Het "eind mei 2007"-clubje

Gast

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Gast » 11 okt 2007, 17:12

'k Heb het even vlug opgezocht: 82km enkel, da's ook nie echt dicht tegen de deur :(
Ik doe er alles aan om mee te kunnen!

Ine

Berichtdoor Ine » 11 okt 2007, 17:18

Merci voor de "beterschappen". Nu ligt hij eindelijk te slapen. Hij heeft al 7 diarreepampers sinds 4.25u :(
Zijn poepje is rood en staat vol uitslag. Ocharme!
Nog een sjans dat hij voor de rest redelijk goed is.
Morgen weten we meer.

Dadaaaaaaaaaa

Kato

Berichtdoor Kato » 11 okt 2007, 20:07

Hallo allemaal,
ZZZZZZZZooooooooooo blij dat het bijna weekend is. Ik vind het toch wel zwaar met zo een fulltime job en 2 kleintjes. Gelukkig minder verkeersproblemen gehad deze week dan vorige week.
Jade slaapt gelukkig ook al ruim een maand elke nacht door, zelfs als ze soms moet hoesten. Dat is wel een groot geluk voor ons. Als ik 's nachts voor haar zou moeten opstaan, zou ik er wel onder door gaan met dat fulltime werken + het hele huishouden dat we nog zelf doen. Ik gun me nu even een rustmoment terwijl papa boven de oudste in bad zet (ze heeft weer terrible two-kuren) en Jade hier ligt te ronken in haar park.

@ Ine, Inotyol is een heel goeie luierzalf voor als het poepje erg rood ziet. Ik hoop dat hij vlug herstelt van zijn griep. Bloed in de stoelgang is niet goed he. Hij was toch wel enorm goed bijgekomen eigenlijk, dus hopelijk verliest hij nu niet teveel gewicht met zo ziek te zijn.
Waw zeg, al tandjes! Proficiat he. Hij is de eerste hier denk ik.

@ Kelly, Matteo is een heel knap kereltje! Bij die naam moet ik ook meteen weer denken aan die knappe Matteo uit La meglio gioventu (die italiaanse film van 6 uur) ;). Schrijf maar mee! Heb jij ook al een ouder kindje? Dacht ik omdat je schreef dat je ook op kleutertopics keek.
Vaste voeding gaat hier wat op en af. Eerste dagen 10-tal lepeltjes en nadien soms veel (160 gram gisteren) en soms weinig (50 gram vandaag), maar als ze minder dan 125 gram eet dan krijgt ze nog een flesje melk bij. In de creche zeiden ze me dat ze op deze leeftijd toch 125 gram puree moeten eten om een hele flesvoeding te kunnen vervangen. Hangt natl ook wat af van het gewicht van je spruit. Matteo zal misschien al meer op kunnen dan mijn kleine meisje van ongeveer 6,6 kg.

@ Kat, wat een prachtig moederdaggeschenk! Ik lag op moederdag ook in het ziekenhuis met Jade (van 10 mei). Hoe heet jouw dochtertje?

@ Tessa, vandaag heeft Jade ook brocollipuree gekregen in de creche en ze moest er ook niet van hebben. Toeval ... of zou het echt zijn dat die smaak nog wat te uitgesproken is voor hen?
Jade een zangeres :hihi, heb ik ook al dikwijls gedacht. We zingen hier thuis wel heel veel voor de kindjes en vanaf dat ze de leeftijd er voor hebben gaan we ze zeker meenemen naar kidsconcerten en workshops dus wie weet krijg je nog gelijk. Heb jij een kristallen bol ofzo? ;)

Zo, er ligt weer strijk te wachten dus zal ik mijn plicht maar eens gaan vervullen. 'k Ga d'er ook wat bij 'vocaliseren' denk ik :hihi

fien

Berichtdoor fien » 11 okt 2007, 21:28

zo even tijd de papa is sporten grote zus ligt in bed klaarwakker maar ze ligt erin en arno zit hier mee te tokkelen.

kato ik geloof het graag dat je het superdruk hebt ik vind het met een part time job op 2km van thuis en een poetsvrouw al druk genoeg. mijn man doet wel niet veel huishoudelijk eens de vaatwasser leegmaken en that's it wel helpt hij met de kindjes.
bij ons is het 5 november ook de eerste schooldag ik ben eens benieuwd. Ze kijkt er enorm naar uit, volgende week gaan we eens een uurtje meespelen. nu nog alle kleding enzo van haar naam voozien moet ik eensdringend aan beginnen .

