een gemakkelijk dieet gezocht

Leen

een gemakkelijk dieet gezocht

Berichtdoor Leen » 12 feb 2007, 16:27

dag dames,

Ik ben opzoek naar een dieet wat vol te houden is.
Ik snoep veel te graag en eet ook graag frietjes.
Ik moet nog 7 kg zwangerschapsgewicht kwijt, maar door het thuis zitten denk ik teveel aan eten en snoep ik er op los.
Wie kan mij helpen.

Groetjes

Gast

RE: een gemakkelijk dieet gezocht

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 16:34

Als je snoep en frietjes nie kan laten...denk nie dat je dan een dieet moet volgen!
Sorru dat ik da zo zeg, maar is realiteit!
Mijn kindje is nu 8maand en heb er nog 16kg over
maar ben nu aan het weight watchen en gaat heel goe

leen

Berichtdoor leen » 12 feb 2007, 16:39

Snoepen kan ik wel laten, ma een keer frietjes per week zou ik toch graag eten.
Ma je hebt zoveel verschillende dieeten.
Ik hoorde dat als een eiwitdieet volgt, dat dat ook gemakkelijk vol te houden is.
Het probleem is ook een beetje ik geef borstvoeding, ma mijn dochtertje kan geen sla verdragen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 16:48

een goeie raad wacht met u dieet tot na de borstvoeding,
de voedingsstoffen die jij oneemt zijn zo belangrijk
voor je kleine wonder!
Ik ben op een week tijd 5 kilo vermagerd met enkel
fruit en soep, ik weet het is ook niet zo gezond
maar e zijn der toch af

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 17:26

dat is nog es een dieet ! ben je echt 5kg kwijtgespeeld?
Ik snoep ook de hele dag ( ben nog thuis) en heb me fruit aangeschaft , maar ik kom er echt niet toe om eraan te beginnen. Ik moet er nog zo'n 8 kwijt zien te raken. ik heb nog nooit op mijn eten moeten letten en dat maakt het zo frustrerend.

K

Berichtdoor K » 12 feb 2007, 17:43

Weight Watchers... zeker weten!!!
Ga naar de cursus of koop er een via internet... er is ook een speciaal programma voor mama's die borstvoeding geven!
En ik ben zo al 8 kilo kwijt in een dikke maand... wil er nog vijf kwijt!!!

Micke

Berichtdoor Micke » 12 feb 2007, 18:07

awel ik ga nu naar een dietiste en echt, ik heb een gemakkelijk en goed vol te houden 'dieet'.

Zorg ervoor dat je in de week afwisseld tussen wit vlees, rood vlees, maaltijdvervangers ( eens een slaatje, soja, ... ) en vis voor uw avondmaaltijd. Nooit meer dan 150 gr vlees of 200 vis. Max twee eetlepels vet per dag. Nooit meer dan 1 keer per week bereid vlees (gehakt, worst,... ) en vermijd gepaneerde voeding ( slorpt veel vet op ).

Eet vijf maal per dag, twee stukken fruit per dag. Zorg voor voldoende afwisseling. Eet veel vezels ( echt, daar voel je u echt goed bij! ). Ik moest allbran eten maar de flakes kreeg ik niet binnen( walgelijk ) maar ze hebben ook repen. Die zijn erg lekker, ook ontzettend veel vezels en gezond. Geen andere produkten van flakes, die bevatten veel te veel suiker.

Drink veel water. bijna geen fruitsap of wijn. En let op uw tussendoortjes. Je mag echt meerdere tussendoortjes hebben, maar eerder gezonde.

Ik moest enkele aanpassingen doen in mijn gewoontes, maar vind dit echt geen dieet. Gewoon andere gewoontes en ik ben er al 7 kg mee kwijtgespeeld sinds eind december ( vlak voor feestdagen dan nog wel ). O ja, een keer per week mag je 'zondigen' maar hou er dan rekening mee: hoe meer vet, hoe moeilijker het eraf gaat.

Ik zondig ook af en toe ( wijntje kan soms echt smaken, en frietjes ook ) en ik weeg nu 79 kg! (ipv 103 toen ik hoogzwanger was! ) Ik was 23 kg bijgekomen. Dus zit nu al een kilo onder mijn begingewicht, en ik vind het geweldig!

Maar voor de brok op de foto, had ik het er zeker voor over!

Attachment : P10103591.jpg

M

Berichtdoor M » 12 feb 2007, 18:20

Doe je dieet pas na je bv want als je afvalt komen al de afvalstoffen in je bloed en dergelijke tercht om uit het lichaam gedreven te worden.Dus komen die ook in je melk!!!!!!!Met als gevolg dat je kleintje de afval van jouw lichaan binnen krijgt om het zo maar te zeggen!!!!
Dus nog even geduld!!!!Met wat minder snoep en wat minder fritjes en iedere dag een wandelingetje zal je zo ook wel stilletjesaan vanzelfs wat afvallen en komen er in mindere maten afvalstoffen in je melk!!En de rest hou je dan maar voor wanneer je gestopt bent met bv geven!

