Crèche "'t Pagadderke"

Antigone

Crèche "'t Pagadderke"

Berichtdoor Antigone » 21 feb 2010, 00:31

Hallo,

Ik was gewoon even benieuwd of iemand hier crèche "'t Pagadderke" in Tienen kent?
Wat zijn jullie ervaringen/bevindingen, zowel positief als negatief?

Groetjes,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antigone

Re: Crèche "'t Pagadderke"

Berichtdoor Antigone » 26 feb 2010, 12:27

Niemand? :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anonymous_5b48d142ddd16

Berichtdoor anonymous_5b48d142ddd16 » 15 dec 2010, 13:29

Hallo,

En of ik ervaring heb met 't Pagadderke. En deze is helemaal niet positief. Elke ochtend bij het afzetten huilde mijn zoon tranen met tuiten. Dat begon 's ochtends al bij het aankleden. Hij wou absoluut vermijden om naar de creche te moeten. We hebben ook gemerkt dat telkens wanneer hij een tijdje elders werd opgevangen (door ons of grootouders) hij nieuwe woordjes leerde en open bloeide maar vanaf het moment dat hij naar 't pagadderke moest, klapte hij volledig toe. Wanneer een vreemde hem aansprak, verstijfde hij volledig. Mensen zijden mij dat ze hem nooit zagen lachen.
Hij werd door het pagadderke bestempeld als een lastig en stout kind terwijl dat helemaal niet het geval is. Nu wordt hij elders opgevangen en gaat het prima. Hij is helemaal niet lastig of stout maar heeft af en toe eens een knuffel nodig.
Ik heb intussen met iemand gesproken die ooit nog stage gelopen heeft bij 't pagadderke en zij vertelde mij dat er een onderscheid gemaakt werd tussen de lievelingetjes van Karla (directrice) en de andere kindjes. Zij vertelde mij ook dat er toen een meisje was die wat moeite had om zich aan te passen en veel huilde waarna dat kindje gewoon urenlang, alleen op de gang werd gezet.
ik vermoed dat iets dergelijks ook met mijn zoon gebeurd is, en dat wanneer hij echt even aandacht nodig had, dat er gewoon niet gekomen is.

Daarnaast wil ik ook nog even melden dat ze er in het pagadderke heel strenge regels op nahouden wat betreft ophalen/afzetten van kinderen. Kom je om 9.02u toe 's ochtends, dan krijg je steevast een opmerking dat je te laat bent.
is je kindje ziek, dan volstaat het niet om een doctersattest binnen te brengen, je moet ook nog eens een apart document hebben van de huisarts waarop staat dat het kind geen gevaar is voor de anderen. Ik ben akkoord dat er regels moeten zijn maar die moeten ook voor iedereen gelden, maw ook voor de dochter van Karla, die wel ziek tussen de kinderen mag rondlopen.

Het ziet er allemaal wel goed uit in het pagadderke (proper, etc) maar een kind heeft ook aandacht nodig en vooral positieve aandacht maar dat is blijkbaar iets waar ze ginder veel moeite mee hebben.
ik raad het echt niemand aan om zijn/haar kinderen daar naartoe te laten gaan.

kalm

Berichtdoor kalm » 14 jul 2011, 10:30

Jammer maar helaas moet ik dit beamen !
Mijn zoontje is een speels kind dat veel aandacht nodig heeft en wat hij duidelijk niet krijgt in t'pagadderke.
Het is idd zo dat waneer je te laat bent je een opmerking zal krijgen zeker als je een dagje vrij wil nemen ( dan ontvangen zij geen vergoeding van kind en gezin )
De dochter mag idd ziek tussen alle ander kindjes lopen, maar o wee als je kindje ziek is !
Onze zoon heeft de laatste week ook veel moeite om naar daar te gaan omdat de dochter waarschijnlijk nu alle aandacht zal krijgen van mama Karla waardoor re rest van de kindjes daar maar wat moeten rondhangen. Geeta, de meedewerkster van t' pagadderke is ook niet al te kindvriendelijk naar mijn gevoel.
Helaas is het voor ons onmogelijk om te veranderen van opvang, anders zouden wij dat allang gedaan hebben.
Triestig om je kind daar te laten.
Ik ben er zeker van dat ons zoondje zich ook eenzaam voeld in het pagadderke.

