Aan Nath

Caro

Aan Nath

Berichtdoor Caro » 02 jun 2007, 19:50

Hoi Nath

En hoe gaat het ermee?
Hoe is het met Adélaide en Zenaïde ?
Lukt het al wat beter met de groentepapjes ?
Je moet er echt wel geduld mee hebben hé en ze hangen van boven tot onder vol en maar met die handjes in de mond.
Ze zit nu op vier voedingen s'morgens een flesje van 210 ml s'middags groentenpap rond 17u fruitpap en s'avonds nog eens een flesje van 210ml.
Ze worden toch snel groot hé.
Améline houd haar hoofdje al goed recht en wil ook steeds maar recht komen precies of ze is sit-ups aan doen .
En ze moet alles kunnen zien ze neemt nu ook spulletjes vast in haar handjes en zit er echt naar te kijken .
En als ze moe is moet ze altijd ne knuffel in haar handje hebben zo doekje van noukies (als ze nog in de couveuse lag werd ze daar mee ondergestopt) en dan trekt ze dat zo tegen haar gezichtje en zo valt ze dan in slaap soms ligt ze er met haar gezichtje helemaal onder .
Soms maar niet altijd lacht ze hardop nog niet spontaan alleen als we haar kietelen.
Ben eens benieuwd wanneer het eerste tandje erdoor gaat komen .
Want ze zit veel met haar handjes in de mond en zeveren dat ze doet.
We hebben net een weekje Ardennen achter de rug we hadden een chalet met een verwarmd binnenzwembad .
Dus het ideaal moment om eens uit te testen of het een waterratje gaat worden en ja hoor ze vond het leuk we hebben het wel heel kort gehouden want het water was maar 30 graden toch een beetje te fris voor ons mieke.
Als het gelukt is zou er een fotootje moeten bijstaan als ze in het water zit.
Maandag word ze gedoopt (werd ook tijd) en woensdag moeten we weer naar K&G ben wel eens benieuwd hoeveel ze nu weegt en hoeveel ze is gegroeid.
En dan de week erop 12 juni moeten we naar Leuven Ben ik ook erg benieuwd naar hoe ze ervoor staat.
Heb je dat ook zo dat als je op controle bent geweest je de neiging hebt om op neonato nog eens een kijkje gaan te nemen?
Maar ik durf het niet zo goed om iets tegen de verpleegkundige te zeggen beetje bang dat ze je niet meer herkennen en dan sta je daar ...
Amai heb weer een hoop getypt kijk ernaar uit naar je antwoord .

Groetjes Caro

Attachment : rokje 034.jpg

@Caro

RE: Aan Nath

Berichtdoor @Caro » 04 jun 2007, 13:51

Hoi,

Ik ben Nath niet, maar ik wilde je gewoon zeggen dat je een heel schattig kindje hebt!

Geniet ervan en veel geluk samen!

