Het "eind mei 2007"-clubje

Annemie

Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Annemie » 10 okt 2007, 09:06

Hoi hoi, Tessa, Fien, Liefje, Silke, Ine, Joy, Lola, Fieke, Kato, Li... en al de rest :)

Ik stel voor dat we dit ons nieuwe forum maken, zodat we geen nieuwe moedertjes in spe meer hoeven te verwarren ;)

Ff al onze lijstjes naar hier verhuizen :

Silke : Renée - 2 mei '07 - 22 weken - 5900g - 60,5 cm
Joy: Jade - 7 mei '07 - 21 weken - 7240g - 64,5 cm
Annemie : Iemen - 8 mei '07 - 19 weken - 8240g - 64,5 cm
Kato : Jade - 10 mei '07 - 20 weken - 6510g - 62 cm
Myrke: Léonie - 15 mei'07- 6 weken - 5050g - 57,5cm
Tessa: Inya - 16 mei 07 - 20 weken - 6960g - 65,5cm
Fien: Arno - 16 mei 07 - 19 weken - 7000g -65 cm
Ilse: Jesse - 19 mei 07 - 14 weken - 6180g - 63 cm
Li: Mali - 20 mei 07 - 9 weken - 4850 g -54cm
Nounou: Arno - 22 mei '07 - 17 weken - 6370 g - 62 cm
Ine: Kobe - 28 mei '07 - 16 weken - 5950g - 63 cm
Fieke: Mathieu - 29 mei '07 - 13 weken - 5360g - 58 cm
Liefje: Koby - 30 mei '07 - 14 weken - 5700g - 60 cm
Lola: Jade - 30 mei '07 - 9 weken - 6kg240g - 59 cm

En de mensen die meegaan op onze zappydate op 25 november :

...Toeme, ik vind dat lijstje niet meer, dan maar een nieuwtje - gelieve aan te vullen :

Annemie + Iemen + papa Mathijs

En nu posten tegen de sterren op hé, mensen ! ;)

Annemie

RE: Het "eind mei 2007"-clubje

Berichtdoor Annemie » 10 okt 2007, 09:32

Ik zal alvast het goede voorbeeld geven (hehe) :

@Silke : Zalig hé, zo'n braaf kindje hebben ! Wij hebben ook echt veel geluk met Iemen op dat vlak. We gaan er dan ook van uit dat we wel geen twee keer zoveel geluk gaan hebben, dus we zetten ons alvast schrap als nr. 2 er zou aankomen ;)
@Liefje : Wat goed van je dat je echt ook tijd voor jezelf hebt genomen op je vrije maandag ! Ik ben daar zo slecht in, als ik dan es een dagje tussendoor heb, wordt die bijna altijd gebruikt om klusjes in huis of achterstallige administratie te doen...
Ivm de speentjes : het zou idd kunnen dat er een klein klontertje voor het gaatje zit of misschien zijn de spenen al een beetje versleten ? Ze hadden ons gezegd dat die spenen geregeld moeten vervangen worden. Iemen krijgt nog altijd Nutriton in z'n melk en dan is hij dus ook wat dikker en wij zitten nu altijd op stand III van de speentjes.
@Tessa : Hoe heeft Inya het gesteld bij K&G met de spuitjes ? Wat goed dat ze de courgette nu toch lust - god forbid dat dat kind de enige van de familie zou zijn die geen courgette lust ;)
Goed dat je 'suggesties' voor de poetsvrouw hun effect niet gemist hebben. Ik heb hier ook es een heel lijstje gemaakt voor onze poetsvrouw, zodat ze precies weet wat ik verwacht dat ze doet. Ik heb het wel afgedrukt in een bloemetjes-lettertype om het wat leuker te laten overkomen ;) Wij zijn intussen al aan onze 4e poetsvrouw toe en momenteel is het een jong meisje waar we best tevreden van zijn. Ze poetst niet erg snel en neemt weinig initiatief, maar wat ik vraag doet ze - ik moet het alleen heel duidelijk vragen ;) Ze staat trouwens open voor 'suggesties' en is verder heel beleefd, wat ik ook enorm op prijs stel.
Wat knap dat zoonlief al meer dan 10 woordjes kan ! Dat opschrijven is idd een goed idee. Ik heb hier zelf zo'n schriftje met uitspraken van 'mijn' kinderen (de kinderen die hier dus op therapie komen), want soms lach ik mij hier echt een breuk met wat ze allemaal vertellen ;)
En zijn jullie nu al begonnen met 'potty-training' bij Inya ? :p Iemen is gelukkig niet al te 'vies' van een vuile pamper, want dat kind is soms precies een echte waterval als we de inhoud van z'n pamper zien, maar dat merken we echt pas als we hem verversen. Bij kakpampertjes laat hij soms wel van zich horen. Of hij ligt zo met een verheerlijkte blik te kijken omdat het eruit is ;):D Wij gebruiken momenteel ook nog altijd Pampers-luiers, laat je es weten hoe je 't stelt met andere goedkopere merken ?
Oops ik zie nu net dat je al verteld had hoe flink Inya was bij haar prikje, dus daar hoef je niet meer op te antwoorden ;)
Iemen kan nu ook al heel gericht zijn tuutje uit z'n mondje nemen, maar er terug in, daar mist hij toch nog wat coördinatie voor. Hij probeert het wel, maar komt meestal niet goed uit ;) Ik zal es in z'n oor fluisteren dat hij zich toch niet gaat laten voorbijsteken door Inya zeker ? :p