kalm

Berichtdoor kalm » 18 okt 2011, 08:27

En ja hoor, wij hebben twee maand geleden gelukkig een nieuwe opvang gevonden voor onze kleine spruit.
Wij merkten van de eerste week al dat hij daar VEEL GELUKKIGER is.
Hier moet men GEEN dokters atest zorgen iendien je kindje niet kan komen.
Elke dag noteerd men wat je kindje gegeten heeft en hoelang hij/zij slaapte.
Men helpt zeker bij de zindelijkheidstraining en dit word steenvast genoteerd in het heen en weer boekje.
De vrouw van de opvang heeft zelf 3 kinderen groot gebracht, ondertussen al twintigers, en weet dus van wanten.
Het is een ZEER huislijke opvang die wij enkel kunnen aanraden !!! DE KLEINE REUS in Glabbeek.
Heel wat anders dan het industieele Pagadderke.

BollekeWol

Berichtdoor BollekeWol » 18 dec 2011, 21:28

Oei, mijn kindje is pas in het Pagadderke en deze berichten stellen me toch niet gerust...

Nog ervaringen in het Pagadderke zodat ik eventueel naar een andere opvang kan uitkijken?

just-me

Berichtdoor just-me » 04 jan 2012, 16:08

Zijn hier nog mensen met zo'n ervaringen?? Wij overwegen deze opvang voor ons kindje

anonymous_5b18f3494b7da

Berichtdoor anonymous_5b18f3494b7da » 24 mei 2012, 12:06

Onze 2 dochtertjes gingen naar het pagadderke en we zijn eigenlijk altijd heel tevreden geweest.
Het is inderdaad zo dat de verantwoordelijke altijd heel stipt was maar dat wist ik op voorhand van andere ouders waarmee ik contact had en die ook allemaal vol lof waren over de stiptheid en zorg die er aan de kindjes besteed wordt. Bij mijn eerste bezoek heb ik ook het reglement gekregen dat heel goed was uitgelegd.
Voor de maaltijden was er inderdaad niet altijd een bericht in het heen en weer boekje maar ik meen me te herinneren dat het menu altijd uithing in de gang.
Het is waar dat zieke kinderen niet mogen komen, we hebben dat ook moeten ondervinden maar dat wisten we ook op voorhand, maar gelukkig hadden we de oma's die konden bijspringen. Daar worden ze toch nog eens extra vertroeteld als ze ziek zijn. Ik kan zeker met een gerust hart het Pagadderke aanbevelen.

kalm

Berichtdoor kalm » 26 mei 2012, 13:04

Mama Tienen schreef:Onze 2 dochtertjes gingen naar het pagadderke en we zijn eigenlijk altijd heel tevreden geweest.
Het is inderdaad zo dat de verantwoordelijke altijd heel stipt was maar dat wist ik op voorhand van andere ouders waarmee ik contact had en die ook allemaal vol lof waren over de stiptheid en zorg die er aan de kindjes besteed wordt. Bij mijn eerste bezoek heb ik ook het reglement gekregen dat heel goed was uitgelegd.
Voor de maaltijden was er inderdaad niet altijd een bericht in het heen en weer boekje maar ik meen me te herinneren dat het menu altijd uithing in de gang.
Het is waar dat zieke kinderen niet mogen komen, we hebben dat ook moeten ondervinden maar dat wisten we ook op voorhand, maar gelukkig hadden we de oma's die konden bijspringen. Daar worden ze toch nog eens extra vertroeteld als ze ziek zijn. Ik kan zeker met een gerust hart het Pagadderke aanbevelen.

