Aan Nath

elke@katje

RE: Aan Nath

Berichtdoor elke@katje » 15 okt 2007, 20:14

hey, bedankt voor je antwoord. wij geven nu singulair, dat zou een vrij nieuw medicijn zijn (wordt eigenlijk maar vanaf 2 jaar gegeven, maar gezien haar voorgeschiedenis ....) dat haar stabieler moet houden en nu zijn we ook gestart met broncho vaccom, ook om haar weerstand inzake luchtwegeninfecties te verhogen, maar de angst voor rsv blijft, vooral omdat we weten dat er een vaccin bestaat, dat als ze die infectie oploopt het weer kritiek zal worden en dan heeft ze er geen recht op ...
ons zoontje neemt ook flixotide-puf, ik ga het zeker eens vragen volgende keer bij de pediater, maar ik vermoed dat het voor haar niet voldoende effectief zal zijn want anders zou ze het mss al hebben voorgeschreven?
is je dochtertje beademd geweest toen ze rsv had? hoe gaat het nu met haar? als ik hier zo lees over de andere kindjes dan is ze nu ook ongeveer 1 jaar dacht ik? hoe gaat het met haar hartje?
ik ben echt blij met je antwoord, zo weten we dat er nog mensen zijn in dergelijke situatie want voor sommigen is het van 'wees nu maar blij dat ze erdoor gekomen in en wees niet zo pessimistisch', maar als je dergelijke dingen hebt meegemaakt met je kindje, ja dan slaat de schrik ons toch nu en dan nog eens om het hart ...

D

Berichtdoor D » 15 okt 2007, 21:06

Nath, heel veel succes morgen. Volgende week maandag is het onze beurt en ik weet heel goed hoe zenuwachtig je dan bent. Ik maak nooit ruzie met mijn man, maar als wij terug op controle moeten, dan zijn we niet te genieten.

En aan Adélaïde en Zénaïde, een gelukkige verjaardag want dat moet toch ook rond deze tijd zijn. Ik weet toch nog dat ik samen met jullie mama op de gang lag. Hier blazen wij zaterdag een eerste kaarsje uit.

Nath

Berichtdoor Nath » 15 okt 2007, 23:23

Onze meisjes zijn goedgekeurd!
We hebben een heel lange dag achter de rug, maar ik ben echt tevreden.
Eerst moesten we om 11u30 naar de oogarts. Bij Zénaïde is alles perfect en bij Adélaïde is de vergroeiing bijna verdwenen. Ze zien nog aan de vorm van de bloedadertjes dat er iets geweest is. Bij haar is het ene oogje perfect, het andere -2 dus moet ze om de 2 dagen een uurtje met een plakker rondlopen. Dat was dus al heel goed nieuws.
Dan zijn we naar neonato geweest. Er was veel volk dat we kenden. Veel van op de intensieve boxen. Ze waren heel blij ze terug te zien en konden het bijna niet geloven dat ze al rechtstaan en op het potje gaan. Gecorrigeerd waren ze vandaag nog maar 9md. We hebben daar dan ook onze kader afgegeven en zijn dan verdergegaan.
We hadden net de tijd om hen een potje te geven dat we al werden afgeroepen voor de eerste testen. Qua fijne motoriek doen ze het heel goed. Ze zijn zeer attentief en doen alles bijna perfect na. Dan is de psychologe efkes komen praten en dan is de neurologe langsgeweest. Zij vond ook alles goed. Bij de kiné exact hetzelfde. We moeten Adélaïde een beetje stimuleren om recht te zitten en bij Zénaïde is de pincetgreep nog niet perfect. We moeten geen extra oefeningen doen.
Hun gewicht is niet ernorm, maar aangezien ze blijven stijgen zijn ze tevreden. Hun lengte en gewicht zijn ook goed in verhouding. 6kg900 voor 67cm zoals een 6-maandertje.
Finaal verdict: 99%
We moeten op hun 2j (gecorrigeerd) nog eens terugkomen en als alles dan even goed is, laten ze ons los.
Aangezien we moesten wachten op hun vaccin zijn we even naar de E430 gegaan om ook hen te bedanken. Daar herkenden we maar één verpleegster, maar die wist zelfs nog op welke kamer ik had gelegen! (Was ik misschien zo erg?!) Ze waren wel tevreden om ook eens het resultaat van hun werk te zien.
Dan zijn we teruggegaan voor hun prikje en dan om 16u30 stonden we eindelijk terug buiten.