mama van 2 ex-prematuurtjes

Nath

Berichtdoor Nath » 06 jun 2007, 22:51

Hey Caro,

Hier niet veel nieuws. Begin mei zijn ze goed ziek geweest, we zijn een weekje weg geweest en nu zijn ze weer ziek. Ik ben al sinds zaterdag bezig met de aerosol, maar ik zal morgen toch de HA bellen. Is niet grappig om met 2 zieke kindjes te zitten.
Ik heb gisteren terug voor het eerst de groenten gegeven en het was een succes. Deze middag ging het nog beter. Het is misschien nog te vroeg om het te zeggen, maar ik denk dat Zénaïde nu eindelijk van haar constipatieprobleem verlost zal zijn.
Ik zie ook veel verandering in hun ontwikkeling. Het gaat zo snel. Ze kijken naar hun handen en dan bewegen ze hun vngertjes, of ze openen en sluiten hun handjes en zitten daar supergeconcentreerd naar te kijken. Ze kijken naar hun voetjes en grijpen ernaar. Als ze op hun rug liggen heffen ze hun poep op en schudden met hun lijfje om vooruit te bewegen. Als Adélaïde op haar buik ligt trekt ze haar knietjes onder haar en drukt ze zich af op haar voetjes (denk dat ze snel zal kruipen). Zénaïde draait zich bijna van rug op buik en legt op haar zij al veel rondjes af. Ik heb de indruk dat ze nu ook echt beginnen te communiceren. Ze brabbelen elk om beurt en soms als Adélaïde huilt, dan begint Zénaïde ook te jammeren.
Het slapengaan gaat bij Zénaïde ook gemakkelijk. Ze heeft ook haar noukie's doudou nodig om te slapen ( en te zeggen dat we haar daar helemaal mee konden bedekken) dan pakt ze haar duim, ze jammert een beetje, zuigt op de bek van haar kipje en ze is vertrokken. Bij Adélaïde is het een heel ander verhaal. Ze komt in haar slaapkamer en ze zet haar keel open. Maar het is een echte colere. Eergisteren was het erg en ik had zoiets van ik laat ze een beetje krijsen en laps ze braakt na 5min; Ik pak haar op en het is gedaan en direct een big smile (tis geen domme, ma ik ook ni) ik ga naar de badkamer, andere pijama en hop in de relax in haar kamer, en terug van dat. Na de 2e braakpartij heb ik haar een nieuwe pijama en een flesje gegeven en dan heeft ze wel in haar reisbedje willen slapen.
Het lachen doet alleen Zénaïde en nog maar heel zelden.
Ook hier genieten ze enorm van hun bad. Ook al ligt er maar een klein beetje water, toch is de hele badkamer nat na hun bad.Tof om te zien. Ik moet ook dringend op zoek naar een slipje voor hen. We hadden er eentje van 6md gekocht, maar dat valt gewoon af. Zal dus eentje van 3md moeten zoeken, weet niet waar ze dat verkopen (zonder dat ze er stukken van mensen voor vragen).
Ik vind dat ze niet fel groeien hier. Ze hebben nog plaats in hun pakjes van 3md.
De laatste keer dat ik op controle ben geweest ben ik ook op neonato geweest. Wees gerust, ze zullen je wel herkennen. Ik was maar juist aangekomen of er liep al iemand in de gang 'adélaïde en zénaïde zijn op bezoek'. En er zijn er dan verschillende mijn dochters komen bewonderen. Ik denk wel dat het hen deugd doet te zien waarvoor ze werken.
Ikzelf vond het meoilijk om te gaan, die geur... Mijn maag lag in de knoop erna. Alles komt dan naar boven, de angst, de emoties, het ongeduld, de stress...
Ik heb er de laatste tijd enorm veel last van. Wat als... Het blijft door mijn hoofd spoken. Ik wou echt met heel mijn hart dat ik terug in de tijd kon gaan en zoveel dingen zou kunnen veranderen. Iedereen denkt dat je er na 8 en 6 md wel over bent, maar niets is minder waar in mijn geval en de mensen begrijpen dat niet. Voor hen leef ik in het verleden. Enfin, ik ga stoppen met zagen en eens beneden gaan kijken, ik haar Adélaïde nog en zij zou al sinds bijna 2u moeten slapen...
Hopelijk tot snel,
Hou me op de hoogte van wat ze bij K&G en op pediatrie hebben gezed he!

