Het "eind mei 2007"-clubje

Fieke

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Fieke » 16 okt 2007, 12:15

@ine: hoe ist met Kobe? Hopelijk kan de ka vlug zijn kakakampers laten minderen. Laat alleszins iets weten.
Normaal proberen ze vandaag om de baxter bij Mathieu weg te halen. Afwachten of hij dan zelf voldoende zal drinken en of hij alles zal binnenhouden. Vanaf nu moet hij alleszins lactosevrije melk drinken (aptamil care). Het arme ventje weegt nu nog altijd zo weinig. Ik hoop echt dat hij zijn schade daarna zal inhalen. Ocharme :(
Morgen neem ik (weer) een dagje verlof om in de kliniek door te brengen. De papa is twee dagen blijven slapen, dus nu is het opnieuw mijn beurt. Vandaag is de schoonma overdag van dienst.
Vele groetjes!

silke

Berichtdoor silke » 16 okt 2007, 13:16

hallo hallo,
@Fieke: wat leef ik met je mee, goh, moet echt wel uitputtend en zorgwekkend en wat-weet-ik-nie allemaal zijn! Veel sterkte gewenst, en een natte :) zoen van Renée.
@annemie: je moet naar zo'n babybeurs van de Bond, echt interessant hoor! Ik kocht daar o.a. body'tjes voor Renée van Petit Bateau, 1.5¿ per stuk met 4+1 gratis (6¿ dus voor 5 stuks). En als je geen merkkledij wil, is het nog goedkoper. Ik vind die van Petit Bateau trouwens de enige die niet te breed zijn ;) al de rest is veel te breed voor Renée en da's geen zicht!
Re suppo's: OK, bedankt, daar had de apotheker het ook al over, we zullen die gaan kopen denk ik.
Wij hebben andere dingen gekregen van de BM, dat is per provincie verschillend. Die kindskorf is natuurlijk hetzelfde, maar ik vond 'em wel goed. Bij mijn zoontje was het misschien iets mooier, maar wat ik er nu wel goed aan vond was dat dunne washandje, lekker handig om zo'n baby te wassen...
In W-Vl krijg je daarnaast een bon van Dreamland van 200¿ (heel goed van pas gekomen!), een eetstoel, en je premie natuurlijk.
Ik zou ook je eigen bedje meenemen als ik van jou was, deden wij ook die paar keer dat we naar Centerparcs zijn geweest met onze oudste, 'k weet niet hoor maar vind dat toch hygiënischer.

@tessa: toch niet 'zomaar' naar 4 voedingen hoor! We moesten haar telkens wakker maken, en ik heb daar zo'n last van he. Voorlopig gaat het goed, maar ik weet nog niet zeker of ze het wel volhoudt. Gisteren ging het alleszins goed bij de OM, ze is wakker geworden om 12u30, lekker toen alle kindjes al in hun bedje lagen. @annemie: ja, lijkt wel een voordeel van die mini-creche, maar ik ben zo tevreden over onze OM. Het is ook maar voor enkele weekjes he, binnenkort eet Renée gewoon mee! Ik denk dat we met fruitpap gaan beginnen. We hebben haar af en toe al eens een lepeltje van ons laten proeven, en ik heb de indruk dat fruit haar beter smaakt.
Voordeel van de 4 voedingen is ook dat ik maar 1 keer meer moet afkolven hier op het werk, hehe, want dat kolven vind ik toch maar een last...
Een ander voordeel is natuurlijk dat ze nu rond 20u30 of 21u kan gaan slapen, en ik ook vroeg in mijn bedje kan als het eens nodig is. Natuurlijk moet je dan niet naar TV zitten kijken tot 23u zoals gisteren... ;)

@tessa: hoe gaat het nu vandaag met de maag en de buik en de darmen van jou en Inya?

hm, ik moet steeds denken aan Iemen die daar zo heerlijk vredig ligt te slapen op die foto's...!

Li

Berichtdoor Li » 16 okt 2007, 13:41

Dag dames,

ik ben er nog eens geraakt, wat gaat het hier in een sneltreintempo.
Ik heb echt de fut niet om op de laatste 2 blz te reageren, heb nog zoveel te doen deze namiddag.
Maar toch even
@Fieke...veel moed met Mathieu, en idd het is missch beter om meteen naar het UZ te rijden, dan heb je ineens een tweede opinie. Zijn spijsvertering is precies al vanaf het begin zijn zwakke plek. Hopelijk voor jullie is het na dit echt gedaan en moet je je alleen nog met loopneusjes bezig houden. Je hebt je portie meer dan genoeg gehad.

@Tessa: jij hebt precies de smaak van de foto's posten te pakken gekregen...wat n guitig meisje!

@alle zieken of mama's van zieken: veel moed. Wij hebben hier de buikgriep op bezoek gehad. Gelukkig was die 24u later de deur weer uit. Ons mali die is precies immuun. Dit WE wat verstopt neusje, maar t is een sterke. In tegenstelling tot ons maya, die was al 10x ziek geweest op haar 5 maand.

@S-je: welkom, zo zie je maar dat iedere vrolijke en positieve mama hier terecht kan...
@Annesnoekepoek en ano's: met mopperen en sakkeren krijg je hier niet veel respons.

