dag/nacht wisselen

nanske

dag/nacht wisselen

Berichtdoor nanske » 01 jan 2007, 09:01

hallo,

Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2007 aan iedereen hier op zappy!!!

Sinds een dikke week ben ik de trotse mama van een flinke dochter, een droom van een kind!!! Enig probleempje is dat ze de nacht voor de dag neemt. Overdag valt ze dadelijk in slaap na haar flesjes maar na de flesjes van van 0u30 en 05u00 is ze telkens klaarwakker. Ze is dan zo'n twee uur wakker en wil rondgedragen worden (met het licht aan) of "spelen" met haar muziekmobiel...
Ik weet dat ze nog erg klein is maar zou toch graag enkele tips krijgen want ik zit hier ook nog met een overactieve peuter die natuurlijk niet snapt dat mama vrij "zombie" is overdag ;-)

Alvast bedankt,

Nanske

Spruiteke

RE: dag/nacht wisselen

Berichtdoor Spruiteke » 01 jan 2007, 09:16

Ons zoontje is van 1 november 06. Ook hij wisselde dag met nacht. Niet zo leuk hé. Wij probeerden hem overdag tegen dat het etenstijd was een tijdje wakker te hebben. Een 45min voor zijn flesje maakten we hem wakker en na de fles ook nog wat wakker proberen te houden. Soms was het echt moeilijk en gebruikten we koude washandjes enzo. Probeer het ook binnen niet te warm te maken (wij stoken met een houtkachel en dat maakt de kindjes precies ook heel moe, lekker gezellig warm). Het heeft toch wel een 2 weken geduurd eer het beterde. De voeding 's nachts zo rustig mogelijk en snel geven, eventueel geen luier vervangen 's nachts.

Ik wens je veel succes. Ook hier was het vooral zwaar omdat er nog eentje van 14 maanden rondliep en die had ook liever een vrolijke mama die fijn met hem meespeelde.
Beste wensen voor 2007

Gast

RE: dag/nacht wisselen

Berichtdoor Gast » 01 jan 2007, 09:19

hoi,

mijn dochter heeft tot nu toe nog geen probleem gehad met dag en nacht (9 weken oud). Ik heb er wel van in het begin heel erg op gelet om het dag/nachtritme te stimuleren. Dat wil zeggen: overdag in de living slapen, met alle licht en geluid rond haar (zeker niet extra stil gaan zijn of zo!!). 's Nachts bij het voeden GEEN licht aan doen (ik heb een sfeerlampje gekocht dat net genoeg licht geeft om de pamper te verversen). 's Nachts ook niet babbelen en niet spelen, gewoon voeden en dan terug in bed leggen. Door deze verschillende gewoontes overdag en 's nachts leert een baby vrij snel dat er een verschil is. Als jouw dochter dit momenteel niet accepteert, zou ik proberen om er toch niet aan toe te geven. vermits ze nog maar een week oud is, krijg je die gewoonte vast nog wel snel afgeleerd.

Terug naar “Je baby maand na maand”