meer verkoudheden?

griet

meer verkoudheden?

Berichtdoor griet » 12 dec 2007, 13:01

Hallo,

Mijn kindje is geboren op 34 weken. hij heeft nu sinds september last van verkoudheden die toch wel op zijn longen zitten, met aerosol als gevolg. Heeft hij hier nu meer last van door te vroeg geboren te zijn? Is dit bij jullie kindjes ook zo of is het gewoon toeval?

Katrien

RE: meer verkoudheden?

Berichtdoor Katrien » 12 dec 2007, 15:11

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet gewoon toeval is. Onze dochter is geboren op 29 weken en ze zeiden van in het begin dat ze altijd wat 'gevoeliger' zou zijn aan de luchtwegen. Ze is nu 15 maanden en het eerste jaar hebben we wéken de aerosol moeten gebruiken. Soms 2 weken niets, dan weer wel. Ik zat soms echt met mijn handen in het haar ... Deze periode heeft ze nog maar één verkoudheid gehad, we hebben van de dokter wel onmiddellijk een kuur gekregen, namelijk Bronco Vascom. En dat lijkt nu wel te helpen!
Misschien eens navragen bij de dokter als je twijfelt?
Alvast succes en veel beterschap!

Mo

Berichtdoor Mo » 13 dec 2007, 09:06

Ons zoontje is geboren op 33 weken en duidelijk gevoelig aan zijn luchtwegen. Hij 'reutelt' al van kleintjes af.
Heeft al moeten aërosollen wat echt serieus helpt. Vanaf dat hij wat kucht of zo geef ik hem Syroxil (2,5 mg) en een eigengemaakt productje voor in de neus van de huisarts alsook neusspoeling!!!

Ik heb er ook al mijn slaap voor gelaten...zo zielig, vorige week had hij keel en ooronsteking en 39,5 graden koorts, heeft ook al in het ziekenhuis gelegen met aften op de keel.

Maar het is zo'n schatje, hi hi!!

mama van vier

Berichtdoor mama van vier » 13 dec 2007, 11:02

Denk ook niet dat het toeval is. Ons zoontje werd geboren op 33 weken . Sinds zijn geboorte is de periode van september tot april , mei het slechtste.
Hij wordt in februari 3 en telkens in die periode mogen we pak weg om de 14 dagen drie weken naar de KA,ook altijd zijn luchtwegen.Hij heeft nu een kuur van drie weken met ventoline achter de rug maar begint opnieuw te hoesten en lichte koorts. Naar het schijnt zal het uitgroeien rond een jaar of zes.Hopelijk.

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 13 dec 2007, 12:31

Gaan jullie kindjes ook naar de creche of onthaalmoeder? Want ik dacht dat ons zoontje gewoon vaak verkouden was sinds hij naar de onthaalmoeder gaat. Maar nu ik dat hier lees...
Ons zoontje is op 6 januari geboren op 31 weken. Tot september is hij thuis geweest (nooit ziek geweest), en vanaf dan bij de onthaalmoeder. En vanaf dan is 't dus begonnen, de ene verkoudheid na de andere, met daarbij nog oorontstekingen. Iedereen zei me dat dit normaal was, eens ze naar een onthaalmoeder gaan en dat dat goed is voor hun weerstand, maar 'k heb daar toch serieus m'n twijfels over. Hij is ook nog zo kleintjes hé. Bij 't minste dat er scheelt verliest hij gewicht, en dat zie je direct bij zo'n klein mager mannetje.
Binnenkort gaan we verhuizen en dan kan hij naar m'n moeder, 'k hoop dat we dan een beetje verlost zijn van de verkoudheden.

elke

Berichtdoor elke » 13 dec 2007, 13:08

mijn dochtertje mag om die reden niet naar een creche of OM, vorige winter was een RVS infectie haar bijna fataal en toen heeft de KA en neonatoloog gezegd dat ze niet bij andere kindjes in de buurt zou mogen in de infectieperiode, ik heb daarom ook verlof medische bijstand aangevraagd (ook owv dagelijkse kinébeurten, frequente medische opvolgingen, ...)

Maya

Berichtdoor Maya » 13 dec 2007, 14:16

Dan hebben wij precies veel geluk, want onze dochter is in februari 2007 geboren op 33,5 weken en heeft tot nu toe (hout vasthouden) nog geen enkele luchtweginfectie gehad. Wij gaan sinds 2 dagen na haar thuiskomst (na 3 weken neonatologie) dagelijks 2 keer wandelen met haar (weer of geen weer) en ze krijgt ook nog steeds borstvoeding. We proberen haar zo weerstand te laten opbouwen en blijkbaar heeft dat tot nu toe goed gewerkt.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 19:18

Mijn zoontje is vier jaar en sedert zijn achttien maanden sukkelt hij met zijn luchtwegen. Vorig jaar liefst 7 longontstekingen en ook deze winter is slecht begonnen.
Hij was wel héél vroeg: 26 weken en 760 gram

Sam (mama van Jaydin geboren op 27 weken)

Berichtdoor Sam (mama van Jaydin geboren op 27 weken) » 15 dec 2007, 21:48

Mijn zoontje zit in het programma van Synagis. Dit is een soort vaccin tegen het RS-virus. Jullie moeten eens vragen hoe dat zit voor jullie kindjes. Hij is nu 7 maanden en heeft gisteren zijn 3e spuit gehad, hij krijgt er nog 2 of 3. (Elke maand in de winter). Hij heeft eigenlijk weinig last van de luchtwegen. Hij heeft een paar daagjes aerosol gehad, maar na een dag hoestte hij zelf al de slijmpjes los. Ik heb nog een dag of drie verder gedaan en ben toen beginnen afbouwen. Na een week heb ik het toestel al terug kunnen brengen.
Ga inderdaad wat buiten met je kindje. Ook als het slecht weer is. Ze moeten er ooit tegen kunnen. Als ze het niet bij de onthaalmoeder doorstaan, zullen ze het moeilijker hebben wanneer ze naar school gaan.

twinmama

Berichtdoor twinmama » 19 dec 2007, 18:41

Ik word er soms ook radeloos en gedeprimeerd van. Onze ex-prematuren (geb bijna 31 weken) van 4 zijn van sept tot mei ook om de paar weken ziek. Het begint altijd met een verkoudheid maar na een paar dagen ook altijd hoesten en niet zomaar een kuchje. Ook al eens longontsteking. Ik ben bang voor de maanden die nog moeten komen. Weegt zwaar op het gezinsleven. Je durft er op den duur ook niet meer mee buiten komen (bv binnenspeeltuin, taverne) wat ze nochtans oh zo graag zouden doen. Ouders van niet-prematuren hebben er ook zo weinig begrip voor. Ze denken algauw dat je je aanstelt als je weer eens over je zieke kinderen begint, terwijl je alleen wat steun en troost zoekt. Ik las hierboven dat ze eruit groeien tegen zes jaar. Dit te lezen geeft mij hoop.
Het weerhoudt mij er ook elke winter opnieuw van om aan een derde kindje te beginnen alhoewel ik het heel graag zou willen. Maar hoe kan ik hier een klein babytje binnen brengen. Buiten de vele zorgen voor de zieken is het hier ook altijd een microbennest. De laatste tijd ben ik zelf ook vaak mee ziek waarschijnlijk niet veel weerstand meer door de stress van mij dit alles aan te trekken.

Terug naar “De geboorte”