HIer loopt het rustig, mali word groot...maar zo rechtstaan als Kobe, wooow, dat was echt een shock toen ik die foto zag...
Ze eet nu fruit en groenten, word regelmatig boos...maar lacht nog meer.
Ze kennen haar al op de crèche, t is de moeilijke...krijgen ze niet in slaap in haar bed, altijd in de hangmat. Ze zet het op een schreeuwen bij elk vreemd gezicht... Dat belooft voor later...

heb het wat druk op het werk, mijn 2 collega's zijn in opleiding in Duitsland, dus ik trek het hier in mijn eentje, ik werk deze week wat extra, maar ben dan wel in de herfstvakantie thuis, lekker, een weekje verlof.
Binnenkort onderhandelen voor permanent part-time te werken, ben benieuwd

Allee, ga nog wat klanten bellen...

Salut

Ine

Berichtdoor Ine » 16 okt 2007, 17:16

Sorry dames, vandaag toch geen tijd meer gehad :(
Kobe blijft ondertussen vlijtig 'doorkakken'. Uit zijn staaltje is niets uitgekomen. Volgens KA heeft hij eerst buikgriep gehad, en daar gevoelige darmen aan overgehouden. KA heeft nieuwe pap voorgesteld (Pregomin) Voor de rest is hij ok hoor.

@Fieke: moet jouw kereltje nog lang in het zh blijven? Lijkt mij vreselijk! In ieder geval veel beterschap.

Annemie, Joy hoe gaat het met jullie kindjes?

Allez, ben gaan zien want mijn vriend komt bijna thuis...

Groetjes!

Liefje

Berichtdoor Liefje » 16 okt 2007, 19:39

Hier een zieke mama...Ben opt werk vroeger gestopt en rechtstreeks mijn bedje in gegaan. Mijn ventje is mij dan om 7 uur komen wakker maken om te vragen of ik niet naar beneden kwam. Heb juist iets ingenomen en ben nu een boterhammeke aant eten, maar ga terug in mijn zetel kruipen.

Tot morgen misschien...

Kato

Berichtdoor Kato » 16 okt 2007, 20:17

Effe stoom aflaten voor ik letterlijk stoom beginnen te blazen bij het strijken.

Vanmorgen: BOEMPATAT gedaan! :( Op de oprit stak er mij iemand voorbij in volle vaart net toen ik de ring ging oprijden. Op die ring stond een vrachtwagen in panne en er stond politie bij. De auto voor mij heeft alles dichtgegooid en ik ben er natuurlijk opgevlamd.
Het eerste dat me door het hoofd ging toen ik zag dat ik erop ging knallen was: OEF, DE KINDEREN ZIJN ER NIET BIJ!
Mijn bumper is beschadigd maar ik kan nog wel rijden gelukkig. Al wie vanmorgen een beteuterd fluo-oranje 'frakske' heeft zien staan aan de oprit van 't sportpaleis: dat was ikke dus.
Ik heb nog moeten blazen. Stel u voor, 's morgensvroeg al LOL! Blijkbaar is dat standaardprocedure.
Geluk bij een ongeluk was dat ik die 2 politiemannen als getuige had; ze stonden er letterlijk met hun neus op. Ze hebben in hun procesverbaal duidelijk gesteld dat ik niet in fout was, maar wel mijn 'voorganger' die me over de witte lijn (op een gearceerd deel van de weg) is voorgestoken aan veel te hoge snelheid en dan ook nog eens hun aanwijzingen om te vertragen genegeerd had; dat kunnen ze duidelijk niet pikken.
Allez, nu kan de paperassenwinkel beginnen voor verzekeringen etc. Zo, dan hebben we dat ook eens meegemaakt. 'k Ben al blij dat ik ongedeerd ben, hoewel ik wat rugpijn heb; ben ik op onze medische dienst ook gaan zeggen voor het geval erger wordt.

Soit, alweer een hele lange post zonder iets over ons kleinste ukkie.
Jade stelt het goed. Haar verkoudheid is flink aan het beteren en ze heeft vandaag echt goed gedronken (behalve haar ochtendfles) en weer 150 gr puree met worteltjes gegeten. Dat lust ze graag blijkbaar.

