krampen van spawater?

A

krampen van spawater?

Berichtdoor A » 28 jun 2007, 20:29

Hallo,
mijn zoontje heeft iedere keer krampjes ongeveer een 3-tal u na zijn flesje.
Hij laat dan veel windjes en zijn stoelgang is plat maar niet veel maar 1keer per dag.
Kan dat door spawater komen?

Gast

RE: krampen van spawater?

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 20:35

Mijn ka raadt evian aan. Van Spa zouden heel veel kindjes krampjes krijgen. Louise van Aldi zou vergelijkbaar zijn met Evian.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 21:44

Hier ook altijd veel krampjes gehad en moeten overschakelen van Spa naar Evian!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 21:49

OOoo wat kunnen jullie toch zeveren! Spa of Evian maakt geen verschil. Alle flessen waarop staat dat ze ook geschikt zijn voor zuigelingen is goed water.
Jullie moeders zijn toch onzekere sukkelaars!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 21:49

wij zijn ook overgeschakeld van Spa naar Louise water en de krampjes zijn weg!!!

Jes

Berichtdoor Jes » 28 jun 2007, 21:51

Wij zijn ook overgeschakeld van Spa naar Evian en ook hier waren de krampjes een heel pak minder...

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 28 jun 2007, 22:07

Eerst Spa, daarna Evian geprobeerd en de krampjes waren veel minder! Ook de stoelgang ging makkelijker. Nu gebruik ik Louise van Aldi, omdat Evian op was en dit gaat ook goed. Vorige week had ik nogmaals een fles Spa gebruikt en het was van dat, krampjes en geen kaka kunnen doen. Het water maakt wel verschil uit!

@ 21u49

Berichtdoor @ 21u49 » 28 jun 2007, 22:20

Zeveren?!? Spa is helemaal niet geschikt voor baby-voeding!! Daar krijgen de meeste inderdaad zware krampjes van!! Louise of Evian zouden de beste zijn...
Dit heeft niets, maar dan ook niets met onzekerheid te maken! In Spa zitten te veel nitraten (of iets anders, ik weet het niet meer juist hoe het heet, ik ben dan ook al twee jaar uit de pampers) dat zuigelingen nog niet goed kunnen verteren. Niet doen dus die Spa!!

pas mama

Berichtdoor pas mama » 28 jun 2007, 22:24

Als je als borstvoedinggevende mama Spa drinkt, dat maakt normaal toch niet uit voor je kindje hé?

@ 22:20

Berichtdoor @ 22:20 » 28 jun 2007, 22:24

LEES: Het staat op de flessen van Spa dat het geschikt is voor baby's!

Sil

Berichtdoor Sil » 28 jun 2007, 22:33

@ 22:20
Ik heb een fles SPA Reine en er staat OP: Geschikt voor de bereiding van babyvoeding. Erkend door de koniklijke academie voor geneeskunde van Belgie. Kom hier dus geen zever verkopen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 22:39

al twee jaar uit de pampers en denken dat ze alles weet

die van 22u20

Berichtdoor die van 22u20 » 28 jun 2007, 22:47

Nee hoor, ik denk echt niet dat ik alles weet: het is gewoon algemeen geweten (dacht ik!!) maar Spa is echt niet zo goed voor je kindjes hoor! Loop morgen maar eens allemaal langs bij jullie KA en vraag het maar eens na! Kom me morgen dan maar eens vertellen wat hij jullie heeft gezegd!!! Wedden dat ze allemaal gezegd heben dat Spa niet het meest ideale water is omdat de baby's er krampjes van krijgen...

'al twee jaar uit de pampers en denken dat ze alles weet'
Ik dacht gewoon even te helpen hoor mensen!!! Even vriendelijk blijven voor elkaar zeg... Ik die dacht dat de opstartster nog een mama was met een eerste kindje en het nog niet zo goed wist en wat raad zocht van een wat 'ervarener' mama... Sorry, ik zal het verkeerd begrepen hebben zeker?!?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 23:07

Als het echt niet zo goed zou zijn voor kindjes, dan zouden ze dat niet op het etiket plakken. Ik ga voor zo ne flauwekul zeker niet naar de KA, ben oud genoeg om zelf te bepalen wat goed is voor mijn kind. Jij zegt dat Spa niet deugt uit onwetendheid en dat vind ik zeker niet kunnen. Evian is goed water, maar dat kan van Spa ook gezegd worden.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 09:16

weet je dat Spa een van de gezondste waters is!!!!!