Ik merk altijd dat ik enorm veel smileys gebruik - ik hoop dat jullie dat niet al te erg vinden - da's nog een overblijfsel van mijn "zwaar chatverleden" vrees ik ;) Erg was dat, maar ik heb er wel de vader Iemen door leren kennen en da's toch wel héél positief !

Liefje

Berichtdoor Liefje » 10 okt 2007, 09:54

Nu we overgeschakeld zijn naar dit forum wordt het wel eens tijd dat ik het ander ga opslagen en op cd ga zetten (allé toch proberen hé).

Voor de date:
Liefje + Koby + papa Geert

Trouwens waar gaan we nu daten??

Hier weer goed nieuws! Gisteren telefoon gekregen van het ocmw bij ons in Laakdal of ik interesse had in een halftijdse vervanging van 6 maanden voor de sociale dienst (algemeen maatschappelijk werk). Het was wel al voor oktober/november te beginnen, dus moest ik naar mijn nieuwe teambegeleidster bellen om te vragen of dat een probleem was, want ik werk normaal nog tot en met december 3/4de. Nu mijn niewe teambegeleidster was heel blij voor mij en ging direct bellen of dit kon en ja hoor ze heeft haar werk goed gedaan! Ik mag als ik een mailtje stuur naar onze directeur deze uren laten vallen. Ik heb dan maar direct gemaild naar het ocmw met mijn cv in bijlage.
Daarjuist telefoon hier op't werk en het was het diensthoofd van de sociale dienst om te vragen wanneer ik eens op gesprek kon komen. Liefst zo snel mogelijk... Maandag dus op gesprek, dus allemaal duimen hé ;)

@Annemie: Wat betreft de speentjes...Het zijn nieuwe nummer 3's, dus versleten kunnen ze nog niet echt zijn hé :)
Heb gisteren een Avent flesje met variabele speen meegekregen van mijn schoonzusje en dat ging heel goed (op nummer 1).
Misschien ligt het gewoon aan de spenen van mijn Tommee Tippee flesjes:(
Ik weet het niet echt goed meer...
Gisteren trouwens na het werk nog met schoonzus, metekindje Fleur, Egon (de hond) en Koby even gaan wandelen in het bos. Het was wel leuk en gezellig!

Koby kent ook hier weer iets nieuws. Hij blaast echt nu, weet je wel zo met de tong tussen de lippen waardoor al het speeksel in het rond vliegt! Grappig hoor, vooral als hij aan het eten is (groentepap) en wij dan volledig vol hangen ;)

silke

Berichtdoor silke » 10 okt 2007, 13:21

gevonden!

amai Annemie, zo ondernemend, direct onze topic verzet, goed hoor! Ben wel blij, want ik kreeg soms heimwee als ik de topics bij 'je zwangerschap' las :(. Ik heb eens op die knop 'Verzend een discussie naar een vriend' geklikt, en dan naar mijn eigen e-mail adres verstuurd, omdat ik dacht dat je dan misschien de discussie als attachment zou krijgen, maar helaas, je krijgt gewoon een link naar de topic doorgestuurd...
@Liefje: wacht liefst niet te lang he met ons geklets te bewaren he, of straks vinden we de topic niet meer terug daar!
En nee, Annemie, dat van die smileys vinden we niet erg, allez ik toch niet ;)
Wel een interessant nieuwtje van dat chatverleden ;)!