@ Liefje, veel beterschap he. Buikgriep?
Fien, zou het bij jou ook geen buikgriep geweest zijn?
@ Li, zo allemaal ziek zijn is uitputtend. Mali lijkt me wel een karaktermeid als ik dat zo lees.
@ Fieke, we duimen hier de duimen van ons lijf dat Mathieu van zijn baxter af mag en weer aan de fles kan! Ik heb zo met jullie te doen! Veel sterkte nog eens.
@ Ine, je weet dus eigenlijk nog altijd niks meer over die diarree, behalve dat het niet komt van 1 of ander bekend beestje want dan hadden ze dat wel kunnen identificeren. Lastig he. Zorgen dat hij genoeg drinkt he.
Ik kan me voorstellen dat de mannen op je werk er plezier in hadden, in die pleisters. Zou bij mij net zo zijn.
Dju toch, dat praten met het ventje niet lukt zeg; dan zit het echt serieus scheef. Ziet hij dan niet dat er een probleem is en dat dat probleem zichzelf niet zal oplossen? Als jullie een oplossing willen, moet hij wel meewerken natuurlijk.
@ Kelly, allez, 'k had dus goed gegokt met La meglio gioventu. Prachtfilm idd! Ik was er helemaal weg van en heb er liters tranen bij vergoten in de cinema; ik was toen zwanger van onze oudste dus de hormonen maakten mij dan nog eens weekhartiger. Dus voor de volgende: een Nicola? of als 't een meisje is Sara (dochter van Nicola) of ...? 'k Kan niet meer komen op de naam van de meisje dat in die instelling zat. Als je 't mij zegt, ga ik direct 'tuurlijk!' zeggen. Nog steeds zwangerschapsdementie :hihi. Dus hier zijn we nog niet helemaal de oude. Ook vaak heel moe. Je moet toch rekenen dat je lichaam even lang nodig heeft om te ontzwangeren dan dat je zwanger was; dus toch zo een 9 maand! Joepie, zijn we toch al halverwege ;).
@ Silke, Annemie, hier past PB ook wel mooi eigenlijk, maar 't hangt wel af van het postuur van je kindje natl.
@ Annemie, leuk weekend voor de boeg. Njam, visfondue. Zeg, wanneer is het juist jouw beurtdeej?
Wij zijn ook zee-in-de-winter lovers. Toen we nog in Gent woonden gingen we op mooie winterweekends vaak aan zee wandelen op zondagnamiddag. Zalig. We hebben er ooit ook nog prachtige foto's gemaakt (nog voor het digitale tijdperk).

Ik ga beginnen strijken met een glaasje rode wijn erbij om de spanningen van de dag wat te verdrijven want 't ongeval van vanmorgen achtervolgt me toch nog. 't Had nog veel erger kunnen aflopen als er dicht achter mij ook iemand gereden had, maar daar zal ik maar niet teveel bij stil staan.
Ik heb onze meisjes vanavond extra 'plat'geknuffeld in het besef dat ik veel geluk gehad heb.

Liefs allemaal!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 16 okt 2007, 22:18

Inya is al een halfuur lekker aan het slapen, haar flesje helemaal opgesjloeberd, en de grote broer heeft net Bambi ontdekt op de video en kijkt zonder te ademen naar het scherm. Hij zit op het potje, maar er is nog niets gebeurd IN het potje, dus nog even wachten.
Vandaag was die rare buikpijn weg, maar in de late namiddag heb ik het weer even gevoeld. Nu is alles ok. Inya heeft niet meer overgegeven. Ik had voor vandaag bloemkoolpuree meegegeven aan de om, maar dat vond ze niet echt lekker. Wat ze 's middags niet gegeten had, kreeg ze om 4 u weer en dan ging het ineens beter. Ik heb de indruk dat ze fruit echt niet kan verdragen en vanaf morgen ga ik proberen gestoofd fruit te geven, of gemengde papjes (groente-fruit).
@Ine: hopelijk loop jij snel rond zonder die pleisters!
Jammer dat het niet lukt met praten bij jullie. Misschien therapie overwegen, want dan heb jij iemand die als 'moderator' fungeert.
@Kelly: hier ook niet helemaal dezelfde zoals voor de zwangerschap, maar daar zorgt ons nog-niet-doorslapende dochtertje voor: nu kan ik veeeeeeeel gemakkelijker een hele nacht wakker blijven, en ik kan dagenlang nog steeds functioneren terwijl ik al lang op ben. Ik dacht dat ik die 'gave' voorgoed kwijt was na mijn studies, maar het is terug.... en het komt van pas ;)
@Annemie: zo'n verjaardag, dat wil ik ook! Twee dagen feesten! En zo'n geemancipeerde gewoonte in jouw familie....
Ongeacht het feit dat ik per jaar twee maanden in de zonnige oorden kan doorbrengen, ben ik absoluut geen zonneklopper, geef mij maar een dikke schaduw en een licht briesje...... En in de winter wandel ik het liefst kilometers langs de zee.... Het enige waarvan ik dan gruwel is zand dat ik pas thuis ontdek in mijn kleren, schoenen, haren, tas...afhankelijk van de windsterkte! Ik kan het overleven, maar ik erger mij wel.
Dan is het toch goed met Iemen als hij vandaag al 'op stap' is geweest?
Ik zou ook mijn eigen bedje meenemen, en als jij een reisbedje hebt, neem dan ook dat apart matrasje mee, om niet mee te maken wat ik aan de hand heb gehad: het kind dat niet wil slapen omdat er geen matras in zit! Nu heb ik een gekocht en ik ga nergens zonder dat ding!
@Fieke en Mathieu: sterkte, sterkte en nog eens sterkte!
@Silke: hoe kom jij aan de data van die beurzen van de Bond? Ik zou het ook graag eens meemaken.
Bij mij geen PB bodietjes: de eerste twee die ik kocht voor mijn zoontje waren na twee keer wassen gescheurd, en sindsdien nooit meer gekocht. Ik weet het, ik had waarschijnlijk pech, maar ik haat het als de dingen niet zijn wat ze zouden moeten zijn en wat jij van hen verwacht.... Ik heb wel twee pyjama's van dat merk en die zijn heel goed.
Wat ons 'gezamenlijke' mutualiteit betreft, ik zit bij die van Antwerpen, dus ik heb een buggy, reiswieg, maxicosi, autostoel en kindskorf gekregen. Mij hoor jij niet klagen....(datzelfde ook allemaal twee jaar geleden voor ons zoontje!)
@Li: ik ben blij dat jij terug bent! Da's een mooi vooruitzicht, herfstvakantie thuis kunnen zijn met je meiden! Jouw Mali is precies nu al een hele 'persoonlijkheid'!
@Liefje: veel beterschap!
@Kato: brrrrr, dat is mijn grootste nachtmerrie wat jij nu meegemaakt hebt. Jij bent waarschijnlijk nog dolgelukkig dat het 'maar' blikschade is. En al het geluk dat de politie daar stond....
Ik ga jouw voorbeeld volgen en strijken met een dampend kopje 'beduins tea'...

daaaaaaag!

