Opvolging Genk

Sam

Opvolging Genk

Berichtdoor Sam » 03 jan 2008, 21:08

Wie weet hoe het zit met de opvolging in het Sint-Jan in Genk?

Gast

RE: Opvolging Genk

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 15:34

hallo sam
ben denk ik 2x naar de follow up geweest, uitgenodigd dus.kindje is nu bijna 3jaar.Dacht dat ik nog een laatste uitnodiging ging krijgen op 2.5 jr.Maar niets gehad, maar er waren dus ook geen problemen en achterstand te bespeuren.
Kindje gaat nu met drie jaar naar school gaan.
Kwaad kan dat niet, als er iets zou zijn zijn ze er ook van het begin bij, ben jij ook al geweest??

Sam

Berichtdoor Sam » 04 jan 2008, 15:47

Nee, Jaydin is gecorrigeerd nu 5 maand en half. Wanneer gaat de eerste zijn?

mama van prematuurtje

Berichtdoor mama van prematuurtje » 05 jan 2008, 21:51

Hallo,

Ik kreeg een uitnodiging voor de follow-up toen ze gecorigeerd 7 maanden was, daarna 1 jaar en dan 2,5 jaar. De volgende zou zijn als ze 4 of 5 zou zijn denk ik maar ze willen haar zien als ze 3,5 jaar is. Ze is geboren op 26 weken zwangerschap, met een zeer laag gewicht, het zal van verschillende factoren afhangen wanneer en hoe vaak ze moeten gaan.
Ik denk de eerste keer op 7 maanden, ik had de eerste afspraak al mee gekregen toen we naar huis gingen, onze dokter was Thijskens en de follow-up doet dokter Bruyneel.

Groetjes

mama van prematuurtje

Berichtdoor mama van prematuurtje » 05 jan 2008, 21:52

Oh ja, nog iets vergeten, kindje heeft wel veel achterstand.

Sam

Berichtdoor Sam » 06 jan 2008, 21:23

Onze dokter was ook Claire Theyskens, en ik wist ook dat dr Bruneel de opvolging doet. Ze hebben mij daar wel iets van gezegd, maar ik had niet onmiddelijk een bericht meegekregen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 10:02

In Brugge: niks geen opvolging, daarvoor moet je maar naar de pediater, maar véél verder dan "madam hij is veel veranderd hé" kwam hij niet bij de opvolging aan één jaar. We zijn dan maar van pediater veranderd.

Sam@11:02

Berichtdoor Sam@11:02 » 07 jan 2008, 19:54

Maar misschien had jou kindje geen opvolging nodig? Dit is meestal alleen het geval bij extreme prematuriteit.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 20:22

26 weken, 760 gram vind ik toch wel prematuur hoor!

Sam

Berichtdoor Sam » 07 jan 2008, 21:38

Ja inderdaad. Dat kon ik niet weten he. Ik weet ook niet waarom jouw kindje niet opgevolgd is.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:54

We hebben ook nooit echt contact gehad met de behandelende arts daar.
Toen mijn zoontje een sepsis had is hij aan de telefoon gekomen om dit te zeggen, maar toen ik in tranen aan de couveuse stond diezelfde middag bekeek hij ons niet.
Bij de overplaatsing naar een dichter ziekenhuis weer een telefoontje dat hij dezelfde middag nog zou overgebracht worden. Geen afrondend gesprek, geen bemoedigend woordje, niks over opvolging, niks....

Van de verpleging in Brugge had ik wel alle lof hoor. Die waren echt super.
Ik heb dan later vernomen dat die arts zou ontslagen zijn wegens onmenselijkheid!

Terug naar “De geboorte”