Re poetsvrouwen: wat valt er toch veel over te vertellen he ;), maar ik ben wel blij dat ik me ze kan veroorloven hoor! Die van mij toont wel initiatief (soms misschien té veel) en werkt wel goed door, maar ze heeft dus wel een redelijk grote mond (een 'franke tote' noemen we dat hier :hihi).

Vanmorgen had ik besloten om Renée vandaag naar die 4 voedingen te brengen, omdat we haar rond 11u altijd moeten wakker maken voor haar 2de voeding (de OM zei het ook nog gisteren), maar wie besloot er om vandaag lekker om kwart voor 11 wakker te worden en eten te vragen.. juist ja, mamzel Renée! Dan maar uitstellen tot het weekend.

Allez, tot een volgende, ga proberen een dutje te doen nu de 2 kindjes allebei mooi slapen!

fien

Berichtdoor fien » 10 okt 2007, 15:38

zo ik heb de weg ook gevonden ga snel wat strijken want ook hier de luxe van 2 gelijktijdige slapers.

fien

Berichtdoor fien » 10 okt 2007, 15:39

oh ja voor de date

Fien + Arno (+papa en grote zus?)

Tessa

Berichtdoor Tessa » 10 okt 2007, 15:47

Goeie zet Annemie, om naar hier te verhuizen. dan kan ik ineens op de andere topics wat gaan kijken, die zijn meer op 'ons' afgestemd dan zwangerschap enzo. Zoals Silke zei, ik kreeg ook elke keer heimwee als een van die nieuwe zwangeren verloren liep op ons forum.
Fieke en Liefje: zet dat maar snel op een cd'tje, ik reken op jullie, want ik wil het zeker hebben! Ik zal het alleszins proberen regelmatig te 'uppen' zodat het niet verdwijnt.
Ik heb mijn dutje net gedaan. Vannacht heel slecht geslapen, door de beginnende verkoudheid. En dat net nu de kindjes zo braaf alletwee doorsliepen.....Inya was om halfzeven wakker, en dan niet eens van de honger. Ze wou gewoon wat spelen en brabbelen. Ik heb haar dan maar ineens in bad gedaan, want de papa wou uitslapen en de grote broer lag ook nog te slapen.
's middags waren wij 'op verplaatsing' en daarom heeft Inya haar groentjes nog niet gehad, maar die staan al te pruttelen in de babycook. Straks als de kindjes wakker zijn, gaan wij een serieus wandeligeske naar het centrum doen om de haartjes van de broer te laten knippen en mama moet ook naar de apotheek om nog wat pap en vitamientjes te gaan aanschaffen.
@Annemie: hey, dat schriftje met de uitspraken van de kindjes, dat moet iets heel grappig zijn!
pas op: Inya heeft Arno al ingehaald! En die pamperkes van Lidl doen het goed hoor. Ze hebben ook een streep zoals de pampers in het ziekenhuis, waardoor jij kan zien of ze geplast heeft, maar bij Inya hebben wij ineens 'live'-verslag. ;)
@Liefje: heey, super van die sollicitatie! Veel succes meid, ik duim voor je!
Zeg, Liefje, jij woont niet heel ver van mij, denk ik, ben jij misschien geinteresseerd om naar een houten-speelgoed-avond te komen? Ik mail je als jij interesse hebt. Ook de anderen van ons topic zijn welkom, als jij het niet erg vindt om zover te rijden!!! Het is op 3 november 's avonds. Allen hierheen!!!!
En ook die speentjes weer: Avent nr 3 heb ik nog steeds hier van mijn zoon: nooit gebruikt! Op het moment dat hij ze kon gebruiken, waren wij al op de variabele overgeschakeld.
Ik weet niet of ik je moet felliciteren met dat nieuw 'kunstje' van Koby? In ieder geval plezant om te lezen!
@Silke: goede keuze, ineens van elke maat een paar kopen, dan ben jij ineens goed voorzien voor een langere periode.