Liefje je overschat me met de computer ik zou begot niet weten hoe eraan te beginnen.
fijn dat de fotografe een goeie tip was.

Li zielig van jullie katje en ook om het te zien moet akelig zijn. vroeger hebben we vaak poezen gehad maar er gebeurde altijd wel wat zodat we er nu al lang geen meer hebben. Misschien in de toekomst toch weer voor de kindjes maar ze binnenhouden lukt niet en vind ik ook wel een beetje zielig en als ze buiten kunnen gebeurt er altijd wel wat. Moeilijk vind ik dat.
Tja zo een poetsvrouw ben je beter kwijt. Eventueel de strijk wegdoen? dan ben je zeker van wat er gestreken wordt.

Annemie nog een pluspunt voor Averbode, heerlijk ijs en dat zegt die die gisteren terug op dieet gegaan is ;)

zit hier trouwens met de vervangchips van de Aldi best lekker en nog in een dieet in te passen.

Kelly Welkom mooie foto van een flinke kerel hoor. Arno vindt op dit moment alles leuk wat hij zelf kan doen dus op schoot zit hij heel graag en dan begint hij zelf op en neer te wippen tot hij schatert. en in zijn park pakt hij alles vast en legt dat op zijn hoofdje dan moet je het eraf nemen en kikeboe doen is ook een groot succes. Dat met die bal ga ik hier eens proberen.
groentjes staan hier voor midden november op het programma. voorlopig moet hij het nog doen met mama's melkje (zo noemt grote zus de bv)

Ine hopelijk weet je morgen meer en valt het mee in ieder geval een goed teken dat hij zo levendig blijft. Tandjes is vroeg ons oudste was ook zo vroeg nu hoeveel te vroeger hoe minder last zeggen ze dan is het tandvlees nog heel zacht.

Kat tuurlijk kan je erbij als je wil vertel eens wat meer...

zo ga nog wat voeden en mijn bed in want ik ben enorm moe.

Joy

Berichtdoor Joy » 11 okt 2007, 21:48

verdikke, nu was ik op ons vorige forum op iedereen aan het reageren en toen ik merkte dat ik 'fout' zat heb ik ook op een verkeerd knopje geduwd ... en alles is weg ...
Goed, zal dan wel voor een andere zijn hoor........
tot morgen of zo!

groetjes!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 11 okt 2007, 22:45

@Joy: Nu ben ik benieuwd naar wat jij allemaal te vertellen had! In ieder geval, vergeet niet: 25 november date en jij komt! Geen excuses! ;)

Ons meisje heeft vandaag haar eerste fruitpap opgepeuzeld (ik vind dit een heel leuk woord om het te omschrijven, ik weet niet meer wie het op ons forum gelanceerd heeft, maar ik citeer het heel graag!!!). En dan niet zomaar een beetje, maar TWEE POTJES!!!!! Annemie, niet boos worden, ik weet ook niet hoe het komt, ze vond het gewoon reuzelekker en was heel gelukkig met de smaakjes. Ik heb weer eerst het potje gegeven, ik heb al een aardig voorraadje aangelegd, en vanaf morgen zou ik met mijn 'eigen' fruitpap starten. Vanavond heeft ze dan een 'ietwat lopende kaka' (zei onze babysit) gehad, maar ik hoop dat het alleen van het fruit is, want nu ligt ze vredig te slapen. Haar papje van halfacht heeft ze mooi opgegeten en nu nog het laatste papje extragoed indikken.....wie weet, misschien laat ze ons vannacht eens goed meer dan 5 u aan een stuk door slapen....

@Kato: neen, kristallen bal heb ik niet, maar zangeressen (die klassieke bedoel ik) zijn een heel apart volkje en bijna altijd heel markante vrouwen....
Ik wacht ook vol ongeduld om met onze kroost naar de concerten te beginnen gaan, maar eer dat wij door alle 'terrible two's'' zijn......
Voorlopig blijft het zingen, en soms kan het heel lang duren: mijn zoontje heeft zo'n poes die muziek speelt als jij aan haar staartje trekt en ik ken toevallig de woordjes van dat liedje, dus voor zijn slapengaan sta ik soms een kwartier aan zijn bedje te zingen....
@Fien: veel succes met je oudste volgende week op school! Ons zoontje mag pas vanaf april naar school, ik kan die tijd goed gebruiken om hem zindelijk te maken. Hoe is het met Arno zijn stoelgang? Al wat beter?
En dat van de ijsjes in Averbode, da's wel grappig!
Ik ben sinds maandag ook echt wel op dieet en het gaat heel goed tot nu toe.
@Ine: als het je een troost kan zijn: ik rijd 99 km naar mijn werk (via onthaalmoeder) enkel, dus 198 km in totaal. Voorlopig twee keer per week, maar in de drukke periodes kan het elke dag zijn. En de dag van onze date zal ik ook van mijn werk moeten komen, dus gaat Inya eerst mee naar een aperitiefconcertje en dan naar Averbode....
Nu nog even studeren (ik zet een stille pedaal op, ik maak de kindjes niet wakker, hoor) want morgen heb ik repetitie waarop ze verwachten dat ik mijn partituur door en door ken (en nu is het nog niet het geval). Dus, aan het werk,.....

