Het "eind mei 2007"-clubje

fien

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor fien » 14 okt 2007, 21:53

ja dus weer lang met m'n post bezig geweest zal niet snel veranderen

Annemie

Berichtdoor Annemie » 14 okt 2007, 21:55

Nog een fotootje van vandaag, toen hij eindelijk rustig lag te slapen...

Attachment : zieke_Iemen_14okt07.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 14 okt 2007, 22:09

Ik vond z'n handjes zo mooi op die foto dat ik die ff apart gepakt heb...

Attachment : handjes_Iemen_14okt07.jpg

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 22:55

@Annemie: goed nieuws! Het is waar wat jij zegt, die azijn sokjes stinken, maar daarom doe jij er nog een extra (of zelfs twee) paar aan. Gelukkig gaat jij het nu niet meer nodig hebben. Ik hoop dat het morgen minder hectisch wordt voor jullie. Iemen heeft het beste gedaan dat hij kon: veel rusten en nu komt zijn energie weer terug.
Wij gaan waarschijnlijk hier nog wat anonieme 'opmerkingen' krijgen van de mensen die niks snappen, maar ik denk dat wij er niet op moeten reageren. Ik boei mij ook altijd op, maar het heeft geen zin, want dan hebben die 'anderen' hun doel bereikt. 'Negeren is de grootste vorm van agressie' heb ik ergens gelezen. Ik ben er niet helemaal mee akkoord, maar ik denk dat het hier echt de enige uitweg is.

En nu, om af te sluiten, en dan beloof ik te gaan slapen en jullie niet meer te bombarderen met mijn foto's, dus nu het succes van mijn rodebietenpap, te lezen op het gezicht van mijn lieve dochtertje!
Slaapwel allemaal

Attachment : Dscn2576.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2007, 22:57

neeeeen, fout, dit is de juiste foto (klungel, klungel op die pc.....)

Attachment : Dscn2575.JPG

T

Berichtdoor T » 14 okt 2007, 23:11

Ik durf het niet meer om mijn naam volledig op te schrijven, maar nu zou het echt de juiste moeten zijn:

Attachment : Dscn2579.JPG

S-je

Berichtdoor S-je » 15 okt 2007, 00:31

is dat hier een "strictly may"-clubje? :) want mijn zoontje is van midden april :hihi

S-je

Berichtdoor S-je » 15 okt 2007, 00:35

@ T : wat een snoezig meisje! en zooooooveel haar zeg :hic (daartegen is mijn zoontje een paterke :hihi )

S-je

Berichtdoor S-je » 15 okt 2007, 00:40

wel ambetant dat je je berichten niet meer kunt aanpassen hé, nu moet ik elke keer een nieuw bericht posten...

@annemie: hééééél schattig, bijna even schattig als mijn zoontje als hij slaapt (even vredig en snoezig) :hihi

Tessa

Berichtdoor Tessa » 15 okt 2007, 12:05

Een halfuur te vroeg gearriveerd op mijn werk. Het weer is weer mooi! Ik ga zelfs liever werken als het zonnetje schijnt.
Ik hoop dat de zieken nu al beter zijn (Iemen, Kobe, Jade, wie nog?). Ik vecht al een hele week met een beginnende verkoudheid en het wil maar niet opgeven. Ik neem een dubbele dosis echinacea, maar dan nog heb ik elke morgen een zere keel en een loopneus!
Ben benieuwd wie ik vandaag de klas uit ga sturen (strenge juf, he). Vorige week vloog een luie puber buiten omdat hij geen klop heeft gedaan sinds het begin van het schooljaar. Ik ben benieuwd wat hij vandaag gaat doen.

Inya had nachtmerries en was verschillende keren huilend wakker, maar na het tuutje viel ze weer in slaap. Dan was ze om 4u (!!!) wakker voor haar pap! Wij zijn weer terug naar af met dat meisje!
Het goede nieuws is dan weer dat ik nog een klein beetje vermagerd ben en ik voel mij al wederlicht!!(het zal wel niet waar zijn, maar het gevoel is ook wat, he ;) ).
@S-je: bedankt voor de compliment, idd mijn dochtertje heeft al veel haar, maar dat is allemaal heel dunnetjes, dus ik denk dat ze ze nog gaat verliezen en pas dan 'serieuse' haren krijgen. Wat mij dan als mama helemaal niet belet om nu al allerlei accessoires voor in haar haartjes te kopen en te verzamelen (ik heb al schrik van de kassa's van de supermarkten, al die dingetjes staan daar zo mooi opgesteld....).

nu nog een lekker koffietje drinken en dan aan het werk....

