Kennel Bolkshof

labje

Kennel Bolkshof

Berichtdoor labje » 25 mei 2007, 18:23

Een niet zo tevreden baasje....
Ik citeer uit het gastenboek:

We hebben een Fox Terrier bij jullie gekocht. We zijn er blij mee, alleen een beetje ontgoocheld dat er niet gezegd is geweest dat hij van Tjechie komt en dat hij 1 vaccinatie niet heeft gekregen wardoor hij last kreeg van kennelhoest met daar bovenop een keelontsteking :hoho :hoho

Gast

RE: Kennel Bolkshof

Berichtdoor Gast » 25 mei 2007, 18:29

Dit voorval bewijst nog maar eens het belang van een officiele stamboom (afkomst) en een Europees paspoort (vaccinaties).

Vandaar nog eens: koop NOOIT in winkels of megakennels waa ze diverse rassen aanbieden

labje

Berichtdoor labje » 25 mei 2007, 18:32

Sorry voor de wel zeer lange zin, maar het was al verzonden :o

robin

Berichtdoor robin » 25 mei 2007, 20:02

wat niet wil zeggen dat je nooit een hond zonder stamboom mag kopen...
onze (toekomstige) pup zal ook geen stamboom hebben, maar komt van bij een fokken die kweekt volgens de normen maar niet erkent is door St. hubertus, gewoon omdat zij dat niet willen. dus ook max 1 nestje per jaar en hd vrij, met garantie en boekje...
maar zonder stamboom...

@ robin

Berichtdoor @ robin » 25 mei 2007, 23:48

en mag ik vragen waarom zij deze extra controle van Sint-Hubertus niet willen?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mei 2007, 09:38

www.broodfok.be

Laat u op voorhand goed informeren en opteer voor een stamboom.

robin

Berichtdoor robin » 26 mei 2007, 20:27

omdat zij daar niet achter staan, veronderstel ik.

tis een beetje zoals de bio-winkels: bio-shop is de grootste, maar niet alle winkels willen onder die naam verkopen... (mss een stomme vergelijking, maar tis zo...)
dus die mensen kiezen ervoor om onafhankelijk te blijven.

en eigenlijk is het door die St. hubertusnormen enkel om de stamboom te doen hoor... en die stamboom is er enkel gekomen omdat vroeger enkel de addelijke mensen een labrador hadden. wie na die tijd een (raszuivere) labrador kocht, had eentje van dezelfde waarde, die ook prijzen won ed., maar die geen stamboom had.
die rijkeluismensen aanzien die hond dan maar als minder, en daardoor is het nu zo belangerijk om een hond mét stamboom te hebben... om niet "minder" te zijn...
maar nu vraag ik aan jou/ jullie: wat is het verschil tussen 2 raszuivere honden waarvan één met en één zonder stamboom?
ik had graag je uitleg gelezen...

@ robin

Berichtdoor @ robin » 26 mei 2007, 20:33

Hoe kun je bij een hond zonder stamboom ooit zeker zijn dat hij inderdaad raszuiver is, en in het andere geval dat er geen inteelt gebeurt is? Bovendien maakt stambomen het veel makkelijker om bloedlijnen met erfelijke aandoeningen op te sporen. Allemaal dingen die jouw fokker je niet kan garanderen.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mei 2007, 20:35

Een officiele stamboom moet je aanzien als een kwaliteitslabel en als een garantiebewijs.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mei 2007, 23:15

en nu terug het woord aan Robin ?!
Waar zijn jou garanties?

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 27 mei 2007, 01:31

Mijn vorige rott was eentje ZONDER stamboom en WEL raszuiver!
We hebben beide ouders gezien en hun papieren en zij waren wel degelijk raszuiver.
Wij vonden het dan ook niet nodig dat dit werd aangevraagd. Je betaald er alleen maar een hoop geld voor.
En je hebt dan nog geen garantie dat je hond volledig gezond is.
Onze dober was wel eentje met stamboom (Picollino van de weet ik veel wat) kortweg Scidda. Beestje stierf op 2.5 jarige leeftijd aan een enorme hersentumor!
Daar sta je dan met je stamboom... maar zonder hond

robin

Berichtdoor robin » 27 mei 2007, 13:59

vanavond antwoord. moet terug gaan werken :(
moet ook nog even nadenken :)

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mei 2007, 10:37

Robin moet wel heel lang nadenken :p

danny

Berichtdoor danny » 28 mei 2007, 14:48

we hebben enkele maanden geleden een shetland sheepdog gekocht .
Wel bij een diervriendelijke familiale kennel in Nederland .
De puppie's werden daar gewoon mee opgenomen in het huishouden .
we zijn er é keer gaan kijken , en de pup werd thuis gebracht !!!!!
Ondertussen hebben we bijna 2wekelijks contact telefonisch of via e-mail .
echt een plezier om op zo een manier een hand te kopen .

we hebben ook geinformeerd bij het Bolkshof .
daar was er geen pup beschikbaar , maar 3 dagen later wel ???
Ik informeerde naar het attest van de
ogenziekte van dit ras ( moet speciaal getest worden )
en ze zeiden gewoon dat het dier 1 jaar garantie had !!!!!Ik vroeg dus naar dat bijkomend attest , en ze zeiden droogweg dat ze daar niet aan mee deden , het kost alleen maar geld voor zo'n een extra papiertje , hun honden HADDEN dat toch niet !!!!!

