb weer wat interessante dingen gevonden, waarvan ik deze twee wel leuk vond om met jullie te delen : op www.gabbies.nl kan je heel leuke spulletjes krijgen onder andere gepersonaliseerde traktatiezakjes :) en op www.tromper.nl verkopen ze body's en T-shirts in één stuk - geen gedoe meer met opkruipende T-shirtjes ;)
Ik wou me deze morgen net met Iemen in de zetel installeren voor z'n ontbijtflesje toen ik net op tijd bedacht dat ik hem een boke wou geven. Heb dus een ontbijtje voor mij gemaakt en een boterhammetje voor hem. Korstjes afgesneden, zodat hij die uit het vuistje kon eten en de rest van de boterham besmeerd met een fruitpapje uit een potje. Dat heb ik in reepjes gesneden en heb hem dan iedere keer een stukje laten afhappen. Dat gaat dus echt ontzettend goed ! Natuurlijk vliegt er wel es een kruimel of een half opgekauwd stukje op de stoel of op de grond, maar het overgrote deel wordt toch echt wel gekauwd en opgegeten hoor. Iemen maakt echt kauwbewegingen en slikt dan door. Soms wil hij te snel doorslikken en dan heeft hij een wurgreflex, maar ook dat lukt eigenlijk al prima. Ik reageer ook nooit paniekerig (omdat ik gelezen had dat dat normaal was en dat dat de stap is die ze nodig hebben om te lezen wanneer iets genoeg gekauwd is om door te slikken, maar ben toch best wel trots op mezelf dat ik daar zo rustig kan bij blijven) en Iemen slaagt er heel goed in om dat bewuste stukje dan weer naar voor in z'n mondje te krijgen, zodat hij nog wat verder kan kauwen. Bij m'n grote kuis van de Ouders van Nu daarnet, kreeg ik een artikel over Rapley in m'n handen en bedacht dat Iemen daar misschien wel de ideale kleine voor zou zijn, maar misschien niet de ideale moeder heeft daarvoor ;) Voor zo'n onzekere twijfelaar als ik is het namelijk oh zo geruststellend dat er van die mooie boekjes bestaan van K&G waarin van naaldje tot draadje wordt uitgelegd hoe je je kindje moet eten geven ;)
Ik moet jullie trouwens nog vertellen van Iemens 'Stevie Wonder' :hihi Iemen vindt het sinds een kleine week heel leuk om met z'n hoofdje weg en weet te zwieren en dat noemen wij zijn 'Stevie Wonder'. Wel grappig dat er in het 'Oei'-boek ook stond dat kindjes rond het 8,5 maand-sprongetje dat vaak doen om te onderzoeken of alles hetzelfde blijft als ze hun hoofd van positie veranderen. Als er muziek speelt, hebben we zelfs soms de indruk dat zijn Stevie Wonder op de maat, maar dat zal wel onze verbeelding zijn zeker ;) Iemen is trouwens de laatste dagen weer veel genietbaarder - of wij kunnen beter met hem omgaan nu we weten waar we moeten op letten met z'n sprongetje, dat kan ook natuurlijk. Moeder en zoon hebben trouwens een compromis gesloten voor het krijsmoment bij het eten : Iemen krijgt nog altijd z'n rubber slabbetje om, maar ik zet z'n tafeltje alleen op z'n stoel om te spelen. Dat vond hij namelijk ook maar niets en als ik dat weglaat, vindt hij het blijkbaar minder een probleem dat ik z'n slabbetje naar beneden houd tijdens het eten.
Wel grappig, onderhandelen met een baby van 8 maand ;)

Ik ga straks verder doen, want ik wil nog ff naar de winkel om groentjes voor onze held. Het kind eet al heel de week alle mogelijke variaties met boontjes, maar denk dat hij dat nu wel wat beu gegeten is ;)
Tot zo !

Liefje

Berichtdoor Liefje » 03 jan 2008, 11:01

Hier een verdrietige mama...Wij hebben deze morgen ons Netje moeten laten inslapen. Netje is het Yorkje van mijn ouders en mijn eerste echte hondje in huis! We hebben heel vroeger wel eens een grote hond gehad, maar daar mochten wij niet aankomen, want die beet, dus dat is heel anders hé... Mijn verstand en gevoel zijn nu zo wat in oorlog. Ze kon echt niet meer, ze was gewoon op, maar toch voel ik me ook slecht!
Ik ben met mijn ma meegeweest naar de dierenarts en daar heb ik geen spijt van. Ze is er 16 jaar voor ons geweest en nu moest ik er maar eens zijn voor haar!
Mijn pa had het wel heer erg...Ik heb hem nog nooit zo hard zien wenen :( Zal straks wel eens een fototje posten van haar.