Het is hier nog stil, ik ga eens lezen in die boekjes over vaste voeding van K&G, ik heb ze nog nooit helemaal uitgelezen.
Prettige dag nog allemaal!

Tessa

Berichtdoor Tessa » 10 okt 2007, 15:50

Date:
Tessa + Inya (papa en grote broer nog steeds in onderhandeling!)

Li

Berichtdoor Li » 10 okt 2007, 16:36

Ik pas voor de date, maar zo is ie weer wat omhoog...

Date:

Hier gaat het leven héél stilletjes zijn gangetje. Ons huisje is héél stil zonder ons kameraadje. Hij hield ons eigenlijk evenveel wakker als ons prutskes. Maar hij kwam ook zo gezellig tegen me aanliggen.
Pfff, nooit geen katje meer. Dit wil ik toch niet meer meemaken.

Ons mali ligt uitgeteld in bed na een fles en nog wat fruitpap (wat een succes!!)
Ons maya is helemaal in het schrijven. ze zit uren met een schriftje voor haar neus. Haar naam, dan die van papa, dan die van mama. Ze is zo ijverig.

Het werken valt me reuzemee, t is druk en toch relax. Hopelijk aanvaarden ze mijn 3/5 of desnoods 70%. Ik wil echt wel 2 daagjes thuis zijn. Zelf trouwens mijn huishouden doen. Die poetsvrouw vliegt buiten.

Ik was doodziek maandag. Lag met mijn meisjes te slapen, maya en ik hadden buikgriep en veel koorts. Toen ik wakker werd ging ze vertrekken. Ze had
zogezegd beneden helemaal gepoetst en gestreken. De lavabo's waren nergens gepoetst. Ze had gewoon het vuile water van het poetsen erin gegoten en niet uitgekuist. In de badkamers waren ze ook niet gedaan, noch de douche. Ze had twee volle manden gestreken, ik ga kijken. 2 mini-size mandjes met babykleedjes en pyama's geplooid.
Mijn man zijn schoenen stonden buiten in de regen en de fles zoutzuur stond gewoon op tafel waar maya bijkon.

Veel geklaag, maar ik ben het beu en doe het vanaf nu zelf.

Om positief af te sluiten mijn twee mooie meiden...

Attachment : mali-lacht.jpg

Li

Berichtdoor Li » 10 okt 2007, 16:37

En mijn grootste

Attachment : maya-lacht.jpg

Liefje

Berichtdoor Liefje » 10 okt 2007, 16:37

@Fien: Bedankt voor de gegevens van de fotograaf! Ik heb al gemaild en we gaan begin november voor de reportage gaan.

@Tessa: Je mag me altijd mailen dan kan ik zien of ik ga kunnen komen. Misschien kan je er ook even bijzetten of ze een website hebben met hun artikelen op dan kan ik al eens een kijkje gaan nemen.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 10 okt 2007, 16:42

Wat leuk dat er hier al aardig gepost werd !
Ik ben trouwens ook een kandidaat voor zo'n cd'tje van ons andere forum, want ik kan dat ook niet en ik vrees dat mijn ventje dat niet gaat zien zitten...
Fijn dat jij er de volgende date ook gaat bij zijn, Tessa ! Succes met de verdere onderhandelingen - je hebt alvast een paar argumenten : Geert van Liefje was er de vorige keer ook niet bij en nu wel :) en de papa's die er al bij waren gaan nu weer mee, dus die vonden het duidelijk leuk ! ;)
Ik had Lola nog op msn gezien onlangs en had haar ook gevraagd of ze meeging, maar dat zag ze niet zo zitten, omdat ze vond dat ze er niet meer bijhoorde... Heb dat uiteraard met klem tegengesproken, maar denk niet dat ik haar heb kunnen overtuigen, jammer.
Wat de plaats betreft, ik vond dat bij Averbode wel leuk, omdat we dan ook kunnen gaan wandelen als het weer wat meewil.
Zo, ik ga afsluiten en zoonlief ophalen van de crèche. Ben wat vroeger klaar vandaag, dus kan zelf gaan en zo kan vaderlief nog wat uitrusten van z'n vroege shift 't schaap. Tataaaaaaaaaaaa !

