ingebouwde friteuse ??

evy

ingebouwde friteuse ??

Berichtdoor evy » 06 feb 2007, 14:36

Zo waren we gisteren bij vrienden thuis, en zij hadden in hun keuken in een eiland zo een ingebouwde friteuse. Zo staat dat ding nooit in de weg, dit leek mij super handig , maar is dit wel zo ?? en is het duur ??

Gast

RE: ingebouwde friteuse ??

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 14:57

mijn ouders hadden dit 25 jaar geleden al in hun toen supermoderne keuken. ik vond dat toen maar stom maar wou dat ik het nu ook had. heel gemakkelijk voor vet te vernieuwen en proper te maken. is ook minder gevaarlijk voor kinderen. zou wel niet weten hoeveel het kost.

sofie

Berichtdoor sofie » 06 feb 2007, 15:01

oeps !! bestaat da al zolang, en ik die dacht weer iets nieuws gezien te hebben, :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 15:04

tja bestaat al lang, maar ik bang ze nog het liefst buiten, want het stinkt enorm

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 15:08

ik heb dit ook deze staat vlak naast mijn kookplaat en daarboven is een brede dampkap zodat alle fritgeur meteen wegtrekt natuurlijk.
het is heel makkelijk je moet het niet meer in een kast stoppen hé.
en als het deksel erop is kan je altijd een pot ofzo erop zetten na het koken heel handig hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 16:18

Ik zet die evengoed weg in een kast. Wat is de meerwaarde eigenlijk?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 17:38

Een frietketel mag je nog zo goed proper maken, na verloop van tijd blijf je met een vetaanslag zitten en ziet hij er niet meer nieuw uit. Mij kijkt zo'n vettige ketel die ingebouwd is dan ook helemaal niet proper in je keuken. Ik zou er zeker geen inbouwen.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 18:06

een ingebouwde kan er wel helemaal uit hoor om schoon te maken, met een losse kan je niet in water hé ?
ik kan de mijne met alle stukken in water steken en is dus wel altijd schoon ;)+er is een deksel over dus je ziet haast niet dat het een friteuse is .

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 18:43

Ik kan mijn "losse" op het verwarmingselement na ook volledig in de vaatwas stoppen!

Mijn schoonouders hebben al jaren een ingebouwde. Ik moet het niet hebben. Ik vind het alweer iets dat er altijd is. Ik zet hem liever in de kast! Voor die keren dat ik hem maar gebruik

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 18:53

de mijne kan ook volledig in de vaatwas en zo'n inbouwding is inderdaad iets dat er altijd is. Kan daar geen water inlopen eigenlijk als je iets omgooit op je aanrecht?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 feb 2007, 21:43

ja

met water moet ge oppassen

anders grote brandwonden hé

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 17:37

mijne man is pompier ;) die bakt dan ook de frietjes in de friteuse hé ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 18:20

Vuil , vies en vettig zo'n inbouwfriteuse

Gast

Berichtdoor Gast » 09 feb 2007, 09:52

Mijn ouders moeten hun tijd ver vooruit geweest zijn, want in hun keuken van 30 jaar geleden zat er ook al zo'n inbouwfriteuse.
Mijn moeder raadt het niet aan, zeker als je niet zo vaak gefrituurd eet.
Wij eten enkel gefrituurd als er bezoek komt, dan komen er wel eens kroketjes of frietjes op tafel, maar anders nooit, vandaar is voor ons een "gewone" frietpot wel handiger. Als het weer ok is zetten we hem ook buiten, want zelfs met de dampkap erboven heb je nog een frietlucht in je huis.
Ik kan me voorstellen dat voor gezinnen waar meer dan wekelijks gefrituurd eten op tafel komt, dit zeer handig is.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 feb 2007, 10:52

Het is blijkbaar toch een 'overerfbaar' ding. Mijn ouders hebben er ook eentje sinds 1981 het bestaat al heel lang. Zelf wou ik het ook hebben. Duur is het niet zo een 300 euro denk ik. Wel een dampkap nemen die er helemaal over gaat en dan is de geur te verwaarlozen.
Onderhoud is geen probleem bij mijn ouders is die friteuse nog steeds perfect en bij ons ook geen probleem (is wel nog maar 5 jaar). Je neemt de bak er volledig uit en alles is in inox kan je heel makkelijk schoonmaken. Als ze niet in gebruik is merk je er amper wat van gewoon een inox plaat naast je vuur dat je als extra werkvlak kan gebruiken. Veel frituren doen we niet maar het staat niet in de weg en die extra grote dampkap is altijd handig is gewoon extra krachtig.
En veiligheid, mijn man is ook brandweerman en bakt ook de frietjes (gek hé zouden al die pompiers dat doen ;) en in de kast ernaast ligt een branddeken. Dat branddeken is altijd een aanrader in de keuken ik zie je een losse frietketel die in vuur staat ook nog niet buitenzwieren.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 feb 2007, 11:48

Neen, maar ik veronderstel dat je in een losse frietketel minder snel iets zal morsen (water of zo). Wij hebben trouwens ook zo'n branddeken liggen in de keuken. Je weet maar nooit he...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 00:01

waar halen jullie zo een branddeken ?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 09:52

bel even naar de brandweer (NIET via het noodnummer)

zij kunnen je dan doorverwijzen

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 12:22

Ik heb het gekocht op een opendeurdag van de brandweer, maar ik denk dat men je daar inderdaad wel kan doorverwijzen.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 18:30

Branddekens zijn te koop bij Gamma, Hubo etc

Claudine

Berichtdoor Claudine » 11 feb 2007, 18:37

Ik vind het nogal marginaal en geen goed voorbeeld voor de kinderen. Gefrituurd voedsel is allesbehalve gezond. Van de gezinnen die ik ken die dit in huis hebben merk ik dat dit apparaat nogal snel aangezet wordt. Maar ja.. men is te lui om te koken, en dan komt men klagen over overgewicht...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 18:41

Wij eten elke week frietjes, en overgewicht hebben we zeker niet... Toch vind ik zo'n inbouwding maar vies (en gevaarlijker dan een gewone ketel).

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 11:29

Bij ons staat de frietketel gewoon in de kelder, en wij bakken praktisch nooit!

ikke

Berichtdoor ikke » 12 feb 2007, 19:24

en hier geen inbouw maar hij is gewoon té groot voor in de kast dus moet hij wel altijd op het aanrecht :(

Het is wel een hele goeie, philips met waterfilter zonder geurtjes, de dampen gaan meteen onderaan in een bakje dat dan omgezet wordt in water, dat bakje moet je uitgieten en uitwassen that's it. Na een aantal bakbeurten geeft hij automatisch aan of je moet verversen, ook electronisch de graden en baktijden. Ben er tevreden van maar is oh zo lomp en groot!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 20:44

Ik bak niet graag frietjes in een pot met een filter...

Terug naar “Naar huis met de baby”