Liefje

Berichtdoor Liefje » 12 okt 2007, 09:27

Ivm de date: Ik had drie dingen voorgesteld waarvan eentje in Veerle-Laakdal (waar ik woon) en dat was het Ooievaarsnest. Dit is op een boogscheut van Averbode en Tongerlo waar je mooi kan wandelen, maar ook aan het Ooievaarsnest zelf kunnen we wandelen tussen de velden hoor!

Annemie + Iemen + papa Mathijs
Liefje + Koby + papa Geert
Fien + Arno (+papa en grote zus?)
Tessa + Inya (papa en grote broer nog steeds in onderhandeling!)
Ine + Kobe

Kat en Kelly? Jullie zijn ook altijd welkom hé!! Vorige keer was het echt super leuk en hebben we hele mooie fototjes kunnen nemen van al onze schatjes samen!

Ik heb eergisteren trouwens een mail gestuurd naar Tommee Tippee ivm de speentjes die niet meer werkte en kreeg terug dat ik deze week al de tweede was. Ze vroegen me om een speentje van nummer 2 en nummer 3 op te sturen zodat ze het konden onderzoeken. Ik zou wel geld krijgen voor de speentjes en de verzendingskosten werden ook terug betaald.

Hier ook weer wat gewissel met de melk. Koby gaf regelmatig terug de laatste week en mijn ma had dit bevraagd bij onze apotheker. Die zei om de Omneo 1 en Omneo 2 samen te gebruiken (half/half) omdat de Omneo 2 waarschijnlijk nog wat te zwaar was. Gisteren dus zo gedaan en hij heeft niets terug gegeven.

Vandaag weer dagje thuis, alhoewel ik om half 2 wel een vergadering heb!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 12 okt 2007, 10:47