Annemie

Berichtdoor Annemie » 15 okt 2007, 13:34

Nieuws van het ziektefront : Iemen is duidelijk aan de beterhand ! Er begint weer pit in te zitten en da's in elk geval een goed teken hé ;)
Hij heeft sinds gisterenavond geen koorts meer, maar zijn keel is duidelijk nog niet genezen. Hij hoest wel al minder zwaar en raakt ook niet meer in paniek bij een hoestbui. Gisterennacht was wel even onderbroken als zaterdagnacht, dus eigenlijk komt het niet slecht uit dat hij vandaag niet naar de crèche kan. Zo heb ik ook een iets rustiger dagje, want maandag is bij mij momenteel van 8.00 tot 17.45 zo goed als doorlopend werken...
Nog een vraagje voor de ervaren mama's : Wij hadden Junifen siroop voorgeschreven gekregen van de dokter tegen de koorts. Hij heeft momenteel wel geen koorts meer, maar geef ik dan nog een dagje verder Junifen, just in case, of moet ik dan meteen stoppen ?
Ik heb net enorm moet lachen met Iemen ! Ik had er eigenlijk een fotootje moeten van nemen ;) Hij lag dus zo wat te 'kreunen' en toen ik ging kijken, bleek hij z'n tuutje uit z'n mond gehaald te hebben en dat lag bovenop z'n gezichtje over z'n ene oog... Lag hij daar dus gezellig naar me te lachen in plaats van dat tuutje weg te pakken, want dat kan hij dus intussen wel hé... :hoho Of hij wou een grapje met me uithalen, want hij vond het wel heel grappig dat ik er zo moest om lachen :hihi
@Fien & Tessa : Ja... Arno ziet Inya precies wel zitten hé, maar was dat Arno niet die ook al 'uitgehuwelijkt' was ? ;) Onze Iemen eigenlijk ook, maar sinds we zijn verloofde leren kennen hebben deze zomer hebben we eigenlijk niets meer van haar of haar ouders gehoord, dus ik denk dat Iemen gewoon weer vrijgezel wordt :hihi
Ai Fien dat klinkt allesbehalve leuk die zaterdagnacht :s Gelukkig zijn je bengeltjes nog gezond idd ! Dat ze dat maar nog ff zo houden zou ik zeggen ;)
Tessa, vooral niet stoppen met ons te bombarderen met foto's hé - hoe meer hoe liever !
@S-je : Welcome to the club ! :D Het is hier vooral een clubje van hele trotse mama's en daar hoor jij duidelijk ook bij :)
Trouwens, als je al meteen begint met zoveel complimentjes mag je natùùrlijk blijven !! :hihi
Hoe heet je zoontje ? Is hij je eerste kindje ? En heb je ook fotootjes ?
We hopen nog veel over hem te lezen !

silke

Berichtdoor silke » 15 okt 2007, 13:52

jeetje, ik geraakte bijna niet meer bijgelezen, en mijn laatste post was pas van vrijdag! Maar begrijp me niet verkeerd he, vind het allemaal interessant wat jullie schrijven dus go on!
Zalig weertje he dit weekend, amai! EN!!: we hebben Renée naar 4 voedingen gebracht! Het is toch 2 dagen gelukt, dus ik hoop dat het nu verder zo goed gaat. Wat wel vervelend is, is dat de OM tussen half 12 en 12u15 geen tijd heeft om haar een flesje te geven, omdat de andere kindjes dan hun groentenpap/patatjes eten. Dus geef ik haar 's ochtends zo laat mogelijk de borst (rond 8u, want mijn zoontje moet op tijd op school zijn), en vertrek dan daarna. Hopelijk heeft ze geen honger moeten lijden vanmorgen bij de OM! In ieder geval, zo kunnen we volgend weekend aan de fruitpapjes beginnen (denk wel dat ze dat lekkerder zal vinden dan groentjes, we hebben al eens uitgetest ;)).
@ine: jouw Kobe is dus niet de enige die nog geen papjes eet!
Trouwens: ik heb hier echt zitten kijken naar die foto's waarop Kobe zo mooi rechtstaat, amai amai! Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat mijn mond ervan openstond :hihi). Bij Renée is daar echt nog geen spoor van, van te willen rechtstaan, maar niet gelaten natuurlijk, alles op zijn tijd he.
Omrollen doet ze dus wel, maar ook enkel van buik naar rug, zoals Iemen!

