Het "eind mei 2007"-clubje

Ine

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Ine » 13 okt 2007, 15:19

't Valt op he, dat ik vandaag eindelijk tijd heb om achter de pc te kruipen :)
Is het bij jullie ook zo dat jullie kindjes vlugger ziek zijn, nu ze de 3 maand overschreden hebben?
Hier is't echt opvallend... We hebben een abonnement bij de kinderarts!
't Komt gelukkig wel goed met Kobe. Hij doet nog steeds véél kaka, maar 't is al een beetje vaster.
@Annemie: wat dat hoesten betreft, kan ik je jammer genoeg niet helpen. Kobe is wel al een paar keer verkouden geweest, maar nooit met hoesten. 'k Vrees dat je er niet veel aan kan doen. Wens hem veel beterschap van ons!
Je zegt daar zoiets van mensen die hun afspraken niet nakomen. Ik kan daar ook niet goed tegen. Spijtig genoeg heb ik het gisteren ook meegemaakt. Ik ben gisteren naar 't UZ geweest om mijn gezicht met laser te laten behandelen, en momenteel zie 'k er echt niet uit. 'k Sta vol rood/paarse stippen in mijn gezicht. 't Is echt belachelijk. Een mens moet toch lijden om er een beetje toonbaar uit te zien. Zo mooi weer buiten, en 'k durf mijn kop niet te laten zien. Zonde. Zal er straks weer een dikke laag zalf en compressen opleggen. Ook geen zicht, maar alles beter dan die lelijke stippen.

@Liefje: waw, van buik naar rug, da's echt wel straf. Een vriendin van mij, zei dat baby's dat normaal gezien maar rond hun 6à7 maand kunnen.
Wens Koby maar een dikke proficiat van mij! 'k Zal bij gelegenheid eens proberen om een foto te nemen van Kobe zijn tandjes. Is zo schattig om zien.

@Tessa: amai, bezig bijtje :) Ik veronderstel dat je nu in dromenland bent? :hihi

Oeps, grote broer en papa komen bijna thuis. Hoog tijd om hier af te sluiten.

Groetjes, en geniet nog van het zonnetje!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 13 okt 2007, 17:05

Zo, 't werk zit erop intussen. Ik had daarnet de andere posts na Kato's nostalgische bui nog niet kunnen lezen, dus bij deze ff bijgelezen.
@ Ine : Thxxxx voor de prachtige foto van mijn superpapa met onze twee helden !!! Kobe en Iemen zijn zoooo veranderd ! Kobe is idd wel vroeg aan met alles hoor, mai, zoals je nog voorspeld hebt, hij gaat ons hier nog allemaal inhalen !
Maak je maar niet te veel zorgen om de papjes, dat komt wel. Beter op safe spelen idd ivm die allergieën. Iemen is ook nog lang niet aan groentjes toe hoor, we zijn nu iets meer dan 2 weken bezig met fruitpap en dat is nog duidelijk in het 'oefenstadium' hoor. Vandaag was ik wel heel aangenaam verrast : Iemen heeft anderhalf potje gegeten ! Vorig weekend was ik al zo blij dat hij 2/3 van één potje had opgegeten, maar vandaag smaakte het duidelijk heel goed ;)
Wel vermoeiende nachten met Kobe. Ik zou idd overschakelen naar z'n gewone bedje. Iemen slaapt daar nu al een heel tijdje in en dat gaat heel goed. In het begin lag hij ook in z'n draagmand en we hebben eerst nog twee verkleiners gebruikt (een soort driehoekig kussen dat je aan de matras kan vastmaken om te zorgen dat ze niet te diep kunnen zakken en een soort klein dekentje waar je twee rolletjes kan op vast'plakken' om de baby tussen te leggen), maar die heeft hij nu ook niet meer nodig. Hij ligt in een slaapzak en daarbovenop een lakentje en dekentje dat stevig vastgestoken wordt. En tot onze verbazing maakt hij zich daar zeer zelden uit los ;)
@ Tessa : Zoals je ziet was het vandaag een succes met de fruitpap van Iemen ! Inya had trouwens ook al kunnen oefenen met groentenpap hé, dus ze had sowieso al een 'voorsprong' hé :p
@Liefje : Iemen begint ook al af en toe z'n mondje open te houden als ik afkom met m'n lepeltje fruitpap. Wel schattig om te zien hé ? ;)
@Ine : Ik ben weeral zo lang bezig met m'n post dat ik zie dat je intussen al wat bij geschreven hebt ;)
Moet idd niet handig zijn als je net zo'n laserbehandeling achter de rug hebt, maar als de vlekjes wegtrekken, zal je er stralend uitzien ! :)
Iemen is hier blijkbaar een beetje omgekeerd bezig, want hij kan dus wel van buik naar rug omrollen, maar niet omgekeerd :hihi
Ik ga hier afsluiten, m'n ventje is net met het lumineuze idee afgekomen om deze avond een filmpje én meeneem-Thai te halen en wie ben ik nu om daar tegen in te gaan... ? ;)

