Mond-hand-voet ziekte bij baby

anonymous_5b6f8c9141730

Mond-hand-voet ziekte bij baby

Berichtdoor anonymous_5b6f8c9141730 » 12 jul 2008, 19:49

Hallo

heeft er iemand ervaring met de mond-hand-voet ziekte bij baby's. mijn man heeft dit nu en dat is blijkbaar uiterst besmettelijk. we proberen zoveel mogelijk besmetting te vermijden maar je weet nooit hè.
als ik zie hoe erg hij er vanaf ziet (kan al 4 dagen niet eten of drinken, totaal niets eten), ben ik bang hoe het gaat zijn als onze kinderen het zouden krijgen.

heeft iemand dit al meegemaakt bij een baby van 5 maand of een kleuter van 3? en zo ja, hoe verliep dit?

alvast bedankt

anonymous_5b6e7040cb6cb

Re: Mond-hand-voet ziekte bij baby

Berichtdoor anonymous_5b6e7040cb6cb » 13 jul 2008, 16:47

Geef jij bv of fv?

Als je bv geeft kan je eens contact met ons opnemen, mocht het nodig zijn. Je kan ons bellen of mailen, onze gegevens vind je op onze website.

Hopelijk krijgt jouw kleintje het niet!

BBM

Berichtdoor BBM » 14 jul 2008, 10:33

Hallo

onze jongste (toen 3 maand) heeft dit gehad
ik geef BV en heb het enkel gemerkt doordat hij wat minder at en een beetje uit zijn doen leek
na controle bij de KA bleek hij een ruwe keel te hebben waardoor hij wat moeilijker at
maar echt onoverkomelijk was het niet

ik heb het pas opgemerkt toen hij op zijn teen een blaasje had dat was opengegaan en ik toevallig bij de KA op controle ging
zij wees me op de andere blaasjes

na een paar dagen was dit vanzelf over

groetjes

Heidiken 1

Berichtdoor Heidiken 1 » 14 jul 2008, 12:45

Ons zoontje heeft het gehad rond de leefijd van 10 maanden. Hij was echt doodziek en wou niets meer eten of drinken buiten zijn groentepap. Hij is dan ook altijd een enorme groentepapliefhebber geweest. We gaven hem 6 keer per dag groentepap en zo hebben we het kunnen vermijden dat hij naar het ziekenhuis moest.
[url=http://www.babybytes.nl/zwangerschapsverloop/02/01/2012][img]http://www.babybytes.nl/zwangerschapsticker/000000/FF6600/Mijn%20zwangerschap/02/01/2012.png[/img][/url][url=http://www.babybytes.nl]Maak een ticker[/url]

lotje sprotje

Berichtdoor lotje sprotje » 15 jul 2008, 21:08

mijn oudste dochtertje heeft dit helaas veel gehad als ze klein was. Is niet veel aan te doen. speelgoed nemen van een ander kindje en in de mond.

Je man moet juist zorgen om geen kusjes te geven op de mond. het liefst niet zelfs. niet van zn glas of bestek laten eten . Idem voor jou . Bij ons liet de KA zo een siroop maken en dit verdoofde de mond. dit moest een half uur voor het eten ofwel erna.

bij je kindje na iedere maaltijd een vers tutje geven en de andere steriliseren, speelgoed mooi maken , eens poetsen in huis met dettol, zorgen dat je man het niet doorheeft aan jou en ook moest mijn dochtertje een soort van nauurlijke spray gebruiken

buccosorpray en dit drie maal daags verstuiven in de mond.

Ik moet zeggen het hielp wel altijd goed. Een maal ze hetgehad hebben blijven ze er gevoelig voor.

Mijn dochter kreeg dit zelfs in plaats van de waterpokken. Bij de Om waren de waterpokken uitgebroken en zij kreeg dan de handvoetmondziekte in plaats ervan.

Blijkbaar zijn die familie van elkaar

Katrien O

Berichtdoor Katrien O » 13 jun 2018, 09:54

Beste lezers,

Dit topic is al jaren geleden, maar toch kom ik hierop terecht als ik naar hand mond voet ziekte zoek. Omdat er nogal tegenstrijdige informatie op internet te vinden is (1x in je leven of meerdere keren) probeer ik hier mijn ervaring aan jullie door te geven.

Mijn zoontje heeft mond hand voet ziekte al voor de 2de keer op 6 maanden tijd. Dus nee, je bent niet immuun voor je leven, een andere variant van het virus kan je evenzeer opnieuw ziek maken.
Mijn dochter heeft nu 4 dagen later ook mond hand voet ziekte. Uiterst besmettelijk en deze variant levert gegarandeerd een ziek kind op. De vorige variant, heeft ze wel weten te vermijden, maar deze lijkt heviger (ook in de ruimere omgeving).

Het verloop van deze ziekte: dag 1 middelhoge koorts (38,5 -39,2), dag 2 periodes van koorts afgewisseld met lange periodes zonder (tot max 38,5) en de eerste blaasjes komen tevoorschijn in de mond, dag 3 uitslag (kleine rode puntjes waarvan sommige met blaasjes) op de voetzolen en handpalmen (maar wat uitslag rond de poep en op de buik/rug is ook niet vreemd) verder lage koorts mogelijk, dag 4 koortsvrij en nog even de pijn van de blaasjes in de mond verbijten maar die neemt stilaan af. Na een aantal dagen/weken kunnen tenen en vingers vervellen. Bij mijn zoon duurde dat wel een hele tijd.

Uiteraard zal elk kind anders reageren afhankelijk van de variant. Wij gaven enkel koortswerende middelen.

Succes.

Terug naar “Je baby maand na maand”