airco en babies

platte kaas

airco en babies

Berichtdoor platte kaas » 08 jun 2007, 09:32

hallo,

ik heb deze nacht tot 6 u wakker gelegen door de warmte, en ook mijn zoontje heeft ervan afgezien... vermits we deze zomer waarschijnlijk weer een hittegolf gaan mogen trotseren, wil ik een airco kopen, liefst zo'n mobiel geval, das gemakkelijker te installeren.
kan dit kwaad voor mijn zoontje? heeft er iemand als zo'n airco, en eventueel tips qua systeem of merk?

Sarah

RE: airco en babies

Berichtdoor Sarah » 08 jun 2007, 09:38

Airco is niet slecht voor baby's indien je het combineert met een bevochtiger.
Zo'n airco-toestel trekt veel vocht uit de lucht, waardoor je droge kelen en zelfs verkoudheden kunt van krijgen. Zet er een bevochtiger bij en je probleem is opgelost.

Qua merk kan ik je niets specifieks aanraden, ieder merk heeft zijn specialiteiten, maar spring eens binnen bij de elektrozaak, die kunnen je zeker en vast helpen.

Alexandra

Berichtdoor Alexandra » 08 jun 2007, 13:36

2 weken geleden trokken wij naar de Media Markt voor een verrijdbare airco. Ik heb duidelijk aan de verkoper gevraagd voor het meest stille model want he tmoest in de slaapkamer komen. We hebben een zwaar model gekocht want 't is een grote kamer en er 600 ¿ voor betaald. Die blijken nu weggegooid geld want 's nachts klinkt het alsof er een straaljager naast je bed staat. Terugnemen doen ze niet dus nu slapen we nog steeds zonder airco in de hitte. Vannacht was het 28°, geen van ons 3 heeft fatsoenlijk geslapen...

In vergelijking met de verrijdbare airco die ik op kantoor heb staan is ie stil hoor, maar niet om mee te slapen.

We gaan proberen het ding te verkopen aan 500 (moest iemand geïnteresseerd zijn; 't is een designmodel van Honeywell, 12000 btu, kan makkelijk een kamer koelen van 8 op 6 met een hoog plafond) en dan een buitenboorsmodel aanschaffen.

H'ke

Berichtdoor H'ke » 08 jun 2007, 18:38

Hier hadden we eerst ook zo'n geval dat je kon verplaatsen.

En inderdaad NIKS waard! Het maakt een hels lawaai, je moet de buis om de lucht te blazen door de venster steken waardoor er toch ferm veel warme lucht binnen komt. Ook zat er een bak aan om condenswater op te vangen, die was om de paar uur vol en dan begon dat ferm te piepen.

En koelen deed dat ding ook al niet echt. Wij hebben heel die handel terug gebracht naar de electrozaak en een model gekozen dat vast geplaatst wordt. We hebben 200 euro moeten bijleggenn dus dat valt heel goed mee.

En nu hebben wij en onze dochter lekker frisse nachten!

platte kaas

Berichtdoor platte kaas » 08 jun 2007, 19:03

amai, bedankt voor de waarschuwingen zeg! had ik uit pure vermoeidheid bijna zo'n model aangeschaft!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jun 2007, 22:41

ik was ook van plan om zo'n mobiel airco aan te schaffen, maar waarom laten jullie niet eerst de kamer koelen in de vooravond ofzo, en als ze koel is kunnen jullie toch gaan slapen??? dit was ik namelijk van plan of helpt dit niet?

platte kaas

Berichtdoor platte kaas » 08 jun 2007, 22:43

na een paar uur is het alweer een sauna hier. na bovenstaande antwoorden overweeg ik nu gewoon een vliegeraam te laten maken om de ramen open te laten staan zonder die k*tmuggen...

Alexandra

Berichtdoor Alexandra » 08 jun 2007, 23:38

Hebben we ook geprobeerd: airco aan om 19u, kamer afgekoeld van 28° naar 20°, om 22u airco uit omdat Franka toen ging slapen. En als wij dan 2 uurtjes later ook gingen slapen, was het terug 26°. Afkoelen en uitzetten werkt niet!

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jun 2007, 22:06

En up

Sabine_Heesters

Re: airco en babies

Berichtdoor Sabine_Heesters » 29 jun 2020, 11:27

Hallo,

volgens de website van Libelle Mama (https://mama.libelle.be/baby/baby-airco/) zou dit helemaal geen probleem zijn. Maar de luchtstroom van de airco mag niet te koud zijn. Ik zou je aanraden om de airco op voorhand al op te zetten zodat de kamer al fris is wanneer je het kind in het bedje legt.

Groetjes!

Terug naar “Je baby maand na maand”