Goeiemorgen iedereen ! Eindelijk es een morgen waarop ik niet moet beginnen crossen om 's avonds pas ff te kunnen neerzitten... M'n therapie voor vandaag is al voorbereid, Iemen is naar de crèche en de was is aan het draaien, dus het is ff tijd voor Moeke ;)
Deze morgen 3 pakketjes meegedaan voor de verzorgsters op de crèche. Ik heb een fotokadertje geknutseld met een foto van Iemen waarop ik 'Bedankt voor de lieve zorgen' heb gezet en er badconfetti bijgestoken met de tekst 'om even te ontspannen na een drukke dag met de kindjes'. Ze waren in elk geval aangenaam verrast dat ik met kadootjes kwam aanzetten ;) Daarnet nog een topic gelezen over wantoestanden bij om en crèches, dus ik besef maar al te goed dat we heel dankbaar mogen zijn voor de goeie opvang die Iemen krijgt ! Zijn jullie eigenlijk tevreden over jullie opvang ? Eén van de verzorgsters zei dat ze momenteel al volzet zitten tot januari 2009... Da's toch echt schrijnend hé dat er zoveel tekort is aan kinderopvang...
Verder doet Iemen het de laatste tijd redelijk met slapen. Hij wordt meestal tussen 6.00 en 6.30 wakker 's morgens, wat wel vroeg is, maar liever dat dan dat hij midden in de nacht ligt te 'zeuren'. Eten is met z'n ups en downs, de fruitpap gaat goed (nog wel niet zo dat we al een fles kunnen laten vallen, maar hij eet toch al geregeld vrij goed), maar z'n melkjes daar doet hij de laatste tijd rare dingen mee... Normaalgezien drinkt hij z'n flesjes heel vlotjes leeg en nu zeurt hij eerst van de honger en begint dan gulzig te eten, maar halfweg de fles begint hij rond te kijken, met de speen te spelen, stopt om de haverklap met drinken en laat zelfs vaak een deel van z'n flesje staan...
@'de daters' : Blij dat we alweer een gezellig groepje bijeen hebben, maar er mogen er natuurlijk nog bij hé ! Dat ijsje klinkt lekker, Fien ;)
@Li : Ik kan me voorstellen dat het vreemd doet zonder jullie lieve poes in huis. Waarschijnlijk komt er ooit wel een nieuw poesje, maar dat wijst zichzelf wel uit wanneer jullie daar klaar voor zijn.
Leuk dat grote zus zo aan het schrijven is ! Ik was als klein kind blijkbaar ook begeesterd door alles wat met schrijven te maken had. Mijn moeder had zo'n mechanische typmachine en daar typte ik dan allerlei briefjes op : 'brief aan Moeke', 'brief aan papa'... en toen ik iedereen gehad had : 'brief aan mezelf' ;)
Ik kan geloven dat je die poetsvrouw beu bent ! Op zo'n manier kan je 't idd beter zelf doen.
Prachtige foto's van je twee prinsesjes !
@Kato : Waarom zou je je moeten schamen omdat je iets niet weet van pc's ? Je kan posten op ons forum da's 't allerbelangrijkste ;)
Msn is een soort chatprogramma, waarbij je niet naar een site of chatroom moet gaan, maar je kan rechtstreeks zien we er online is en dan kan je daarmee chatten.
Jammer dat je niet mee kan met de date. Maar dan hebben we weer een reden om snel nog een date te organiseren hé ;)
Wat dat bloemetjesschrift betreft, da's een lettertype dat ik es ergens heb gedownload, weet al niet eens meer waar eerlijk gezegd... Maar 't ziet er wel lollig uit, heb zo ook een Walt Disney lettertype met die typische disney-krullen en zo ;)
@Tessa : Ik zit ook bijna iedere keer eerst bij 'Jouw zwangerschap' voor ik besef dat ik hier moet zijn ;)
Ik was idd al vergeten dat er al een date was voor onze laatste date. Maar als ik me goed herinner waren daar niet zoveel mensen bij hé ?
Jammer dat Inya de broccoli maar niets vond, maar zoals je zegt dat komt misschien nog wel hé. Ik heb trouwens nog een vraagje voor iedereen : Geven jullie een week of een paar dagen hetzelfde van fruit of groenten ? Om te weten wat ze lekker vinden en ifv eventuele allergieën en zo ? Ik moet eigenlijk es navragen in de crèche hoe ze 't daar doen, maar ik heb de neiging om af te wisselen met smaakjes, maar da's misschien niet zo'n goed idee ?
Waarom zou ik trouwens boos zijn, Tessa, dat Inya's eerste fruitpapje zo'n succes was ? ;) Proficiat Inya, flinke meid !!
@Kelly & Kat : Welkom bij ons clubje ! Kelly, wat een flinke bink heb je daar idd ! Ik vind dat hij een beetje lijkt op Koby van Liefje. Dat schaterlachen is echt de max hé, daar word je zelf ook zo happy van ;)
@Kat : Ik heb m'n allereerste Moedertjesdag ook gevierd in het moederhuis en vond dat ook al heel bijzonder, maar bevallen op Moedertjesdag is natuurlijk helemaal mooi ! Hoe heet je dochtertje en heb je misschien ook fotootjes ?
@Ine : Wat zielig dat Kobe zo'n last heeft van z'n darmpjes :( Hebben jullie al nieuws van het lab ? Zinkzalf (zoals Inotyol) is idd zeer goed voor rode poepjes.
Wel straf dat meneer Kobe al 4 (!) tandjes klaar zitten heeft ! :D

Ik moet jullie laten, want anders moet ik toch weer gaan crossen !

Tessa

Berichtdoor Tessa » 12 okt 2007, 13:01

@Liefje: jij hebt daar een heel goede apotheker als hij van die combinatie-papjes zoveel weet! Ik heb er hier nog geen gevonden met dezelfde talenten en kennis. Anders had ik mijn probleempje met Inya haar pap al lang kunnen oplossen.
@Annemie: ik was maar een grapje aan het maken, omdat jij vorige week zo verdrietig was dat Iemen zijn fruitpap niet echt direct een succes bleek, en dat madammeke van ons slurpt het gewoon in een-twee-drie allemaal op!

Oef, ik heb mij kunnen redden vandaag in de repetitie, en nu is mijn man gaan repeteren en ik zit te wachten dat de kindjes wakker worden en dan gaan wij naar onze onthaalmoeder om een gelukkige 'om-dag' wensen. Wij zijn heel gelukkig met onze om. (Ik zie aan mijn zoontje dat hij daar heel graag naartoe gaat en ik denk dat Inya het ook leuk vindt daar). Haar man en dochters doen ook veel, zodat mijn kindjes eigenlijk in een soort 'familie' zitten. Onze om heeft ook mijn zoontje bij haar gehad tijdens mijn bevalling van Inya en hij heeft daar ook geslapen, ze heeft het zelf voorgesteld. Het is een fantastisch gevoel als jij weet dat jij je kinderen in goede handen kan achterlaten. Ik denk dat ik straks een 'limburgse vlaai' ga meenemen, ze zijn daar allemaal lekkerbekken.