Koby heeft deze nacht dan weer heel de nacht doorgeslapen :hihi Zelfs niet wakker geworden voor zijn tutje. Sinds ik hem in de namiddag boven ga laten slapen, doet hij het precies veel beter! Ook zijn nmdutje is langer geworden, maar ja nu wordt hij natuurlijk niet meer gestoord door blaffende hondjes of ander lawaai ;)

Annemie

Berichtdoor Annemie » 03 jan 2008, 12:33

Voilà, Iemen gegeten, ikke geluncht, Iemens lunch wat laten zakken en hij ligt nu weer in z'n bedje voor zijn hoognodige middagdut - hij viel bijna in slaap in z'n eetstoel ... Daarnet dus nog snel ff naar de winkel geweest met Iemen en intussen ook iets meegebracht voor zijn Meter dat ik hier ergens gelezen had : een "Meter-doos". Het is een grote doos geworden met een foto van rozen op de bovenkant, die dus bedoeld is om alle Nieuwjaarsbrieven en knutselwerkjes etc... in te steken die Iemens Meter nog van hem gaat krijgen de komende jaren. Ik vond dat een erg leuk idee en ik denk dat de Meter dat ook gaat vinden ;)
Verder bij de Lidl iets heel handigs gevonden voor op 'luie' dagen : porties van 250 g vers fruit in stukken met 4 verschillende soorten fruit in, klaar om te mixen dus. Ik vond het vooral ook handig dat er dingen bij zitten die ik anders niet makkelijk gebruik zoals mango en ananas. Kwam ik thuis toch wel tot de vaststelling dat ze ananas pas mogen vanaf 1 jaar zeker :hoho En vandaag dus geen boontjes op het menu, maar witloof.
Toen ik Iemen daarnet eten aan het geven was, besefte ik plots dat mijn verlof over een paar dagen alweer gedaan is... Ik denk dat ik hem ontzettend ga missen volgende week. Zelfs met de ergernissen van z'n sprongetje heb ik zo genoten van weer fulltime Moeke te zijn deze week ! Ik begin alvast af te tellen naar de Krokusvakantie ;)
@Joy : Iemen blijkt dus echt wel te kauwen en het overgrote deel van z'n boterhammetje naar binnen te werken. Maar ik ga het idd zo doen dat hij eerst z'n boke krijgt en daarna nog z'n fles en dan zie ik wel hoeveel hij daar nog van drinkt. En dat van die boter daar ben ik nog niet helemaal uit ;)
@Saskia : Hoe is het met Arne ? Z'n darmpjes al wat beter ? Wat dat krijsen betreft : zou het niet kunnen dat hij ook bezig is met een sprongetje ? Iemen heeft tegenwoordig ook geregeld een ferme huilbui 's nachts, dat het vaak lijkt alsof hij een serieuze nachtmerrie heeft of pijn, maar hij kalmeert toch altijd vanzelf weer.
@Tessa : Mai, die kop koffie heeft je wel nogal een boost gegeven - zoveel gedaan gekregen zeg ! :p
Iemen lijkt ook steeds steviger te kunnen zitten. Ik denk dat het momenteel vooral z'n luie trekje is dat hem tegenhoudt om volledig zelfstandig te zitten :)
Ik had vanmorgen zelfs even getwijfeld om hem in een winkelkarretje te zetten ipv z'n buggy, omdat hij toch z'n skipakje aanhad, maar heb het dan toch maar niet gedaan.
Ik kan me voorstellen dat het raar zal doen om je ouders weer te moeten achterlaten binnenkort. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met Oma Inya maar wat te laten verwennen, zoals je zegt moeten Oma en Inya nu vooral van elkaar genieten als ze elkaar maar zo weinig kunnen zien.
Hoe is het nu met grote broer ?
@Kato : Wat een epistels zeg ! :p
Ik denk ook dat ze wel ff zullen verschieten van Miss Jade op de crèche... Zelfs al is Iemen nog verre van zo mobiel, toch gaan we hier ook es kijken om wat veiligheidsmaatregelen in te voeren, zodat we toch al een beetje voorbereid zijn tegen dat het zover is.
Iemen brabbelt momenteel een stuk minder, maar kan nu wel 'ja' zeggen ;) Niet bewust of met betekenis natuurlijk, maar het is wel grappig om hem te horen, zeker als we hem dan zogezegd iets vragen of zo ;)
Onze eetstoel heeft zelf al riempjes om Iemen vast te leggen en da's best wel handig. Ik heb trouwens nog iets ideaals van onze stoel ontdekt : hij heeft zo van die opklapbare armleuningen (die bijna altijd naar beneden staan - Iemen kan dan heel vreemd opzij kijken als die omhoog staan, zo van 'zeg, hier klopt iets niet hé' ;)) en als die leuningen naar beneden staan, kan Iemen net niet bij de tafel, dus kan hij er ook niets van afpakken :) En als er iets tussen zijn voeten valt, is hij veel te lui om daar zelf naar te grijpen, dan wacht hij wel tot we het hem terug geven of als hij het graag wil, roept hij wel tot we weten dat hij iets nodig heeft ;)
Ik zal es aan je denken het eerste weekend van mei :D De week daarna wordt Iemen een jaartje dus dan zullen wij z'n feestje aan het plannen zijn denk ik. Nodig ik je anders uit dat je een excuus hebt voor Centerparcs ? :p
@Liefje : Nog een extra bemoedigende knuffel ! Ik heb zelf ook al van een paar dieren afscheid moeten nemen en dat is heel triest...
En je grootste schat heeft je op zijn manier ook wat getroost door zo mooi door te slapen deze nacht :)
Manlief is bijna thuis van z'n vroeger dus ik ga afsluiten. Baai baai !