Joy

Berichtdoor Joy » 13 okt 2007, 18:34

allooooooo,
ben hier terug... om te posten op juiste forum deze keer :)
@ Tessa: ik ben heel tevreden van de Kruidvat-pampers voor Jade en die zijn veel minder duur dan de 'echte'. Misschien een tip als er een kruidvat in je buurt is? Moet wel zeggen: nu moet ik overschakelen op maatje 4 en die van Kruidvat van maatje 4 heb ik nog niet gekocht, dus ik geef je nog een update als ik die heb geprobeerd ;)
@ Annemie: ik denk dat ik kan meegaan op zappydate, maar ik ga nog even afwachten voor ik me aan het lijstje toevoeg. Even checken met 'the man' of hij geen plannen heeft gemaakt voor ons... (is ie goed in, maar niet goed in het communiceren als hij dat dan doet)

ivm poetshulp ... die van ons is duidelijk gek op Jade :)
Toen ze vertrokken was en ik zo eens 'den toer' deed om te kijken wat ze allemaal had gedaan zag ik dat ze Jades bedje had opgemaakt en al de knuffels die ergens in de kamer lagen had ze netjes in het bedje gezet, en haar tutje op het lakentje gelegd en zo ... wel lief he
Ik leg normaal wel geen knuffels in haar bed omdat 'ze' (K&G en zo) dat afraden maar ik vond het zo schattig :)

Ik ben in ieder geval heel erg content. Het was de eerste keer dat ze hier poetste dus onvermijdelijk is er bij het afstoffen wel ergens een plekje overgeslagen (je ziet niet meteen alles in een nieuw huis he) maar het is zo fijn om een proper huis te hebben als je thuis komt van het werk... zaaaaaaaalig. Mijn man vroeg zich ook af waarom we dat niet vroeger gedaan hebben.

Verder wel 'slecht nieuws': Jade is ziek. Het is helemaal niet erg, maar het is wel een bewijs dat borstvoeding geven nu niet beschermd tegen alles he. De dames van de crèche belden mij vrijdagmiddag omdat ze 39,7 graden koorts had. Ze hebben haar dan maar een suppoke gegeven. Vannacht heeft ze dan weer koorts gemaakt, alhoewel de dokter eigenlijk dacht dat het allemaal niet zo erg was en ze misschien zelfs geen koorts meer ging krijgen... Ze is eigenlijk gewoon snipverkouden en één oortje heeft wat vocht, maar niet zo veel ... nu, blijkbaar maakt Jade gewoon snel koorts, zoals de meeste baby's veronderstel ik.
Vandaag heeft ze dus ook al heel veel geslapen (ook wel een beetje inhalen voor deze nacht denk ik ... mama heeft ook wat moeten bijslapen deze voormiddag want ik zat er wel door na zo'n nachtje altijd maar opstaan voor Jade)

Nu, al bij al is het dus helemaal niet zo erg en ik hoop voor haar dat ze er snel door komt. Maandag komt mijn moeder voor haar zorgen als het morgen niet beter is, want ik kan haar niet naar de crèche sturen als ze ziek is en ik moet écht wel werken maandag... (heb studiedag)

@ Annemie: ook een zwaar chatverleden? :) Nu, ik chatte wel enkel met vrienden die ik al kende, dus heb er niemand door leren kennen, maar wel de maanden op mijn vorige - doodsaaie - job doorstaan :hihi

@ Liefje: ik duim alvast mee voor maandag. 't is sollicitatietijd blijkbaar :)
Bij ons moeten de brieven maandag ten laatste binnen zijn....
De gesprekken zijn bij ons pas de 24 ste .. dus dan mogen jullie allemaal duimen dat er een leuke collega voor mij tussen zit :)

@ Silke: westvlaams? (franke tote lijkt me wel iets dat lijkt uit het taalgebruik van mijn geboortestreek te komen ...)
Trouwens: ik maak Jade ook om 23u wakker om te eten hoor. Da's gewoon makkelijker omdat ze dan 's morgens op een menselijker uur wakker wordt... Dus ik ben nog niet van plan dat te veranderen. Als ik haar niet ververs wordt ze trouwens niet eens wakker. Ze begint al te zuigen van zodra ze mijn handen voelt (dus terwijl ze nog in bed ligt) en drinkt gewoon slapend aan de borst. Een vriendin van me vertelde dat zij haar zoon een flesje kon geven zonder hem uit bed te halen ... met de borst gaat dat wel moeilijker natuurlijk :)

@ Li: tja, als je zo'n poetsvrouw hebt kun je het inderdaad beter zelf doen... als je dat niet erg vindt natuurlijk. Ik heb een hekel aan huishoudelijke taken (behalve koken, dat vind ik zalig) en mijn man ook, dus als hij helpt (wat hij wel doet, tegen zijn zin) heb ik daarna twee dagen gezaag, en dat heb ik er ook niet voor over dus dan heb ik liever dat hij niet helpt kuisen.
Hij heeft vandaag veel 'mannenklusjes' gedaan en dat doet hij liever. Dan zaagt hij alleen dat hij niet alles heeft kunnen doen wat hij gepland had :)

@ Annemie: waarom hoort Lola er volgens haar niet meer bij? Ik ben hier ook twee maand niet geweest he ...