S-je

Berichtdoor S-je » 16 okt 2007, 22:28

amai wat zijn jullie kletsertjes :hihi
hier mijnen arne van 6 maanden. Mijne jonge god ;)

Attachment : PICT0110.JPG

Tessa

Berichtdoor Tessa » 17 okt 2007, 09:15

Vannacht heel slecht geslapen: Inya heeft een loopneusje en dat hebben wij geweten! Ik heb haar onmiddelijk Lysox gegeven en pas nu is het een beetje beter. Ik spoel haar neusje ook met fys.water en zuig daarna alles uit met het neuspeertje, maar dat vindt ze pas niks! Ik ben zelf ook verkouden en heb bijna geen stem meer, dus ergens was het te verwachten dat de kindjes de volgenden zijn ....
Ik ga nu eten en boodschappen doen nu mijn man nog hier is, en straks kom ik terug...
@S-je: het enige manier om ons te 'volgen' is dat jij zelf ook dagelijks mee 'kletst', anders ben jij helemaal verloren. Jouwe jonge god siet ergoddelijk uit op die foto!!!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 17 okt 2007, 09:22

aanrader voor mama's die nog bobuxjes of roosjes of zootjes of ...... willen bestellen: net bekeken: www.colorfull-kidz.nl Schattig!!!!!

Ine

Berichtdoor Ine » 17 okt 2007, 10:53

Wat een wonder: voor het eerst sinds LANG een volledige nacht kunnen doorslapen. Kobe heeft in zijn eigen bedje, in zijn eigen kamertje geslapen, en heeft geen kick gegeven. Dat moeten we meer doen :)
Zijn draagmand werd echt wel te klein, mss dat hij daardoor beter geslapen heeft?
Nu is zijn voedingsschema volledig in de war...
Tjah, over die kaka maak ik mij toch een beetje ongerust. Gisterenavond en deze ochtend zaten er weer veel bloedslijmpjes tussen :(
'k Heb de KA al zodanig veel gebeld (wel op zijn vraag), dat ik nu niet meer durf. Sinds ik gestopt ben met Lactéol te geven, zijn die slijmpjes weer opgedoken. Mss best toch nog eens bellen als het blijft duren.
Zijn volgend flesje zal met de nieuwe voeding zijn. 'k Vrees dat we moeten experimenteren (trial & error) om er achter te komen wat de beste oplossing is.

@Tessa: nu is het blijkbaar aan Inya om verkouden te zijn. Gelukkig dat je je stem niet nodig hebt bij het typen :)
De baby die het neuspeertje plezant vindt, moet nog geboren worden vrees ik. Kobe had dat ook absoluut niet graag!
Tjah, die ruzie... 'k Zou 't eigenlijk meer een 'stille oorlog' noemen. Mijn humeur is heel wisselvallig, maar toch overweegt het slechte gevoel. Ik voel mij hier echt niet thuis, en zit veel te veel alleen. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen reden toe, want ik woon zelfs de dezelfde provincie als vroeger. Jij komt uit een totaal ander land, die aanpassing moet gigantisch geweest zijn! Ik heb geen reden tot klagen, en toch doe ik het. Shame on me.
Gelukkig heb ik ook nog een beetje goed nieuws: mijn uitslag is zo goed als verdwenen. Ik hoef dus niet meer die stomme plakkers te gebruiken. Als ik morgen terug ga werken, zullen ze er niets meer van zien. Een hele opluchting, want ik vreesde er eventjes voor dat de 'bollen' nooit zouden wegtrekken.

Verkoudheden en buikgriep zijn blijkbaar de 'rage' van deze periode. Veel beterschap aan alle baby'jtes en mama's die er last van hebben!

Oei, Kobe laat van zich horen. Hoog tijd om hem te troosten. Om af te sluiten een fotootje: Kobe drinkt zijn flesje volledig zelf!

