Hoe patatjes met tomaat klaarmaken?

Gast

Hoe patatjes met tomaat klaarmaken?

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 16:51

Mijn kindje is nu 5 maanden en ik zou graag eens aardappelen met tomaat klaarmaken maar hoe doe je dat precies?
Zelf eten wij tomaat altijd koud.

Gast

RE: Hoe patatjes met tomaat klaarmaken?

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 17:41

ik doe er eerst de pel af, door de tomaat eerst onder te dompelen in warm water, dan ontpitten en in stukjes snijden.
Ik stoom de aardappelen en de laatste 4 min doe ik er pas de tomaten bij omdat wanneer je ze te lang laat mee stomen worden ze heel bitter. Wel opletten dat je bji het mixen neit te vele kookvocht bij giet omdat tomaat als sappig is en anders is het net een soepje, veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 18:24

Ik ontpit en ontvel de tomaten ook eerst.
Dan zet ik ze appart eventjes in de microgolfoven. Maar 1 minuutje want ze zijn zo warm.
Daarna mix ik ze samen met de aardappelen.
Opgepast want is inderdaad heel sappig.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 23:28

Ik snij de tomaat in 2 en haal de pitjes eruit. Dan de tomaat met vel naar boven even laten meestomen en dan haal ik 't vel eraf.

Sabine_Heesters

Re: Hoe patatjes met tomaat klaarmaken?

Berichtdoor Sabine_Heesters » 30 jun 2020, 09:51

Hallo

Ik dompel eerst de tomaten onder in warm water zo kan ik ze makkelijker pellen. Daarna haal ik alle pitjes eruit en snijd ik de tomaten in vierkante blokjes.
Ondertussen kook ik de aardappelen gaar en laat ik ze achteraf afkoelen. Daarna kan je de tomatenblokjes onder de aardappelen vermengen.

Anouk_Deleermacker

Re: Hoe patatjes met tomaat klaarmaken?

Berichtdoor Anouk_Deleermacker » 15 okt 2020, 11:27

Hey, ik kook eerst de tomaatjes en daarna snijd ik ze in stukjes. Achteraf vermeng ik de aardappelen met de tomaatjes. Of ik bak de aardappelen en laat de tomaatjes mee even kort bakken. Nu vroeg ik me af of jullie al ervaring hebben met zoete aardappelen. Ik zag een receptje via Libelle Mama om zoete aardappel frietjes te maken. Maar ik heb schrik dat mijn kinderen dit helemaal niet gaan lusten. Het zijn namelijk nogal moeilijke eters.

Terug naar “Je baby maand na maand”