@annemie: hoe gaat het nu met Iemen? Klinkt wel zielig hoor, ocharme. Zit er geen pipetje bij dat siroopje? Dat vind ik meestal een makkelijke manier om medicatie te geven (hoewel, onze Renée die spuugt het weer uit, ons zoontje, tja, die slikte echt alle eten en medicatie heel vlotjes). Renée heeft een weekje Lysox gekregen, en dat hebben we in een sapflesje gegeven met een heel klein beetje water en melkpoeder, ging echt heel vlot. Maar ja, niet alle medicatie mag gemengd worden met iets anders natuurlijk.
Oh ja, waar koop jij eucalyptus-suppo's?? Wij wilden er vorige week ook kopen voor Renée, maar toen zei de apotheker bij ons dat de kinderartsen dat niet meer willen voorschrijven, en dat ze dat dus niet meer verkopen. We hebben dan uiteindelijk die van mijn zoontje die we nog over hadden van vroeger gebruikt, maar nu zijn die dus op... Renée is precies wel wat beter ondertussen, maar het is zeker nog niet weg.

@tessa: die foto van Inya op de piano is echt goddelijk :)! En die badcape, die hebben wij ook, dus ik weet nu bij welk ziekenfonds jij bent (en jij dus van mij ook bij deze ;))... Dat van die azijnsokjes had ik nog nooit gehoord, maar zal ik zeker onthouden. Waarom moet er trouwens azijn bij? Dat ze vochtig moeten zijn, dat snap ik nog, omdat dat afkoelt, maar wat is het effect van die azijn??

@liefje: hoe ging de sollicitatie??

Ben trouwens blij dat hier zoveel (halve) West-Vlamingen blijken te zijn, zo zullen jullie zeker de weg naar onze provincie vinden voor de volgende date ;)

Ik heb dit weekend trouwens E-bay ontdekt. Niet dat ik dat nog niet kende ;), maar dit weekend heb ik voor het eerst een paar dingetjes gekocht, allemaal kleertjes voor Renée. En ik ben ook naar een tweedehandsbeurs geweest van K&G, gevolg: Renée heeft nu wel een beetje heel veel kleertjes in maat 68, hm :hihi!

silke

Berichtdoor silke » 15 okt 2007, 13:57

@annemie: ah, je hebt ook net gepost zie ik, fijn dat Iemen alweer aan de beterhand is. En ambities om piraat te worden geloof ik ;).
Ik denk trouwens dat je gerust kunt stoppen met Junifen als hij geen koorts meer heeft, en misschien vanavond voor het slapen gaan nog eens geven, of een suppootje, zodat hij goed slaapt en verder op krachten kan komen...

Fieke

Berichtdoor Fieke » 15 okt 2007, 14:03

Hallo iedereen,

Ik kom hier vlug even zeggen dat Mathieu weer in het ziekenhuis ligt. Vorige week woensdagavond gaf hij weer gans de fles over, naar spoed gereden, en daar zeiden ze om met motilium te proberen. Donderdag ok, vrijdagmorgen weer gans de fles eruit en dan gans de dag gal overgeven. Vrijdagnamiddag naar de ka die heeft geprobeerd om met een pikuur hem nog wat te helpen tegen het braken maar het had geen zin. Sinds vrijdagavond ligt hij weer aan de baxter. pppfffttt. De ka zegt dat het nog steeds het adenovirus is waarvoor hij twee weken geleden werd opgenomen. De papa en mama zagen het efkens niet meer zitten. Morgen halen ze normaal gezien de baxter weg en moet hij dan nog een paar dagen langer blijven ter observatie. Ik hoop nu toch écht dat het de laatste keer ziekenhuisopname is geweest. Als er nu nog iets voorvalt rijden we richting uz gent, dat hebben de papa en mama al afgesproken :)
Vele groetjes aan iedereen.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 15 okt 2007, 15:13