Attachment : DSC05397.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 06 jun 2007, 22:55

de spinazie van Adélaïde

Attachment : j'adore le maquillage.JPG

nath

Berichtdoor nath » 06 jun 2007, 22:56

en van Zénaïde

Attachment : qqchose me colle au nez.JPG

Caro

Berichtdoor Caro » 07 jun 2007, 13:08

Hoi Nath

Gisteren bij kind en gezin geweest.
Améline weegt nu 5870 gram en is 62 cm groot ,van gewicht is ze niet veel bijgekomen 1 kilo op 1,5 maand maar ze is wel fel gegroeid 7 cm haar pakjes van drie maand zijn te klein aan het worden.
Voor de rest is alles in orde vanaf 8 maand mag ik haar een boterhammetje geven en in hele kleine stukjes snijden en voor haar leggen en dan is het de bedoeling dat ze die zelf moet opnemen en in haar mondje steken.
Maar soms vergeten ze op K&G wel dat ze 3 maand te vroeg is gekomen.
en vergelijken ze haar met een baby van effectief 7 maand.
Moet haar nu ook leren haar in de kakkestoel te zetten met steun rondom haar .
Nath welke melk krijgen jou meisjes nu?
Ik moest volgende week in Leuven vragen of het nog nodig is om haar nog altijd NAN AR 2 te geven en of ik niet gewoon nutrilon mag geven .
Zou wel makkelijker zijn hoef ik niet meer altijd naar de apotheker.
Alé ik doe wat het beste is voor ons mieke.
Ik vind wel dat ze nog wel veel terug geeft al heeft ze er geen last van of zo.
Zullen wel zien wat de prof zegt volgende week .
Nu als ze groente en fruitpap gegeten heeft geeft ze niks terug.

Ik merk wel dat jou meisjes een stukje verder staan dan ons pruts.
Als ze op haar buikje ligt lukt het soms om haar om te draaien .
Nu begint ze wel als ze op haar rugje ligt op haar zij te draaien .
Haar handjes en voetjes steekt ze ook wel in de lucht maar haar voetjes vast nemen doet ze nog niet.

Het zijn weer mooie foto's die je doorgestuurd hebt jullie hebben echt prachtige meisjes.
Zo ik ga je laten het is weer tijd voor de groentenpap .
Maar hou je zeker op de hoogte .

Groetjes Caro

Caro

Berichtdoor Caro » 13 jun 2007, 20:25

Hey Nath

Gisteren in Leuven geweest op controle
alles was in orde.
Alleen bij kiné zeiden ze net als bij jullie dat we haar voorlopig niet meer op haar voetjes mogen zetten .
En moeten we haar ook helpen leren om haar om te draaien van haar rugje op haar buikje .
Als ze op haar buikje ligt moeten we haar poepje zachtjes naar beneden duwen zodat ze leert haar beentjes beneden te houden.
want ze overstrekt haar nog te fel .
Voor de rest was bij kiné alles in orde .
Arlette is dat die vrouw met korte grijze haren en een bril op ? ben vergeten naar haar naam te kijken.
Daarna moesten we bij Prof. Allegaert .
Hij vroeg hoe het was en vroeg of we opmerkingen hadden over het ganse verblijf op neonato of dat we vonden dat er dingen beter konden enz.
We zijden dat we heel tevreden waren en dat we verder geen opmerkingen hadden.
Voor de rest was alles prima met ons kleine meid.
En hij vond het ook niet nodig (buiten de folluw-up als ze 9 maanden is) om nog eens op controle te komen.
Daarna zijn we eens langs geweest op neonato eerst op de ster afdeling maar er was niemand die we kende dus zijn we ook maar door gegaan.
Toen zijn we langs intensive neonato geweest daar zagen we wel iemand bekend .
Het doet je toch iets als je er terug komt .
Heb zoveel respect voor die mensen daar . Klinkt mischien raar maar ergens mis je het daar wel dan bedoel ik vooral het contact met de verpleegkundige al die gesprekken en dat ze je zo goed geholpen hebben.

Seg Nath geven jou meisjes ook nog zoveel terug als ze een flesje hebben gehad?
Bij Améline is het nog altijd veel hoor soms nog 4 uur na haar flesje nu ze heeft er gene last van of
Allegaert zag er geen probleem in zolang ze er gene last van heeft en moeten we nog maar wat verder doen met de NAN AR 2 .
Nu is het wel zo als ze groente en fruitpap gegeten heeft ze er gene last van heeft van het terug geven .
Zo ik ga je laten .