@ Kato: onze Jade heeft ook nogal wat noten op haar zang tegenwoordig. Vooral hoge noten trouwens... is dat bij jullie ook zo?
Ze vindt het wel super grappig als ik antwoord op haar e e e met rrrrrrrrrrrrrr. :)
En als je jaloers bent op de poetshulpen, bestel dan eens dienstencheques en probeer het eens uit... het kost wel een beetje, maar je kan beginnen met om de andere week, en het dan nog een week zelf doen. En drie uur om de andere week valt mee van prijs he... vooral omdat je nog een stuk kunt terug trekken achteraf (nu, je moet dat inderdaad wel nu betalen, dat is waar, maar goed ... 't doet minder pijn als je weet dat er een stuk terug komt)

@ Tessa: ja, die eerste date was best gezellig he :) muntthee drinken op de korenlei en kletsen over baby's en zwanger zijn ...

moet effe keuken opruimen... tot straks

Annemie

Berichtdoor Annemie » 13 okt 2007, 22:29

Pffff, net terug van de dokter van wacht en daarna half Vlaanderen rondrijden om een apotheek van wacht te vinden, die ook effectief open was... :hoho
Iemens hoesten werd dus altijd maar erger en naar de avond toe had hij duidelijk erge keelpijn en raakte hij precies in ademnood... Naar de dokter van wacht dus die een keelonsteking vaststelde en hem meteen 2 siropen en suppo's voorschreef. Als het over 3 dagen niet over is, moeten we terug naar de dokter en moet hij aan de antibiotica, dus hopelijk wordt hij gauw beter. Ik heb hier daarnet zitten huilen met Iemen in m'n armen, omdat het zo griezelig is als hij precies geen adem krijgt en als hij wil huilen komt er nauwelijks geluid uit en raakt hij nog meer overstuur :(:( We hebben hem nu z'n medicamentjes gegeven en z'n laatste fles, maar daar heeft hij nauwelijks nog van gedronken. Gelukkig is hij nu in slaap gevallen - voor een keertje toch maar weer in z'n park tot we zelf naar boven gaan, want nu wil hem wel dicht bij mij ipv op z'n kamertje met babyfoon... Ik hoop dat hij een beetje kan slapen vannacht, dat hij al een beetje op krachten kan komen. Zo rap dat dat kan keren hé zeg, gisterennacht een beetje gehoest, vandaag al wat meer gehoest, maar de hele dag heel happy en heel goed gegeten en dan vanavond plots koorts en een keelontsteking.

Kato

Berichtdoor Kato » 13 okt 2007, 22:41

@Annemie, oei oei, klinkt niet goed. Een hele dikke troostende en pijnstillende knuffel voor Iemen. 't Is zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Een keelontsteking kan wel ferm pijn doen en heel snel opkomen. Jade heeft de laatste dagen en nachten ook vervelende hoestbuien gehad. 'k Had de indruk dat het vandaag wel beter ging dan de voorbije week, maar 'k heb haar voor de nacht toch nog een Eucalipto'poepsnoepje' gegeven.

'k Kwam hier gewoon ff piepen voor het slapengaan, dus 'k ben alweer weg.
Andere antwoorden voor later dus. Morgen namiddag met schoonfamilie. Jihhhhhhaaaah ;).

Slaapwel!

Kato @ Joy

Berichtdoor Kato @ Joy » 13 okt 2007, 22:46

Ik zag pas na het wegsturen dat er van jou ook nog een post stond. Voor jouw Jade ook veel beterschap via deze weg. Er zijn precies wel veel kindjes ziek he?

Onze Jade brabbelt op alle toonhoogtes maar als ze begint te gillen zijn het toch vooral de hoge registers ;).
Die dienstencheques moet ik mijn ventje van overtuigen nog.

Maar nu ga ik wel slapen hoor.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 14 okt 2007, 07:59

Onze arme schat heeft nauwelijks geslapen vannacht... Deze morgen z'n koorts weer genomen en hij had bijna 39,5 °C... Z'n siroopje voor de slijmpjes gegeven, dan z'n flesje geprobeerd, waar hij ongeveer 100cc van gedronken heeft (probeer me daar niet druk in te maken, uiteindelijk hebben wij ook minder trek als we ziek zijn) en daarna z'n siroopje tegen de koorts. Wel een heel gedoe hoor, zo'n klein baasje een siroopje proberen geven... Hij ligt nu gelukkig te slapen. Hij slaapt wel heel licht, normaalgezien mag er allerlei lawaai zijn als hij eenmaal slaapt, maar nu is hij van het minste wakker. De papa is nu een paar uurtjes aan 't bijslapen en straks wisselen we om. Morgen crèche zit er zeker nog niet in. Gelukkig heeft de papa de nacht, dus hoeft er geen van ons verlof te nemen morgen. Als hij dinsdag nog niet beter is, gaan we wel iets moeten regelen.
@Joy : Hopelijk heeft manlief niets gepland op 25/11, zodat jullie er ook kunnen bij zijn !
Wat goed dat je zo tevreden bent over de poetsvrouw. Zo schattig hoe ze Jades kamertje heeft opgeruimd ;)
Ik hoop dat Jade ook gauw beter is. Al die zieke kindjes van ons, dat vind ik maar niets, dat dat maar snel gedaan is :)
Ik hoop dat je gauw een leuke collega vindt ! Wat doe jij van werk eigenlijk als ik zo onbescheiden mag zijn ? Ik heb een zelfstandige praktijk als logopediste en het is echt moeilijk om iemand te vinden.
Jij ook al West-Vlaamse roots ? Ik ben oorspronkelijk uit de buurt van Kortrijk, maar sinds m'n studententijd in Gent blijven plakken en ze krijgen mij eerlijk gezegd met geen stokken meer terug naar West-Vl, ik vind het hier veel leuker ! Met m'n kottijd bijgerekend woon ik hier intussen ook al 17 jaar, dus...
@Kato : Bedankt voor de knuffel ! Zal daarmee zijn dat hij nu even rustig kan liggen slapen ;)
Straks es bellen naar Oma (mijn moeder dus) om m'n hartje es te luchten. Je voelt je zo machteloos als je je kindje zo ziet afzien en je niets kan doen hé... Als ik kon nam ik z'n pijn zo over.