Vorige nacht heb ik aan mijn man gevraagd om tijdens de nacht op te staan voor Inya - tarara - ze heeft tot 7 uur vanmorgen geslapen!!! Alsof ze weet wie wanneer 'van wacht' is!

Nu ga ik een lekkere spaghettisaus maken, dat ik straks niet moet crossen om alles gereed te krijgen. Prettige dag nog!

silke

Berichtdoor silke » 12 okt 2007, 13:16

hey iedereen,
amai, heb weer veel moeten lezen, had gisteren te veel werk (eigenlijk doordat ik een foutje gemaakt had en werk van een hele dag opnieuw moest doen :() om langs te komen.

Gisteren was ook onze trouwverjaardag. En wie was het vergeten...?? Juist ja, me, myself and I! Wie verzocht haar man - weliswaar vriendelijk - om haar te laten slapen toen hij om 6u15 (zoooo vroeg!) kwam knuffelen? Juist ja, ondergetekende! En wie had het nog steeds niet door toen manlief boterkoeken had gehaald om 7u? Juist...;)! Gelukkig kon hij er nog wel begrip voor opbrengen.

@ine: hoe gaat het met Kobe? Klinkt wel redelijk erg vind ik, bloed in de kaka! Proficiat met zijn tandjes wel hoor, ik had me al een paar keer afgevraagd wie de eerste zou zijn, driewerf hoera voor Kobe!
Ik begrijp het nu beter ivm Brussel en je stiefzoon, wel vervelend he. Ook voor hem, lijkt me. Kan zijn moeder niet verhuizen :hihi?

@Li & kato: veel beterschap ook daar bij jullie voor alle zieken!

@fien: jij spreekt over de naam van je oudste in haar kledij te zetten, maar bedoel je dat echt dat je het in AL haar kleertjes gaat zetten? Bij mijn zoontje heb ik dat enkel in de jasjes en mutsjes en zo gezet, en ben totnogtoe toch nog niks kwijt hoor (en hij gaat al meer dan een jaar naar school!).

@Kelly & Kat: welkom hoor. Kelly heb ik er al bijgezet in het lijstje. ALs jij er ook bij wil, Kat, ga gerust je gang, of laat je gegevens hier eens achter, dan wil ik het er ook wel bijzetten!

Silke : Renée - 2 mei '07 - 22 weken - 5900g - 60,5 cm
Joy: Jade - 7 mei '07 - 21 weken - 7240g - 64,5 cm
Annemie : Iemen - 8 mei '07 - 19 weken - 8240g - 64,5 cm
Kato : Jade - 10 mei '07 - 20 weken - 6510g - 62 cm
Myrke: Léonie - 15 mei'07- 6 weken - 5050g - 57,5cm
Tessa: Inya - 16 mei 07 - 20 weken - 6960g - 65,5cm
Fien: Arno - 16 mei 07 - 19 weken - 7000g -65 cm
Ilse: Jesse - 19 mei 07 - 14 weken - 6180g - 63 cm
Li: Mali - 20 mei 07 - 9 weken - 4850 g -54cm
Nounou: Arno - 22 mei '07 - 17 weken - 6370 g - 62 cm
Ine: Kobe - 28 mei '07 - 19 weken - 6700g - 65 cm
Kelly: Matteo - 28 mei '07 - 19weken - 7110g - 66 cm
Fieke: Mathieu - 29 mei '07 - 13 weken - 5360g - 58 cm
Liefje: Koby - 30 mei '07 - 14 weken - 5700g - 60 cm
Lola: Jade - 30 mei '07 - 9 weken - 6kg240g - 59 cm

De date zal voor mij dus ook niet lukken, heb het eens gecheckt en het is 170km(!) van bij mij vandaan, zegt wel genoeg zeker ;)

@annemie: Lola hoort er inderdaad nog bij, vooruit Lola, ook al kom je niet naar de date (doe ik dus ook niet), kom toch nog maar es langs hier op zappy!