Joy

Berichtdoor Joy » 03 jan 2008, 15:15

Mijn kerstverlof zit er al twee dagen op maar ik heb geen zin!
Jade is vandaag de eerste dag terug naar de créche. Gisteren kwam haar oma babysitten, want de créche was nog in verlof. Blijkbaar hebben die twee zich wel geamuseerd samen. Hopelijk is het vandaag even leuk in de créche :)
Ze keek wel precies heel verwonderd maar erg geïnteresseerd toen ze aankwam. Nu hadden ze natuurlijk wel net het 'klimrek' (iets waar ze zich aan kunnen optrekken om te staan) en de speelmat van plaats veranderd, dus misschien had het ook daar iets mee te maken. Ze had er precies wel zin in.

Ik ben trouwens gestopt met kolven!
Gisteren heeft Jade voor het eerst overdag toen ik er niet was een flesje poedermelk gedronken. :)
Ik was het kolven echt beu omdat ik dat niet meer elke dag moest doen, omdat ze niet elke dag melk drinkt in de créche, en dan is er geen regelmaat meer in. Als ik dan een keer op een avond kolfde en Jade werd dan toevallig (?) wakker 's nachts dan dacht ik elke keer dat ik teveel had gekolfd en dat ze dus niet meer genoeg had kunnen drinken voor ze naar bed ging. Nu is het dus gedaan met de zorgen! enkel nog 'live' borstvoeding, en anders flesjes.

@ Liefje: Mijn innige deelneming. ik weet niet wat het is om afscheid te nemen van een huisdier want ik heb er nooit echt één gehad, allez, behalve dat ik samen met mijn ex een hond had, maar die leeft nog, die is gewoon bij mijn ex nu, dus ik zie die niet meer, maar dat is iets heel anders.

Jade staat ook heel graag recht en best wel vrij stevig voor haar leeftijd, maar ze kan zich nog niet aan iets vasthouden met de handjes. Ze heeft dat nog niet door. Als ik haar heup lichtjes ondersteun dan kan ze toch wel enkele minuutjes staan, maar als ik haar handen vasthou dan trekt ze die altijd weg omdat ze vanalles wil pakken :)
Hebben jullie baby's al een val-reflex? (dat is dus als je vliegtuigje speelt en je gaat met hun hoofd naar de grond toe dat ze dan hun hand uitstrekken, precies om tegen te houden)

Kruipen ziet ze niet zitten, al dondert ze tegenwoordig af en toe op haar neus omdat ze zich 'smijt' naar een stuk speelgoed dat net buiten haar grijpradius ligt :)
Best grappig. Als ze iets wil hebben dan zal ze het hebben: no matter what!

goe, toch nog wat werken.

tot in den draai!