@Silke : Ja, je mag hier geen paar dagen tussenlaten of je bent een heel tijdje zoet met bijlezen hé ;)
Renéetje is wel flink hé zeg ! Da's idd echt wel niet handig dat ze rond de middag geen flesje kan krijgen bij de om. Als ik zo'n dingen lees, ben ik toch wel blij dat wij bij een mini-crèche zijn terecht gekomen. Doordat ze daar met 3 verzorgsters zijn, kan het ritme van de kinderen zo goed mogelijk opgevolgd worden. Ik ben benieuwd wat 'mamzèl' gaat vinden van het fruitpapje ;) Heeft ze dan al groentepapjes gehad of beginnen jullie voor de vaste voeding ook gewoon met fruit ?
Bij de Junifen zit idd een pipetje en bij het andere siroopje hadden we een lepeltje van 2,5 ml gekregen van de apotheek wat het afmeten ook makkelijker maakte. De papa heeft zich hier intussen ontpopt als eerste klasse verpleger - bij mij belandt er soms meer van het siroopje op het slabbetje dan in Iemens buikje ;) Dat geven in een flesje daar had noch de dokter noch de apotheek van gesproken, maar dat lijkt me idd wel wat handiger. Wij hebben intussen ook andere suppo's, maar die net zoals de Eucalypto-suppo's helemaal natuurlijk zijn en er heel dicht zouden moeten bij aanleunen, maar nog net iets beter zouden zijn. Ze heten 'Supposor Bucco' (van Soria). De dokter waar we zaterdag bij geweest zijn heeft ook nog es uitgelegd hoe je nu een suppo goed moet steken. Er heeft hier al es iemand iets van laten vallen, maar je moet die dus met de platte kant eerst steken en met de punt laatst. De reden daarvoor is dat de beweging van de sluitspier de suppo op die manier zelf naar binnen 'trekt' door te sluiten achter de scherpe kant, als je begrijpt wat ik bedoel ;) Doordat de dokter het nog es uitlegde, vonden wij het ook heel logisch dat je 't idd zo moet doen. Zo heb je ook veel minder kans dat hij er weer uit komt floepen...
Hier nog eentje met van zo'n assorti badcape, slabbetje, washandje en badjas ;) En een reisbedje van Reddie Teddie ;) Ik vond de spulletjes van de 'kindskorf' van de BM niet zo mooi eigenlijk, maar een gegeven paard kijk je niet in de bek hé en van die badcape heb ik wel al veel plezier gehad. Ook van het reisbedje zijn wij heel tevreden. Binnenkort zal het weer goed van pas komen. We gaan namelijk een weekendje weg met de familie naar Sun Parcs in Mol en daar is zogezegd wel een kinderbedje aanwezig, maar ik betrouw dat toch niet zo goed eerlijk gezegd, dus we nemen voor het zekerste ons eigen reisbedje mee. Ik overweeg ook om onze eigen eetstoel mee te nemen, want dat is een hele goeie en daar kan Iemen ook al echt goed in zitten. Als daar dan zo'n eenvoudig kinderstoeltje is zonder riempjes of zo, dan lijkt me dat ook weer niet zo handig. Het gaat weer een complete volksverhuizing worden, binnenkort maar es aan m'n lijstje beginnen zodat we niets vergeten !
Ik vind idd dat we de volgende date echt wel es richting zee moeten trekken, zo vallen er geen west- en andere westers gerichte Vlamingen meer uit de boot ;)
Leuk dat je zoveel leuke spulletjes gevonden hebt voor Renée op E-Bay. Ik heb hier eindelijk Iemens kast nog es onder handen genomen : te kleine spulletjes in dozen gestoken, maatjes 68 tot 74 aan de ene kant uitgehangen, maatjes 80 tot 86 aan de andere kant en body'tjes en pyama's gesorteerd en juiste maatjes klaargelegd. Ik heb een aantal body'tjes van Petit Bateau gekregen en ik vind dat die zo smal zijn ! Vaak zijn die van lengte zogezegd nog te groot, maar al op het smalste in de breedte. Iemen is nu ook niet direct van de slankste, maar ik vind het toch opvallend als je 't vergelijkt met andere merken.
Ik heb tot nu al veel spulletjes voor Iemen gekocht in de Zeeman, maar ik ben er nu achter gekomen dat de meeste body'tjes en pyama's en zo maar gaan tot maatje 68 en Iemen is daar bijna uitgegroeid... Ik zie het wel niet zitten om stukken van mensen te gaan uitgeven voor dingen die hij maar eventjes kan dragen, dus ga nog es wat andere winkels moeten zoeken. Ik was ook al es in de JBC gaan kijken, maar daar was ik ook wat ontgoocheld in het aanbod eerlijk gezegd. Ze hadden heel veel typische meisjesspulletjes, maar zeer weinig unisex of jongensspullen. Of het was van Bumba of zo en dat zag ik ook weer niet zitten. (Ben een beetje een moeilijke lol) Misschien binnenkort nog es in C&A binnenspringen, want daar heb ik nog een bon van liggen.
@Fieke : Ach nee, 't is niet waar, dat jullie weer naar 't ziekenhuis zijn moeten gaan... :(:( Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie daar even moedeloos van werden... Hoe gaat het nu met kleine Mathieu ? Hij krijgt van hieruit in elk geval een dikke zoen van Iemen (zónder bacteriën ;)) en we hopen dat hij gauw weer naar huis mag !