Groetjes Caro

Gast

Berichtdoor Gast » 22 jun 2007, 10:41

.

nath

Berichtdoor nath » 31 jul 2007, 14:19

Hoy Caro,

Het is al heel lang geleden. We zijn nu net terug van vakantie dus neem k de tijd om hier te schrijven.

Onze meisjes evolueren heel goed. Ik zou ze eens moeten wegen. Voor ons vertre (3 weken geleden) wogen zijn bijna alle 2 6kg. Ze waren toen 62cm groot dus het blijven smallekes. Nu doen ze kleertjes van 6md aan.

Op vakantie zijn ze voorbeeldig geweest. We zijn eerst een weekje in frankrijk geweest. Het weer was daar mooi, zonder 's nachts warm te zijn. Zo hebben ze gemakkelijk kunnen wennen. De eerste dag in het zwembadje was minder. Zénaïde heeft water in het gezicht van Adélaïde gespettert en natuurlijk was ze doodsbang voor water nadien. Zo'n gebrul... Na 5 dagen ging het al veel beter en we hebben ze de laastste dag weer samen in het zwembad gezet. Nadien zijn we 2 weken naar italië geweest waar het verstikkend was. Iedere dag tussen 35 en 40°. Binnen was het zo'n 10° koeler. Ze hebben de warmte goed verdragen, maar ik mag ze niet in pamper alleen laten omdat ik Adélaïde geregeld zonder luier terugvond. Ze had ook een geheim vriendje in haar bed, haar papa heeft hem met plezier platgeslagen. Nu al kiest ze de verkeerde uit! Ik hoop dat ze later niet met schorpioenen zal thuiskomen! In italie hoorden we maar een aaltal dingen als we buitenkwamen: oh piccoli, oh dit, oh dat, oh bella, .... Kinderen zijn daar precies goden, twee ineens nog meer. Iedereen moest eens komen kijken. Zij kloegen niet, ze hadden veel gezichten te bekijken. Klagen was het wel tijdens de aerosolbeurten. Ik zeul hem overal mee omdat ze alles oplopen. Iedere maand zijn ze 1 à 2 keer goed ziek. Bruno wou vroeger naar huis komen, maar gelukkig had ik nog een fles antibiothica liggen. Daarna ging het al snel beter.

In de auto zijn ze ook braaf geweest, e reden vooral 's nachts omdat we overdag niet snel gaan, iedere stop duurt dan bijna een uur.

Ik heb de indruk dat ze snel gaan kruipen (maar dat zeg ik al lang) en bij Zénaïde is de eerste duidelijke dada eruit, maar ze zijn voor Adélaïde gereserveerd. Ze eten nu vlot hun potjes met vlees/vis en hun fruit (hoewel Adélaïde geen vers fruit meer wil, maar italiaanse potjes). Ik vraag me af wanneer ze hun tandjes gaan krijgen. Alles lijkt zo snel te gaan. Als ik ze bekijk zie ik dat het geen kleine babies meer zijn. Ze hebben een heel andere blik dan de kindjes van hun grootte.

Allez, ik ga nog een beetje gaan strijken...

Groetjes

Attachment : bon dodo italien1.JPG

nijntje

Berichtdoor nijntje » 01 aug 2007, 09:23

wat schatjes hierboven
de kindjes dan he ;-)