Liefje

Berichtdoor Liefje » 03 jan 2008, 17:59

Laatst nog bij ons in de zetel getrokken...
Heb het hier nu wel moeilijk. Zit hier alleen en nu komen de tranen heel vlot.

Koby zit hier trouwens al een paar weken heel stevig alleen. Maakt het makkelijk om hem aan en uit te kleden. Ik zet hem recht en doe dan de knoopjes van zijn hemdjes of pyama dicht.
Brabbelen is ook één van zijn favoriete bezigheden! Hij praat dat het niet meer schoon is. Hier is het precies dat hij steeds 'oh baby' zegt trouwens ;) Het wordt een echte vrouwenzot dus :hihi

Zijn slaapgewoonten worden met de dag beter! Vandaag heeft hij in de namiddag een 3 uur geslapen. Had aan mijn ma gevraagd om hem ook boven in zijn bedje te doen en dat werpt zijn vruchten af. Benieuwd of hij deze nacht nog eens gaat doorslapen?

@Joy: Dat van de valreflex heb ik nog niet in het oog gehouden bij Koby. Ga er eens op letten.

@Annemie: Bedankt voor de knuffel!

Attachment : SANY0019.JPG

silke

Berichtdoor silke » 03 jan 2008, 19:49

@liefje: ook van hieruit veel sterkte! 16 jaar is niet niks he.

@joy: heb het ook nog niet bekeken van die valreflex, zal het eens testen morgen!

Goh, als ik jullie verhalen zo lees van sommigen (kato!), en de kledingmaatjes hoor en de foto's zie (Iemen!), dan begin ik echt soms te twijfelen of alles wel in orde is met Renéetje... ze is echt PIEPklein! Mijn mama had een pyjama gekocht van Petit Bateau voor haar kerstmis, en de verkoopster had een maatje 80 aangeraden voor een 8-maandertje ("van een 74 zal ze niet lang geniet hebben" zei ze), wel, ik ben het gaan ruilen voor een ... 68! En iedereen weet dat Petit Bateau niet groot taiilleert.

Oei, Grey's Anatomy is begonnen, straks kom ik terug!

silke

Berichtdoor silke » 03 jan 2008, 20:06

even tijdens de reklame...
Wel, die 68 zit dus nog ruim he.
En ze heeft ook nog geen tandjes of zo. Wat me wel geruststelt is dat ze alleen heeft leren zitten, da's toch al iets, oef!

@kato: vind jij Petit Filou aan de kleine kant?? Ik vind ze vrij groot eigenlijk, heb net nog maat 68 gekocht voor Renée, en voor mijn zoontje van 4j (volgende week), maat 104 (4j dus), en de broeken zijn nog wat te lang.

Enfin, vandaag ben ik naar de cinema geweest met de oudste, voor de eerste keer. Naar Bee Movie, heel leuk!

Morgen soldenjacht, jieehaaa!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 04 jan 2008, 10:22

Amai 't is hier kalmpjes vandaag ! We zitten zelfs al op pagina 2 - dat kan niet zijn hé dames :p
Ik heb er hier net van geprofiteerd om mee te tukken met mijn kleine held, want ik ben moeeee. 'k Snap helemaal niet waarom, want Iemen slaapt vrij goed de laatste tijd en ik heb vakantie... Begrijpe wie begrijpen kan :? En 't toppunt is, heb nu een uur bijgeslapen en ik zit hier nog te geeuwen - Iemen trouwens ook ;)
Vannamiddag zou ik dringend wat administratie moeten doen waarvan ik al weken zeg 'dat dat voor tijdens de vakantie is' en heb dus in de verste verten geen goesting...
Afijn, 'k ga stoppen met zagen en nog es op een paar mensen antwoorden in de plaats.
@ Joy : Ik heb moeten lachen met de visuele voorstelling die ik had van Jade die zichzelf naar een speelgoed 'toegooit' :D Wel goed dat ze zo vastberaden is, dan wordt ze zeker gestimuleerd om uiteindelijk te gaan kruipen.
@ Liefje : Laat je verdriet maar even de vrije loop, dat lucht eens op. Mooie foto trouwens !
Grappig, Koby's 'oh baby' :D Nu hem nog leren fluiten en 't is compleet :hihi
@Silke : Ik zou mij niet teveel zorgen maken om Silkes grootte hoor. Ze is toch gezond ? Ik was als baby'tje ook heel klein - in het ziekenhuis zeiden ze 'ons mini'tje tegen mij ;) en ik ben nu ook nog altijd maar 1m56 en kan voor schoenen bvb nog bij de kindermaten kijken. Misschien zal Renéetje ook een kleintje blijven, maar... de kleintjes zijn de beste ! :hihi
Die Bee-movie ziet er mij idd heel leuk uit en je bengel zal er vast van genoten hebben - ook al om z'n mama es helemaal voor zich alleen te hebben !