Liefje

Berichtdoor Liefje » 10 okt 2007, 19:23

Hallo allemaal,

Ik heb hier al een paar pogingen achter de rug om ons forumpje op te slaan, maar het lukt me maar pagina per pagina en dat duurt lang hoor...
Misschien kan iemand (Fien?) mij zeggen hoe ik het kan doen en dan maak ik wel een paar cd'tjes!

Kato

Berichtdoor Kato » 10 okt 2007, 19:39

Hallo iedereen,

¿k Zal maar mee verhuizen zeker? Anders zit ik daar nog op ¿mijne alleene¿ tussen al die zwangeren voor volgend jaar :hihi. ¿k Vond het nochtans wel grappig hoor, dat daar zo af en toe een dolenthousiast mama¿tje in spe kwam zeggen dat ze volgende week een eerste echo had LOL.

'k Zit achter met lezen en antwoorden. Status hier: Jade is vandaag 5 maand jong! Hiep hiep hoera ¿ ¿t Gaat snel.
Ze zit wel nog altijd met die vervelende verkoudheid: een loopneusje en nu ook wat hoesten :(. Vooral ¿s nachts. Zelf slaapt ze er nog redelijk door, maar ik lig er wel wakker van :(. Overdag slaapt ze weinig, maar ze eet eigenlijk toch vrij goed. Af en toe al eens een flesje van 210 water + 7 schepjes helemaal leeg. Gisterenmiddag in de creche 160 gram groentepuree! Witloof. Weer pech dat dat nu juist minder in de smaak valt bij mama en papa.
Voor de rest nog steeds veel noten op haar zang! :) En maar tateren en gillen. In de creche was het ook al opgevallen ;).
Wat een verhalen allemaal over jullie poetshulpjes zeg. Ik ben toch wat jaloers, maar tegelijkertijd ook niet, toch niet op Tessa en zeker niet op Li ;). Wij doen het hier nog allemaal zelf en zelfs dan is het nog niet zoals ik het zou willen LOL. ¿t Ventje is al enkele dagen grieperig en ik heb sinds zondag rugpijn na een verkeerde beweging dus de wanorde is hier wat aan ¿t escaleren ¿

@ Tessa, eindelijk hebben we eens kunnen genieten van enkele superfoto¿s van Inya op ons originele topic. Mooi romantisch kleedje bij de french cancan LOL en die met de badcape is echt enorm schattig :). Inya heeft de smaak van vast voedsel precies al goed te pakken. Wel spijtig dat jullie nog altijd op de sukkel zijn met de melkvoeding. Ondanks die problemen komt ze toch goed bij en groeit ze flink.
Toen ik de foto van Inya zeg met die gekleurde doek in haar relax (van bij HEMA?) dacht ik nog ¿Die moet ik ook dringend in huis halen voor als Jade ons weer eens trakteert met wortelpureedouches¿.
@ Liefje, ik geef toe dat ik niet altijd mee ben met je verhaal over het werk maar het ziet er goed uit he. Ik duim voor je gesprek.
Dat blazen met puree in de mond doet Jade dus ook sinds dit weekend. LLEEEEEEEEEEEUUUK ;).
@ Li, ai ai, jullie missen de poes enorm natl. Ik weet een huisdiertje is onvervangbaar, maar misschien moeten jullie binnenkort maar eens uitkijken naar een nieuw beestje om te vertroetelen? Maar je hebt idd nog 2 pracht van dochters die je kan knuffelen. Mooie meisjes, allebei!
@ Annemie, ik heb ooit nog redelijk wat van computers geweten (bvb ook nog met Linux gewerkt en in MSDOS geprogrammeerd etc), maar intussen loop ik wel hopeloos achter; zo¿n 10 jaar denk ik. Met schaamrood op mijn wangen vraag ik hier wat msn is? Lach maar allemaal luidop hiermee, maar ik weet het echt niet :hihi.