Caro

Berichtdoor Caro » 03 aug 2007, 15:48

Hoi Nath

Het is inderdaad een tijdje geleden hé
Fijn te horen dat alles prima gaat met jullie meisjes.
Hier gaat ook alles prima hoor. Ben sinds 2 weken terug aan het werken vind het erg om mijn meisje achter te laten maar voor onze relatie werd het wel tijd dat ik terug ging werken Bart werkt in het weekend vanaf s'avonds (heeft een danscafé) en we zaten echt 24 op 24u samen en dat is het ook niet hoor.
Het eten gaat goed een potje van 200 gram is niet meer genoeg dus maak ik wat meer verse groente en fruitpap er zijn momenten dat ze 350 gram eet.
Het flesje van s'morgens en s'avonds daarentegen is het nog zelden dat ze die leeg drinkt.
Nu krijgt ze af en toe als eens een koekje of een petit gervais en s'morgens af een toe een boterhammetje en dat gaat goed .
Dan moet je haar zien knabbelen precies of ze al tandjes heeft.
Ben ook benieuwd wanneer haar eerste tandje erdoor komt.
Ik merk wel dat haar tandvlees hard word dus ik denk dat het niet zo lang meer gaat duren.
Kruipen zit er voor het eerst nog niet in .
Ze draait haar nu wel op haar zij ook om te slapen .
Ze wil ook rechtkomen moet je haar zien net of ze sit-ups aant doen is .
En soms lukt het om haar te draaien van rug op buik.
En als ik haar poepje vasthou kan ze ook blijven rechtzitten.
Eigenlijk gaat het toch snel hé nog een 3 maand en ze word al een jaar het lijkt bij mij of het nog maar pas geleden is.
Améline is nog niet ziek geweest overlaats dachten we dat ze de waterpokken had maar het was vals alarm het waren zweetpikkeltjes.
En één keer heeft ze een onstoken oogje gehad maar dat was snel genezen.
Brabbelen kan ze ook als de beste zijn soms lijkt het alsof ze mama zegt maar dat zal nog onbewust zijn .
Hoewel ik ernaar uit kijk naar haar eerste woordje.

Toen we de laatste keer in Leuven waren (12 juni) woog ze net 5990 kg en was 60.5 cm groot ze draagt nu pyamaatjes van 9 maand zijn nog een klein beetje te groot voor 6 maand moet ik niet meer kopen want die zijn juist op maat.
Van kleedjes draagt ze maatje 68
Ik zal haar hier eens op de weegschaal zetten ben eigenlijk wel benieuwd.
Moeten pas in september terug naar K&G.
Intussen ben ik van NAN AR 2 overgeschakeld naar Nutrilon en dit gaat vele beter nu geeft ze belange niet meer zoveel terug .
Ik denk nutrilon is vele dunner en volgens mij verteert dat vele beter .
Ik moet haar melk nu geven op standje 1 en bij de NAN was dat op standje 3.
Ben blij dat ik je nog eens gehoord heb .
Moet gaan afsluiten het is bijna tijd voor het fruitpapje
De foto zal je wel gezien hebben op het andere topic hé dus ik ga hem er nu niet meer bijzetten .

Groetjes Caro xxx

Caro

Berichtdoor Caro » 18 sep 2007, 12:05

Hoi Nath

En hoe gaat het met jullie en de meisjes?
Jullie moeten binnekort weer op controle hé wij op 26 november.
Kun je geloven dat ze bij jullie binnen een dikke maand al een jaar worden?
Ik kan het me niet voorstellen dat Améline binnen 2 maanden al 1 jaar word
soms lijkt het alsof het nog maar gisteren was (de tijd van de geboorte en het ziekenhuis)
Vorige week zijn we nog eens bij K&G geweest ze weegt nu 7.900 gram en is 67,5 cm groot .
Ze draagt nu maatje 74 .
Ze zit sinds kort ook alleen recht en doet moeite om te kruipen ze zet zich op haar knietjes en haar handjes en duwt ze haar af maar ze vergeet nog haar handjes verder te zetten, maar dat komt nog wel.
S'morgens krijgt ze een boterhammetje met een beetje konfituur en daarna haar fles af en toe geef ik haar al eens iets wat wij aan het eten zijn.
Voor de rest gaat alles hier zijn gewone gangetje
Ben benieuwd hoe het ondertussen met Zénaîde en Adélaïde gaat .
Hoop snel iets van je te horen .