Iemen gaat lunchen, misschien tot straks !

Joy

Berichtdoor Joy » 04 jan 2008, 11:07

@ Silke: Ik denk ook wel dat Renéetje niets tekort komt hoor, met zo'n mama :)
Als het je een troost is: Jade 'zwemt' nog echt in haar 74, een 68 gaat goed, maar dat wou ik nu niet meer nieuw kopen omdat ik bang was dat ze dat niet lang ging kunnen aan doen... en Jade is ONGELOOFLIJK DIK :hihi
Ze is nochtans niet zo klein, aan die (stomme) K&G curves te zien... Wel compleet niet in verhouding: qua grootte zit ze ongeveer op percentiel 50 of minder (al naar gelang de meting, die varieert wat :hihi) en qua gewicht zit ze op percentiel 75 of hoger. Dik dus :)

Ik wil Bee-movie ook zien!

Mijn schatje heeft enkele dagen geleden Ratatouille gehuurd, en dat was ook heel leuk.

@ Liefje: hou uwe vrouwenzot maar uit de buurt van ons dochter zenne!
Peter en ik hebben haar trouwens al gezegd dat we verwachten dat ze lesbisch is tot haar 18de. Kan ze niet zwanger worden :hihi
Daarna mag ze eventueel haar voorkeur nog veranderen :)

Voor de rest: een keer goed wenen kan idd geen kwaad, en ik denk trouwens dat we nog niet goed bekomen zijn van heel die mama-worden-historie en dan al eens sneller in tranen schieten. Niet? Enfin, ik ben er in ieder geval nog niet helemaal van bekomen :)
Nu, als het niet je eerste is, dan is dat misschien een heel ander paar mouwen.

Wanneer beginnen hier de 'eerste keer mama's' terug te proberen? Ik was aan het denken dat het misschien wel kon als Jade 9 maand wordt... Dan kan ze zeker lopen tegen dat de nieuwe baby geboren wordt...
Enfin, kweetnie. De vorige keer is het wel 'van den eerste keer prijs' geweest, maar ik verwacht gelijk dat we nu wel enkele maanden gaan moeten wachten tot het lukt... niet in de minste plaats omdat mijn echtgenoot naar Zwitserland verhuist voor zijn werk en we elkaar dus een hele tijd enkel in het weekend gaan zien... en het schijnt dat je minder vruchtbaar bent als je borstvoeding geeft en ik ben voorlopig wel nog bezig...

Enfin: hebben jullie er al aan zitten denken?

