Het "eind mei 2007"-clubje

Kato

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Kato » 01 jan 2008, 14:06

Vanop de PC bij de schoonouders: een pracht van een 2008!
Geen internet thuis dus al een week achter met lezen!
Groot nieuws: Jade zit zelf en kruipt sinds een week.
We ontdekken nu nieuwe aspecten van het ouderschap: rechter spelen in gevechten om hetzelfde speelgoed ;).
Hopelijk zijn we snel weer online thuis (probleem met ADSL lijn) zodat we weer kunnen bijbenen met lezen en posten.
Ik mis jullie!!!
Tot binnenkort.

Joy

Berichtdoor Joy » 01 jan 2008, 15:19

Gelukkig nieuwjaar!
Ik heb de laatste dagen quasi volledig in bed doorgebracht ... voelde me niet zo lekker, oeps, Jade wakker!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:03

Wat zijn die zakjes van de vochtige doekjes toch lekker, njammie......

Attachment : DSCN2995.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:06

Ik heb er genoeg van van al dat geposeer....

Attachment : DSCN3006.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:08

Mijn mama is nog steeds helemaal weg van mijn mooie kijkers. (al dat gelebber....)

Attachment : DSCN3025.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:10

Oudejaarsavond? Niet voor mij!

Attachment : DSCN3057.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:12

Die tafel lijkt wel wat groot, maar toch even proeven....

Attachment : DSCN3055.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:15

Ja ,dames, zelfs met de beste wil van de wereld slaag ik er niet in om de haartjes van Inya eens deftig op de foto te krijgen - een minuut na het kammen is het weer een vogelnest!
Dit had een kaartje kunnen worden (mama was aan het experimenteren met haar computer):

Attachment : DSCN3030.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:21

Die gewone lepels maken veel meer lawaai op mijn tandjes dan de plastieken....

Attachment : DSCN3067.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 01 jan 2008, 17:23

Oeioeioei verkeerd, daar slaap ik lekker bij mijn oma.....

En dit is met de lepel:

Attachment : DSCN3071.JPG

Annemie

Berichtdoor Annemie » 01 jan 2008, 17:41

GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN !!!!! En voor iedereen een lekker natte zoen van Iemen ! ;)

Momenteel niet veel tijd om bij te lezen en te schrijven, maar ik heb wel al enkele leuke kiekjes van gisteren en vandaag...

Om te beginnen : Iemens allereerste Nieuwjaarsbrief !

Attachment : Iemens_eerste_Nieuwjaarsbrief_31dec07.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 01 jan 2008, 17:46

Iemen kreeg van zijn papa een mooie bal, waar hij en papa hopelijk nog heel veel samen gaan mee spelen...

Attachment : Iemen_proeft_zijn_nieuwe_bal_31dec07.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 01 jan 2008, 17:53

Op Nieuwjaarsdag kreeg Iemen z'n eerste broodkorstje en daarna ook z'n eerste boterhammetje...

Attachment : eerste_broodkorstje_1jan08.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 01 jan 2008, 18:08

Met z'n neefje en nichtje die stapelgek zijn op hun neefje...

Attachment : spelen_met_Ruben_en_Sarah_1jan08.jpg

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 08:07

Goeiemorgen morgen goeiedag,

Valt het op dat ik goed geslapen heb ;)
Koby heeft gisteren heel veel geslapen. Denk dat hij zijn schade wat moest inhalen. Deze nacht is hij 1 keer rond 5 uur wakker geworden, maar ben vlug gaan kijken en hij lag weer op zijn buikje. Heb hem omgedraaid, zijn tut terug gegeven en hij was al weer vertrokken tot 8u deze morgen!

Wie gaat er straks koopjes doen? Ik ga in ieder geval eens kijken. :hihi

Annemie

Berichtdoor Annemie » 02 jan 2008, 09:14

Hey goeiemorgen Liefje !