Ik heb trouwens een nieuwe hobby hé : slapende Iemen fotograferen ;) Hierbij een heel recent kiekje :

Attachment : Iemen_in_vroege_kerststemming_15okt07.jpg

Annemie

Berichtdoor Annemie » 15 okt 2007, 15:21

En nog eentje ;)

Attachment : middagdutje_15okt07.jpg

Liefje

Berichtdoor Liefje » 15 okt 2007, 15:26

@Fieke: Veel beterschap aan de kleine Mathieu!! Hopelijk is hij er snel helemaal vanaf!

Hier vandaag even gaan shoppen en ik heb eindelijk een broek gevonden en gekocht voor mezelf! :)

De sollicitatie is, volgens mij, redelijk goed geweest, maar ja echt met zekerheid kan je dat niet zeggen hé. Het gesprek heeft toch ongeveer een uurtje in beslag genomen. Deze week hoopten ze iets te weten, dus afwachten.

Juist iemand aan de deur gehad die een foto van ons huisje had genomen vanuit een helikopter. Hebben de foto op doek besteld en met een kader, twee extra kleindere fototjes voor de kindjes (mochten zeggen hoeveel er nog zouden bijkomen ;)) en eentje van ons dorp. Binnen een drietal weekjes hebben we het allemaal.
Twas trouwens een bedrijf uit Beringen Tessa.

Koby is hier moe aant worden, dus ga me ff met hem bezig houden!

Liefje

Berichtdoor Liefje » 15 okt 2007, 17:31

Ik wist dat ik iets vergeten was...

@Tessa: We hebben uiteindelijk een wingbo via ebay gekocht en hij is vandaag aangekomen. Koby vond het machtig leuk! Zal in de week de foto posten.

@Annemie: Ik heb hier zitten schaterlachen met je antwoord op die ene reactie :hihi

Liefje

Berichtdoor Liefje » 15 okt 2007, 18:27

Toch een schatje hé...

Attachment : SL270187.JPG

anneloek

Berichtdoor anneloek » 15 okt 2007, 20:03

dag 'liefje'
ik ben 'die ene reactie', de 'ano van 20.02 u'

en ik blijf vinden dat jullie op een vreemde manier vriendschap sluiten
op basis van wat? van een geboortedatum?
en dan gaan jullie samen naar Averbode? wat gezellig
het klinkt als een datingclub voor alleenstaande zielen

enfin ik ben ook mama alleen niet van 'mei 2007' dus dan hoor ik er niet bij,
jammer!

geniet nog van jullie 'clubje'

ps hebben jullie badges, T-shirts, petjes, misschien een cd met babystemmetjes op die 'mei 2007' kelen?
en waar kan ik ze bestellen? www.mei2007.be ?

Kato

Berichtdoor Kato » 15 okt 2007, 20:44

Hallo lieve forum-vriendinnen, ZZZZZzoooooooveel posts hier vandaag! Geslaagde spontane wraakactie ;).

@ Fieke, heel erg dat Mathieu weer in het ziekenhuis beland is met zijn adenovirus. Virussen kunnen hardnekkig zijn en moeten ze eigenlijk zelf overwinnen he. Hopelijk geraakt hij toch snel erbovenop wat jullie zien er ook van af natl.