Ine

Berichtdoor Ine » 14 okt 2007, 10:30

Goeiemorgen dames,

er zijn blijkbaar veel zieken baby'tjes... Kobe is ook nog niet verlost van zijn buikgriep. Hij heeft nu al een volle week last van zijn darmpjes. Morgen krijgen we de definitieve uitslag van de test, maar 'k verwacht er niet veel van.
Voor de rest blijft hij happy, dus maken we ons niet al te veel zorgen.
Enfin, nog een dagje geduld!
Annemie en Joy, jullie schatjes hebben het héél erg te pakken. Veel beterschap!

Ik zit hier ondertussen nog maar eens alleen. De mannen (buiten Kobe dan) zijn gaan mountainbiken. Mijn vriend beseft echt niet hoeveel hij mij hier alleen laat, en dan nog verwacht dat het eten klaarstaat tegen dat hij thuiskomt. Maw: problemen zijn nog lang niet van de baan. Ik hou het niet meer vol op deze manier. Op een andere manier ook niet vrees ik :(

Ivm date: Hamme-A'lecht wordt dan uiteindelijk in A'lecht gespeeld. Niet dat het er veel toe doet, want ik verkies de date ;)

Wat is dat toch met al die West-Vlamingen? Ikzelf van ook een 'halve' :)
'Franke tote' zeggen wij ook :hihi

Wij hebben een probleem met poetsvrouwen: onze eerste is moeten stoppen omwille van medische redenen, de tweede hebben we niet laten beginnen omdat ze zo verschrikkelijk stonk en onhygiënisch was (hoe kan ze dan alles proper kuisen???), en nu vinden we geen meer :( We proberen dus alles zo goed als we kunnen, zelf te doen.

Oei, Kobe is precies niet tevreden.

Ik kom vanavond wel nog eens piepen, als ik voor de verandering nog eens alleen ben :)

Groetjes,

Liefje

Berichtdoor Liefje » 14 okt 2007, 12:45

@Annemie en Joy: Hopelijk zijn ze snel veel beter, want idd zo'n kleintje zien afzien, is absoluut niet leuk!

@Ine: Spijtig dat het niet beter gaat met jou en je vriend. Misschien moet je een knoop doorhakken, ook al is dat moeilijk en niet leuk...Maar op deze manier ga je misschien zelf er nog onderdoor :( en dat is ook niet de bedoeling hé!

Koby heeft zojuist 72 gram groentepap binnen gesmikkelt. Het is de eerste keer dat ik het eigenlijk eens afgewogen heb. Ik ben wel een beetje verschoten, want had zelfgemaakte groentepap gemaakt van witloof en pompoen. Het eerste smaakt toch redelijk bitter en wordt daardoor door niet veel kindjes op prijs gestel, maar hier dus blijkbaar wel :)

Moet nu wel gaan, want heb hem juist zijn pamper horen voldoen tot hier achter de pc, dus... ;)

