Verschil in grootte neusgaten

Gast

Verschil in grootte neusgaten

Berichtdoor Gast » 04 okt 2007, 17:40

Ons zoontje is begin september geboren (op 27 weken). Wat was het verschieten toen ik hem voor de eerste keer zonder tube zag : een groot en een klein neusgat. Is dit bij jullie kindjes totaal 'verdwenen' ?

Kristien

RE: Verschil in grootte neusgaten

Berichtdoor Kristien » 04 okt 2007, 20:43

Hallo,

Ze zeggen dat dat weg trekt, maar ik ken toch een jongetje waar dat nog duidelijk te zien is.

Mijn eerste zoontje heeft geen tube gehad.
Mijn tweede zoontje heeft heel lang een tube gehad en heeeeeeel lang cpap. Maar bij hem zie ik geen verschil. Hij heeft thans af en toe verschrikkelijk lelijk gedaan tegen die tube. Meermaals hebben ze die terug goed moeten steken.

Ik denk dat het bij sommige kindjes wel te zien is en bij anderen niet.

groetjes

Cynthia

Berichtdoor Cynthia » 04 okt 2007, 21:02

Mijn zoontje is op 32 weken geboren en had ook een tube (zondag wordt hij al 11 jaar).

Het ene neusgat was ook veel groter, maar na een tijdje trekt dat volledig weg.
Alleen zie je bij hem zo een hele kleine inkeping, maar dan moet je echt onder zijn neus gaan kijken.
Voor iemand die dit niet weet, onzichtbaar dus.

Geen zorgen maken, dat komt allemaal wel goed.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 okt 2007, 21:04

Tiens, dit heb ik nog niet eerder gehoord.
Dit moet dan toch eerder met CPAP dan met sonde-voeding te maken hebben denk ik, want dat sondeke is toch super super dun. CPAP-buisje is inderdaad wel dik navenant het neusje van onze kleine kindjes.

Mijn zoontje geboren op 33 w : niets aan neusje te zien.

elke

Berichtdoor elke » 05 okt 2007, 12:46

mijn dochtertje is geboren op 35w maar door onrijpe longen 10 dagen beademd geweest, toen ze 2 maand was is ze opnieuw 5 dagen beademd geweest owv RSV virus. Na de eerste beademing (bij haar geboorte) had ze aan haar neusje een klein, ontstoken wondje en een groot en een klein neusgat. Nu, één jaar later, zie je nog een kleine inkeping van dat wondje (als je het neit weet zal het wrsch niet opvallen), maar de grootte van de neusgaten is nu gelijk. Ik weet dat dat nog een tijdje gebleven is, maar dat groeit er wel uit.
Waar werd je kindje geboren? Werd hij lang beademd?

Gast

Berichtdoor Gast » 05 okt 2007, 15:51

Ons zoontje is in Sint-Augustinus geboren, op 27 weken. De echt beademing was een tweetal weken, maar nu heeft hij nog cpap (wel een soepel buisje dat om de twee dagen van neusgat verandert). Ze zijn aan het afbouwen, aan de ene kant ben ik blij, maar anderzijds moet het buisje er nu wel meer in en uit.

elke

Berichtdoor elke » 05 okt 2007, 16:36

mijn dochtertje heeft aan het mutsje van de cpap een open doorligwonde overgehouden, het mutsje was te klein en doordat ze de hele tijd met haar hoofdje bewoog is die wonde er gekomen
de verpleging had dit niet gezien, ze dachten dat ze haar boos maakte op de cpap
de wonde is heel lang open gebleven, pas na een behandeling met gepolariseerd licht is het dicht gegroeid, het is nu nog wel een litteken
veel succes met jullie zoontje

sandra uit Antwerpen

Berichtdoor sandra uit Antwerpen » 06 okt 2007, 20:51

Hallo

Ons zoontje heeft aan de CPAP enkel een klein gaatje (dat wel dichtgegroeid is maar nog zichtbaar is) overgehouden. De neusgaten zijn na verloop van tijd even groot geworden.

ibe

Berichtdoor ibe » 15 okt 2007, 09:56

Hallo ,

Onze kleine man werd geboren op 26 weken en hele tijd beademd geweest met tube, daarna cpap.
Van de tube was het ook zo dat zijn ene neusgat veel groter was, enorm zelf, maar na enige tijd was dit al weg.
Dus... geen paniek!

Veel sterkte!

ano

Berichtdoor ano » 05 dec 2007, 13:39

hallo ,
mijn zoontje is geboren op net geen 26 weken en heeft ook heel lang met tubes en cpap gelegen maar bij hem zie je wel nog een beetje het verschil zijn ene neusgat is inderdaad wel een beetje groter als ijn ander maar het verschil heeft neiger geweest

oitica

Berichtdoor oitica » 05 dec 2007, 22:15

Hoi,

Ons zoontje werd op 14 september geboren op 28 weken in Brugge en ik zie geen verschil in grote van neusgaten. Ik heb hem zelf niet gezien met een tube, doordat we beiden een infectie in het bloed hadden en zelf heb ik enkele dagen op intensief gelegen. Maar heb nooit gezien dat de grote van zijn neusgaten verschillen.

Mijn verhaal vind je hier ook.

groetjes

Terug naar “De geboorte”