Groetjes,
Ine

Attachment : dinsdag 16 oktober 2007 001.JPG

Annemie

Berichtdoor Annemie » 17 okt 2007, 11:02

Even snel, want loop hier weer hopeloos achterop met m'n werk...
Iemen gaat stil maar zeker vooruit. Hij eet nog altijd heel slecht. Gisteren op de crèche bijna niets gegeten, maar de verzorgster daar zei dat dat ook komt doordat hij al z'n slijmpjes inslikt en die dus op z'n maag blijven liggen. Die moeten dus eerst verteerd worden voor hij weer normaal kan eten. Gelukkig kan hij nog wel ff verder op z'n reserves ;) Hij hoest wel al merkelijk minder en het slapen gaat ook weer beter. Hij heeft deze nacht eigenlijk doorgeslapen tot 6.30, maar ik ben wel in de loop van de nacht 2 keer z'n tuutje in z'n mondje gaan steken, omdat hij aan 't "neuten" was in z'n slaap en zichzelf zou wakker gemaakt hebben. Maar het leukste was dat hij toen hij wakker was om 6.30 wel nog een uurtje redelijk stil gebleven is, waardoor hij mij de kans heeft gegeven om nog een uurtje te 'soezen' - zalig was dat !
@Ine : Misschien is een therapeut wel geen slecht idee idd als jullie het moeilijk vinden om een constructief gesprek te kunnen voeren. Zo is het ook makkelijker om dingen van op afstand te kunnen bekijken en een klaardere kijk op de situatie te krijgen.
Ik hoop dat Kobes darmpjes weer gauw 'normaal' doen, want dit lijkt me voor hem en voor jou allesbehalve leuk...
@Kelly : Leuk dat je weer es langs komt ! Wij hebben hier ook vaak last van het 'perfecte ouder'-syndroom - zoals je zegt, moeten we veel meer om hulp durven vragen, maar ja... Ik heb dan ook zoiets van Iemen liefst niet te veel uit handen te moeten geven, zeker omdat hij in de week al hoofdzakelijk in de crèche zit.
Maar aan de andere kant, is het idd ook leuk voor Oma's en zo dat ze hem dan es 'voor hun' hebben. Zo heeft mijn moeder voorgesteld om zondag in de loop van de dag op Iemen te passen, zodat mijn ventje en ik met ons tweetjes m'n verjaardag kunnen vieren en in de vooravond komen we dan weer samen met de familie om gezellig samen te feesten. Zo'n moment met ons tweetjes is heel leuk natuurlijk, maar ik moet toegeven dat het toch wel altijd samen gaat met een stukje schuldgevoel naar Iemen toe. Ik kijk in elk geval al enorm uit naar de Herfstvakantie. Dan hebben wij allebei een weekje verlof en gaat Iemen niet naar de crèche. Quality time voor ons gezinnetje dus !
@Fieke : Iemen en ik denken veel aan kleine Mathieu hoor ! Ik hoop dat hij intussen verlost is van z'n baxter en dat het weer de goeie richting uitgaat !
@Silke : Ik ga idd toch es moeten naar zo'n beurs van de Bond gaan. Ik zal es opzoeken wanneer er hier in de buurt is.
Grappig dat jullie ook bij de BM zijn. Dat washandje heb ik eigenlijk nog maar nauwelijks gebruikt. Ik heb een hele reeks van die 'hydrofiel'-washandjes of hoe je die ook noemt en die gebruiken wij altijd voor Iemens badje. Ik kan me voorstellen dat die bon van ¿200 heel welkom was !
@Li : Ik heb moeten lachen met jouw omschrijving van 'temperamentvolle' Mali ;)
Ik heb onlangs voor de eerste keer in m'n leven buikgriep gehad en daar voel je je echt gigantisch rottig van... ! Blij dat hij rap gepasseerd was bij jullie !
@Kato : 't Is niet omdat ik 'boempatat' doe, dat jij mijn voorbeeld moet volgen hé :p
Dat moet serieus schrikken geweest zijn, gelukkig is 't alleen blikschade en had je goeie getuigen ;)
Mijn 'beursdij' is op 20 oktober - 36 lentes dit jaar, dat begint stilaan richting 40 te gaan... Ik vind het zo'n bizar idee, ik heb al een paar jaar zoiets van dat m'n leeftijd niet bij me past ;) Ik voel mezelf nog altijd een late twintiger eigenlijk :)
@Tessa : Mai zeg, jullie krijgen wel ontzettend veel bij de BM in A'pen ! Toch raar dat daar zoveel verschil op zit per provincie hé.
Ik hoop dat Inya's neusje gauw beter is !
@S-je : Idd, gewoon gezellig meetetteren ! We zijn idd serieuze babbelkonten, maar dat vind ik dan ook net leuk aan ons 'clubje' ;) Kom je trouwens ook naar onze 'date' op 25/11 ? Dan kan je nog meer tetteren en hoef je geen uren bij te lezen :D
Je kleine held is idd goddelijk !