Groetjes Caro

Attachment : IMG_0230.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 20 sep 2007, 13:48

Hey Caro, die boterham lijkt heel lekker te zijn! :)
Hier gaat alles ook goed. Gisteren zijn ze idd 11md geworden. Sinds begin sept denk ik vaak terug aan dezelfde tijd vorig jaar. Ik lag toen in GHB, we leefden in angst en ik keek de hele dag op de klok op de muur naar de minuten die voortkropen. 3 dagen geleden was het ook exact 9 maand dat men zusje is overleden, is raar, omdat 9 md normaal een nieuw leven is.

Met de kleintjes gaat alles goed. Ze hebben alle 2 één tandje (2e zit klaar bij Zénaïde). Ik heb er niets van gemerkt, ze waren braaf, hadden geen rode billetjes of buikloop (Zénaïde was gedurende een weekje eindelijk niet meer geconstipeerd!). Ze kruipen nu ook alle 2. Zénaïde als een pupje van een Disney-film en Adélaïde als een kikkertje, zwieren op de knietjes en dan hop, beide beentjes samen vooruit. Ze kunnen nu overal aan. Ze eten nog altijd hetzelfde, een fles 's morgens, een potje 's middags fruit als vieruurtje en dan 's avonds weer een fles. Ze komen niet echt veel bij vind ik. Zénaïde weegt nu 6.300kg en Adélaïde 6.700kg. Maar ze zijn dan ook super-actief. Ik heb hen daarne een broek van 4 tot 6md gepast, maar die is nog véél te groot. Ik denk dat ik een voorraad collants en rokjes ga kopen opdat ze toch warm zouden hebben. Ik moet eind deze maand bij K&G langs. Ik vraag me af wat ze nu te vertellen heb. Ik zal maar zwijgen over het feit dat mijn 2 meisjes al op het potje gaan, anders zullen ze me daar villen. Ik voel het wel al in mijn pamper-budget!
Ik heb deze morgen een brief van het UZ gekregen om mijn afspraak te bevestigen. We moeten de 15e okt gaan en ik ben benieuwd wie we nu zullen hebben. Het was Prof Devlieger die ons opvolgde tot nu toe.
Allez, ik ga nog een beetje strijken, moet wel gebeuren na bijna 3 weken aan de kust. En moet op tijd klaar zijn omdat ik vanavond bij de huisarts moet langsgaan. Ze zijn weer goed ziek. We hebben deze nacht vaak mogen opstaan. Ik vind het verschrikkelijk als ik ze door elkaar moet schudden omdat ze in hun hoest blijven steken...

Ik zal binnekort ook een recente foto posten.

Groetjes,
Nath en Co

Nath

Berichtdoor Nath » 26 sep 2007, 10:18

Overmorgen nog een verslagje van K&G en nu al een recente foto
:)

Attachment : IMG_1085.JPG

Caro

Berichtdoor Caro » 28 sep 2007, 20:49

Hoi Nath

Wat een prachtige meisjes .
Wat zijn ze fel veranderd .
Mag ik eens vragen wie wie is daar ben ik wel beniewd naar .

Groetjes Caro

Caro

Berichtdoor Caro » 10 okt 2007, 20:15

Hoi Nath

Zijn jullie ondertussen al terug op controle geweest in GHB ?
Heb deze week een brief gekregen van Dr Cossey dat we op 19 oktober
(Net op de verjaardag van Adélaïde en Zénaïde) een afspraak hebben voor haar eerste RSV spuitje en dit geduurende 5 maanden elke maand eentje en in november krijgt ze er ook nog eens 2 op K&G dat zal weer huilen zijn .
Hebben jullie ook een brief gehad ?