Ik denk dat MAMA TIENEN de uitbaatster zelf is :roll:

Fifi29

Berichtdoor Fifi29 » 29 jun 2012, 16:49

Hallo! Ik ben nieuw hier maar wou toch even reageren op dit artikel. (en neen ik ben niet de verantwoordelijke of iemand anders die daar werkt :P )
Had dit topic ook gevonden toen ik opvang zocht voor m'n baby. Was ook beetje bang toen ik dit las.
Ik kan nog niet zeggen hoe het ginder is want ben nog op zw-verlof maar heb raad gevraagd aan vriendin wiens kindje naar daar is geweest. Ze zei dat het (heel) streng was (zoals boubke0508 zei) maar dat zij heel content was. Je moet wel kunnen omgaan met discipline en regels , zei ze. De kindjes doen allerlei activiteiten. Als je liever hebt dat je kindje vrij speelt elke dag moet je er dus niet zijn.
Ik heb hem daar ingeschreven.
Ik zal wel zien als hij er naartoe gaat.
Ik denk dat een opvang voor dat ene gezin misschien als een gevangenis zal lijken terwijl dat het voor een ander een paradijs is (beste vrienden zus hadden zelfde kribbe en waren totaal niet blij en zus was super blij... :roll: )
Moest het echt niet gaan zullen we wel een oplossing vinden. Maar moest er echt een probleem zijn zouden er toch geen kindjes meer naartoe gaan? Alé ik weet het niet maar er is toch strenge controle door K&G?

BollekeWol schreef:Oei, mijn kindje is pas in het Pagadderke en deze berichten stellen me toch niet gerust...

Nog ervaringen in het Pagadderke zodat ik eventueel naar een andere opvang kan uitkijken?
just-me schreef:Zijn hier nog mensen met zo'n ervaringen?? Wij overwegen deze opvang voor ons kindje

Hebben jullie ondertussen ervaring dat jullie kunnen delen aub? Merci ;)

Fifi29

Berichtdoor Fifi29 » 08 jul 2013, 16:38

1 jaar later. Ons kindje gaat nog altijd naar 't Paggaderke in Tienen.
Wij zijn super tevreden. :)
Zoals ik in vorig post zei, "Je moet wel kunnen omgaan met discipline, regels en met de georganiseerde activiteiten."
Wij zijn er nooit na 9uur, dus over tijdstippen kunnen we niets zeggen.
Karla had wel de regels heel duidelijk uitgelegd vòòr de inschrijving.
Als ze ziek en besmettelijk zijn, mogen ze niet naar de opvang. Is toch normaal? Je wilt toch niet dat al de anderen het krijgen? De dochter van Karla is ondertussen groter en minder ziek waarschijnlijk want ik zie ze niet ziek rondlopen tussen de kindjes ;)
De Paggaderkes is ook een creche volgens inkomen, maar zelfstandig. Niet vergeten dus dat geen kindjes = geen geld....
Soit. Als je vragen hebt, stuur mij maar een bericht. :)

Gerancos

Berichtdoor Gerancos » 11 jul 2018, 08:45

Ik wens ook een reactie te delen over de beruchte creche 't Pagadderke.

Wij zijn op zoek naar een creche in regio Tienen en maakten dus een afspraak om creche 't Pagadderke te bezoeken. Helaas stonden we daar 15 minuten in de regen aan de deur aan te bellen zonder reactie. De persoon die ons moest ontvangen was blijkbaar de afspraak vergeten.

Eenmaal thuisgekomen stuurden we een e-mail om daarop te wijzen. De reactie van 't Pagadderke verbaasde ons extreem!

In plaats van zich te excuseren voor de gemiste afspraak, reageerde de betrokken persoon erg agressief en werd ons simpelweg de deur gewezen. We hebben elkaar dus niet eens ontmoet, maar ons kindje is er al op voorhand niet welkom.

Mijn advies? Wanneer je op zoek bent naar een creche in Tienen, sla deze dan maar gerust over.

Terug naar “Je baby maand na maand”