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 14:17

Zo'n mooi weertje buiten! Straks ga ik wat lopen, het schijnt dat er in de buurt een piste is, dus even gaan kijken.
Gisteren is mijn jongste schoonzus op bezoek gekomen en blijven slapen, en natuuuuuuuuurlijk waren BEIDE onze kinderen om 3 u 's nachts aan het jengelen: Inya was zo hard aan het protesteren voor haar pap (terwijl ze de laatste, ingedikte fles om 12 kreeg) dat ze haar broertje ook wakker heeft geroepen, en hij is dan een hele verhaal begonnen terwijl mijn schoonzus met hem in dezelfde kamer sliep.... Schaam, schaam....Ik heb dan Inya meegenomen naar beneden en verder geprobeerd te slapen in de zetel...
Dan heeft ze rond 9 u een klein flesje gekregen en om 12 u weer een rodebietenpap, en dat ging goed, daarna is ze snel in slaap gevallen.
Gisteren was fruitpap weer geen succes en ik denk dat ik het vandaag ga overslaan, want anders is haar dagritme naar de waantjes.
@Ine: jouw Kobe kan al heel veel! Dat draaien is hier nog niet aan de orde. En tandjes, zeg, met nog geen 5 maanden!
Ivm de allergie blijf jij maar beter alleen de pap geven, dat geeft hem ook een goeie basis. Hoe is het vandaag met zijn darmpjes?
Met doorslapen hebben wij hier dezelfde probleem en Inya slaapt ook nog steeds in de reiswieg, maar ik durf haar nog niet in het bedje te leggen, want dan moet ze in dezelfde kamer als haar broertje, en dan maakt ze hem gegarandeerd wakker.
Ben blij dat jij naar de date komt!
@Kato: voor jouw ouders een aparte camera als kerstkado doen en dan kan jij Jade altijd fotograferen, nu is het zeker niet de bedoeling dat jij van die 'eerste' keren mist!
Die eerste foto's van Jade zijn wel heel vertederend.....Het lijkt zo lang geleden, vind jij dat niet?
@Liefje: jouw Koby kan ook al staan? Wauw! Inya probeert het en ze is supergelukkig als ze erin slaagt, maar ze valt heel snel terug naar beneden.
@Annemie: Iemen heeft het zwaar te pakken, ocharme. En de koorts is altijd een klein beetje paniek, bij mij toch. Dan doe ik altijd wat mijn moeder bij ons heeft gedaan als wij hoge koorts hadden: azijnsokjes!!! Doe een beetje azijn in een glas water (het moet wel goed ruiken naar azijn, he) en dompel er voetjes van de sokjes in. Uitwringen en aandoen bij je baby en daarover een proper droog paar dikke sokjes. Het haalt de koorts gegarandeerd naar beneden. Jij kan het een hele nacht aanlaten, die worden door de koorts helemaal droog. Dat doe ik trouwens ook als mijn man of ikzelf koorts hebben. (ik laat de medicatie niet achterwege, dit komt erbij).
grrrr, mijn pc doet het weer niet, ik moet hem even afzetten om te 'bekomen'!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 14:19

Dit is 'eten geven tussen het studeren door'....

Attachment : Dscn2555.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 14:21

'Die grote broer denkt echt dat ik het allemaal geloof wat hij zegt....'

Attachment : Dscn2569.JPG

Ine

Berichtdoor Ine » 14 okt 2007, 19:11

@Tessa: mooie foto's! Inya heeft al speldjes in haar haartjes :)
't Is vandaag weer wat mindern met Kobe zijn darmpjes. Ik vraag mij af wanneer het zal ophouden. 'k Zal het er morgen nog eens met de KA over hebben. Hij lijkt niet af te zien, maar méér dan een week 99% van de pampers met platte kaka, da's nie normaal!

@Liefje: ik zie wel... Mijn vriend en ik zouden beter eens goed met elkaar praten. Da's jammer genoeg gemakkelijker gezegd dan gedaan met zijn opvliegend karakter :( Als ik meerdere keren per dag tegen mezelf zeg dat ik het niet meer uithoud, en ermee wil stoppen, da's geen goed teken he. Het enige dat mij tegenhoud, is dat ik Kobe dan wsch een volle week moet missen, en dat kan ik niet :(
Gelukkig heb ik Zappy nog, ik heb veel steun aan jullie, echt waar!
O ja, ik zal morgen ook duimen ;)
Ik zeg iedere avond dat ik Kobe zijn bedje zal opmaken, maar 'k vind altijd wel een reden om het niet te doen. Zo komt het er natuurlijk nooit van! Toch moet ik in actie schieten voor het te laat is, en we er nog meer miserie mee krijgen.

Ivm de date: mijn vriend was ervan overtuigd dat Averbode in West-Vlaanderen lag. We hebben ervoor gewed. Resultaat: ikke gewonnen, en hij mag vannacht weer opstaan :hihi
'k Heb trouwens vernomen dat A'lecht-Hamme de 24ste wordt gespeeld. Dus als ik naar de match wil kijken, dan kan ik dat nog altijd.

Om af te ronden nog een fotootje van Kobe en zijn grote broer.

Groetjes!
Ine

Attachment : 14 oktober 2007 002.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2007, 19:12

Van de grote broer is niet veel te zien, maar soit :)

Attachment : 14 oktober 2007 003.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2007, 19:14

Hier eentje met de zonnebril van zijn "mitteke". Vreselijk woord he! We stonden op het punt om een mooie wandeling te maken.

