Baby allergisch voor moedermelk????

Gast

Baby allergisch voor moedermelk????

Berichtdoor Gast » 31 dec 2006, 17:37

Snel een vraagje over borstvoeding: kan het zijn dat je baby in het algemeen allergisch is aan moedermelk, of is het zo dat je baby allergisch kan zijn aan 1 van de bestanddelen van je melk (door de voeding van de moeder)?

Onze zoon is inmiddels 12 weken oud, en krijgt tot nu toe uitsluitend bv. Het is echter een probleemkindje, huilt verschrikkelijk veel, is al getest op reflux (viel nog mee...krijgt wel 3 x daags Zantac), heeft veel last van krampjes, heeft vaak de hik, niest veel, gaat al sinds een aantal weken naar een osteopaat, enz...

Maar niets helpt, integendeel. Soms huilt hij echt halve dagen aan 1 stuk, met echte krijsbuien waar je niet goed van wordt. De laatste dagen was het echt afzien met hem (hij heeft wel geen koorts). Maar nu met de feestdagen zijn de kinderartsen moeilijk te bereiken, en uit de ziekenhuizen blijven we liever weg met al die rsv en rotatoestanden.

Nu begin ik me af te vragen of hij misschien gewoon allergisch is aan mijn melk. Bestaat dat, een algemene allergie/intolerantie aan moedermelk? Of kan een baby enkel gevoelig zijn aan bepaalde bestanddelen in de moedermelk, veroorzaakt door de voeding van de moeder?
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik let al extra op mijn voeding, laat zoveel mogelijk melkproducten, eet geen kolen, ui, knoflijk, specerijen, erwten, noten, chips, frieten, eieren, enz... maar niets lijkt te helpen. Vandaar mijn vraag of hij niet allergisch kan zijn aan mijn melk.

Alle reacties zijn van harte welkom, want we zijn redelijk wanhopig aan het worden....

Esther

RE: Baby allergisch voor moedermelk????

Berichtdoor Esther » 31 dec 2006, 18:31

Hoi,

Nee een baby is niet allergisch voor moedermelk, wel voor sporen van de voeding van de moeder, dit kan allergenen actief maken in het lijfje en zorgen voor een allergische reactie. Als je hier bang voor bent wordt er over het algemeen eerst gestopt met melkproducten, omdat een baby een melk(koemelk) allergie kan hebben, dit komt vrij regelmatig voor, Ik zal je de link geven van een allergie forum, daar kun je meer informatie vinden en vragen stellen.

www.babyallergie.nl/Index2.htm

Groetjes Esther www.bewustouderschap.nl

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2006, 21:57

Hoi,
wij hebben ook in het begin een HUILbaby gehad. De eerste 3 maanden niets dan ellende. Totdat de mama volledig gestopt is met het gebruiken van melkeiwitten. Na een paar dagen herkenden we onze kleine niet meer. En nu, nu hebben we een fantastische kleine. Gedaan met de ellende. Let wel, melkeiwitten of melk op zich zit in veel producten. Maar het is echt de moeite waard om ze te derven.
Denk aan kaas, yoghurt, chocolade, sausen, charcuterie, ijs, koekjes, sommige chips,...
Maar er zijn ook veel producten zonder. Het is wat zoeken, maar zoals ik al zei, zeker de moeite waard. Ondertussen krijgt onze schat reeds meer dan 6 maanden borstvoeding, eet patat en groenten, fruitpap en is heel actief.
Groetjes, effe doorzetten en genieten als het door melkproducten komt, tenminste

An2

Berichtdoor An2 » 01 jan 2007, 10:19

Hoi,

Klopt wat de andere twee mama's zeggen, aan borstvoeding kan een baby niet allergisch zijn omdat het 'lichaamseigen' is.

Nog meer links:
www.kindereczeem.nl

Op het borstvoedingsforum is er een apart forum opgericht ivm allergie, daar zitten dus allemaal mama's die er heel wat van afweten:
www.borstvoedingsforum.nl

Ik hoop heel erg voor jou dat de oorzaak gevonden wordt, want een huilbaby, dat is niet niks.

Je kan met je vragen ook altijd eens bellen of mailen met iemand van een borstvoedingsorganisatie om meer info te krijgen:
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[url]www.vzwborstvoeding.be[/url]
[url]www.vbbb.be[/url]

Heb je een draagdoek? Dat kan heel heel veel verlichting brengen voor mama's van een huilbaby. Informeer je goed als je er eentje wil aanschaffen, iedereen moet een beetje zoeken wat voor haar de beste doek is. The place to be om je hierover te informeren is het draagdoekenforum:
http://www.network54.com/Forum/440590/

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de oorzaak snel vindt. An2

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2007, 13:13

misschien ook eens op letten: ik had hartstikke last als mijn mama tomaten at.

Terug naar “Je baby maand na maand”