Renée is ook nog steeds verkouden, soms geeft ze wat melk terug door de slijmpjes, maar verder gaat het wel, ze slaapt telkens mooi door 's nachts zonder dat ik ernaartoe moet, en 's ochtends maak ik haar wakker (oei oei oei ik moet hout vasthouden!).
Onze oudste heeft serieuze kuren, nog erger dan toen hij 2 was (tessa, als het en troost mag zijn...!). Vanmorgen was het weer van dat, en tegen dat we op school waren was het nog niet over, nog steeds koppen. Maar ik heb volgehouden (waar iedereen bijstond), tot hij plooide, en uiteindelijk is het gelukt, oef! Toen vertelde de juf me dat hij gisteren daar ook voor het eerst koppig is geweest, ha, vervelend vind ik dat maar is toch ook ergens een troost :hihi!

Prettig weekend iedereen!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 12 okt 2007, 21:00

Uppie ! :D

Tessa

Berichtdoor Tessa » 12 okt 2007, 22:03

Inya haar fruitpap was vandaag een beetje tegen haar zin, totdat ik ontdekte dat ze eigenlijk een vers pampertje wou, en nadat ik haar had verschoond was alles weer in orde.
Onze om was heel gelukkig met de taart (met chocomousse, mmmmmm), hoewel ze zelf helemaal niet wist dat het vandaag was, die 'om-dag', ze heeft het van haar kleine 'klantjes' moeten vernemen.
@Silke: veel beterschap voor Reneetje. Ik geef Inya elke dag 2,5ml echinacea-siroop verdund met water in de hoop dat het haar weerstand een beetje kan versterken.
Aiai, als onze oudste zijn kuren nog zolang gaan duren, dan worden wij hier alletwee tureluut.... Vandaag was de papa thuis en ons zoontje heeft aardig wat tijd al krijsend naast de voordeur (=strafplaats) doorgebracht. Papa zijn geduld is precies op. ;) En morgen ben ik alleen met de kindjes, gelukkig gaat het weer mooi zijn, dwz: in de buggy en gaan stappen! Dan heb ik ze alletwee onder controle en worden ze niet hysterisch.
prettig weekend allemaal!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 okt 2007, 22:05

Rara, wie is dit :)
Morgen meer nieuws!

Attachment : 11 oktober 2007 005.JPG

Kato

Berichtdoor Kato » 12 okt 2007, 22:28

Jade kan iets nieuws sinds gisterenavond: haar voetjes in haar mond steken! :)En plezant dat dat is! :hihi De eerste keer deed ze het gisterenavond in bad. Vanavond was het op haar luierkussen. Ze had honger en begon passioneel op haar dikke teen te zuigen :hihi. Heel spijtig dat mijn ouders het fototoestelletje mee hebben op een trip naar het buitenland. Ze komen pas donderdag weer langs en dan is het dus al 2 weken geleden dat ik nog foto's heb kunnen maken. Ik ga mijn schade nogal moeten inhalen dan. Ik mis het echt! 'k Kan nu dus ook geen nieuw fotomateriaal meer posten van de groentenpapjes en voetenspelletjes.

@ Hierboven. Blond haar en donkerbruine ogen; tandjes kunnen we niet zien op de foto, maar ik gok op Kobe. Zeg Ine, hij staat al zo flink recht! Jade doet dat soms wel op schoot maar op de grond heb ik het nog niet geprobeerd.
Hoe gaat het intussen met de darmpjes?

@ Annemie, foei foei, me myself & I is de OM dag compleet vergeten en 't zijn nog zo'n schatten, die verzorgsters van Jade. Dju toch. Hopelijk kan ik het nog goedmaken. 'k Vind wat jij gedaan hebt echt heel tof hoor.

@ Silke, trouwdag vergeten ... maar meisje toch ;). Jouw ventje heeft wel zijn best gedaan he. Hier kunnen we geen trouwdag vergeten omdat we niet getrouwd zijn :hihi, maar we vieren wel altijd de dag dat het ooit allemaal begonnen is. Dan nemen we altijd allebei vrijaf en doen iets leuks romantisch samen. Zo vergeten we die dag ook niet, want we moeten dan dat verlof altijd inplannen etc. Voor onze oudste zet ik de naam in alle kleertjes. Ben dat zo gewoon van in de creche. Ik maak het me wel gemakkelijk: ik strijk of naai geen naamlabeltjes erin, maar schrijf met een textielbalpen gewoon haar voornaam op de maatlabeltjes in haar kleren. Da's snel gedaan en de naam blijft er bij het wassen goed opstaan.
Jade geeft hier soms ook wat slijmpjes op met haar verkoudheid. Vannacht heeft ze me tussen 3 en 4 wakker gehouden met een hoestbui en ik moest er dan ook nog eens uit voor de oudste die haar knuffel verloren was. Ppppf... toen vanmorgen de wekker afliep om 6u was ik weer een wrak eigenlijk. Ik had nu wel de indruk dat ze vanavond wel iets beter was.

