Altijd kaka uit pamper, oplossing hiervoor?

Martha M.

Altijd kaka uit pamper, oplossing hiervoor?

Berichtdoor Martha M. » 13 mar 2012, 17:31

Mijn baby (die alleen borstvoeding krijgt) heeft zo eenmaal per dag een vuil rompertje vol ontlasting. Dat komt bovenaan (aan de rugzijde) uit de pamper. Het is maar een vieze bedoening telkens, en al dat verversen, mama blijft maar wassen :twisted:

Zijn er hier die dat probleem herkennen en eventueel weten waaraan dat ligt? Want ik vind het knap vervelend!

We gebruiken pampers van het merk Pampers en doen ze goed dicht, dus daaraan kan het wellicht niet liggen...

moedervantwee

Re: Altijd kaka uit pamper, oplossing hiervoor?

Berichtdoor moedervantwee » 13 mar 2012, 17:51

Hier regelmatig zelfde probleem. Met borstvoeding is die ontlasting zo erg dun he. Ik gebruik ook pampers maar met bijv active fit heb ik er meer problemen mee dan bij simply dry. Maar echt voorkomen doe je het niet denk ik. Gaat wel over eens ze groentes gaat eten. Als iemand toch een gouden tip heeft ben ik ook wel benieuwd.

Dikkiedik84

Berichtdoor Dikkiedik84 » 13 mar 2012, 18:29

Hier ook altijd hetzelfde probleem. Ik gaf flesvoeding .... Soms zelfs zo erg dat het zelfs op mijn kleren hing. Ben al van pampers overgeschakeld naar goedkopere merken. Kruidvat, etos, maar hier ook hetzelfde probleem. Ik heb eens gelezen dat de pampers van lidl huismerk de beste waren voor dit probleem. Ikzelf heb het niet geprobeerd. Ik ben heel gauw overgeschakeld naar active fit. Ook onmiddellijk redelijk groot. Mijn zoontje heeft een dikke, brede buik en zelfs als hij qua gewicht nog paste in een bepaald nummer, nam ik al een grotere maat, en dit hielp uiteindelijk. Laatst (hij is nu 1) had hij het weer. Hij zat in active fit 4+ (gaat toch tot 20kilo), maar ben al overgeschakeld naar nr 5 want zijn stoelgang kwam er 's morgens ook weer langs uit. Deze zijn vanaf 11 kilo, maar vallen toch iets breder. Aan de andere kant kan je dan weer het probleem hebben dat hun urine eruit komt als de pamper nog te groot is. Maar met de dikke brede buik van onze zoon is dat geen probleem. Ik zou eens een maatje groter proberen, bij ons hielp dit, of misschien active fit? Onze was ook nog niet actief toen hij ze al droeg, denk van nr 3. We hebben wel een grote baby, dus hij zat met zijn gewicht wel rap aan nr 3. Het was even zoeken bij ons. Het mindert idd als ze aan vaste voeding beginnen, maar af en toe gebeurde het toch nog hoor. Voor ons het signaal om een grotere maat te nemen.
Succes!
Afbeelding
Afbeelding

Mamaavanbijnatwee

Berichtdoor Mamaavanbijnatwee » 13 mar 2012, 19:23

Hier was dat een tijd ook dagelijks, om moedeloos van te worden.
Al haar bodytjes vol kaka, soms haar broek vol, haar relax vol ..
Tot ze vaste voeding begon te eten, en twas gedaan.
Het is dan nog enkele keren ( te verwaarlozen) voorgevallen.
En tkwam ook door flesvoeding, geen borstvoeding, dus dat heeft er niets mee te maken :)

Maar tips? Neen niet echt :) Volhouden :) Het betert wel :D

Girly-Girl

Berichtdoor Girly-Girl » 13 mar 2012, 20:30

Tis idd heel lastig. ons zoontje was nu wel goed met de katoenen pamperkes van delhaize.. ( hebben moeten overschakelen omdat hij ferme luieruitslag kreeg van de voedingen)

sto

Berichtdoor sto » 13 mar 2012, 21:48

Hallo,
Wij hadden dat probleem met onze oudste.
De opvoedster in de kribbe had ons aangeraden om te proberen met de luiers van Kruidvat en het probleem is direct verdwenen en het is nog goedkoper ook.
Wij gebruiken daarvoor ook die van het merk pampers!