Hier ook een redelijk goeie nacht gehad, ondanks dat het er gisterenavond op leek dat ik de buikgriep te pakken had... Heb me de hele avond serieus mottig gevoeld met ettelijke tripjes naar het toilet dat dan tot overmaat van ramp ook nog es verstopt bleek te zijn... Gelukkig heeft manlief dat gauw kunnen oplossen en hebben de Motilium en Immodium vlug geholpen. Ben uitgeput in slaap gevallen op de zetel rond 21.00 en sindsdien nergens meer last van gehad. Iemen is ook flink geweest ondanks de overvloed aan indrukken van de voorbije dagen. Rond half 5 heeft hij even hartstochtelijk liggen huilen (heeft hij de laatste tijd wel vaker 's nachts en dan is hij niet echt wakker en komt hij het best tot rust als we hem laten liggen en sussen door over z'n buikje te wrijven en intussen alsmaar 'sshhh' te zeggen) maar na een 10-tal minuutjes kon hij weer rustig verder slapen. Hij heeft dan tot 8.00 geslapen dus dat is heel mooi !
Nu is hij aan z'n voormiddagdutje bezig.
Ik heb gisterenavond nog in het 'Oei'-boek liggen lezen en het is officieel : onze Iemen is serieus aan 't "springen" ! Ik herken zowat alles wat erin verteld wordt, dus dat maakt het weer wat makkelijker om zijn moeilijke gedrag te plaatsen.
Nu nog kunnen 'zennen' als het weer zover is en we zijn er ;)
Ik ga vandaag zeker nog geen koopjes doen, want in het begin van de solden vind ik het verschrikkelijk om me tussen die massa volk te wringen. Ik heb wel een 'date' met mijn Moeder om de 19e te gaan solden doen. Dan is er natuurlijk al wel wat weg, maar heb je ook weer mooiere solden (want 20% noem ik bvb geen koopje) en heb je niet meer de grote volkstoeloop van in het begin. We gaan waarschijnlijk es shoppen in Oostende, want mijn Moe logeert nog altijd aan zee en dan is het ook weer es iets anders (gewoonlijk gaan we naar Kortrijk of Gent). Ik ga toch wel Iemens kleerkast wat moeten aanvullen, want tot nu toe had hij veel van de babyborrel en doorgekregen van andere mensen, maar dat begint nu zowat 'op' te raken, dus het wordt tijd om weer wat aan te vullen.
Dat doet er mij aan denken dat ik vandaag es naar de babysit moet bellen. Voor de komende zaterdagen heb ik nog iemand nodig die voor een uurtje kan komen babysitten en dan vind ik het zo zot om familie te mobiliseren, omdat die allemaal nogal veraf wonen. Nu heb ik via de crèche de gegevens van iemand doorgekregen die daar stage heeft gelopen en die naar 't schijnt een hele goeie zou moeten zijn, dus ik zal es horen of zij dat ziet zitten. Het zal vreemd zijn om Iemen bij iemand 'vreemds' achter te laten, hoewel hij haar eigenlijk ook al zal gezien hebben op de crèche en het scheelt dat het voor de eerste keren ook zo zal zijn dat ik intussen wel thuis ben (aan het werk dus).
Zo, ik ga hier es in gang schieten nu Iemen nog aan 't slapen is, wat ik moet nog onze pakken leegmaken van de voorbije dagen (onder andere al onze kadootjes ;);)). Eén van die kadootjes was een dansende knuffel, die echt heel grappig was en die Iemen ook heel fascinerend vindt :D

Attachment : image2.jpg

Li

Berichtdoor Li » 02 jan 2008, 10:11

GELUKKIG NIEUWJAAR: ik neem tessa¿s wensen over en stuur ze door. Ze zijn perfect en ik neem ze graag in ontvangst.

Hier hebben we een rustig avondje gehad...1 januari was zalig, geen feesten, gewoon onder ons viertjes gechilled...rust rust rust, ben in lange tijden niet zo relaxed geweest.

Aan de Teejel gebruikers, voel je niet gek, dat wordt ook voor volwassenen voorgeschreven door dokters.
@Tessa: proficiat! Das idd al lang...en t is toch werken een relatie hé! We hebben dat hier toch een beetje verwaarloosd dit jaar, onze goed voornemens liggen dus daar dit jaar. We gaan nu eindelijk onze weekendbon van bijna een jaar geleden opgebruiken.
Ik ben met mijn hormonenboel gestopt, niet om zwanger te worden, maar om mijn humeur te verbeteren ;-) Ben nu een week gestopt...en wat een effect, ik word precies wakker.

@Fien, heeft Arno dat ook met fruitpap. Brood gaat hier ook lekker binnen, heb zo een keer confituur erop gesmeerd...wat een plezier!

@Silke...heel veel moed met het stoppen. Ik heb het er deze keer ook heel zwaar mee gehad, maar als het een troost mag zijn, nu kan ik me zelfs niet meer herinneren hoe slecht ik me voelde. Ik had het geluk dat ik doodziek was en ben gestopt om medicatie te nemen. Ik was dus egoïstisch genoeg om te stoppen ;-)
Kan je geen medicatie vragen om het snel te laten stoppen?

@Tessa: alle merken zijn goed, je moet er gewoon genoeg van drinken en mekaar voor de eerste 2 tassen niet aankijken. Gelukkig gaat de andere partij meestal met een boekje en een tas in het kleine kamertje zitten. Als hij terugkomt is het ergste meestal weggespoeld ;-)

Via via @Kato: hopelijk tot gauw, en wat flink van Jade, ik kan het echt niet geloven dat Mali hier nu zou rondracen...

@Annemie; jij hebt ook zo¿n aapje die heel behendig is met zijn voeten, grappig hé, hoe ze dat zo kunnen coördineren. Over dat krijsen enzo, ik denk dat het wel typisch is, vanaf 6 maanden kunnen ze echt ¿petten¿ krijgen. Het begin van peutergedrag.

@Silke; bedankt voor de tip van het teruggeven...ga ik ook eens proberen, madame wordt hier trouwens wakker, k zal zo meteen maar beginnen koken...

@Joy, veel beterschap!