@ Tessa, ook al zo een leuk cadeau voor je OM! Amai, Inya al bezig met fruitpap? En al ineens zoveel! Maar ja, ze eet al goed puree ook. Jade heeft vandaag toch 125 gr puree gegeten en daar ben ik al heel blij mee.

@ Fien, spannend he, die eerste schooldag die eraan komt. Ik ben zo benieuwd!

Ik ga me klaarmaken om te gaan slapen. De rest ligt hier al allemaal te slapen en ik moet ook nog wat inhalen van de vorige nacht.

Slaapwel!

Annemie

Berichtdoor Annemie » 12 okt 2007, 22:29

Ine, WAW !!!! Kobe is gewoon al een peuter in plaats van een baby ! Zo flink staan zeg ! Je mag echt gigantisch trots zijn op je knappe bink !
Ik hoop dat hij al wat minder last heeft van z'n buikje. We kijken er enorm naar uit om hem terug te zien de 25e november - ik denk dat het dit keer al wat moeilijker zal worden voor Mathijs om Kobe en Iemen tegelijkertijd vast te houden ;)
(wat me er doet aan denken, hadden jullie daar toen geen foto van genomen ?)
Wij gaan hier nog een beetje tv kijken en dan gaan slapen, want voor mij is 't morgen business as usual en voor de papa 'bonding' met z'n zoon-tijd ;)

Kato

Berichtdoor Kato » 13 okt 2007, 10:12

'k Ben een beetje in een nostalgische bui ... Nu ik geen nieuwe fotootjes kan sturen zal ik jullie eens entertainen met enkele beeldjes van de eerste dagen (in het ziekenhuis).
Puur genieten!

Foto 1: ZZZZZZZZ.... midden in de moederkesdagnacht van 12-13 mei; in het grote bed van mama.

Attachment : P1030171.JPG

Kato

Berichtdoor Kato » 13 okt 2007, 10:14

Foto 2: Weeral ZZZZZZZZZZZZ op moederkesdag, in het kleine bedje

Attachment : P1030177.JPG

Kato

Berichtdoor Kato » 13 okt 2007, 10:16

Nog eentje om het af te leren
Foto 3: Weeral ZZZZZZZZZZZZZZZ ... ook nog eens in het kleine bedje.

Schoon he! :) :) :) :)

Attachment : P1030185.JPG

Ine

Berichtdoor Ine » 13 okt 2007, 12:22

't Was idd onze Kobe. 'k Heb het gevoel dat hij al veel kan voor zijn leeftijd.
Nu ligt hij op zijn speelmat, maar hij kan niet stilliggen. Binnen de kortste keren heeft hij zich van rug naar buik gedraaid. Nu probeert hij zich van buik naar rug te keren, maar dat lukt nog nét niet.

@Kato: ja hoor, Kobe kan al heel stabiel staan, om het even waar. Hij heeft vanmorgen op de grond gestapt. Papa hield enkel zijn handjes vast, Kobe verzette zelf zijn voetjes. Onglooflijk :) Wat die tandjes betreft, hij kan echt al gemeen bijten!
Nu zit hij los op mijn schoot, hij houdt zich met zijn handjes vast aan mijn bureau. Hij zou normaal gezien moeten slapen, maar daar heeft hij geen zin in :)
Met zijn darmpjes gaat het sinds vanmorgen beter. Eindelijk, want Kobe had er al last van sinds vorige zondag. We lengen het water aan met rijstwater, en dat lijkt de helpen. Zijn poepje is ook al een heel stuk beter dankzij de Inotyol (of hoe schrijf je dat? :))
Schitterende foto's. Je krijgt al heimwee naar die tijd zeker?

@Annemie: ik zoek de foto op en zal hem hier posten, ok? Ik kijk al uit naar onze volgende groepsfoto!

@Kelly: onze kerels zijn exact even oud! En even knap ;)

't Valt mij op dat alle baby's hier al fruit -en groentepap eten. Daar is Kobe nog lang niet aan toe. De KA heeft aangeraden om nog een maand te wachten, gezien de zware voedselallergie van de papa. Kobe drinkt nu nog steeds 5 flesjes van 180ml en 6 schepjes.