Voor de date: vorige week vernomen dat het op 25/11 Sinterklaasfeestje is van mijn werk. Dju toch :(. Ik kan moeilijk mijn ventje alleen naar een feestje van MIJN werk laten gaan met de kids. ¿t Zou dus kunnen dat we deze date moeten missen. Ik hoop dat er gauw nog een date volgt; we hebben er vorige keer zo van genoten om eens live bij te kletsen en de kindjes samen te zien!

Fieke

Berichtdoor Fieke » 10 okt 2007, 21:45

topic hier ook gevonden

Kato

Berichtdoor Kato » 10 okt 2007, 21:52

Nog even tegen de sterren op posten zie ...

Iedereen ligt hier al in bed. Papa met zijn griepje, Jade met haar verkoudheid en de oudste met zowat kuren ... Juist nog een strijk gedaan en nu nog ff ontspannen voor ik ook mijn bed induik.

@ Silke, Jade draagt hier de small van Bobux momenteel (3-6 mnd) en veel te groot zijn die al niet meer. Tegen Sinterklaas of Kerstmis zet ik alvast een nieuw paar op haar verlanglijstje.

@ Fieke, had jij al niet zo een CD'tje gemaakt ooit? Of was dat nog iemand anders? Hoe gaat het intussen met Mathieu trouwens? Al met pureetjes bezig of eerst nog wat aan het aansterken met melk?

@ Annemie, wat is dat 'bloemetjes'lettertype waarover je het had (lijstje voor poetsvrouw). Je hebt me nieuwsgierig gemaakt ;) :hihi :). Niet erg dat je veel smileys gebruikt. Vind ik net leuk ;) :) ;) :).

Okay, alles klaarzetten voor morgen en dan bedje in.
Saluuuutjes allemaal. En een zaaaaaaaaaaaalig lange nacht gewenst natl.

Tessa

Berichtdoor Tessa » 10 okt 2007, 23:24

Weer langs 'jouw zwangerschap' langsgegaan....gewoonte zeker.
Ik heb net een enorme pompoen van zijn schil verlost en in de pot gesneden en opgezet voor een 'soepje' (het zal wel voor een leger genoeg zijn!). Pijn dat ik heb in mijn vingers!!!!Aiaiaiai! Ik heb van een paar vrouwen gehoord dat ze de pompoenen voor de soep niet schillen. Is dat echt zo?
Ik vind het super dat wij verhuisd zijn! Het gaat sneller op mijn pc, nu moet hij niet naar de zoveelste pagina zoeken....
@Li: ik vind het zo erg van je poes. Ik kan me voorstellen wat voor leegte het moet zijn... En ik begrijp je volkomen als jij zegt nooit meer.
Die poets van jou dat moet jij idd wegsturen, wat is dat?
Ik hoop dat je snel weer de oude bent en snel geneest, ook je mooie meiden (wat een oogjes, bij allebei!).
@Liefje: ik zal een mailtje sturen...Dat was Fieke die ons forum op haar harde schijf heeft opgeslagen.
@Annemie: jij mag niet vergeten dat ik ook op onze eerste date was en Joy kan je vertellen hoe verschrikkelijk verkouden dat ik toen was, maar een woord is een woord en ik wou het niet afzeggen. En in de zomer was het enige probleem dat het nogal lang duurt om 'even' van Kroatië naar hier te rijden voor een namiddagje, als ik ergens dichterbij was, zou ik zeker gekomen zijn!
@Kato: proficiat met de 'vermaanddag' van Jade! Het wordt een zangeresje, zo te lezen! Het gaat ook de goede kant op met de flesjes, dan ben jij ook wat meer gerust. Eekes, witlof-groentepap: ik lust het wel, maar als ze mij dat gegeven hadden toen ik 5 mnd was, had ik het mooi uitgeblazen (zoals Koby en Jade!!!)