Hopelijk helpt het bij jullie ook?

rosalie_

Berichtdoor rosalie_ » 13 mar 2012, 23:53

Herkenbaar! Uitsluitend BV gegeven en dan krijg je zo van die dunne geelbruine mosterd overal op.
Ik had ook de pampers (newbaby, active fit en dan de baby dry voor 's nachts). Zoals gezeld, het betert. En een tip voor de vlekken : ossegalzeep (helpt ook niet feilloos, sommige gevallen wel.

Knofjesmama

Berichtdoor Knofjesmama » 14 mar 2012, 15:33

voor de vlekken: vanish. Niet laten indrogen (en al zeker niet eerst weken, laten drogen en dan pas wat later wassen)
altijd alles proper gekregen, behalve sommige gekleurde dingen (waar je niet zo'n agressieve producten op kan gebruiken omdat de kleur er dan uit gaat....), maar veeeeeel moeten wassen. het is niet anders. telkens opnieuw, bij elke baby. wacht tot die in zo'n bumbostoeltje kan...dan spat het gegarandeerd langs de rug naar boven als ze daarin beginnen kaka doen :-).
wordt inderdaad harder eens ze groenten eten. die new baby ofzo van pamper (die ze in materniteiten hebben) waren nog best, daarin kon dat vocht uit de kaka ook wegtrekken. misschien dat baby dry dat ook wel enigszins heeft.

katinnetje

Berichtdoor katinnetje » 14 mar 2012, 20:29

De echte pampers hebben geen rekkertje aan de rugzijde , moet eens kijken als je een pamper aandoet en je kindje op zijn buik leggen hoeveel ruimte er aan zijn rugje is tussen de pamper.
Ik gebruik nu pamaper van heppy baby van colruyt , die hebben een rekkertje aan de rugzijde sinds dien is het hier veel gebetert , enkel nog eens gehad bij een grote mega stoelgangpamper. Van borstvoeding
Afbeelding

tijsje

Berichtdoor tijsje » 17 mar 2012, 11:07

ik zweer bij pampers van de lidl. niet dat het er dan niet uitkomt, maar toen ze ouder werden had ik met pampers steeds lekken 's nachts (gewoon van pipi) en met die van de lidl niet. en ze zijn het goedkoopst. (7,49€ voor pak van 56) best de moeite waard om eens te proberen.
3

Fie_81

Berichtdoor Fie_81 » 17 mar 2012, 13:15

hier hetzelfde probleem

wat ik vaak doe is zijn body al wat losmaken en als hij gedaan heeft met eten even in zijn pamper op een tetradoek leggen. Hij kakt toch altijd vlak na het eten en zo blijven de bodytjes proper :)

Ik heb er ook al veel mogen weggooien hoor! Ik was enkel met le chat of neutral. Vanish vind ik nogal stevig voor zo'n pril huidje. Ge krijgt de vlekken er moeilijk uit maarja ...
Afbeelding

Afbeelding

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 17 mar 2012, 17:34

Wij hadden dat probleem zelfs al met pipi. Overgeschakeld naar Kruidvat pampers en het was opgelost.

Ook kan het zijn dat je een maat te groot koopt.
Trotse mama van 2 zoontjes

Je Moeder Suckt Dicks

Berichtdoor Je Moeder Suckt Dicks » 22 mar 2018, 15:18

ik vind het nogal vervelend dat ik nu al 14 jaar oud ben en nog steeds last heb van rijstwater (diarree) in mijn broek. Ik kan het niet onderdrukken en op school is het nogal genant. Mij is verteld dat ik beter van die rijstpap afblijf! Of zouden die vervelende kindertjes van mijn klas mij weer aan het pesten zijn? AUB help mij ik kan er niet meer mee leven!

Terug naar “Je baby maand na maand”