Annemie

Berichtdoor Annemie » 17 okt 2007, 11:03

Even snel, want loop hier weer hopeloos achterop met m'n werk...
Iemen gaat stil maar zeker vooruit. Hij eet nog altijd heel slecht. Gisteren op de crèche bijna niets gegeten, maar de verzorgster daar zei dat dat ook komt doordat hij al z'n slijmpjes inslikt en die dus op z'n maag blijven liggen. Die moeten dus eerst verteerd worden voor hij weer normaal kan eten. Gelukkig kan hij nog wel ff verder op z'n reserves ;) Hij hoest wel al merkelijk minder en het slapen gaat ook weer beter. Hij heeft deze nacht eigenlijk doorgeslapen tot 6.30, maar ik ben wel in de loop van de nacht 2 keer z'n tuutje in z'n mondje gaan steken, omdat hij aan 't "neuten" was in z'n slaap en zichzelf zou wakker gemaakt hebben. Maar het leukste was dat hij toen hij wakker was om 6.30 wel nog een uurtje redelijk stil gebleven is, waardoor hij mij de kans heeft gegeven om nog een uurtje te 'soezen' - zalig was dat !
@Ine : Misschien is een therapeut wel geen slecht idee idd als jullie het moeilijk vinden om een constructief gesprek te kunnen voeren. Zo is het ook makkelijker om dingen van op afstand te kunnen bekijken en een klaardere kijk op de situatie te krijgen.
Ik hoop dat Kobes darmpjes weer gauw 'normaal' doen, want dit lijkt me voor hem en voor jou allesbehalve leuk...
@Kelly : Leuk dat je weer es langs komt ! Wij hebben hier ook vaak last van het 'perfecte ouder'-syndroom - zoals je zegt, moeten we veel meer om hulp durven vragen, maar ja... Ik heb dan ook zoiets van Iemen liefst niet te veel uit handen te moeten geven, zeker omdat hij in de week al hoofdzakelijk in de crèche zit.
Maar aan de andere kant, is het idd ook leuk voor Oma's en zo dat ze hem dan es 'voor hun' hebben. Zo heeft mijn moeder voorgesteld om zondag in de loop van de dag op Iemen te passen, zodat mijn ventje en ik met ons tweetjes m'n verjaardag kunnen vieren en in de vooravond komen we dan weer samen met de familie om gezellig samen te feesten. Zo'n moment met ons tweetjes is heel leuk natuurlijk, maar ik moet toegeven dat het toch wel altijd samen gaat met een stukje schuldgevoel naar Iemen toe. Ik kijk in elk geval al enorm uit naar de Herfstvakantie. Dan hebben wij allebei een weekje verlof en gaat Iemen niet naar de crèche. Quality time voor ons gezinnetje dus !
@Fieke : Iemen en ik denken veel aan kleine Mathieu hoor ! Ik hoop dat hij intussen verlost is van z'n baxter en dat het weer de goeie richting uitgaat !
@Silke : Ik ga idd toch es moeten naar zo'n beurs van de Bond gaan. Ik zal es opzoeken wanneer er hier in de buurt is.
Grappig dat jullie ook bij de BM zijn. Dat washandje heb ik eigenlijk nog maar nauwelijks gebruikt. Ik heb een hele reeks van die 'hydrofiel'-washandjes of hoe je die ook noemt en die gebruiken wij altijd voor Iemens badje. Ik kan me voorstellen dat die bon van ¿200 heel welkom was !
@Li : Ik heb moeten lachen met jouw omschrijving van 'temperamentvolle' Mali ;)
Ik heb onlangs voor de eerste keer in m'n leven buikgriep gehad en daar voel je je echt gigantisch rottig van... ! Blij dat hij rap gepasseerd was bij jullie !
@Kato : 't Is niet omdat ik 'boempatat' doe, dat jij mijn voorbeeld moet volgen hé :p
Dat moet serieus schrikken geweest zijn, gelukkig is 't alleen blikschade en had je goeie getuigen ;)
Mijn 'beursdij' is op 20 oktober - 36 lentes dit jaar, dat begint stilaan richting 40 te gaan... Ik vind het zo'n bizar idee, ik heb al een paar jaar zoiets van dat m'n leeftijd niet bij me past ;) Ik voel mezelf nog altijd een late twintiger eigenlijk :)
@Tessa : Mai zeg, jullie krijgen wel ontzettend veel bij de BM in A'pen ! Toch raar dat daar zoveel verschil op zit per provincie hé.
Ik hoop dat Inya's neusje gauw beter is !
@S-je : Idd, gewoon gezellig meetetteren ! We zijn idd serieuze babbelkonten, maar dat vind ik dan ook net leuk aan ons 'clubje' ;) Kom je trouwens ook naar onze 'date' op 25/11 ? Dan kan je nog meer tetteren en hoef je geen uren bij te lezen :D
Je kleine held is idd goddelijk !

Annemie

Berichtdoor Annemie » 17 okt 2007, 11:05

Sorry sorry voor het twee keer posten ! Maar ik kreeg een foutmelding en dacht dat het er niet doorgeraakt was... Plies forgif mie !

Fieke

Berichtdoor Fieke » 17 okt 2007, 11:25

Hallo iedereen,

Live vanuit het ziekenhuis. Er staat hier ergens een onbeveiligd wireless netwerk in bereik waar ik nu gretig gebruik van maak hihi. sssttt... tegen niemand zeggen he!
Mathieu is net zijn baxter kwijt, het infuus zit wel nog in zijn voetje voor alle veiligheid. Zijn gewicht deze morgen was 5.8 kgm dus hij heeft nog heeeeel veeel schade in te halen. Straks komt de ka langs. Hij heeft vannacht en deze morgen weer meer gehoest dan anders en heeft nu gele snottebellekens, zuchtm de verkoudheid ligt nu te loeren. Maar we hopen op beterschap en op het vetmesten als we mogen ;)
Nu eerst zelf wat eten - nog een geluk dat ik vandaag in het ziekenhuis blijf, kan de dag al niet meer zeggen dat ik nog eens warm gegeten heb.
Hele grote knuffel aan iedereen

S-je

Berichtdoor S-je » 17 okt 2007, 12:32

bedankt mensen voor de warme verwelkoming :)
heb nog steeds niet alles van jullie bijgelezen...
dus weet nog niet waarom FIeke in het ziekenhuis verblijft...
Kobe die zijn flesje alleen drinkt :) leuk, kan Arne ook maar niet met zijn melkfles want die is van glas en groot dus veel te zwaar. Wat water of thee drinken uit zijn plastic flesje kan ie dan weer wel.
hier gelukkig nog geen last gehad van verkoudheden...Ik ben dan ook een thuisblijvende moeder dus Arne en ik komen weinig in aanraking met andere zieken. Hout vasthouden. ;)
hier nog mijn lievelingsfoto van Arne :

Attachment : PICT0197.JPG

silke

Berichtdoor silke » 17 okt 2007, 14:02

hey mama's!
@fieke: goh, ik denk dat wij ons allen moeilijk kunnen voorstellen wat het inhoudt om telkens in het ziekenhuis te belanden, amai, jullie hebben nu echt wel je deel gehad he!