Trouwens, dat ben ik vergeten te vertellen: vandaag heb ik voor mijn liefste dochter een broccoli-puree gemaakt. Ze vond het ver-schri-kke-lijk! Ze zat daar in haar relax, helemaal ingepakt met tetradoeken, en weende troosteloos bij elke hap. Ik dacht eerst dat dat de krampjes waren , maar neen, ze stopte telkens met wenen als ik even iets anders moest doen en de lepel weg deed. Ik vond het zo zielig voor haar, ze spuuwde het niet uit, ze slikte het wel door maar ze vond het dus echt niks! Volgende keer misschien eerst proberen in combinatie met een van de 'zachtere' groentjes, ik geef zelf toe dat broccoli misschien net iets te fel afsmaakt in vergelijking met wortel, courgette of pompoen.
Nu ga ik nog een mailtje naar Liefje sturen en dan ben ik ook bijna in de dromenland.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 11 okt 2007, 08:29

Dag dames,

Ik zit bijna nooit op internet, en ik keek alleen bij de baby-en kleuter topics....wat leuk dat er ook een speciaal clubje is voor eind mei 2007! Kan ik me af en toe onder jullie mengen?
Onze Matteo is van 28 mei en al een hele bink (7,110 kg en 66 cm). Ik zal een fotoke posten.
Zijn jullie al allemaal begonnen met vaste voeding? Hoe gaat dat en waarmee zijn jullie begonnen. Ik wilde het uitstellen tot zijn 5 maand, maar af en toe is hij niet te houden met een slokje uit een glas water. Hij vindt het zo fasinerend als wij eruit drinken. Verder rolt hij zich om, en vindt spelletjes zoals vanuit lig voorzichtig optrekken naar zit en vervolgens naar rechtstaan helemaal de max-grote schaterpartijen-. Op een grote bal heen en weer rollen en spartelen is ook een succes Hebben jullie ervaring met andere leuke spelletjes voor deze leeftijd?

Een hoop vragen, maar het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen...
Groetjes en tot kijk!

Attachment : P9020488.JPG

Liefje

Berichtdoor Liefje » 11 okt 2007, 09:15

@Kelly: Tuurlijk mag je je mengen :) Je bent ook altijd welkom op onze volgende date hé!
Wij zijn hier gestart met groentepap en dat valt heel goed mee hoor. Het is natuurlijk wel wat zoeken, maar het is vooral ook leuk om te zien ;)
Koby vindt dansen ook heel leuk. Gewoon muziek opzetten en met hem doen dansen. Dat zorgt hier toch altijd voor een lachend gezichtje. Vooral Piet Piraat valt hier in de smaak (zolang het geen K3 is doe ik enthousiast mee).
En zoals je zelf al aangeeft Matteo is idd een bink ;)

Ine

Berichtdoor Ine » 11 okt 2007, 10:29

hier een kopie van mijn post op de verkeerde plaats...
Ivm date: waar/wanneer?
Ik zal er alles aan doen om mee te gaan, maar dan zal het alleen Kobe+mama zijn.

Hey dames, hier een heel vermoeide mama...
Kobe is sinds zondagavond niet in zijn normale doen. 't Werd steeds erger en erger. Sinds dinsdag zware diarree mét bloed! Gisteren naar de KA geweest. Hij heeft een heel zware buikgriep te pakken. 'k Heb zo met hem te doen. Zolang hij genoeg drinkt, is het in orde, maar 'k vrees er toch een beetje voor.
Gisteren een paar kaka-staaltjes binnengebracht, morgen weten we meer.
'k Moet jullie niet vertellen dat wij sindsdien nauwelijks nog slapen.
Wél goed nieuws: Kobe heeft onderaan al 2 tandjes die komen piepen. Ook bovenaan zitten er 2 klaar. Da's toch allemaal vlug he.
Als hij het kon, dan zou hij de hele dag rechtstaan. Hij brabbelt continu, en steekt zijn tong uit. Alleen jammer dat hij zo ziekjes is he

Zijn jullie verhuisd? Ik zal eens op het andere forum kijken. 'k Vind het echt jammer dat ik nauwelijks nog kan volgen.
Zal proberen bijlezen en antwoorden.

Silke, de ex van mijn vriend woont in Brussel, dus een heel eind verder van Gent. Da's nu net het probleem: in de weekends E40 Gent-Brussel ziet mijn vriend niet zitten. 's Vrijdags zitten we met de avondspits, en 's zondags met de kustfile.
Zaterdag voetbal in Ottignies (Walibi). Maw: 6à7u alleen ipv de gebruikelijke 5u. 'k Kan moeilijk iedere week naar mijn familie gaan he. De zus van mijn vriend is nog de enige met wie ik min of meer overeen kom, maar die moet zaterdag de hele dag werken. Maw: ik heb niemand Ai, wat doe ik toch zielig!