Annemie

Berichtdoor Annemie » 04 jan 2008, 12:30

Hey Joy, wel grappig dat je daarover begint, want ik heb zo'n 'toer' meegemaakt met mijn ventje op Oudejaarsavond...
Een paar minuten voor 12 uur was ik zo bij hem op schoot gekropen en had onszelf misschien een tweede zwangerschap toegewenst tegen eind 2008... En daarna was ik lollig doorgegaan met tegen de rest van het gezelschap zitten zeggen van 'wat zouden jullie denken van een 8-ling volgend jaar ?' (we hebben namelijk nog 8 cryootjes zitten) ;)
Toen het effectief Nieuwjaar was en iedereen kussen begon uit te delen, vond ik mijn ventje plots wel heel stilletjes zijn... Bleek dat de arme schat dus helemaal uit z'n lood geslagen was door wat ik een paar minuten eerder had gezegd ;) Ik begin wel stilaan naar een tweede te verlangen, maar zoals ik al es laten vallen had, hebben we eigenlijk wel een behoorlijke financiële kater overgehouden aan de geboorte van Iemen. Daar zijn we nu zo eindelijk een beetje doorgekomen. En dan moet je weten dat mijn ventje er eentje is die alles altijd heel nuchter en praktisch bekijkt en hij ook tijd nodig heeft om zich voor te bereiden op grote veranderingen zoals deze. Maar hij zou nu na bijna 8 jaar toch ook wel moeten weten dat ik zoiets toch nooit zomaar ff terloops ga beslissen zonder daar met hem over te babbelen... :) Heb hem dus gelukkig kunnen geruststellen, want we zijn zeker nog niet klaar voor een tweede praktisch gezien. Maar in hart is er zeker wel al plaats voor een broertje of een zusje ;)

uppie

Berichtdoor uppie » 04 jan 2008, 17:20

Komaan, dames ! ;)

Liefje

Berichtdoor Liefje » 04 jan 2008, 19:01

Hier vandaag om schoenen geweest in de solden, maar geen gevonden...Heb dan maar een nieuwe parfum gekocht! :)

Mijn ouders zijn toch al een beetje aan het rondsnuffelen om een nieuw hondje. Mijn pa had tegen mijn ma gezegd dat er nu met deze dagen toch weer zoveel hondjes in het asiel zaten, dus nu denken ze eraan om een pupje uit het asiel te gaan halen ;) Eerlijk gezegd zou ik dat heel leuk vinden! Mijn pa is nu echt dezelfde niet meer en moet gewoon terug een knuffelhond hebben.

Koby heeft deze morgen omneo 2 gekregen met rijstvlokken, maar rond de middag kwam er weer redelijk wat terug. Heb dan terug een mail gestuurd naar Nutricia en kreeg direct mail terug. Ze stelden Nutrilon AR of Nutriton voor. Ik heb bij de apotheek dan maar de omneo 1 en de nutriton gaan halen. Ik dacht dat ik dat beter eerst kon proberen omdat ik dan zo gewoon de nutriton kan weglaten wanneer hij daar te veel last van heeft. Zo moet ik dit weekend ook niet naar de apotheek van wacht rijden om zijn Omneo 1.

Hier hebben we het ook al wel over een tweede gehad hoor? Gevoel en verstand zijn hier bij mij twee dingen die daar nog iets anders over denken... Verstand zegt dat ik wil wachten tot Koby wat ouders is en eerst nog wat van hem wil genieten. Gevoel zegt soms van: 'begin er maar terug aan' ;) Een tweede in 2009 zou anders best leuk zijn, dus misschien ergens dit jaar terug starten?

silke

Berichtdoor silke » 04 jan 2008, 19:38

hallo dames,
bedankt voor de steun hoor (en het compliment, Joy!), jullie hebben natuurlijk gelijk, maar ja, een mens zou geen mens en een moeder zou geen moeder zijn mocht ze zich niet eens zorgen maken zo nu en dan...

Ben vandaag dus naar de solden geweest, hm, heb weer vanalles gekocht. Nu begin ik echt te overdrijven... Renée heeft echt massa's kleertjes nu in maat 68, dus nu mág ze niet te snel meer groeien ;). In maat 74 ligt er overigens ook al een hele stapel klaar. Heb onlangs de dozen van mijn zoontje van toen hij die maat had bekeken, en heb toch veel moeten wegdoen, gewoon te jongensachtig of te veel gedateerd ondertussen (veel ervan was al gekregen van neefjes en nichtjes). Alleen de recente merkkleertjes heb ik gehouden om evt. te verkopen, maar nu krijg ik het nog niet over mijn hart (ik denk niet dat er een derde komt maar het hoofdstuk is toch nog niet helemaal afgesloten, moeilijk!).

@annemie: ik ben ook zo moe de laatste tijd, maar ik weet wel van wat het komt, veel te laat erin 's avonds!

@joy: amai zeg, zie je dat een beetje zitten zo je man enkel in de weekends zien? Sta je er dan helemaal alleen voor met Jade, of heb je veel hulp van familie?

