op 4 maanden gestart met vaste voeding ?

L.

op 4 maanden gestart met vaste voeding ?

Berichtdoor L. » 25 dec 2006, 14:52

Hallo,

Zijn jullie bij jullie te vroeg geboren kindjes ook op 4 maanden gestart met vaste voeding ? Zijn ze er dan al klaar voor of moet je er rekening mee houden dat ze te vroeg geboren zijn ?

Merci,
L.

k

RE: op 4 maanden gestart met vaste voeding ?

Berichtdoor k » 25 dec 2006, 19:41

hey L,
mijn zoontje is ook tevroeg geboren.Ik ben ook op 4 maanden begonnen met groentepapje en fruitpap.Is echt heel goed meegavallen,geen probleempjes gehad met de vertering en ook geen probleem door het eten met een lepeltje.Hij was echt wel content dat hij vaste voeding kreeg.Ik zou het echt wel es proberen,als je babytje het goed kan verdragen zou ik echt niet twijfelen en gewoon doen.Veel succes.
ps,was je babytje veel te vroeg?

L

Berichtdoor L » 25 dec 2006, 20:33

Dag K,

Onze zoontjes waren 8 weken te vroeg,vandaar mijn vraag.

Bedankt,
L.

Moke

Berichtdoor Moke » 27 dec 2006, 20:17

Ons dochtertje was 6 weken te vroeg en fruit- of groentenpap op 4 maanden was voor haar nog te vroeg.

Ik heb dan gewoon een paar weken gewacht en toen ging het al veel beter.

Je moet zoiets niet forceren, vind ik. Ook niet als K&G zegt dat het 'zo hoort'...

Veel geluk ermee!

Groetjes,

Moke

nena

Berichtdoor nena » 01 jan 2007, 17:03

Ons dochtertje is 14 weken en 2 dagen te vroeg geboren. Wij zijn met groentenpap begonnen toen ze reëel 5 maanden was, gecorrigeerd 2 maanden. Het was duidelijk te vroeg voor haar. Nu zijn we 4 maanden later helemaal gestopt met groenten- en fruitpap en sinds vorige week -na bezoek aan logopediste en diëtiste- stilaan opnieuw met de lepel begonnen. En nu lukt het wel (al blijf ik voorzichtig, het is pas de 4e dag... Ze is nu reëel bijna 10 maanden en gecorrigeerd 7 maanden.
Ik ben dus van mening dat je beter wat langer wacht, want motorisch zijn ze er toch niet aan toe, al kan je zo een extreme prematuur als ons dochtertje met babietjes die op 34 of 35 weken geboren zijn op dit vlak niet vergelijken.
Succes !

Ellen

Berichtdoor Ellen » 02 jan 2007, 09:03

Ik ben ermee begonnen op de leeftijd 'zoals het hoort' en ... het ging niet (zoon was meer dan 12 weken te vroeg) , (motorisch was dat nog te moeilijk).
Ik heb mij nergens iets van aangetrokken , en ben een maand later met hernieuwde moed opnieuw begonnen.
Het is moeilijk gebleven , maar toen ging het iets of wat ...

meike

Berichtdoor meike » 02 jan 2007, 12:16

Ons meisje is 13 weken te vroeg geboren. Op advies van de KA zijn wij op 5 maanden (reëel, dus gecorrigeerd 2 maanden) met groentepap begonnen. Dat ging eigenlijk meteen heel goed. In het begin kleine beetjes, met achteraf een flesje, en zo langzaam opbouwen. Ze eet nog steeds heel goed, haar groentjes kan ze niet missen, dat is haar favoriete maaltijd!

Maar elke kindje verschilt, ook bij "a terme" kindjes kan het zijn dat het niet meteen vanaf 4 maanden lukt, het is eindelijk ook pas echt vanaf 6 maanden nodig, dacht ik (omdat dan hun ijzervoorraad "op" is).

Gewoon proberen, gaat het niet, wacht dan nog een beetje.

nena

Berichtdoor nena » 06 jan 2007, 10:36

Dag Meike ! Ik wens jullie een uiterst gelukkig 2007 ! Ik heb je e-mailadres niet meer, dus als jij het mijne nog hebt, ...
Verder alles goed ? Hoe is het met de flinke meid ?
Groetjes,
Nena

Jolanda, trotse mama van 5!

Berichtdoor Jolanda, trotse mama van 5! » 06 jan 2007, 23:26

Nee, zeker niet!

Het is beter om pas met zes maanden met bijvoeding te gaan beginnen....
en ik ben pas begonnen met acht maanden omdat ze ruim zeven weken te vroeg geboren zijn!

aan Nena

Berichtdoor aan Nena » 12 jan 2007, 12:51

Hey Nena,

Alles goed hier, met de kleine meid gaat alles uitstekend! Ze heeft vlak voor kerst haar eerste pasjes alleen gezet, maar heeft toch nog vaak hulp nodig hoor, ze heeft haar evenwicht toch nog niet 100%. Ik probeerde je net een mailtje te sturen, maar geraak niet door. Heb je een ander andres (of is er iets met "versatel)?

In elk geval, jullie ook het beste voor het nieuwe jaar!!

Terug naar “De geboorte”