Sinds ik terug aan 't werk ben (31 aug), heeft Kobe ons geen enkele nacht meer laten doorslapen. Zou het toeval zijn, of doet hij het om ons te pesten? Een zwaardere fles als laatste voeding helpt niet, want die wil hij nooit volledig uitdrinken. Deze nacht was hij wakker om 1u (hij lag er maar in na 23u), 3.30u (toen hebben we hem bij ons in bed gepakt) en 5.50u (honger).
We vermoeden dat hij zijn draagmand te klein vindt, omdat hij er niet naar hartelust in kan draaien. Mss best zo snel mogelijk overschakelen naar zijn gewoon bedje? Ik probeer het vanavond eens. Ben benieuwd...

Voilà, ik ben weer meer of min bijgebeend.

Niet ongerust worden hoor, ik kom zéker naar de date!

Groetjes,
Ine

Gast

Berichtdoor Gast » 13 okt 2007, 12:26

Gevonden!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 okt 2007, 12:27

En dan nu mét foto :)

Gast

Berichtdoor Gast » 13 okt 2007, 12:28

Toeme, zo'n verstrooide kop!

Attachment : zaterdag 11 augustus 2007 020.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 13 okt 2007, 13:03

Zo, wij hebben onze portie 'crossen achter de buggy langs het kanaal' gehad, kleintjes liggen te slapen (allez, dat hoop ik toch) en ik ga eindelijk onder de douche, want vanmorgen is het niet gelukt.
Ik heb vandaag rodebietjes-pap gemaakt. Dat gesmak hier, dat had ik op cassette moeten zetten! Inya heeft er serieuze portie van opgegeten en de rest heeft de grote broer opgesmikkeld - hij vindt haar papjes veel lekkerder dan zijn eigen eten!? Straks maak fruitpap met de appeltjes van onze vrienden hun boom.
Inya was er vanmorgen om helfzes met reuzehonger, fles helemaal op en dan wou ze spelen. Ze lag te kirren in haar wiegje totdat de arme papa bijna van het bed gevallen is van de schrik toen ze nog een kreetje liet! Dan heb ik haar naar beneden meegenomen, boterhammetjes voor mijn man gemaakt, bietjes schoongemaakt en gekookt, aardappel en appel geschild, gemixt, en dan was de rest er ook. Daarom kon ik ook de hele voormiddag gaan wandelen, alles stond al klaar. Maar nu ben ik echt helemaal op en ik denk dat ik een serieuze dut ga inlassen.

Tot straks!

Liefje

Berichtdoor Liefje » 13 okt 2007, 13:04

@Ine: Echt sjiek die foto van Kobe! Hopelijk is hij snel helemaal van de pijnlijke darmpjes vanaf!
Koby staat ook graag recht, maar heb nog nooit geprobeerd of hij het ook zonder mijn twee ondersteunende armen doet. Keren doet hij wel. Van vorige week van rug naar buik en deze morgen getuige geweest dat hij van buik naar rug ook doet.
Trouwens als er voedselallergie in de familie zit, is het idd beter om te wachten met vast voedsel. Het komt wel...

@Tessa: Ik wil wel eens luisteren bij mijn apotheekster hoor voor jou en Inya, maar dan zou je me eens juist moeten zeggen wat je allemaal al hebt geprobeerd en wat er juist misgaat...

Koby heeft hier zojuist heel flink zijn groentepap gegeten. Ik had een potje opengemaakt (tuingroenten met rijst) en dat viel heel goed in de smaak! Als hij het lepeltje ziet komen, doet hij trouwens elke keer zijn mondje al open. De pap erna viel dan weer minder in de smaak...Denk dat hij liever nog wat groentjes had gekregen, maar ze waren op :( Hij had er immers gisteren ook al van gehad.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 13 okt 2007, 13:16

Ff tussen het werk door, want ik had bespreking met ouders die niet zijn afgekomen... (zoals moppersmurf zou zeggen : ik hààt mensen die hun afspraken niet nakomen en dan ook nog niet de moeite doen om te verwittigen...)
Leuk die fotootjes 'uit de oude doos', Kato ! Ik heb op m'n werkpc momenteel ook een foto staan van Iemen toen hij een paar dagen oud was en ik krijg het iedere keer helemaal warm vanbinnen als ik hem zo zie... ;)
Onze arme schat heeft hier weer een ferme verkoudheid te pakken. 't Is wel anders dan de vorige keer, want nu heeft hij minder last van z'n neusje, maar meer van hoesten. We hebben hem een Eucalypto-suppo gestoken, maar tegen dat hoesten zelf kunnen we denk ik niets doen hé of toch ?
Zo, ik moet weer verder gaan werken. Prettig weekend iedereen !

Terug naar “Je baby maand na maand”