Groetjes Caro

D

Berichtdoor D » 10 okt 2007, 21:37

Volgens mij hebben wij dan samen op neonato in Leuven gezeten. Ons zoontje heeft een hele tijd naast Adélaïde en Zénaïde gelegen tot hij naar huis mocht. De naam Améline zegt mij ook wel wat, maar niet zo persoonlijk. Blijkbaar gaat het goed met jullie prutsen. Ook hier hoor, na alles wat we al meegemaakt hebben. T. wordt binnen twee weken al een jaar, wat gaat het vlug. Hoe dichter die datum in de buurt komt, hoe meer stress. We moeten dan ook terug op controle voor follow-up, de herinneringen aan vorig jaar spelen ook parten hoor. Ik zal zeggen, er is hier al heel wat afgeweend van verdriet, maar nog veel meer van vreugde. Elke stap die T. zet, is voor ons een overwinning en moet gevierd worden.

Nath

Berichtdoor Nath » 10 okt 2007, 23:39

Hey,
hier ook alles ok. We moeten maandag op controle gaan. Ik heb ook zo'n brief gekregen, maar aangezien Zénaïde ziek is denk ik niet dat ze haar spuit zal krijgen. Een gewone verkoudheid draait hier elke keer uit op valse kroep...

Onze meisjes worden snel groot (maar niet in lengte :) ) Ze kruipen nu al veel rond, steunen op alles om op hun knietjes te gaan zitten, Zénaïde staat recht in haar park, ze danst dan een beetje tot ze omvervalt. Zingen doen ze hier ook veel en in het park trekken ze aan elkaars oren, proberen in de ogen te prikken en elkaars tong te vangen. Lawaai maken door met een hard speeltje op de ander haar hoofd te kloppen is ook leuk, enfin, niet voor de andere... Maar wat ze nog het beste doen is pipi op het potje. Het lukt nu heel goed en ze zijn heel fier!

Hier komen al de emoties ook met vlagen terug. Ik ben nu bezig om met een fotocollage voor op de gang in neonato te maken. Het is ongelooflijk wat ze al hebben meegemaakt. En ze blijven lachen, vooral als ik het moeilijk heb staan ze me met een glimlach tot achter hun oren op te wachten. Niemand begrijpt dat je het er na een jaar nog moeilijk mee kan hebben, dan zeggen ze, ze hebben het toch gehaald! Ik weet niet of ik het zou aankunnen om dat nog een tweede maal mee te maken.

Ik vind het leuk om nog eens nieuws te hebben van de eerst buurjongens en -meisjes van de kleintjes te hebben. En veel succes op pediatrie (ik zal laten weten wat ze zeggen, we moeten ook naar de oogarts voor Adélaïdeke)

Groetjes,
Nath en Co

Attachment : 20071002 dans parc (7)1.JPG

elke

Berichtdoor elke » 12 okt 2007, 09:48

hallo, sorry om te storen in jullie gesprekjes maar ik had een klein vraagje
mijn dochtertje is net 1 jaar, vorig jaar dysmatuur (longen) en prematuur (35 w) geboren, alles kantje boord maar toch is ze erdoor gekomen (10 beademing, lange tijd 100% zuurstof nodig gehad), toen ze 2 maand was kreeg ze RSV, opnieuw kantje boord en aan de beademing, terug erdoor gesparteld.
Nu zijn we enorm bang voor de komende winter, voor de RSV periode. Ik lees dat jullie kindjes de inentingen ertegen krijgen. Op welke basis komen zij ervoor in aanmerking? Volgens onze pediater zou het echt nodig zijn dat ons dochtertje dit ook krijgt, volgens de prof heeft ze er geen recht op .....
alvast bedankt voor jullie antwoorden
PS super schattige kindjes ....

Caro

Berichtdoor Caro » 12 okt 2007, 20:07

Hoi

mijn dochtertje is elf maanden.
Ze is geboren op 26/6 weken net zoals bij Nath
Ze woog 950 gram.
Sinds januari 2003 wordt RSV terugbetaald voor prematuren in hun eerste levensjaar.
Stond zo in de brief die ik ontvangen heb.
Ik vermoed dat het voor ons volgend jaar ook niet meer terug betaald word
Ik denk dat alleen maar het eerste levensjaar is .
Ik hoop dat het tegen het zover is het wel terug betaald word .

