eng bull terrier

a

eng bull terrier

Berichtdoor a » 08 mei 2007, 14:05

alleen aan mensen die het ras kennen!!!

wat vinden jullie mooi aan hen en hun karaker, graag es jullie mening;

je hoort enkel maar neatieve reacties als je op stap gaat met de bulls ik had graag es geweten als er eigenlijk mensen zijn die weten waar ze over praten,

alvast bedankt aan de bul lovers ;)

Gast

RE: eng bull terrier

Berichtdoor Gast » 08 mei 2007, 14:31

Ze zijn zo lelijk da ze mooi zijn hé,echt schattig die verfrommelde smoel.
Groot nadeel vind ik da je ze niet echt kan meenemen voor een stevige stap-dagtrip want echt wandelaars zijn het niet hé terwijl ik juist heel graag met mijn honden wandel.
Verder vind ik ze heel lief en aanhankelijk en grappig om bezig te zien.
Even ter verduidelijking,ik heb er zelf geen maar ken wel iemand die ene heeft.

Groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mei 2007, 16:44

Heb je het over een Engelse Bulldog of een Staffordshire Bull Terriër (Engelse stafford).

a

Berichtdoor a » 08 mei 2007, 17:37

ik denk dat het inderdaad een misverstand is, ik heb het over engelse bull terrier, met het eivormig hoofd :)

Attachment : foxtrod 050.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mei 2007, 17:55

onze bull is nu drie jaar: hij is enorm aanhankelijk, lief, speels, koppig, luistert (meestal), is idd vlug moe bij een grote wandeling: als hij geen zin meer heeft, legt hij zich gewoon neer, en krijg hem dan maar eens recht.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mei 2007, 20:02

Euh... mensen in een Engelse Bulldog zit nikske terrier in hoor. De vraag gaat over pitbull terriers.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 07:32

euh..........er is wel een verschil tss een pitbull terrier en een engels bull terrier hoor!!!!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 08:32

Sorry,ik dacht dat het over een engelse bulldog ging

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 09:30

Het zijn lieve honden.. zelf aanleg om lamme goedzakken te zijn ;)
Zijn wel een beetje koppig maar met de goede begeleiding zijn het prachthonden.

Onze beste vrienden hebben zo een en wij hebben een labrador. Als we samen gaan wandelen zeker een 6 jaar terug als het beide nog puppies waren) ochhh zo een schoon hondje.. als onze vrienden dan erbij kwamen was het direct de kindjes bij de hand en weg :hihi

hilarisch gewoon en zeggen dat hun hond 10 keer meer gewend was om met kindjes om te gaan.

Er zijn heel veel vooroordelen maar mijn hart hebben ze gestolen zunne.

Nog 1 nadeel... :hihi tzijn kleine zwijntjes

a

Berichtdoor a » 09 mei 2007, 11:46

@9.30 bedankt voor de leuke reactie

Pittbull terriers, sorry maar als je daarover begint komt mijn haar recht omhoog, een pittbull en een bull terrier, en een engelse bulldog, of een staff terrier, dat zijn allemaal totaal verschillende honden,

ik heb zelf 5 bull terriers, en ik kan jullie verzekeren het zijn prachtige honden, ik wilde het enkel op forum zetten omdat ik het zo belachelijk vind als ik op stap ga, dat die beestjes al die negatieve reacties krijgen, zoals bv, zie daar een pitt bull, dan begin ik gewoon te lachen, en zeg allez nog zon honden kenner,

ik heb 2 kindjes, en 1 voor 1 zijn ze super lief ervoor, gelijk het een stukje van hen is, ze kunnen zo de clown uithangen, maar eens in huis zijn ze echte schatjes,

ik wil 1 ding zeggen vooroordeel niet voor je ze werkelijk kent, want een GOED opgevoede bull terrier is echt een SUPER leuk beest!!!!