Wieke

Berichtdoor Wieke » 12 feb 2007, 18:52

Ik had ook nog een paar zwangerschapskilo's teveel die ik er niet afkreeg. Heb dan één week drastig gedieet en ben mijn laatste drie kilo kwijt. Ik heb een weekje een soepdieet gedaan (eigenlijk 5 dagen). Ik had al een paar keer geprobeerd maar meestal gaf ik op dag 1 al op. Ik heb nu een week genomen dat ik veel te doen had en dus niet te veel moest denken aan eten. Ook wist ik dat het maar een week was en dan kan je echt wel aftellen. Gewoon op internet eens zoeken naar soepdieet. Als je maar een paar kilo's kwijt wil is het wel een oplossing. Ik had echt geen zin om er een half jaar over te doen om de laatste kilo's er af te krijgen. Je mag het wel niet langer dan een week doen anders heb je natuurlijk een groot tekort aan voedingsstoffen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 19:04

Met crashdieeten zoals het soepdieet verlies je misschien veel op korte tijd, maar het komt er allemaal terug bij hoor. En je mag geluk hebben dat er niet nog meer bijkomt dan eraf gegaan is.
Gewoon proberen gezond en evenwichtig te eten.
Persoonlijk doe ik ook Weight watchers omdat ik die discipline nodig heb van alles te tellen. Maar eigenlijk is ww vergelijkbaar met een dieet voorgeschreven door een dieetiste. Het gaat er om dat je gezond eet, dat je al eens een extratje mag, zoals frietjes bijvoorbeeld, MAAR dat je dan de dag erna of ervoor wat minder eet om dat te compenseren.
Ik ben vorige zomer 6 kg verloren door WW, daarvan was er nu 1 weer bijgekomen (wat best meevalt 1 kg op meer dan 6 maand) Ben nu 2 weken terug bezig en al 3 kg kwijt.

elke

Berichtdoor elke » 12 feb 2007, 19:18

ik ben op 2 maand 18 kg vermùagerd door het proteinendieet.
het is een tweetal maanden afzien, maar je leert er echt gezonde eetgewoonten aan.
ik heb het gevolgd in dietcenter in gent, www.dietcentergroup.be

miss superslank

Berichtdoor miss superslank » 12 feb 2007, 19:29

Het beste geheim van een dieet is gaan winkelen en de snoepafdeling achterwege laten en kies voor vezelrijke produkten. Elke dag een uurtje op de hometrainer en veel water drinken! Ik ben hierdoor van 68 kg naar 52 kg gegaan. Al zeg ik het zelf heb nu een superslank lijf !!!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 20:35

Probeer eens om je te beperken tot zes 'eetmomenten' op een dag. Als je een snoepje wil, tja, da's dan een eetmoment kwijt.
Als je dan eet, probeer je hoeveelheid eten vooraf in te schatten. Veel mensen eten onbewust veel te veel, en je maag vergroot. Daardoor blijf je ook constant een lege maag en dus honger hebben. Als je een paar weken lang minder eet per maaltijd, merk je opeens dat je genoeg hebt aan die hoeveelheid: je maag is gekrompen. Een normale 'hoofdmaaltijd' is ongeveer de hoeveelheid die je ziet als je je handen tot een kommetje samenvouwt. En niet opstapelen hè! Grote mensen met grote handen hebben meer eten nodig dan kleine... Neem drie goede hoofdmaaltijden met veel vezels, die verteren traag. neem zeker in de voor- en in de namiddag nog een momentje voor jezelf, bv. pauze op het werk als je werkt, en eet dan fruit, een of twee stukken. En dan mag je nog iets kiezen ook als zesde eetmoment.
Als je hier rekening mee houdt, mag je eigenlijk eten wat je wil, ook frieten.
Ik vind het erg makkelijk, moet wel zeggen dat het de eerste keer is dat ik een dieet volg, ik at vooral te veel. Maar het werkt, rustig maar zeker, sinds nieuwjaar ongeveer 5 kilo eraf dus niet echt crash, maar wel blijvend want ik ga heus niet morgen weer bergen eten gaan verzetten, ik krijg nu echt maar één bord meer binnen!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 21:19

Als er echt een gemakkelijk dieet zou bestaan, dat ook nog eens super zou werken, dan zou er niemand problemen hebben met op dieet staan.

denk toch is na, je moet je altijd op offeren wil je vermageren.

Gemakkelijke dieeten bestaan niet want anders waren er geen dikke mensen meer.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 22:36

Zolang je BV wordt diëten ten zeerste afgeraden!!! Zie de brochures van Kind en Gezin. Het is echt niet goed voor je kindje, omdat tijdens een dieet afvalstoffen vrijkomen die linea recta richting moedermelk gaan. En hoe oud is je kindje? Als je BV geeft, verlies je heel geleidelijk je overtollige kilo's (nu kan je zeggen: dan komen die afvalstoffen toch ook vrij, maar ik denk dat ze dan in ieder geval langzamer vrijkomen dan wanneer je echt gaat diëten en dat je kind dus minder tegelijk naar binnen krijgt). Ik zou pas aan dat dieet beginnen na de BV. En als je weer gaat werken, heb je toch geen tijd meer om te snoepen en verlies je misschien die kilo's vanzelf.

Berichtdoor » 13 feb 2007, 07:08

Helemaal eens met 22.19. Je instelling is al helemaal verkeerd. Je wil wel afvallen, maar het moet makkelijk zijn, snel gaan, en je wil nog kunnen snoepen...
Zo werkt het niet. Je moet je eetgewoontes definitief veranderen, meer gaan bewegen, en veel water drinken. Anders begin je onvermijdelijk met het jo-jo effect en dan gaat het van kwaad naar erger.
Succes!

an_de wever

Re: een gemakkelijk dieet gezocht

Berichtdoor an_de wever » 12 apr 2020, 11:34

Het Corona diet is gemakkelijk en met een shopping list alles vind je in je supermarkt geen ingewikkeld gedoe en je moet geen producten kopen
En het werkt en de bereiding is telkens slechts enkele minuten

https://www.mycoronadiet.com/

Terug naar “Je baby maand na maand”