A

Berichtdoor A » 29 jun 2007, 09:21

Hallo,
bedankt voor de antwoorden,gebruik nu ander water van gisteren in de namiddag.
Merk je meteen verschil?
In de dag ging het goed maar vannacht had hij er toch weer last van,of moet je een paar dagen afwachten?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 09:35

Eet hij fruitpap jouw zoontje? Misschien ligt het daaraan? Ik denk niet dat Spa of Evian daar iets mee te maken heeft.

Ann

Berichtdoor Ann » 29 jun 2007, 09:49

In het ziekenhuis waar ik bevallen ben, gebruiken ze Spa om de flesvoeding te maken. Slecht zal het dus niet zijn, toch? Anders zouden de kinderartsen van dat ziekenhuis er al lang voor gezorgd hebben dat er ander water gebruikt wordt.
M'n dochtertje krijgt nog altijd Spa. Ze heeft geen buikkrampjes en kan goed kaka doen...
Het zal dus van kind tot kind verschillen. Niet iedereen kan overal even goed tegen.

A

Berichtdoor A » 29 jun 2007, 10:20

Hallo,
nee hoor nog geen fruitpap is pas 8weken,
Maar ik vind toch dat hij rustiger is ,hij ligt nu zelfs te slapen in zijn wiegje,wat hij in geen weken meer gedaan heeft :)
In het ziekenhuis kreeg hij ook spa en tegen het eind van de week ging hij bolletjes.
Thuis was ik al verandert dat was beter maar moest toen zijn pap indikken voor zijn reflux en daardoor ging hij heel plat.
Dan maar weer spa gebruikt omdat hij zo plat was maar hielp niet bleef plat.
Hopelijk wordt het nu beter.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 10:30

Wij geven het water van Aldi Louise. Voor mijn zoontje is dit het beste want van Spa had hij idd krampjes en van Evian had hij buikloop, Evian zet namelijk af en is heel goed water om te gebruiken als baby moeilijk stoelgang kan maken.

Je merkt de verandering al na een dag of 2 hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 10:33

Hoi A,

Wij hebben ook maanden spa gebruikt voor onze dochter. Ze had op den duur zo'n harde stoelgang dat was gewoon zielig!
Iemand vertelde mij toen dat het aan de mineralen ligt die in het water zitten.
Ik ben toen overgestapt op evian maar er veranderde eigenlijk niet zo veel.
Toen ben ik overgestapt op 'chaudfontain' en sindsdien kan onze dochter weer makkelijk poepen en is het niet meer hard.
Ik kan me voorstellen dat krampjes daar ook mee te maken kunnen hebben.
Dus als ik jou was zou ik gewoon eens een paar dagen ander water proberen.
Bij ons duurde het ongeveer 3 dagen voordat de stoelgang veranderde.

Succes

b.

Berichtdoor b. » 29 jun 2007, 11:17

Hallo A,
Heb je hem voodien flesjes gegeven of borstvoeding? De omschakeling kan aanleiding geven tot krampen en harde stoelgang.
Reflux -> onrustig en veel wenen tot gevolg.
Is hij genoeg verzadigd?
Moet hij geen boertje laten?
Wil hij getroost worden?
Het kan vanalles zijn hé :)

A

Berichtdoor A » 29 jun 2007, 22:14

Hallo,
hij kreeg al flesjes,waar was ook dikwijls ongemakkelijk na zijn fles,veel wenen ook.
Op den duur weet je niet meer voor wat ze wenen.
Nu gaat toch al beter,slapen is nog moeilijk maar kan hem al gemakkelijker in zijn bedje leggen dat hij nog een beetje verderslaapt.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 jun 2007, 20:13

Spa zal wel geschikt zijn voor kindjes, maar er zit meer kalk in dan ander water, ik heb altijd louise water gebruikt en nu drinkt mijn dochter dit ook gewoon, nooit geen krampen van gehad..

Behzad_Ghannad

Re: krampen van spawater?

Berichtdoor Behzad_Ghannad » 22 nov 2020, 09:00

Spa heeft andere gehaltes aan mineralen en is verschillend met Evian. Je kunt dus niet zeggen dat alle mineraalwaters gelijk zijn. En er bestaat duidelijk een kans dat je baby anders reageert op de flesvoeding afhankelijk van het water waarmee ze bereid is. Bij ons dag en nacht verschil tussen Evian en Spa. Evian zorgt voor makkelijke stoelgang en met Spa krijgt onze baby hevige krampen en harde stoelgang.

Terug naar “Je baby maand na maand”