@ Annemie, blij te lezen dat Iemen aan de beterhand is. Mijn dokter heeft me altijd gezegd Junifen maar zolang te geven als ze koorts maken. 't Is wel iets vreselijk plakkerig he. 'k Heb hier zo een paar tetradoeken van onze oudste met van die oranje vlekken die er nooit helemaal zijn uit gegaan.
Die handjes zijn idd goddelijk! Precies zo van die engelenhandjes vanop zo'n schilderij van Michelangelo ;).

@ Tessa en Fien, wat is dat allemaal tussen Arno en Inya ;). Ik dacht ook dat Arno al 'bezet' was. Hij laat er geen gras over groeien blijkbaar. Nu moet ik wel toegeven dat Inya om te aanbidden is in haar sjieke kleedje! Ik vind groen wel mooi :hihi. Toen ik vanavond in Wijnegem was om melk te kopen voor Jade, ben ik per ongeluk :hihi in de H&M beland en heb daar voor nog geen 28 euro een prachtig kleedje, bijpassende longsleeve en kousebroekjes gekocht. Er was ook nog een lief bijpassend mutsje bij, maar dat heb ik maar laten hangen; kwestie van het niet te gortig te maken ;). Mijn ventje trok weer een gezicht van "Allez, is 't weer van dat!" toen ik thuis kwam. Maar toen ik zei dat het voor het verjaardagsfeestje van volgend weekend is met zijn familie vond hij het OK. Ik heb het Jade ook meteen 's aangedaan en het is echt heel mooi. 'k Zal er zeker eens een foto van posten.

@ T, die foto van de rodebieten was duidelijk Inya! :hihi LOL
Wel een stevige portie hoor.

@ Tessa, 'k heb me een kriek gelachen met die foto van toezicht tijdens de studie. Die partituur lijkt me niet gemakkelijk trouwens.
'k Zag dat je intussen toch wel iets leuk aan de zijkant van het park gehangen hebt.

@ Fien, vandaag heeft onze oudste 'flink' kaka op haar potje gedaan vanavond. Haar pamper is meestal droog 's morgens.
Als ze juist uit bed is will ze soms wel en soms niet op het potje, maar voor we vertrekken naar de creche gaat ze wel altijd; ze wil dat dan ook echt. Forceren kan je het moeilijk.

@ Liefje, Jade is toch wel een witlooffan. Toevallig stond het weer op het menu in de creche en ze heeft er weer 150 gr van binnen!
Koby is ook al een flink kereltje aan het worden. Op die laatste foto is hij echt in actie he.

@ Silke, vooral geen schuldgevoelen hebben over het shoppen ;).
Waw zeg, naar 4 voedingen. Hier soms 4, soms 5. Als ze niet genoeg eet van haar puree geven we soms 1-2 uur erna nog wat melk bij en zo komen we dan aan 5, maar eigenlijk mag je dat niet meer als 2 afzonderlijke voedingen tellen.

Groetjes van zo een 'rare' ;)

