Platte rust

First Time-er

Platte rust

Berichtdoor First Time-er » 28 feb 2007, 16:09

Hallo idereen,

Dit is onze eerste zwangerschap en we hebben het al zitten:
binnen op 25 w en 4d wegens vroegtijdige contracties....
Lig nu reeds 20 dagen plat in ziekenhuis met infuus (berotec). Aanvankelijk met een dosis van 70ml/uur, wat nu afgebouwd is.
Vanaag op pillen, eind deze week mag ik naar huis.
Mijn vraag is dan: wat houdt dit nu in praktisch?
mag ik (een uur) in de keuken staan of niet?
mag ik nog even naar de winkel (niet alleen natuurlijk)

Alle ervaring welkom.

Groetjes,

Em

Gast

RE: Platte rust

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 16:27

Ik had net het zelfde, plat liggen tot 37-38 weken, enkel op voor wc en eventueel een korte douche. Verder niets zelf uit frigo nemen, niet aan tafel eten, beneden in living slapen in 1-pers-bed,....

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 23:43

Ik zou ook niets doen. Heb zelf een twin op 27weken zwschap gehad en dat is geen lachertje. Laat je maar verwennen en doe niets... Je zal achteraf al je energie nodig hebben voor je kleine spruit!

Em

Berichtdoor Em » 01 mar 2007, 07:32

Ok bedankt voor de tips.
Dan weet ik wat ik moet doen: niets :)
Maar ik zie morgen de gyne, dan kan ik mijn vragen op hem vuren!!

Groetjes,

Em

Kato

Berichtdoor Kato » 10 mar 2007, 20:10

Hallo,
Bij mijn eerste zwangerschap ook vanaf 26 weken platte rust met Adalat Oros om de 8u nadat ik een aantal dagen in het ziekenhuis aan de baxters (Tractocyl) had gelegen met vroegtijdige contracties. In het ziekenhuis hadden ze me een fotoboek met uitleg gegeven over prematuurtje van 26-28-30-32 weken. Toen ik dat gezien had was ik er rotsvast van overtuigd dat ik mijn eigen 'goestinkjes' moest laten voor wat ze waren en dus echt al het mogelijke doen om te vermijden dat onze pruts te vroeg zou komen: dus tot 37 weken altijd plat gelegen, enkel opgestaan om naar WC te gaan en douche te nemen. Ik dronk en at half liggend op de zetel. Het was zeker niet gemakkelijk, ook niet voor mijn ventje, maar het was de moeite waard. Uiteindelijk is ons kindje pas op 41 weken gekomen. Een pracht van een baby!
Ik ben nu ruim 30 weken zwanger van een tweede en mag nog steeds rondlopen! Dus als je het voorhebt bij een eerste betekent dat niet noodzakelijk dat het bij de tweede ook moet. Ik neem wel sinds 2 weken Promagnor (magnesium) bij omdat ik toch weer redelijk veel harde buiken kreeg. Na mijn vorige zwangerschap heb ik toch nog wel altijd schrik dat ik toch weer vroegtijdige weeen zou krijgen, maar ik weet 1 ding zeker: ik ga dan onmiddellijk weer plat liggen. Dat moet je echt wel doen voor je kindje! 3 maanden platliggen is heel lang, ik weet het, maar als je kindje te vroeg komt, houdt het er misschien levenslang iets aan over, dus dat weegt echt niet op tegen die 3 maanden.
Veel succes verder en rusten maar!
Groetjes, Kato

Lydia

Berichtdoor Lydia » 10 mar 2007, 20:50

Hallo,

Hier een derde kindje ... en telkens rusten !
Heb voor nr 2 en nr 3 wel een cerclage gehad.
Ik mag van mijn gyn wel het een het ander doen (korte boodschappen, licht huishoudelijk werk, eens uit eten, ...). Ben wel vanaf 14 weken moeten stoppen met werken.
Elke zwangerschap is anders: ik zou dus de raad volgen die je door je gyn wordt gegeven.
Succes !

Annabel

Berichtdoor Annabel » 11 mar 2007, 13:12

Heb je al een keertje gekeken bij 'hallo allemaal', ik lig ook plat te bed.
Vreselijke periode! Terwijl iedereen je wil feliciteren met de zwangerschap voel je je vanbinnen rotslecht. Ik zou ook zo graag pronken met mijn prachtige bolletjesbuik, maar dat lukt niet...

Misschien kunnen we wat tegen elkaar zeuren tot we allebei bevallen (hihi)

Ik ben morgen 36 weken, dus de rust helpt echt wel goed om het kindje nog wat langer bij je te houden hoor!

VEEL moed!

Terug naar “De geboorte”