Groetjes,
Ine

Kat

Berichtdoor Kat » 11 okt 2007, 13:24

Koekoek,

Een vraagje of ik er nog bij kan? Heb een dochterje van 13 mei. Geboren op moederdag. Prachtig eh.

Ine

Berichtdoor Ine » 11 okt 2007, 13:31

Silke : Renée - 2 mei '07 - 22 weken - 5900g - 60,5 cm
Joy: Jade - 7 mei '07 - 21 weken - 7240g - 64,5 cm
Annemie : Iemen - 8 mei '07 - 19 weken - 8240g - 64,5 cm
Kato : Jade - 10 mei '07 - 20 weken - 6510g - 62 cm
Myrke: Léonie - 15 mei'07- 6 weken - 5050g - 57,5cm
Tessa: Inya - 16 mei 07 - 20 weken - 6960g - 65,5cm
Fien: Arno - 16 mei 07 - 19 weken - 7000g -65 cm
Ilse: Jesse - 19 mei 07 - 14 weken - 6180g - 63 cm
Li: Mali - 20 mei 07 - 9 weken - 4850 g -54cm
Nounou: Arno - 22 mei '07 - 17 weken - 6370 g - 62 cm
Ine: Kobe - 28 mei '07 - 19 weken - 6700g - 65 cm
Fieke: Mathieu - 29 mei '07 - 13 weken - 5360g - 58 cm
Liefje: Koby - 30 mei '07 - 14 weken - 5700g - 60 cm
Lola: Jade - 30 mei '07 - 9 weken - 6kg240g - 59 cm

Ine

Berichtdoor Ine » 11 okt 2007, 14:08

@ Kat: waarom zou je hier niet bij mogen? 't Is hier geen privé-club hoor :)
Moederdag... da's idd een mooie dag om te bevallen. Ons zoontje Kobe is in de nacht van pinksteren-pinkstermaandag geboren.

Hier aangepast lijstje. 'k Zou wel graag weten waar naartoe!
Ine + Kobe

Tessa

Berichtdoor Tessa » 11 okt 2007, 14:14

Hello,
welkom aan Kelly en Kat!
@Kelly: een schattige bink die zoon van jou! Die kan al veel, mijn dochter kan het nog in verste verten niet!
@Ine: Veel beterschap voor Kobe. Hopelijk niets serieus. Het is altijd schrikken als die kleintjes iets mankeren, ze kunnen het ook niet zeggen en dan denk jij snel dat het heel erg is.
Onze date is op zondag 25 november en jij gaat natuurlijk mee, vergeet die A'lecht enzo.
dus date:
Fien + Arno ( + papa en grote zus?)
Tessa + Inya (papa en grote broer?)
Ine + Kobe

Ik denk niet dat ik onze oudste ga meenemen, want hij vraagt tegenwoordig zoveel aandacht dat ik het op de date niet ziet zitten (terrible two's!!!). Misschien moet ik apart een clubje bij de peuters oprichten om tegen elkaar te mekkeren....
Inya heeft geslapen tot halfzes vanmorgen, dan tot 8 u, dan van 10 - 11u30 en sinds 13 u slaapt ze weer. Gisteren was het een lang dutje, tot 16 u zelfs!
En straks probeer ik wat fruit te geven. Vandaag was het weer pompoen op het programma en het liep lekker naar binnen.
Morgen is de dag van de om en ik ben van plan om naar die van ons te gaan (kindjes zijn morgen thuis) en iets af te geven. Gewoon een kleine attentie, ze verdient het echt!

Nu ga ik lekker languit op de zetel en straks gaan 'vocaliseren' in het koor....

Tessa

Berichtdoor Tessa » 11 okt 2007, 17:00

@Ine: voor zover ik weet, gaan wij naar Averbode. Liefje heeft het uitgezocht op internet. Kunnen wij een wandelig doen als het mooi weer is. Ik weet niet meer hoe het heet daar, iets met ooievaar. Ik ben blij dat jij ook komt!

Terug naar “Je baby maand na maand”