bedankt voor de reacties

Attachment : IMG_1397.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 12:58

wij hebben er 2 gehad ons teefje is 3 jaar geleden overleden op 6 jarige leeftijd nu hebben we nog een reu die ondertussen al 10 jaar word
ik ken alleen maar positieve dingen over dit ras ze zijn aanhankelijk lief en sociaal
en allesbehalve agressief
maar veel hangt af vd opvoeding nauurlijk
ik zou geen ander ras meer willen
ook hebben ze veel geduld en wat ik soms wel jammer vind is dat ze geen of toch moelikijk pijn voelen en daardoor soms te lang over iets doen om ons wijste maken dat er iets scheelt
en mooi of niet dat is ieder zijn mening er lopen toch ook lelijke mensen rond en daar ben je toch niet bang van

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 20:36

wij hebben er ook ene, gisteren 6 jr geworden, een schatje, de meeste vinden hem zoooooooooo lelijk maar voor mij is het mijn prinske, superlief, en braaf, maar inderdaad een heel hoge pijngrens met alle gevolgen vandien, vannacht was hij heel ziek, heb een half uur met hem in de tuin gestaan, hij moest gras eten,(maag) vandaag is het weer wat beter, als hij ziek is kan hij zo lief kijken en aandacht vragen, ik ben gewoon verliefd op hem ;) mag er niet aan denken dat hij er ooit niet meer is

Attachment : DSC00588.JPG

a

Berichtdoor a » 10 mei 2007, 06:33

het zijn inderdaad schatjes
@2036 mooi hondje hoor!! mag je trots op zijn !!

ik heb momenteel pupjes, eventjes laten zien

a

Berichtdoor a » 10 mei 2007, 06:35

das pupje op 2 weken

Attachment : ziggy4a.jpg

a

Berichtdoor a » 10 mei 2007, 06:40

schattig he, tdoet telkens zon pijn als die weg moeten

wij zijn 8 jaar bully lovers, en zijn er werkelijk verzot op

@20.36

wat heeft hij aan zijn maag? gras eten kunnen ze niet ongemakkelijk door zijn hoor, das om hun maag te kuisen, normaal geven ze een beetje over en is het gedaan, elke hond doet dat, misschien gef je een beetje te zware voeding als hijer anders last van heeft?

Attachment : ziggy 2c.jpg

die van 20.36

Berichtdoor die van 20.36 » 10 mei 2007, 07:30

schattige pups, zou opslag er eentje willen, ik denk dat hij tijdens het wandelen iets verkeerd gegeten heeft en daarom gras heeft willen eten om te kunnen overgeven, is nu weer de oude hoor :) hij heeft wel veel last van ontstekingen tss zijn poten, is allergisch voor suiker, tarwe en bakkersgist, hij eet sinds vorig jaar veel fruit en groenten (eet eigenlijk alles het varkentje) is poten zijn al veel beter, krijgt af en toe nog eens een opstoot.....we hebben ook nog ene kruising labrador, ze zijn altijd samen, 2 reu s en vechten nooit, zal zijne foto ook ff posten, is anders niet eerlijk he ;)

Attachment : DSC00585.JPG

a

Berichtdoor a » 10 mei 2007, 20:41

@08.36 mooi hoor, ja dat hebben wel meer bulls hoor tere pootjes, dat kan soms zijn van het verkeerde kuisproduct, of van het verkeerde waspoeder, of zelfs van gewoon in het gras te lopen, bulls eten inderdaad heel graag fruit zeker druiven, wij koken elke dag vers pasta of rijst met groeten en rauw vlees, en dan staan bulls echt in goede conditie, de onze toch dat moet je zelf een beetje zien aan uw hondjes he

is uw bull met stamboom of import?