Groetjes Caro

elke

Berichtdoor elke » 12 okt 2007, 20:39

kan je mss een referentie of zo geven die in die brief stond, dan kan ik daar eens verder informeren
alvast bedankt

Kristien

Berichtdoor Kristien » 12 okt 2007, 22:31

Voor zover ik weet worden de synagis spuitjes terugbetaald voor kinderen geboren onder de 32 weken of onder de 1500 gr.

Dit is wat ze mij verteld hebben.

Mijn eerste zoontje (31 weken en 1450 gr)heeft ze gehad in de winter van 2002-2003. Hij heeft er toen maar drie gehad. Vanaf eind dec 2002 werden ze terugbetaald.
Mijn tweede zoontje 26 weken en 870 gr) heeft ze alle vijf gehad. Bij hem hebben we wel een tussenkomst moeten betalen van 16 euro per spuitje (dacht ik toch). Via het VOC hebben we wel 40 euro terugbetaald gekregen. Onze neonatologe had dat toen geregeld.

groetjes,

Kristien

Nath

Berichtdoor Nath » 14 okt 2007, 23:43

Hey,
Het hangt idd af van de "leeftijd" van het kindje, het gewicht en of het kindje veel zuurstof nodig had. De mijne zijn ziek dus ik denk niet dat ze hun spuitje zullen krijgen. Ik zal morgen eens vragen hoe je eraan zou kunnen komen.
Man, ik ben op van de zenuwen voor morgen. De emoties gieren door mijn lijf....

elke

Berichtdoor elke » 15 okt 2007, 08:59

hey alvast bedankt voor de info, wij zijn als de dood dat ze dit jaar opneiuw een rsv-infectie zou moeten doormaken, al vrees ik dat ze door de criteria 'uit de boot' dreigt te vallen
eigenlijk moet ze bijna 1 week op 2 aerosollen, heeft ze regelmatig infecties waarop haar luchtwegen hypergevoelig reageren, .....
ja het altijd moeilijk hé om terug te gaan naar het ZH, ik vond de periode rond haar eerste verjaardag ook moeilijk, net alsof het gisteren was, maar zo gelukkig dat we die verjaardag tenminste konden vieren ......

Katje

Berichtdoor Katje » 15 okt 2007, 13:49

@ Elke, mijn dochter is op 37w geboren maar met een zware hartafwijking. Ze heeft ook een aantal dagen naast Adelaïde gelegen, vandaar dat ik hier regelmatig eens kom lezen, hoewel mijn dochter dus niet prematuur was, maar ik volg toch graag hoe het met hen allemaal gaat. Jolien heeft ook op 5w RSV gehad en is toen ook weer 10 dagen opgenomen geweest en het is ook 2 keer heel kritiek geweest dat haar saturatie en hartslag op nog geen minuut tijd kelderde naar 23%saturatie en hartslag naar 56. Dus heel heel laag. Uiteindelijk is ze er door geraakt. Ondanks haar hartafwijking komt ze dus ook niet in aanmerking voor de RSV vaccinatie. Wat wij nu doen is op aanraden van onze pediater, haar 2 keer per dag laten puffen met Flixotide. Dit zorgt voor een verhoogde weerstand op de luchtwegen. We hebben dit begonnen in februari tot in juni, en nu zijn we ook terug begonnen half september, en moeten dit zeker tot en met april doen. En ik moet zeggen dat het wel effectief helpt hoor. Misschien kan je hier eens achter horen moest het zijn dat je geen vaccinatie krijgt??

Veel succes allemaal en proficiat aan Nath en Caro met de 1e verjaardag van jullie hummeltjes!!!!!!!

Terug naar “De geboorte”