Ik ga mijn soldeplan eens opstellen, ik heb mezelf voorgenomen om eerst mijn kast helemaal op te ruimen, alles te strijken en te wassen en dan opschrijven wat ik MAG kopen. Ik koop nl altijd dezelfde dingen en ik blijf in nood zitten voor zwarte broeken en jeansbroeken. Goeie basics, ik moet toch meer vrouwenbladen lezen.

Morgen ga ik als een bezorgde moederkloek naar buitenlandse zaken bellen. Mijn zusje zit nu al een maand in Tanzania, binnen een maandje moet ze via Kenia terug en ze moet toch een dag doorkomen in Nairobi. Ik ben al helemaal aan t freaken en ik mocht van haar toch eens kijken of ze niet via een andere route teruggeraken. Ben ik aan het overdrijven?

Zo, ga koken voor ons klein varkentje, de oudste zit hier als een engeltje te knutselen. Ze is weer zo braaf. Maar ze mist haar vriendjes en vraagt toch geregeld naar de school.
Tot gauw allemaal!

PS: hebben jullie jullie nickname al gereserveerd, ik heb al vaak geprobeerd, maar mijn emailadres is al gebruikt, niet dat ik dat ooit heb gedaan. Ik kan ook niks ingeven van "paswoord vergeten". Ach we zien wel als het zover is...

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 10:52

:hihi Al terug van de winkel en ja hoor wat ik wou hing er nog!!! Straks als ventje werken is komen al de foto's ;) Trouwens heb weer 1 ding meer gekocht dan dat ik van plan was :)

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 12:04

T-shirt

Attachment : SL270349.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 12:10

hemdje voorkant

Attachment : SL270350.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 12:12

Hemdje achterkant

Attachment : SL270351.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 12:42

en het derde dat ik eigenlijk niet voorzien had ;)

Attachment : SL270352.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 02 jan 2008, 12:50

en de achterkant

@Annemie: soms vindt je wil direct goede solden hoor. Alles aan -50% gekocht ;)

Attachment : SL270353.JPG

Annemie

Berichtdoor Annemie » 02 jan 2008, 15:08

Mooie vangst, Liefje ! ;) En idd 50% is al mooi, da's het minimum dat ik eraf wil :)
Iemen en ik zijn hier samen een boke aan 't oppeuzelen.
Hij heeft dus gisteren pas voor een eerst een korstje en boterhammetje voorgeschoteld gekregen, maar dat is dus een groot succes ! We wilden dus vanaf nu stilaan zijn ontbijtje ombuigen naar een echt ontbijt met bokes of papje ipv een flesje, maar ben ik toch wel vanmorgen rats vergeten om hem een boke te geven zeker... Pure macht der gewoonte dat ik hem z'n flesje gewoon gegeven heb. Dan maar een boke bij het 4-uurtje, zal wel niet erg zijn zeker :)
Ik stond daarnet toch te kijken van zijn vindingrijkheid ! Hij had het korstje dat hij vasthad tot aan z'n vuistje opgegeten en zat dan dus met het probleem dat hij niet meer aan de rest kon. Dan heeft hij dat zo echt zitten bestuderen en kwam hij op het lumineuze idee om het korstje in z'n andere handje te pakken, zodat hij er wel weer van kon happen ;) En ik hier maar zitten glunderen met miijn knappe zoon :hihi
Aan de ervaren mama's : hoe gaat dat dan verder met dat ontbijt eigenlijk ? De eerste keer heb ik 1 boterham besmeerd met boter en dan in kleine stukjes gedaan, een deel van z'n flesje erover gegoten en heb dat met een lepeltje gegeven. Dat ging er heel vlotjes in, maar was wel een serieuze kliederboel, doordat de melk eigenlijk iedere keer uit het stukje 'perste' dat in z'n mondje kwam. Daarnet heb ik hem eerst de korstjes van een boterham zelf laten vasthouden en oppeuzelen. Dan had ik eerst het midden dat overbleef in reepjes gedaan en had hem dat ook op dezelfde manier gegeven, maar dat breekt natuurlijk makkelijker en hij liet de stukjes dan ook vaak vallen, dus heb het hem dan maar stukje per stukje in z'n mondje gegeven. Hij en de stoel liggen natuurlijk ook vol kruimeltjes, maar dat vind ik eigenlijk niet erg. Maar ik vroeg me af hoe je dan de melkmaaltijd afbouwt en de broodmaaltijd opbouwt tot een volwaardige maaltijd. En hoe jullie dat dan precies geven, ook als er ander beleg opligt ? In dat boek van K&G staat dat er altijd boter op moet, ook met ander beleg, maar wij vinden dat dus zelf absoluut walgelijk :) Ofwel eten wij brood met alleen maar boter, ofwel alleen maar beleg, maar beleg met dan nog boter eronder vinden wij dus... yucky :) Moét Iemen die boter er echt bijhebben als er ander beleg op ligt ?
Ik laat jullie nog ff meegenieten van mijn bokes-peuzelende schattebout ;)

Attachment : boke_smullen_2jan08.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 02 jan 2008, 15:12

Bij deze zit de scherpte verkeerd, maar ik vind hem toch te leuk om weg te doen ;)

Attachment : boke_smossen_2jan08.jpg

Terug naar “Je baby maand na maand”