Ik vind het toch ongelooflijk dat we elkaar hier allemaal terugvinden. We zijn toch al met veel hier.

@D: wat bedoel je met samen op de gang liggen? Het is idd vrijdag dat ze hun kaarsje zullen blazen. Kan T. al blazen? want hier is het niet alleen lucht die uit hun mondje komt ;) En gaat het beter om te eten, want 9md geleden was er toen veel gepiep he.

groetjes

d

Berichtdoor d » 16 okt 2007, 11:26

Amai, Nath, terwijl ik dit hier zit te lezen, komen de tranen in mijn ogen. Geweldig nieuws! Geniet ervan en nu kunnen jullie de verjaardagen nog extra vieren. Wij zullen behoorlijk stressy zijn bij T. zijn verjaardag (want ik denk dat jullie wel doorhebben dat hij het is, ik schrijf de volledige naam niet zo graag, want hij komt nog niet vaak voor in België en dat houden we graag zo), want de volgende dag is het voor ons zover.

De alarmen zijn hier verdwenen hoor, dat was nogal wat hé in box 8. Hij heeft die monitor nog enkele maanden echt nodig gehad en daarna nog tot juni uit veiligheid. Ook hier doet hij het goed hoor, gezien zijn voorgeschiedenis. Ik ben eigenlijk heel benieuwd voor het 'verdict'.

Moeten jullie ook nog zo vaak op controle bij de gewone kinderarts? Wij nog elke maand (vooral voor gewicht, T weegt ook nog steeds geen 7 kilo, maar eet als een grote man) en elke week een halfuurtje naar de kiné.

T kruipt ook rond en trekt zich sinds enkele weken overal aan recht, ach ja...dat gaat ook gepaard met de nodige valpartijen natuurlijk. Soms is hij nogal hevig in zijn spel vergeet dat hij rechtstaat. I.v.m. die pincetgreep, dat doet T ook nog helemaal niet, was ik mij toch een beetje zorgen over aan het maken. We zullen het wel horen.

Hoe gaat het trouwens voor de rest met jullie? Hebben jullie het zusje al een plaatsje kunnen geven? Hopelijk kunnen jullie bij elkaar terecht, want ook dat zal nog vaak verdriet met zich meebrengen...

Ik ga nu even afsluiten, want ik ben eigenlijk aant lesgeven nu, ik kijk straks nog wel eens even terug.

Groetjes

D

Caro

Berichtdoor Caro » 17 okt 2007, 00:06

Hoi Nath

Wat fijn om te horen dat alles prima gaat met jullie meisjes
Améline trekt haar sinds vorige week ook recht en dan moet je zien hoe fier ze is als alleen op haar beentjes staat.
Je kan haar geen minuut meer uit het oog verliezen.
Van een tandje is nog niets te zien ,maar dat zal wel komen zeker.
Maar eten kan ze als de beste soms verschiet ik er echt van dat ze zoveel eet.
Nu krijgt ze s'morgens al eens een boterhammetje met gelei vind ze ook lekker hoor.
Ben ook eens benieuwd wat het bij ons gaat zijn in november.
Neemt de folluw-up zoveel tijd in beslag ?
Dat is goed dat ik dat weet dan kan ik me op alles voorzien.

@D
ben blij dat met T ook alles de goeie richting uitgaat
spijtig dat ik je me niet kan voorstellen .
Het doet wel iets als je zo iemand tegenkomt waarvan het kindje in dezelfde periode op neonato heeft gelegen .
Kan het nog steeds niet geloven dat ze al bijna een jaar worden .

Zo ik ga er stilletjes mee stoppen want het word een beetje laat

Groetjes Caro

D

Berichtdoor D » 21 okt 2007, 22:18

Wat een rollercoaster aan emoties: De eerste verjaardag van T, de herinneringen aan een jaar geleden en morgen de follow-up in Leuven. Ik zal blij zijn dat ik weer enkele dagen ouder ben.

Duimen jullie?

Caro

Berichtdoor Caro » 22 okt 2007, 14:56

Hoi D

We gaan zeker duimen hoor.
Hou ons op de hoogte hoe het geweest is.

Groetjes Caro

D

Berichtdoor D » 22 okt 2007, 22:00

Al een snelle reactie, heb niet veel tijd om een hele uitleg te doen.