Tessa

Berichtdoor Tessa » 15 okt 2007, 21:43

Vanavond toen ik naar huis reed, was ik wel even in paniek, want ik ben diarree aan het krijgen. In detail ga ik niet treden, maar dan kwam ik nog bij de om om mijn koters op te halen en scheen dat Inya haar fruitpapje overgegeven heeft. De rest bleef, gelukkig, binnen. Het gaat hier morgen gezellig zijn, ik voel het al....
Ik vind het echt geweldig dat er zoveel gepost wordt, altijd vanalles om bij te lezen!
@Fieke: veel sterkte, meid en hou je goed! Ik hoop echt dat dit de laatste keer is voor jullie allemaal!
@Annemie: ik ken die andere suppo's en heb die ook al voor mijn zoontje gebruikt, dan ruikt hun kaka naar provencaalse kruiden, want het is met thijm als hoofdingredient gemaakt.
Ivm met kleertjes: bij JBC hebben ze heel maffe kleertjes vanaf maat 86 voor jongens, echt super! Toen mijn zoontje een baby was, vond ik daar ook weinig, maar nu wel en nogal veel.
Leuke hobby's heb jij trouwens! ;)
@Silke: zomaar naar 4 voedingen? Wauw! Ik denk dat als wij het zouden durven proberen, dat wij er zeker 6 van zouden maken met ons koppig madammeke!
Leuk om zoveel kleertjes te kunnen kopen! Ik zit hier met een complete meisjes-uitrusting van 0-5 jaar!!!!!!!! En ik dacht nog dat het moeilijk zal zijn omdat ik geen meisjeskleren had, ondertussen zoveel gekregen dat ik gerust niet meer naar de winkel moet voor zeker 2 jaar! En toch doe ik het weer, maar ik ga nu wachten op de solden.
Onze om geeft de pap aan ons meisje als het haar uitkomt en soms is dat halftwaalf, en soms 12 uur, maar ik maak er geen punt van. Maarja, mijn kindjes zitten er maar 2 keer per week, en de rest van de tijd zijn ze met mij thuis en dan volg ik meestal het 12-16-20u schema, dat wel.
Ik ben helemaal niet van hier, maar ik zou een date daar ergens in de richting van de zee echt appreccieren! Zo'n horde mama's en buggy's op het strand, mooie foto's zouden wij kunnen trekken! Wanneer past het voor jullie?
Azijn - ik moet toegeven dat ik geen idee heb waarom. Maar ik weet wel dat het werkt.
@Liefje: proficiat voor de broek! Ik had met een vriendin afgesproken dat wij gingen shoppen als wij alletwee elk 5 kg afgevallen zijn, maar ze kwam al gisteren aandraven met een uitnodiging voor een fabrieksverkoop...tja, wat moet ik dan zeggen? Ik kan niet tegen morgen 5 kg afvallen, he....en die uitverkoop is maar deze week....
Leuk dat jullie ook een wingbo hebben! Ik vind het echt een super-dingetje. Koby kan er zeker tot een jaar in zitten. Wij zullen die later aan de boom in de tuin hangen voor onze kindjes.
Ik ken die firma niet met die foto's. Welk een leuk idee...
@Kato: ja, de mama's zijn hevig aan het 'koppelen', onze 'eersten' komen ook +/- goed overeen (als ze geen kuren hebben, natuurlijk).
Ik ben benieuwd naar Jades nieuwe outfit! Die van Inya heb ik nog toen ik zwanger was in de solden gekocht bij 'Kids on the docks' op de kaaien in A'pen. Maar toen dacht ik nog steeds dat ik donkerharig en donkeroogig meisje zou krijgen, vandaar dat groen....
En ja, wij zijn allemaal heel raar, maar die 'gewonen' weten het niet dat wij een 'selectieproef' hebben moeten doorstaan om hier bij te horen, he ;) .

En nu ga ik weer heel voorbeeldig mijn strijk wegwerken en gaan slapen. Mijn man komt wieweetwanneer vannacht thuis......
Slaapwel allemaal!

Ine

Berichtdoor Ine » 16 okt 2007, 09:15

Hallo rare mama's ;)

Fien, die laserbehandeling was om mijn coupurose weg te werken. 'k Ben nogal een stom kieken, want ik wou in één keer alles laten doen. Resultaat: mijn beide wangen, kin en neus onder de rood-paarse bollen :) Gelukkig is het al een heel stuk minder. Tegen 't weekend zie je er niets meer van. Wel beschamend toen ik gisteren ging werken. 'k Had 2 reuzepleisters op mijn wangen, en een kleine op mijn kin. Geen zicht dus. De mannen hebben mij nogal uitgelachen :)

Zijn er hier eigenlijk nog mama's uit nieuw samengestelde gezinnen? Mijn vriend en ik hebben gisteren en vannacht proberen praten, zonder veel succes.

Enfin, 'k ga Kobe in bad steken want hij blijft aan de lopende band kaka-pampers vullen. 'k Zal nu nog maar eens naar de KA bellen...

Ik kom vandaag zeker nog terug om uitgebreider te posten.

Groetjes!

Kelly

Berichtdoor Kelly » 16 okt 2007, 09:22

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik voor het eerst kwam piepen. Bedankt voor de complimenten en het warme welkom! Het is altijd fijn te horen als andere mensen je kind ook er leuk vinden uitzien, ja hier spreekt een supertrotse mamma.
@ Kato: de naam Matteo hebben wij uit La meglio gioventu. We zijn nog steeds helemaal weg van deze film en houden absoluut veel van Italië. Je kan misschien al raden hoe onze volgende spruiten gaan heten, hahaha.