Ja, Bee Movie was wel leuk (denk niet dat het hem veel eerder zou gelukt zijn om zo lang stil en geconcentreerd te kijken naar een film, er waren wat kleinere kindjes en die liepen af en toe wel rond), en mijn zoontje had inderdaad veel deugd van de tijd met mama alleen. Hoewel, hij raakt echt verwend de laatste tijd, 's ochtends toen ik zei dat hij alleen moest spelen efkes omdat ik moest opruimen, zei hij dat hij het toch leuker vond met mama én papa!! Tja, met deze vakantie zijn we veel samen thuis geweest, en hoe meer hij bij ons is, hoe aanhankelijker hij wordt. De laatste tijd is het echt een beetje erg aan het worden, zal wel een beetje de leeftijd zijn zeker?
En oh ja, hij heeft leren fietsen op 2 wielen, dus zonder zijwieltjes!! Daar ben ik nu wel apetrots op, se! Hij moet nog 4 jaar worden.

Van het Renée front iets minder goed nieuws: ze heeft aambeien ocharme :(. Nochtans komt er elke dag kaka, maar wel een beetje aan de harde kant. Heeft natuurlijk wel met het stoppen van de bv te maken... Gisteren zei de OM dat ze misschien wat meer vocht moet binnen hebben, en misschien heeft ze wel gelijk. Dus vandaag hebben we Renée voor het eerst wat dixap gegeven, amai dat ging vlotjes binnen ;)! Zuiver water daarentegen (wat we totnutoe gaven), da's veel minder...
Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben.

Allé, nu nog een beetje in de zetel zitten en dan naar bed!

Fieke

Berichtdoor Fieke » 04 jan 2008, 20:19

Hallo,

Ik kan hier echt niet meer volgen. Ik geraak er zelfs niet om alles tijdig bij te lezen - laat staan om zelf iets te posten. Sorry hoor !

@silke: Mathieu draagt ook nog maatje 68 - hij is nu 7 kg 'dik' en is 65,5 cm groot bijna. Hij heeft ook nog geen tandjes, maar ik maak er me geen zorgen over

Vandaag belde de creche me op, Mathieu had 38,9 graden koorts om kwart na tien. De papa had hem nochthans maar om 9u afgezet en toen waren er volgens hem nog geen koortstekenen te bemerken. Ik vraag me wel af of koorts zo vlug kan opkomen ;) We zijn dan deze avond naar de ka gegaan en hij heeft een beginnende oorontsteking. Hopelijk zijn we er nog op tijd bij om al te veel pijn te vermijden. Hij heeft er wel veel koorts van en met perdolan en junifen gaat het niet zo goed naar beneden.
Bij de ka kwam ik mijn buurvrouw tegen in de wachtzaal. Ze was er met haar 4-dagen oud dochtertje. Zo klein! Wat een verschil. Haar dochter woog bij geboorte 2,650 kg, echt klein. Ik ben dat niet gewoon - Mathieu woog bij geboorte 3,530 kg - toch al direct gans anders qua mini-formaat ofwel kan ik het me al niet meer herinneren hoe klein hij wel was. Mijn buurvrouw is ook al van haar roze wolk gedonderd. Ze heeft al twee kindjes met reflux gehad en nu is het weer van dat denkt ze. Haar meisje doet niet anders dan huilen, onrustig zijn en constant willen drinken. Ik kreeg een benauwd deja-vu gevoel.

Wat betreft een tweede, ik denk dat we er dit jaar weer voor gaan vanaf de verjaardag van Mathieu. Ik hoop om dan redelijk vlug weer zwanger te worden zodat ik in de lente van 2009 kan bevallen. Bevallen in de herfst of winter zie ik niet meer zitten met al die vuile ziektekiemen die dan de ronde doen. Maar ja, je kan dat niet kiezen he.
Maar ik hoop dat ik dit jaar toch bij de gynaecoloog mag gaan in het uz op echo-bezoek ;) Het zal wel vlug op elkaar zijn maar mijn man is 8 jaar ouder dan mij en wil geen al te oude papa zijn, dus vandaar ;)

Vele groetjes aan iedereen vanwege een vermoeiend fieke, laat de warme zonnestralen maar vlug terugkomen

Fien

Berichtdoor Fien » 04 jan 2008, 20:33

Fieke hier hetzelfde hoor posten lukt nog amper, bijlezen gaat wel (maar dan vooral als Arno ligt te drinken).