@kato: wat schrikken zeg, eerst Annemie en nu jij! Wat een ongelooflijk geluk dat de politie dat gezien heeft, want anders maakte je geen schijn van kans denk ik!

Ik zit hier te typen met onze oudste die op mijn handen zit te kijken, en te wachten tot hij ook op een knopje mag duwen... hij komt op een leeftijd dat hij dus geen middagdutje meer nodig heeft (is al vrij laat dus ik mag niet klagen, maar ja), dus nu kan ik ook niet meer bijslapen :( Gelukkig gunt Renée me wel mijn nachtrust.

Straks verdertypen, nu eerst grote broer eens laten tokkelen! Toe tonne ;)

Ine

Berichtdoor Ine » 17 okt 2007, 14:17

Hallo dames,
¿k Ben nog een dagje thuis, dus kan ik er even van profiteren om op zappy te snuisteren 

¿t is een wonder: Kobe ligt al een vol uur te slapen in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje met de gordijnen gesloten. Normaal gezien lag hij hier beneden in zijn parkje, maar toen deed hij altijd korte slaapjes. Wsch omdat het veel te licht & lawaai was.
Daarjuist wou hij zijn nieuwe pap niet uitdrinken, wat een ramp! ¿k Mag van de KA canderel toevoegen, maar ¿k dacht dat het niet nodig zou zijn. Tot ik zelf proefde, zo zuur spul! Geen wonder dat Kobe moord en brand schreeuwde. ¿k Heb hem dan maar zijn vertrouwde melk gegeven. Straks de zoete versie van zijn nieuwe melk eens proberen, we hebben momenteel nog geen canderel in huis. Ben eens benieuwd of hij het dan zal lusten. ¿t Zal in ieder geval beter voor zijn darmpjes zijn. We starten opnieuw met Lacétol, want dan heeft hij veel minder last van bloedslijmpjes. Voor de rest is hij tip top in orde. Zijn tandjes zijn vlijmscherp!
Met mijn vriend gaat het op en af. ¿k Merk wel dat ik beter gezind ben als ik iets heb om naar uit te kijken. Nu ben ik veel alleen thuis, en dan loop ik de muren op! Jammer dat het zo¿n strontweer is, anders kon ik eens wandelen met Kobe. Morgen terug werken, dan zal ik weer wat afleiding hebben¿

@Fieke: shame on me, maar ik weet eigenlijk ook niet waarom je zoontje in het zh ligt. Wens hem in ieder geval véél beterschap! Foei, illegaal internetten 

@S-je: mooie foto¿s van Arne! ¿k Heb gezien dat het ook een wittekopje is zoals Kobe. Heel mooie ogen ook. Je mag er terecht trots op zijn.

@Annemie: jamaar, zo niet he! Zo geraken de pagina¿s wel heel snel gevuld. ¿t Zal met de leeftijd te maken hebben zeker ;) Blij te horen dat het al een stuk beter gaat met Iemen. Da¿s typisch voor moeders he. Dan slapen onze spruiten eindelijk wat langer, en dan nog gaan we kijken hoe het zit 

@Kato: amai, da¿s verschieten he! Geen wonder dat je van je melk bent. Zou ik ook zijn. Hopelijk hou je er niet te veel aan over!

@Tessa: goed dat je over de bobuxjes begint. Kobe heeft er van zijn oma gekregen. Omdat hij zo grote voeten heeft, kreeg hij meteen maat 6m/1j. Ben eens benieuwd of ze nog te groot zijn. Nu hij zo graag rechtstaat lijkt het mij heel handig om aan zijn voetjes te doen.

¿k Ga hier nog een beetje opruimen.

Groetjes,
Ine

Gast

Berichtdoor Gast » 17 okt 2007, 14:42

Ik begrijp niet dat een kinderarts canderel toelaat. Dat is echt niet gezond voor kleine kindjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 okt 2007, 14:44

@hierboven: ik wist het ook niet. 'k Zal in ieder geval de verpakking goed nakijken en zoeken of er een andere zoetstof bestaat.
Als iemand een natuurlijk middeltje kent om de melk zoeter te maken, laat het mij dan weten.

fien

Berichtdoor fien » 17 okt 2007, 14:56

bijlezen lukt me nog net maar om te reageren ontbreekt me de tijd daarom even snel

Fieke veel beterschap voor Mathieu

Ine natuurlijke zoetmakers maïsmout en appeldixap of die kunnen op5 maand weet ik niet anders eens in een reformzaak binnenlopen en vragen ze zullen vast wel iets weten denk ik.

