Help geen budget!

Caroline

Help geen budget!

Berichtdoor Caroline » 28 mar 2007, 13:34

Wij hebben een huis gekocht om te renoveren. Helaas blijkt er nu geen budget om grondig te verbouwen. Ik zie het niet meer zitten. Wij hebben een aantal financiële tegenslagen gehad en geraken er niet meer door. Kunnen jullie sparen voor een renovatie vanaf 0? Het is niet dat we ons geld over te balk gooien. Mijn man heeft helaas kanker en zijn behandelingen kosten een bom geld. Ik denk ook niet dat we een lening gaan krijgen omdat hij ziek is. Hij komt erdoor en begint ook te plannen, van wat zouden we daarmee doen en waar wil je de keuken, maar wij hebben hier geen geld voor! Zou ik de boel verkopen? Er is nog steeds geen verwarming voorzien en we behelpen ons met 2 oude kachels. Wij wonen eigenlijk voorlopig, wij hadden mooie plannen maar ik zie het niet meer zitten, de ene tegenslag na de andere. Hopelijk kunnen wij binnenkort sparen voor onze woning, maar dan geraken we er ook niet... Pff!!

Gast

RE: Help geen budget!

Berichtdoor Gast » 28 mar 2007, 14:07

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!!!
Je zegt dat je toch dat je voorlopig ergens woont. Ik zou eerst mijn energie steken in de genezing van je man. Nadien kun je toch verder zien. Je kan beter eerst één probleem proberen op te lossen, en nadien het andere. Ik vrees dat je er anders mentaal onder door gaat gaan. En dat is ook niet goed voor de gezondheid van je man.

Veel beterschap, en ik hoop dat jullie snel terug wat geluk in jullie leven kunnen vinden.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mar 2007, 14:17

Is de woning 'gezond' ? Dus geen schimmels of zware vochtproblemen ?
Kan je je wassen en eten maken ?
Krijg je de vertrekken warm, die warm moeten zijn ?

Indien ja, waarom zou je dan niet blijven wonen (als je je niet blauw moet betalen aan je lening). Plannen maken kan zijn genezingsproces alleen maar helpen denk ik persoonlijk en dan kan je later nog altijd zien wat je gaat doen. Wil je de stress meemaken van verkoop, iets te huren zoeken etc etc. Als de woning en de omgeving op zich naar je zin is zou ik zeker blijven wonen, je kan ze later nog altijd verkopen. Omdat er nu misschien minder luxe is dan je zou willen, wil niet zeggen dat je binnen enkele jaren geen mogelijkheden meer hebt. Dan kan je nog altijd een renovatielening bijnemen of de woning verkopen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mar 2007, 15:44

Wij hebben ons huis gekocht toen we 18 waren zonder 1 frank budget om te renoveren en een renovatie was heel hard nodig.
Nu 10jaar later is het helemaal gedaan maar ik weet niet of ik het nog eens zou kunnen of willen hoor.
Wij hadden gelukkig geen kindjes tijdens die periode maar het is al voor ons zwaar geweest door het gebrek aan elementaire "luxe" zoalls:

Geen keuken dus koken op campingvuurtje voor 4j! op een plank op 2 schragen
Geen toilet noch rioleringen dus wc was zo'n plank met een gat in buiten!
Geen vloeren binnen dus geen meubels enkel boven 1 afgewerkt klein kamertje met ons bed en een salontafeltje met een 2zit en een tv

Ik was al lang blij dat we proper konden slapen.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mar 2007, 10:38

hallo,
wil je even laten weten dat wij met hetzelfde probleem zitten. hebben 3 jaar geleden een huisje gekocht met de bedoeling dit ooit te verbouwen. ondertussen hebben we een dochter van 1 jaar oud, die heel veel gezondheidsproblemen heeft. daardoor ben ik al ruime tijd thuis van het werk. toch willen we nog steeds verbouwen. we hebben een tijdje uitgekeken naar een andere woning, maar niets gevonden. ofwel te duur, te klein, geen tuin, de omgeving niet naar onze zin, ... dus gaan we proberen stap voor stap ons huisje te maken tot het ons goesting is. we gaan proberen dit jaar een plan te laten tekenen, zodat we eind dit jaar een deel kunnen bijbouwen, waar we dan voorlopig gaan in wonen, zodat de volgende jaren de rest kan verbouwd worden. ons budget is ook heel beperkt, daar ik bijna twee jaar niet meer gaan werken ben. op de tandjes bijten zeker.
ik wens je man een spoedig herstel toe en hoop dat jullie ook je droomhuis kunnen waarmaken.

Gwendoline Bouckaert

Re: Help geen budget!

Berichtdoor Gwendoline Bouckaert » 15 apr 2018, 21:05

Halo ik en mijn vrouw wilen graag un bby maar we zijn lesbie en dat gaat moeilijk voor een bby te krijgen we heben ook un wijneg budget ik krijg iedere week 50 euro en mijn vriendine 100 euro om de maand en zij mag niet werken van de dr wegens problemen ik kan wel werken maar ik ben er nog niet klaar voor mijn pepe is 3 weken geleden gestorven en nog zo veel meer problemen en pff we verlangen gwoon naar un bbytje tzou voor te vragen zijn goe we het kunen doen want het is moeilijk!!??

Terug naar “Naar huis met de baby”