Attachment : 14 oktober 2007 004.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2007, 20:02

een raar clubje hebben jullie
waar enkel kids van 'mei 20007' bij horen
elitair
wat een rare norm voor het sluiten van vriendschappen
behoorlijk discriminerend

Kato

Berichtdoor Kato » 14 okt 2007, 20:11

Hallo allemaal,
Het weekend zit er spijtig genoeg weer bijna op. In de voormiddag heb ik samen met de oudste boven gepoetst terwijl papa eten maakte. Na het middageten ben ik dan nog een uurtje met de oudste naar de speeltuin getrokken wat verderop in onze straat, met Jade ook in de draagzak erbij. Jade is in slaap gevallen en heeft toen we thuis waren nog een uur verder geslapen. Mijn schoonfamilie was intussen gearriveerd. Zelfgebakken cake gegeten op ons terras; 't was er 't weer voor en misschien was 't wel de laatste keer dit jaar.
Juist nog hevige discussie gehad met ventje. Onze oudste had voor de tweede keer kaka in haar slipje gedaan vandaag en mijn ventje werd er heel boos om en noemde haar 'heel stout'. Ik was daar niet mee akkoord; ik vind dat 'niet flink' maar niet 'heel stout'. Heel stout is als ze slaat bvb, maar niet als ze een 'ongelukje' heeft.; da's 'niet flink'. Toch een belangrijke nuance. We hebben er echt over zitten kibbelen en hij bleef koppig bij zijn standpunt.
Nu is hij haar boven in bad aan het zetten terwijl ik hier beneden dus zit te mokken (Jade slaapt in haar park momenteel). Gezellig he. :(

@ Ine, een week diarree is zeker niet normaal. Weet je morgen de uitslag?
De foto's zijn wel leuk. Ik vind het ongelooflijk dat hij al zo kan rechtstaan.
Hoe is het intussen met je gezicht? Nog pijn? Kan je (of durf) je al terug buitenkomen nu?
Ai ai zo'n problemen met je ventje. Wij hebben nu wel een woordenwisseling gehad maar voor de rest begrijpen we elkaar meestal wel.
Toch eens proberen erover te praten in een rustig moment?

@ Annemie, ocharme, zoveel koorts! Je mag je idd niet te druk maken als hij nu wat minder eet. Hij heeft genoeg reserve en haalt dat later zeker weer in. Hopelijk een betere nacht voor de boeg.

@ Tessa, leuke foto's. Jouw kindjes hebben allebei veel haar precies. Grappig die op de piano. Waar zo'n 'beest' al niet goed voor is; ik bedoel de piano he ;).
Wel pech dat ze juist zo een lastige nacht hadden, terwijl er iemand komt logeren. Maar soit, ze zal ook wel begrijpen dat je er niets kan aan doen.

@ Liefje, Jade heeft deze week ook eens 160 gr witloofpuree gegeten en onze oudste lustte dat ook graag als baby, dus er zijn nog uitzonderingen. Hoewel ... 'k had hier gisteren een receptje gemaakt uit dat boekje van K&G met witloof en wat peer (lekker!), maar daar heeft ze dan maar 70 gram ofzo van gegeten (weet niet exact hoeveel want 'k heb het niet gewogen).

@ 20.02: jouw reactie zegt meer over jou dan over ons.

@ Alle meelezers, join the club als je er zin in hebt.

Groetjes!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 20:44

Ben ik niet chique?

Attachment : Dscn2560.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 21:10

Ondertussen ben ik gaan lopen, buren op bezoek gehad, lekker buiten gezeten, mijn ventje toch zover gekregen om langs het kanaal te gaan wandelen, en daarna nog afgevallen bladeren weggedaan en al het gras afgedaan. En nu ben ik echt moe....
Inya heeft maar anderhalve lepel fruitpap gegeten. Eerst dacht ik daar helemaal mee te stoppen, maar dan heb ik het toch gegeven (geen probleem met de restjes, de broer lust het allemaal nog steeds) en daarna nog een flesje. Vrijdag gaan wij naar de osteopaat en dan zal ik aan hem vragen wat verder met de pap en de fruitpap.
Vanavond was haar flesje een succes, nu ligt ze te slapen, straks nog eentje en hopelijk wordt ze niet meer wakker om 3 u!!!!! Morgen is een hectische dag en ik heb mijn nachtrust echt nodig.
Eens zien waar ik gestopt ben met antwoorden (ik vind dat wij op dit 'nieuw' adres allemaal een beetje meer zijn beginnen schrijven en ik vind het super!):

mijn computer doet het weer niet.... gelukkig is het oktober en hopelijk kan ik binnenkort mijn nieuwe gaan halen...
@alle zieke baby's: veel beterschap!
@Joy: ik hoop dat je man niets gepland heeft voor de 25ste, dan zie ik jullie nog eens. Veel beterschap voor Jade, en idd moedermelk is niet altijd 'de' bescherming, soms geraken die 'beestjes' toch door...
@Ine: jij zit echt in een vervelende situatie, maar als jij zegt dat jij Kobe niet zou kunnen missen, dan is het maar zo. Probeer er gewoon het beste van te maken. Kobe is echt een superschattig jongetje! Die glimlach en die oogjes!
@Kato: oef, gelukkig moet ik geen discussies met mijn man voeren over zijn of mijn vocabulaire. Hoewel, ik moet hem de hele tijd eraan herinneren dat hij de woorden in mijn taal niet mag herhalen tegen ons zoontje, maar gewoon vlaamse woorden gebruiken.
Ja, het was heel erg dat onze kindjes het hebben uitgehangen vorige nacht en ik hoop dat mijn schzs niet verder gaat vertellen, want dan wordt dat door de familie aangedikt en gaan onze kinderen dat verhaaltje nog tot in de eeuwigheid op alle familiefeesten kunnen aanhoren ....Brrrrr.
@Fieke: is het je gelukt om ons oude topic op een cd-tje te zetten? Laat het aub niet verloren gaan.
@Li: hoe gaat het met jullie? Geen zieken?
@Liefje & Kato: ik durf nog geen witlof op het 'menu' te zetten, ik speel liever nog een tijdje met 'veilige' groenten.
Vorige week nog een superadresje gekregen waar allemaal diepvries gesneden groenten te koop zijn, nu ben ik gerust dat ik altijd de 'juiste' groentjes in huis heb.
Ik zal nog eens een foto proberen te pposten:

Attachment : Dscn25601.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 21:12

Met mama na het badje:

Attachment : Dscn2563.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 21:14

Zover heb ik ze gekregen in het poseren....

Attachment : Dscn2572.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 21:19

Het kind in het oog houden - vrije interpretatie van mijn man:

Attachment : Dscn2541.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 14 okt 2007, 21:25

Of had ik om 20:44 'chic' moeten schrijven? Sorry, sorry, het zeggen is veel gemakkelijker dan het schrijven, maar ik doe echt mijn best...
@Joy: over die poetsvrouw: jij hebt er eentje die een hart voor de kindjes heeft, die van mij gooi alle speelgoeddozen in het bedje van mijn zoon om te kunnen kuisen en daarna 'heeft ze geen tijd' om die er weer uit te halen. Dan moet ik met een halfslapend kind eerst al die dozen terugzetten, ...... ach, morgen komt ze weer, mijn bloeddruk stijgt al.... ;)

Annemie

Berichtdoor Annemie » 14 okt 2007, 21:39

Dag iedereen,

Eerst ff @Miss Ano van 20.02 : Je hebt helemaal gelijk, maar da's hier zoiets raars hé op zappybaby... Al die mensen die een onderwerp starten, die zetten daar een titel bij waarover het gaat en die gaan er dan ook nog es van uit dat mensen die in dat onderwerp geïnteresseerd zijn, erop reageren... En weet je wat er nog raarder is... ? Dat er van die mensen zijn die zich geroepen voelen om op onderwerpen te reageren, waarin ze compleet niet geïnteresseerd zijn en dan ook niet eens de moeite doen om es te lezen waarover het gaat en dan ook nog es een compleet onnozel antwoord posten - uiteraard anoniem... Ik snap het ook niet, maar weet je wat, kom anders de 25e es naar Averbode, dan kan je zelf zien wat voor asociale bende wij zijn. Tot dan !

En dan nu het belangrijke nieuws van de dag : Iemen is intussen al iets beter. Zijn koorts is gezakt en z'n hoest is al iets minder zwaar - hij kan intussen al weer wat geluid produceren ;) Hij heeft in de loop van de dag veel gerust en geslapen en dat zal hem ongetwijfeld deugd gedaan hebben. Hopelijk gaat hij een nachtje tegemoet met niet al te veel hoestbuien. Hij heeft geen enkel flesje uitgedronken, maar hij heeft toch wel gegeten, zelfs van z'n fruitpapje heeft hij een half potje gegeten. Hij houdt zich kranig m'n lieve schat en als hij dit 'verslaat' zonder de hulp van antibiotica, heeft hij toch al een mini-legertje 'soldaatjes' aangemaakt tegen dat hij nog es ziek zou worden. Morgen ga ik toch maar een dagje verlof nemen. Zo kan de ene thuis blijven met Iemen en de andere naar de apotheek en boodschappen doen en kunnen we elkaar nog wat afwisselen met bijslapen, want ik hou er toch rekening mee dat het deze nacht ook nog wel zwaar zal zijn.
@Ine : Arme Kobe met z'n darmpjes... En maar blijven lachen intussen - dat heeft Iemen dus ook, dat vind ik zo ontroerend...
Wel stom dat je vriend vandaag niet van de gelegenheid gebruik maakte om met het gezinnetje iets te doen nu het eindelijk es geen voetbal was. Ik kan me voorstellen dat je dat allesbehalve leuk vindt. Wel goed dat je hoe dan ook naar onze date komt ! En héél goed dat je de weddenschap gewonnen hebt :hihi
@Tessa : Bedankt voor de tip van de 'azijnsokjes' - zo'n middeltjes zijn idd meestal heel effectief, maar de geur van azijn houdt me eerlijk gezegd wat tegen...
Ik vind die koorts ook echt heel griezelig :( dus ik ben heel blij dat die al goed gezakt is. Bij z'n badje vanavond had hij zelfs geen koorts meer, maar ik ga ervan uit dat dat nog niet helemaal voorbij is.
Prachtige foto's van je kanjers ! Ik verlang om ze 'irl' te leren kennen !
@Kato : De ruzie die je beschrijft is iets wat wij hier ook zouden kunnen meemaken :) Gisteren trouwens ook ruzie gehad, omdat we allebei een beetje 't noorden kwijt waren doordat Iemen zo ziek was en we onze frustraties jammer genoeg op elkaar uitwerkten... En dan krijg je ruzie om een ijsje en zo ;)
Gelukkig zijn we intussen weer dikke vriendjes :hihi
Op dit moment ben ik dus idd wel blij dat Iemen een 'goed gevulde' baby is, want dat maakt me toch een stuk geruster als hij wat minder eet, dat hij zeker wel ff verder kan met z'n reserves.
@Tessa : Inya is idd heel chique op de foto ;) Alleen jammer dat ze in het groen is, ik heb namelijk iets tegen groen ;)
Ik ga de andere fotootjes nog es bewonderen, want die heb je gepost terwijl ik hier nog aan het schrijven was :)
Daarna ga ik nog ff in bad en dan slapen. Tataaaaaaaaaaaaa !