Ja die zonnestralen ik verlang er ook al naar. Misschien daarom dat we al onze zomervakantie geboekt hebben ;)

Ik ben gewoon te moe van alle gebroken nachten en weinig slaap. Onze nieuwe nachtaanpak werkt wel maar vannacht had hij last van zijn darmpjes (nu eet hij behoorlijk fruit en groentenpap maar dat is even aanpassen) en pas na de productie van 2 overvolle pampers kon hij terug slapen. En zo is er altijd wel wat 6 uurtjes slaap is al iets om naar uit te kijken.

Er zijn zoveel post waarop ik zou willen antwoorden maar het zal voor een andere keer zijn ik ga wat slaap inhalen (hoop ik dan maar). Ik zou morgen willen gaan soldenshoppen (als ik er de energie voor heb normaal had ik nu al bergen gekocht dus spaarzaam is het wel zo).

saskia

Berichtdoor saskia » 04 jan 2008, 22:07

allo allo
amai er is hier al ferm gesolded precies. Ik ben er nog niet geraakt...mss volgende week dan is het wrsch al een stukje kalmer.

allé liefje, je pa ziet dat precies wel zitten om zo snel een andere hond te nemen. Enfin, het helpt hem mss om zijn verdriet sneller te verwerken. Goed dat ze naar het asiel gaan. Weer een spuitje minder.

hier maakt arne dus duidelijk zijn 8,5maander sprongetje. Vanaf ik hem in bed leg begint hij te krijsen (meer hysterisch) dat het een lieve lust is. Pak ik hem op is alles ok. Laten huilen hielp niet, heb dat na een half uurtje opgegeven. Na 3 pogingen en doodmoe te zijn heb ik hem bij mij in bed genomen en daar viel ie uitgeput in slaap ondertussen voortdurend over mijn wang wrijvend. Maar hij moest me voelen om te kunnen slapen. Wel ontroerend eigenlijk. Na 10 minuutjes kon ik hem in bed leggen en sliep hij verder.
hij gaat honderd-en-één keer per dag van lachen naar neuten en omgekeerd. Het fameuze sprongetje zeker?
in zijn loopstoeltje loopt hij nu overal achter me aan. Wel handig dat alles op één verdieping is en hij overal kan binnenrollen (behalve zijn kamertje want de deuropening is te smal). Hij lijkt nu een stuk minder gefrustreerd nu hij kan rondcrossen. Als ik in de keuken ben en hem roep komt meneerke afgerold :)
ah ja annemie ; zijn slijmerige stoelgang heeft maar één dag geduurd.
oei er wordt weer gekrijst...ben weg...

Liefje

Berichtdoor Liefje » 05 jan 2008, 12:26

Koby slaapt, dus weer even tijd...

Heb mij voorgenomen vanaf vandaag terug meer op mijn eten te gaan letten...Heb een schriftje erbij genomen en ben alles wat ik eet aan het opschrijven. Wil voor de nieuwe collectie nog wat kilo's kwijt!

Mijn ma belde juist om te vragen of ik zin had om vandaag mee te gaan naar een hondenbeurs/show in Hoogstraten. Mijn pa wil dan toch weer even gaan rondkijken wat er allemaal is. Ze kunnen beter eerst goed nadenken en rondkijken wat er allemaal is dan gewoon maar vlug eentje te kopen. Zo verminder je de kans op een miskoop toch wel wat. Niets erger dan baas en hond die niet samen gaan qua karakter!

Koby heeft gisterenavond en vandaag de Omneo1 met nutriton gekregen en tot nu toe niets meer terug gegeven :) Hopelijk blijft dat zo hé!

saskia

Berichtdoor saskia » 05 jan 2008, 12:45

:supporter: liefje en haar schriftje :) mss kunnen we elkaar wat aanmoedigen; ik wil het nieuwe jaar beginnen met terug te gaan lopen. Maandagavond heb ik mij voorgenomen... en s avonds laat yoghurt en fruit te eten als ik honger heb ipv boterhammen.
goed van Koby dat hij nu niks heeft teruggegeven! ik hoop met je mee dat dat zo blijft ;)
straks nog een paar boodschappen doen en wat gaan wandelen met arne.

Terug naar “Je baby maand na maand”