een vriendin kweker heeft een advertentie over haar en de bulls in de krant laten zetten, hopelijk kunnen jullie het lezen tis redelijk klein ,

greetz

Attachment : hobby.jpg

a

Berichtdoor a » 10 mei 2007, 21:28

@20.45 agressief?? Wanneer en war heb je dat uitgevonden, ik heb al maar dan 80 bulls gekweekt, 0 agressieve, ik doe meerdere bull shows, zelden of nooit ambras,

lelijk, elk zijn goesting, ik zeg toch ook niet wat jij mooi en niet mooi mag vinden,

en zoals ik in mijn begintekst zei, enkel voor mensen die voor het ras zijn, niet voor zon mensen die niet weten waarover ze praten gelijk u, dus daaaaaaaaaaaaaaaag

v

Berichtdoor v » 10 mei 2007, 22:07

ik ben die van bull (vlek op oog) en labrador, neen, geen stamboom, spijtig genoeg inteelt denk ik, bij een dierenwinkel gekocht maar die gaf gewoon toe dat ze elke donderdag werden gebracht uit een of ander land, en totaal niet agressief, en lelijk....ze zijn zo lief dat ze gewoon niet lelijk zijn :)

Kim

Berichtdoor Kim » 11 mei 2007, 10:05

Hier ook een eigenaar van een Bull terriër ( en ook nog een ACD en een Beagle)

Bulls zijn ongelooflijk lieve beesten! Agressief? Bijlange niet, als een andere hond haar wilt aanvallen, reageert ze er zelfs niet op. Dat zouden mijn andere honden niet doen.

Ik vind het leukste dat het zo'n clowns zijn! Als ze hun kuren krijgen en beginnen te spelen, is het echt om te gieren! Soms is ze eerder een konijn als een hond als je ze door de tuin ziet lopen. :)

Ik vind het alleen spijtig dat ze ( mijn bull toch) zo slecht tegen de warmte kunnen. In de zomer met haar gaan wandelen moeten we niet doen..

Een groot voordeel aan een bull is natuurlijk dat als je gaat wandelen aan de zee, altijd plaats hebt. Iedereen gaat ervoor opzij. Spijtig natuurlijk van al die negatieve reacties die je krijgt over dit ras.

Groetjes

Cindyke

Berichtdoor Cindyke » 11 mei 2007, 10:21

Hallo !

wij hebben ook een Bull van bijna 2 jaar al.
met stamboom
onze King is een hele lieve hond, ook met onze baby van 9 maanden.
hier een fotootje met onze zoon

wij hebben ook veel negatieve reacties gekregen maar éénmaal dat ze hem kennen, verbetert het.

ik moet er wel bij zeggen dat de vooroordelen in ons voordeel spelen om inbrekers buiten te houden.

't Is een reu maar hij is iets te dik: 37 kg. Hij krijgt ocharme maar 300gr droge voeding per dag maar hij beweegt heel weinig en een wandeling van een halfuur is het maximum. Voor de rest is hij wel levendig hoor maar hij heeft vetrolletjes en is toch zo'n 4 kg te dik.

Attachment : 21 maart 07_zitten_9.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mei 2007, 13:23

hier is onze bullterrier ondertussen al 10 jaar oud
t'is een echt schatteke zelf met onze dochter

Attachment : emma verjaardag 003.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mei 2007, 13:39

ik vind die niet echt lelijk eigenlijk, ze zien er wat apart uit, maar lelijk,neen, verre van.
en lief zijn ze ook, je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren hé.

Cindyke

Berichtdoor Cindyke » 11 mei 2007, 14:01

een tip als je hond teveel haar verliest:

vivavet bestellen bij de dierenarts, bij het eten mengen en er is heel snel een heel groot verschil merkbaar

hier nog een foto van onze King toen hij 1 jaar was

Attachment : IMG_02611.jpg

mag ik even?

Berichtdoor mag ik even? » 11 mei 2007, 14:22

Sorry dat ik op dit topic reageer, want ik ben geen kenner,maar mag ik even?
Wat is het verschil tussen de rassen die hier al allemaal zijn aangehaald, terrier,bull,enz...?
Ben wel zelf ook hondenbezitster, maar van een totaal ander ras.
Jullie honden hebben idd een negatieve naam, vanwaar komt dat dan?
En ja, wat ik ook wou weten, waarom hebben jullie voor dit ras gekozen?
Bedankt als jullie willen reageren

Terug naar “Naar huis met de baby”