Fien

Berichtdoor Fien » 14 okt 2007, 21:48

Absoluut heel chique, vond Arno trouwens ook hij heeft vrijdag stiekem aan haar bloesje zitten trekken en ging dan erna op zijn knieën voor haar. Waar gaat dat naartoe gaan....? ;)

Arno ligt nu ook in zijn parkje te slapen hij heeft de hele namiddag niet geslapen, wou spelen en zitten en wiebelen... alles behalve slapen.

Ik heb zaterdag iets verkeerd gegeten denk ik, 's avonds vreselijk moe en ellendig. We waren wel een hele dag weg geweest maar nu ook weer niet zo. Ik ben dan om 21u gaan slapen om wat bij te slapen maar werd als snel vreselijk misselijk wakker, wat slapen, wakker enz. dan middden in de nacht toch maar opgestaan om over te geven erna heb ik wel kunnen slapen maar vandaag nog de hele dag spierpijn en slapjes. Wel heb ik tot half 11 mogen slapen enkel om 4 en 6 uur gevoed en dan de papa melk uit de diepvries laten geven.
Gelukkig zijn de kindjes hier zo gezond als een visje. Hout vasthouden kan snel omslaan natuurlijk.

Kato groot gelijk hoor een ongelukje is niet flink maar zeker niet stout. Hier hebben we het probleem dat de oudste 's morgens opstaat niet op het potje wil maar ook niks in haar broekje doet. Ik weet niet goed hoe hierop te reageren.

Ine Kobe is een flinke kerel en hij staat echt superstevig, hij zal snel lopen hou je al maar vast ;)
Zijn darmpjes is piekeren hé hopelijk zegt de uitslag morgen toch iets.
Arno heeft eindelijk de juiste stoelgang nu, dus groentjes laten we ook nog achterwege (nu dat was ik zo al wel van plan) nog een maandje rust gunnen denk ik dan.
Als je vriend zo opvliegend is kan je misschien eens proberen je groeven op papier te zetten dan kan hij zo niet opvliegen en kan je zelf ook rustig alles eens overdenken. Een vriendin met een licht ontvlambare man doet dat altijd zo (op zijn vraag want hij kent zichzelf)

Tessa die azijnsokjes ga ik onthouden.

Ons oudste haar lievelingsgroenten waren champignons en witloof maar ze heeft altijd rare voorkeuren gehad, vooral sterke smaken deden het goed.

Annemie hopelijk is Iemen al wat beter voor zijn volgende nacht nu.

Joy ook voor Jade veel beterschap. Borstvoeding is zeker geen wondermiddeltje hé. Ik geef het ook wel deels omdat ze dan mijn imuunsysteem kunnen gebruiken maar feilloos is dat zeker niet. Ondertussen loopt de bv hier als een trein dus geven we het nog niet op. Na dat hele gevecht nu terug met iets beginnen waar ik niks van ken, nee liefst doe ik door tot 1 jaar dan moet ik van fv niks meer leren, beetje lui klinkt dat wel hé ;)
Ik heb het opgegeven Arno te voeden voordat ik ga slapen want hij eet dan wel maar telt dat niet mee hij slaapt zijn uurtjes vanaf wat hij zelf als zijn laatste voeding telt. En dat is rond 20 à 21 uur dus ben ik rond 5uur aan het voeden.
Echt wel lief van je poetshulp. De onze is ook wel lief met de kindjes, we zijn thuis als ze komt, als Arno eens huilt en ik ben bv op toilet gaat ze hem altijd troosten.

Annemie ik ben ook altijd lang met mijn post bezig tuusendoor doe ik vanalles omdat er altijd wel eentje iets moet hebben, uitzonderlijk als ze beiden slapen zoals nu typ ik in één keer door.

Ine wat heb je juist laten doen met die laser? ik ben nu met een cristal clear behandeling (dieptepeeling) bezig voor mijn zwangerschapsvlekken. Nog 2 keer gaan (van de 4) en het helpt goed maar of het volledig weg gaat zijn denk ik niet.

Kato prachtig de eerste foto's hé is puur genieten

Silke wij zijn dit jaar beiden onze trouwdag vergeten, bloos bloos we kwamen er een maand later plots achter.
Ik dacht de naam te zetten in al de stukken die ze kan uitdoen dus jasjes, mutsen sjaals, golfkes enz. maar dat is nog heeel veel misschien mijn schoonmoeder eens inschakelen die is dol op handwerk. ik kan dinsdag de labels gaan afhalen.

Terug naar “Je baby maand na maand”