De score van T. was 97% wat voor ons heel goed was, met zijn geschiedenis enzo, we zijn supercontent. Er waren nog 2 kleine opmerkingen, maar die verbaasden ons niet, we wisten het zelf al.

Groetjes van iemand met een pak minder stress

Caro

Berichtdoor Caro » 26 nov 2007, 23:10

Hoi Nath

Vandaag zijn we naar Leuven geweest voor de grote controle .
We waren de eerste om 13:30 en rond 16u waren we ongeveer weer buiten.
Hebben nog meer als een half uurtje moeten wachten op dat RSV-spuitje.
Het is allemaal 100% meegevallen .
Op de gecorrigeerde leeftijd van 9 maanden loopt Améline een stukje voor.
Alles was perfect haar oogjes,de motoriek ........
We moeten ook pas terug op de leeftijd van 2 jaar.
Buiten de RSV-spuitjes dan ,nog 3 te gaan.
Op neonato zijn we spijtig genoeg niet geraakt maar gaan volgende keer als we voor het spuitje gaan wel eens passeren.
Voor de rest gaat alles zijn gewone gangetje .
Het 2 de tandje is erdoor en kruipt als de beste en staat met momenten ook alleen recht zonder iets vast te houden.
Lopen zit er nog niet echt in, maar dat komt wel .
Weet één ding als ze begint te lopen ga ik mijn handen vol hebben.
Ben nu ook overgeschakeld naar volle melk en dat gaat goed doe er wel wat bambix rijstvlokken in en een klein beetje honing.
S'morgens krijgt ze een boterhammetje met gelei eet ze heel graag en melk om te drinken.
Ze heeft sinds 3 weken oorbelletjes, heeft ze cadeau gekregen van een nichtje van mij voor haar verjaardag.
Ik had er echt bang voor maar het is eigenlijk goed meegevallen heeft maar eventjes geweend en heeft er tot nu toe nog geen last van gehad.
Op het potje gaan ben ik nog niet mee begonnen maar ga er ook niet lang meer mee wachten.
Hoe gaat het ondertussen met jou meisjes ben wel eens benieuwd ?
En mevrouw daar in Leuven ik weet niet wie het is ze is geen arts of verpleegster denk ik ze steltin het begin zo wat vragen ook hoe het met ons is en zo .
Ze heeft blond carré haar en een bril op schat haar rond de 50 jaar.
Ze vroeg of we nog ouders herkende van de tijd op neonato.
Toen heb ik verteld dat ik met jou contact hou via een forum.
En ze kende jullie toch hoor en ze wist ook dat jullie een paar weken eerder op controle waren geweest.
Kijk je ook naar één op tv het leven zoals het is : het kinderziekenhuis in Leuven.
Soms laten ze ook prematuurtjes zien.
Vandaag heb ik prof. Vanhole gezien op tv het is al wel van een paar jaar geleden geloof ik dat ze gefilmd hebben .
Het doet toch nog altijd raar om dat allemaal terug te zien.

Zo ik ga stilletjes afsluiten want het word een beetje laat en morgenvroeg zal er eentje al vroeg uit de veren zijn denk ik.
Kijk al vast uit naar je berichtje.
Hier nog een fotootje

Groetjes Caro

Attachment : PICT0049.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 27 nov 2007, 22:11

Hey Caro,
ik lees nu je berichtje. Ik veronderstel dat je gisteren bent geweest (gezien het uur van je berichtje), anders hadden we elkaar "echt" ontmoet. Ik zat nl vandaag, 27e, de hele namiddag daar. Zal daar later over schrijven want ben wel moe. Het was de laatste keer omdat we nu naar een KA in Brugge overschakelen. Het doet me echt iets, nu behoort het echt tot het verleden... Is wel raar...

Allez, ik schrijf binnekort nog iets, wel nog een fototje

Attachment : DSC066183.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 19 dec 2007, 10:48

Voor jou en je kleine meid

Attachment : voeux 21.JPG

Caro

Berichtdoor Caro » 21 dec 2007, 18:12

Hoi Nath

Bedankt voor je mooie kaartje en ik wens jullie ook prettige Feestdagen toe.
En geniet voor het eerst samen van de gezellige kerstsfeer.
Groetjes Caro

Hier nog een kaartje van mij voor jullie

Attachment : Project11.png

Caro

Berichtdoor Caro » 21 dec 2007, 18:15

Oei het is een beetje mislukt precies.
Sorry voor de slechte kleuren.

Groetjes Caro

Terug naar “De geboorte”