Naar de kinderarts met prematuurtje?

M.

Naar de kinderarts met prematuurtje?

Berichtdoor M. » 27 feb 2007, 12:41

Ik vraag me af, gaan jullie af en toe naar de kinderarts met jullie te vroeg geboren kindje?
Mijn zoontje woog 1400 gr en was ook dysmatuur. Hij is ondertussen 10 maanden en eigenlijk nog nooit ziek geweest, buiten eens een snotneusje of een hoestje.
Toch heb ik soms een beetje het gevoel dat ik te weinig bezorgd ben.

Gast

RE: Naar de kinderarts met prematuurtje?

Berichtdoor Gast » 27 feb 2007, 18:04

Moet je sowieso niet naar je kinderarts voor spuitjes?Wij moesten ook naar de kinderarts voor 'controle's'.Ik geloof dat dat op 3 en 6 maanden (ongeveer) was en dan ook wel voor de spuitjes.Ons zoontje is ook niet ziek geweest,tot vorige week.Oorontsteking en zware verkoudheid.Voor de rest doet hij het prima!Bij jullie ook alles ok?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 06:59

Ja, als het erger is dan een hoestje.
ja, als de koorts langer dan 4 dagen is
Ja, bij extreme koorts

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 20:26

ons dochtertje wordt nog steeds gevolgd door de neonatoloog/kinderarts van het ziekenhuis waar ze op 25w en 5 dagen geboren werd. Onze lokale kinderarts vindt dat zelf beter zo...

M.

Berichtdoor M. » 02 mar 2007, 14:22

Wij laten de spuitjes geven bij Kind en Gezin. Wij hadden een afspraak gemaakt met de kinderarts van het ziekenhuis enkele weken nadat ons zoontje thuis was, maar hebben deze toen moeten afbellen, daarna was de arts op vakantie, en het is er niet meer van gekomen nadien.
Natuurlijk is hij wel regelmatig gewogen en gecontroleerd door de kinderarts van Kind en Gezin.

Terug naar “De geboorte”