Baby acne??

Gast

Baby acne??

Berichtdoor Gast » 31 dec 2006, 16:53

Sinds enkele dagen heeft ons kindje van 4 weken enorme uitslag op haar gezichtje. Echt niet om aan te zien. Precies allemaal kleine zweertjes.
'k heb naar de KA gebeld en die zei baby acne Niet erg, niets aan te doen, moet binnen 2 weken weg zijn.

Eigenlijk had ik hier nog nooit van gehoord. Het is echt erg hoor! Heeft er nog iemand dit meegemaakt en zijn er echt geen producten voor?

Esther

RE: Baby acne??

Berichtdoor Esther » 31 dec 2006, 17:06

Het is heel normaal, geef je borstvoeding? Dan komt het van de hormoonverandering bij jou. Gaat vanzelf over.

fijne jaarwisseling,

Esther [url=www.bewustouderschap.nl]bewustouderschap[/url]

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2006, 21:44

Mijn zoontje had dit ook op 4 weken. Ik mocht er niets aan doen, het is uiteindelijk vanzelf weggegaan, heeft een 2 à 3-tal weken geduurd als ik het me goed herinner..?

Greet

Berichtdoor Greet » 31 dec 2006, 22:15

Het gaat inderdaad ook wel vanzelf weg. Maar bij kind en gezin zeiden ze dat je er ook creme van Louis Widmer kon aandoen (Remederm crème). Dat is tegen zeer droge huid (en ook tegen zwangerschapsstriemen).
Ik heb dat bij mijn dochtertje ook gedaan en op twee dagen was het veel beter. Ik was maar bang dat ze er door zou krabben of zo. En het was ook geen zicht eigenlijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2007, 01:13

Mijn vroedvrouw zei ook dat het vanzelf weggaat, wat het ook inderdaad doet.
Maar om het een handje te helpen, mocht ik de witte puntje aanstippen met een oorstokje met Hibitane ontsmettingsalcohol, om ze sneller te doen opdrogen.

:)

N.

Berichtdoor N. » 01 jan 2007, 09:09

mijn dochtertje van nu 9 weken heeft er ook last van gehad - en ik geef flesvoeding. Het is ook vanzelf weggegaan. Wij dachten eerst dat het misschien een allergische reactie was op de badolie van nivea die we gebruikten, dus daar zijn we mee gestopt en toen is de acne ook weggegaan. Ik gebruik nu olie en een lotion van Weleda.

Miss

Berichtdoor Miss » 01 jan 2007, 09:17

Mijn zoontje had dat ook op 4 weken. En hij kreeg geen bv.

Ik heb er twee dagen Cold Cream van Mustela aangesmeerd, en zijn huidje was zo gaaf als een ... babyhuidje!

Terug naar “Je baby maand na maand”