Borstvoeding ?

L.

Borstvoeding ?

Berichtdoor L. » 29 dec 2006, 16:08

Ik geef nu bijna al 3 maand BV. Graag had ik binnen een paar weken overgeschakeld van elke voeding BV naar enkel smorgens en savonds.
Hoe doe ik dit het beste ?

Gast

RE: Borstvoeding ?

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 16:15

Gewoon de voeding die je wil vervangen, vervangen door flesvoeding. Wel niet alles in 1 keer natuurlijk, stukje bij beetje beginnen.

An2

Berichtdoor An2 » 29 dec 2006, 16:22

Hoi L,

Je bouwt best 1 voeding per week af, dat is het veiligst ivm verstopte melkkanaaltjes en borstontstekingen.

Je begint met de middagvoeding, daarna de andere voedingen die je wil laten vallen.

Als je gedeeltelijke borstvoeding gaat geven, behoud je best minimaal drie voedingen per dag om je produktie in stand te houden. Bijvoorbeeld, de ochtendvoeding, bij het thuiskomen en voor het slapengaan. Loopt de produktie toch achteruit kan je overwegen om overdag te kolven en om tijdens de weekends extra aan te leggen.

Als je nog thuis blijft bij je kindje, geef je natuurlijk beter 's ochtends, 's middags, 's avonds en de rest flesjes, maar ik vermoed dat je gaat minderen omdat je weer gaat werken?

Weet je dat je kolfrecht hebt?

Veel geluk, An2

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 17:10

Niet iedereen heeft kolfrecht...

Ik werk bij een gemeentebestuur en ik krijg dat dus niet. Staat trouwens ook zo in de PC vermeldt. Jammer, maar helaas. Ik moest dus na 3 maand zowiezo stoppen. Alleen 's morgens en 's avonds zag ik niet zitten...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 17:36

Nochtans is het perfect te doen om alleen 's morgens en 's avonds BV te geven. Mijn dochtertje is nu al 6,5 maanden en we doen dit zo al sinds ze 4 maanden is. Eerste voeding die wegviel was die op het uur van de fruitpap, dan die van de patatjes ('s middags). In het begin (en om hevige stuwing te voorkomen), gaf ik na de fruitpap en de patatjes wel nog wat BV bij.
Haar schema (BV) is nu: 1e keer om 3-4u 's nachts, dan nog eens om 6u30 voor ik vertrek, 's avonds als ik thuiskom om 18u30 en dan nog eens rond 20u30. En het zijn zàlige momentjes.... Ze is zo blij als ze me 's avonds ziet en aan de borst mag :-)

Hoi,

Berichtdoor Hoi, » 29 dec 2006, 19:41

Nog een aanvulling. Je bouwd idd een per week af, maar zorg ook dat ze niet direct na elkaar komen, dus bijvoorbeeld week 1: bv bv bv kv bv week 2 bv kv bv kv bv enzovoort, dat draagt bij aan een goed verloop voor je borsten.

Ik wens je alle goeds in 2007,

Esther [url=www.bewustouderschap.nl]bewustouderschap[/url]

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 19:49

Ik wil hier nog graag iets praktisch aan toevoegen. Het kan zijn dat je kindje de fles zal weigeren. Je kan natuurlijk verschillende spenen proberen, wij hebben rubberen van Chicco op de flessen van Avent (flessen van Chicco gaan niet in onze microgolf!). Maar het belangrijkste is om een paar dagne te blijven doorzetten. Als je kindje echt honger heeft zal het wel eten, onder luid protest. Maar anders kan je echt vele problemen krijgen, je moet echt even op je tanden bijten (of even de kamer uitgaan terwijl iemand anders je kindje eten geeft, want anders zal het zeker weigeren te eten, er is immers iets véél lekkerders in de buurt dan die stomme fles :-))

Veel succes ermee he, en voel je vooral niet schuldig dat je wil / moet stoppen. Je hebt het toch al drie maanden volgehouden en dat is meer dan de meeste moeders, en daar mag je toch echt wel trots op zijn. ZEs maanden of langer borstvoeding geven is nu eenmaal, om wat voor reden dan ook, niet voor iedereen weggelegd.

An2

Berichtdoor An2 » 30 dec 2006, 19:58

Hoi 18u10,

Waarom zou je op het gemeentebestuur geen kolfrecht hebben? In de CAO staat letterlijk:
"Deze collectieve arbeidsovereenkomst is van toepassing op de werkneemsters die op grond van een arbeidsovereenkomst zijn tewerkgesteld alsook op de werkgevers die hen tewerkstellen."

Ik heb geen uitzonderingen gevonden. Normaal gezien zijn contracten die tegen CAO's ingaan nietig, voor zover ik er nog wat van weet, want het is lang geleden dat ik nog op school zat ;)

Groetjes, An2

klaartje

Berichtdoor klaartje » 30 dec 2006, 20:08

Hoi,
Ik geef ook ' smorgens en ' savonds nog bv.
Ons dochtertje is nu 9 maanden.
Voor de rest krijgt ze groente en fruitpap en om 23 u nog eens een dikke pap voor hongerige babies ( anders is ze er terug om 3u).
Ik doe dit al zo van in september ( moest ik gaan werken).
Ik heb ook afgebouwd volgens een bepaald schema nl bv en fv afwisselend.
De eerste dagen vond ik het verschrikkelijk, mijn man gaf fles.
Ik ging in een andere kamer zitten want vond het zo zielig.

De bv verloopt nog altijd prima, we genieten er beiden van...
Veel succes !

An2

Berichtdoor An2 » 01 jan 2007, 10:11

Nogmaals voor 18u10,

Ik moet me verontschuldigen bij jou, ik heb mijn opzoekwerk niet goed gedaan :( Aangezien ik in dit soort zaken niet sterk ben, had ik me geïnformeerd, maar de info die ik kreeg was niet correct. Hetgeen ik copieerde geldt alleen voor de privésector. Dat heeft nu iemand anders voor mij weerlegd.

Dus, ik weet nog steeds niet hoe het zit bij 'de staat'.

Ik leer er in elk geval zelf weer wat mee bij :)

Sorry! An2

Terug naar “Je baby maand na maand”