robin

Berichtdoor robin » 29 mei 2007, 08:50

ja, idd :) maar heb heel het weekend moeten werken, en was moe... :)

en ik geef toe: ik ben verslaan. ik weet niet wat ik moet antwoorden. ;)

maar toch: ik ben er zeker van dat ze eerlijk zijn, en ik hoef ook geen stamboom. en om nog eerlijker te zijn, ik kan geen maandloon uitgeven (jaja, ik verdien niet zoveel) aan een pup omdat hij nu eenmaal een stamboom heeft...
wat nu ook weer niet wil zeggen dat ik geen pup kan betalen... ik geef nu mij zuurverdiende centjes uit aan een mooie (raszuivere) pup die volledig in orde gaat zijn als ik hem mag halen, en die getest is op alle ziektes die zo'n ras kan hebben.
daarbij komt nog dat ik ook naar de dierenarts ga, en goed voor mijn lieve pup/hond ga zorgen en hem/haar ga opvoeden tot een lieve, kindvriendelijke hond.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 09:36

Robin, over welk ras heb je het ?

labje

Berichtdoor labje » 29 mei 2007, 11:14

@Robin
ik ben er zo goed als zeker van dat het pupje bij jou opgroeit tot een lieve, stabiele maar vooral onstuimige labrador.

robin

Berichtdoor robin » 29 mei 2007, 11:17

en waarom onstuimig?

het word een chocobruine labrador (ja, die marginale beesten :))
die trouwens gisteren geboren zijn!!!! zie topic bijna!!! van mij.
er staan fotokes bij.

groetjes, bieke

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 11:56

Proficiat Bieke!

rotweiller baas

Berichtdoor rotweiller baas » 09 jun 2007, 15:56

hier kwamen we hetzelfde tegen!!
we zochten een rottweiler en nergens vonden we er eentje ter beschikking!
ergens in antwerpen hadden ze er twee
dus wij vliegensvlug naar daar t'was ook een kennel!
prachtig dier!
eens thuis hebben we de dierenarts laten komen om een grondig onderzoek bleek dat de hond dus ook uit tjechie kwam
voor de zekerheid alle vacinaties opnieuw gegeven maar enkele dagen later was hij toch doodziek
door de vlugge tussenkomst van de dierenarts is hij er terug bovenop gekomen maar hij was heel heel erg ziek koort kennelhoest klieren in keel gezwollen geruis op de longen en een virale infectie!!
hopelijk is de ellende nu voorbij en kunnen wij verder genieten!!!

Rispa_van Erpsa

Re: Kennel Bolkshof

Berichtdoor Rispa_van Erpsa » 02 dec 2020, 19:42

OPGELET OPGELET!

KOOP HIER NOOOIT EEEN HOND BIJ FIRMA: PUPS / HOEKEINDE 93, B-2330 MERKSPLAS TE BELGIE

Onlangs kocht ik hier een puppy.
Eerste indruk van PUPS & ZO erg provisionele bedrijf!
Met goed vertrouwen kocht ik hier een puppy.

Eenmaal naar huis met de puppy ging het na 8 dagen mis. Puppy begon mank te lopen, dronk niet, at niet dus naar een Nederlandse dierenarts geweest.
Hondje was PARVO POSENTIEF!
Paspoort achter gelaten bij mijn dierenarts voor nader onderzoek.

Met veel verdriet belde ik hun op en ik moest maar met de zieken hond naar komen een Reis van maar liefst 2 uur en 10 min!
Eenmaal daar geweest vonden ze het vervelenden maar de puppy zag er niet slecht uit naar hun mening dus mocht ik even snel een nieuwe puppy kiezen en de andere maar achter laten.
Daar zouden zij zo genaamd goed voor zorgen en kon ik met een nieuwe hond naar huis gaan!

Dit vertrouwde ik niet en wilde de puppy echt niet achter laten met het gedachten wat ze allemaal met hem wilde gaan doen. Dus zijden ze anders ga even naar ons dierenarts, deze kosten zouden voor hun rekening zijn.

Met een rapport uitdraai van een Nederlandse dierenarts naar de dierenarts waar PUPS & ZO al ruim 30 jaar lang samen mee werkte vertelde hij mijn dat het puppy in orde was en gewoon is ingeënt.

Eind stand, puppy terug naar Nederland gebracht en helaas moeten laten inslapen omdat de PARVO test extreem dodelijk is.
Tevens met veel moeite kunnen achter halen waar de pup vandaan is gekomen en dit was als een schokkende verhaar maar helaas een vaak komende verhaal volgens mijn dierenarts.
Puppy kwam uit Roemenië. Mogelijk een fabriek waar honden fokkers maken en snel door verkopen naar het buitenland en op zeer jonge leeftijden een wereld reis maken met meerdere honden tegelijk tijd in een klein hokje opgestapeld in vrachtwagens.

Mijn advies is KOOP NOOIT EEN HOND BIJ FIRMA: PUPS / HOEKEINDE 93, B-2330 MERKSPLAS TE BELGIE

Terug naar “Naar huis met de baby”