Liefje

Berichtdoor Liefje » 17 okt 2007, 15:15

Vandaag al wat beter. Nog wel wat slapjes, maar de hoofdpijn is grotendeels weg en dat op zich is al zalig!

Het is toch wel erg hoeveel ongevraagde commentaar we hier krijgen, niet?? Och ja sommige mensen hebben misschien gewoon niets anders te doen.

@Ine: Hopelijk mag hij idd straks de melk wel. Nu wat betreft de Canderel: misschien idd eens luisteren naar een natuurlijke zoetmaker, maar als je geen vindt en je KA zei dit, zou ik me niet te veel zorgen maken. Het is misschien niet ideaal, maar blijven zal waarschijnlijk wel beter afwegen tov de problemen die hij nu heeft met zijn darmpjes hé...Als die opgelost zijn met die melk en een beetje candarel, dan zou ik toch weten waarvoor ik zou kiezen.

@Annemie: Voor in het geval dat ik het zou vergeten dit weekend "nen hele dikke proficiat en vele kusjes van Koby en natuurlijk ook wel van mij en mijn ventje"!!

Wat betreft Bobuxjes: Heeft er iemand van jullie al eens bestelf via www.ollipops.com?

S-je

Berichtdoor S-je » 17 okt 2007, 15:38

er zitten hier incognito dokters denk ik aan de kritiek te lezen...
@Ine : natuurlijke honing mss? (niet die van de winkel want das meer suiker dan wat anders). Mijn vader is een imker-hobbyist en die voegt geen suiker toe aan zijn honing. Enfin, weet ik veel of dat mag voor een babietje natuurlijk. Mss toch wat Fien voorstelt?

ik denk erover om mijn 3in1-buggy te verkopen. Ongelooflijk hoe weinig doordacht ik nagedacht heb bij de aankoop van alles. Die buggy die ik heb is meer een camion en veel te zwaar als hij opgevouwen is om op de trein mee te nemen ofzo. Ook op de tram neem ik veel te veel plaats in met die buggy.
Heb op internet buggies van Esprit gevonden die niet zo zwaar zijn en heel prijslijk. Iemand die een verkooppunt kent van die Espritbuggies? Ik heb nu eenmaal niet altijd een auto ter beschikking en zou wat meer met de trein naar mijn ouders willen in de week. Met een zware buggy is dat dus niet te doen. De laatste keer was ik alleen met Arne en ik zette het onderstel vlug op de trein, arne stond nog op de grond en die conducteur begint al te fluiten :=
en als je niet iemand lastigvalt om je te helpen vraagt ook niemand het (op de tram eens uitzonderlijk en dan meestal nog een vrouw). Toch triest hé...

silke

Berichtdoor silke » 17 okt 2007, 15:50

hier ben ik weer!
wat een toeval dat jullie over bobuxjes begonnen zijn: die van mij zijn net toegekomen vanochtend met de post, su-per-schattig zijn ze, echt! Renée past gelukkig nog in maat 0-3m, anders had ik die voor niks gekocht. Het 2de paar heb ik in maat 3-6m besteld, ze zijn ook heel mooi.
@tessa: een overzicht van de beurzen van de bond vind je hier: http://www.gezinsbond.be/index.php?option=com_delius&Itemid=224

Weten jullie nog dat ik kleertjes had gekocht op e-bay? Wel, 1 van de verkopers waarvan ik een broekje had gekocht, blijkt nu bij ons in de straat te wonen, is dat niet griezelig?!

@ine: wat een raar idee, een baby die canderel krijgt ;)! Maar ik begrijp het wel, als het blijkbaar zo'n rare voeding is! Van waar komen die bloedslijmpjes toch, hebben ze daar een antwoord op?

Heb daarnet de bloemen (5 rozen met het een en ander er rond) weggedaan die ik van mijn man gekregen had voor Renées 5de 'vermaanddag', toch wel lief he, de schat! Jammer dat ik niet de chef-kok in huis ben, anders kon ik voor hem op die manier eens iets terugdoen.
Och, Renée is wakker, toedeloeoeoeoeoeo

Ine

Berichtdoor Ine » 17 okt 2007, 16:08

Hallo,
heb voor de zekerheid naar K&G gebeld. 'k Heb een heel vriendelijke verpleegster aan de lijn gehad. Volgens haar kan Canderel geen kwaad, zo lang het maar niet te lang en veel gebruikt wordt. Dat was ik niet van plan, want 't is maar tijdelijk dat Kobe van melk moet veranderen.
Door zijn zware buikgriep zijn zijn darmpjes zodanig verzwakt/geïrriteerd (vandaar die bloedslijmpjes) dat hij eventjes 'op dieet' moet tot zijn buikje op adem gekomen is. Het zal dus goedkomen, en da's al een hele opluchting. Zijn stoelgang is al een stukje vaster geworden, dus ik heb er alle vertrouwen in dat de problemen vlug van de baan zijn. Een of twee weekjes de 'zure' melk en dan is hij weer de ouwe :)

Silke, hoe attent van je man! Kobe is nog geen 5 maand, dus heb ik die rozen nog niet gekregen ;)

Allez, ben ermee weg. Vanaf morgen terug werken, dan ga ik heel wat minder tijd hebben voor Zappy.

Hou jullie goed!

Terug naar “Je baby maand na maand”