Leuk om de vele foto's te zien van jullie kindjes, ik vind ze allemaal even leuk. Matteo is nu ook gestart met zijn eerste hapjes, hij vindt de lepel heel interessant.....maar wat moet je toch met dat spul in je mond???
Mijn schoonouders passen 3 dagen op en zij hebben de eerste hoestbui met eten mogen opvangen. Gihihihi van boven tot onder hingen zij - en Matteo - vol met klodders groentepap.
Knap dat jullie zoveel tijd kunnen vrijmaken om die lange (!) berichten te sturen. Sorry, dat lukt me echt niet op een normale dag. Vandaag werk ik thuis, dat probeer ik nu 1 a 2 dagen per week i.v.m. mijn vermoeidheid. Even misbruik van maken, nu tetter ik niet zoveel tegen mijn collega's.

Zijn jullie al helemaal de "oude"? Ik ben toch nog altijd redelijk uitgeput 's-avonds, en ik probeer zoveel mogelijk bij te slapen in de weekends. Concentreren lukt ook niet altijd even goed. Ik moet toegeven dat ik alles veel te perfect wil doen-het supermamma-ik doe alles zelf en perfect-syndroom-maar dat is toch te veel na verloop van tijd. Delegeren is de boodschap, daar doe ik weer een hoop mensen plezier mee.
Als ik jullie wat beter "ken" zal ik wat gerichter meeschrijven, nu is het nog zooo moeilijk met al die namen!
Groetjes,
Kelly

Annemie

Berichtdoor Annemie » 16 okt 2007, 09:45

Goeiemorgen... Nu ja, 'goeie'... Ben redelijk 'wrak-achtig' ;) Iemen is vannacht nog heel veel aan 't hoesten geweest en heeft me net zoals de 2 nachten ervoor ongeveer ieder uur wakker gemaakt... Iedere keer toen ik net goed en wel weer ingeslapen was, was het tijd voor de volgende hoestbui, het arme kind... Hij is wel weer naar de crèche, wat hem ook deugd zal doen en ik probeer vandaag toch nog wat bij te slapen, want anders haal ik het einde van de week niet... En ik moét echt wel wat frisser zijn tegen dan, want zaterdag én zondag word ik in de bloemetjes gezet voor mijn verjaardag :hihi Zaterdag komt mijn schoonfamilie langs en zondag zijn we uitgenodigd bij mijn familie. Zondag zie ik zeker helemaal zitten, maar zaterdag gaat het denk ik wel druk worden, want onze gasten komen dan aan als ik net klaar ben met werken... We hebben het onszelf wel zo makkelijk mogelijk proberen maken, want we gaan visfondue doen. Zondag worden we uitgenodigd op restaurant dus da's lekker makkelijk. Sinds een paar jaar doen we 't aan mijn kant van de familie altijd zo dat de vrouw die jarig is nooit zelf werk heeft thuis en da's echt leuk.
Ik heb hier net iets heel goeds ontdekt van Linux : alles was hier ff vastgelopen en nadat ik mijn internet browser had moeten geforceerd afsluiten, kon ik kiezen voor 'herstel sessie' en toen kreeg ik niet alleen terug ons forum, maar ook mijn volledige tekst die ik al getypt had - lang leve Linux ! :D
@Liefje : Moet leuk zijn die foto's ! Mijn vader heeft ooit een ballonvaart kado gekregen voor zijn verjaardag en heeft dan ook ons huis van boven kunnen bekijken.
Die foto van Koby is zo mooi ! Het is echt een schattig baasje ;)
@anneloek : ...zucht...
@Kato : Wat een mooi compliment over Iemens handjes ! Ik zit hier helemaal te glunderen ;)
@Tessa : Hoe gaat het met jou en Inya ? Al wat minder last van jullie buikjes hopelijk. Zo'n date bij Silke in de buurt zie ik ook wel helemaal zitten ! Ik hou echt van de zee, maar dan vooral 's winters. Ik ben echt geen zonneklopperstype, dus op een overbevolkt strand zul je me in de zomer niet vinden. Maar een stevige strandwandeling gaat er wel altijd in ! Ik ben zo al heerlijk aan het wegdromen van spelen op het strand met Iemen als hij wat groter is... En z'n eerste ritje in zo'n go-car... Heerlijk, heerlijk ;)

Terug naar “Je baby maand na maand”