tweeling op 32 weken

Vinke

RE: tweeling op 32 weken

Berichtdoor Vinke » 28 dec 2006, 16:16

waw Leen wat een mooie gewichten al! Wanneer mogen ze naar huis?

Knappe binken hoor!
Waar zijn jullie bevallen?

Leen

Berichtdoor Leen » 30 dec 2006, 18:28

Ze drinken nog niet genoeg om mee naar huis te komen... Janner want ondertussen weegt Corneel bijna 3 kg... We hopen toch een beetje dat hij volgende week al mee mag. Wannes verwacht ik een goede week later.

mitje

Berichtdoor mitje » 30 dec 2006, 19:32

Ik probeer jullie verhaal te volgen maar haal de namen van Sarah en Leen steeds door elkaar?! Wie is nu wie en waar geboren? Of is het Sarah & Len als koppel????????????????

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2006, 22:05

Wannes en Corneel zijn de twee mooie zoontjes van Sarah en Leen... Dat staat er toch duidelijk...

Vinke

Berichtdoor Vinke » 30 dec 2006, 23:25

wat jammer Leen!

Wij hebben Gitte op den duur gewoon meegenomen, ze kon ook niet goed drinken en had nog veel via sonde, maar wij vonden dat het lang genoeg geduurd had (zeker omdat we June wél al 2 weken thuishadden)
Later bleek dan trouwens dat Gitte nooit van een fles zou gaan zuigen omdat ze problemen had.

Goh ik kan me voorstellen dat het eindeloos duurt voor jullie! Zeker nu met de feestdagen!

Ik hoop dat ze in 2007 héél snel mogen thuis zijn! En dat jullie deze toch wat 'verloren' tijd helemaal kunnen goedmaken!

succes!

Vinke

Berichtdoor Vinke » 30 dec 2006, 23:27

ps: Gitte was 'maar' 2.280 toen we haar meegenomen hebben (ik zag dat ik hierboven ergens fout typte)

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2007, 18:32

Hé Leen, Wannes en Corneel zijn echt 2knappe kerels! Ze zien er echt al heel goed uit! Wat jammer dat ze wat moeilijk eten. Flore heeft daar nooit echt veel problemen mee gehad maar rondom mij zag ik veel (en vooral jongetjes) daarmee 'sukkelen'. Tot grote frustratie van de mama's. Hebben jullie al es met andere spenen geprobeerd? In Leuven werd er bij moeilijke eters wel es goeie oude spenen van dodi gebruikt of habermanspenen (die zijn eigenlijk voor kindjes met gespleten gehemelte)....Tis maar een tip hé!
Veel succes nog

anneke (moeke van Flore)

Leen

Berichtdoor Leen » 02 jan 2007, 20:06

Er is een kleine kans dat Corneel morgen mee naar huis mag, hij weegt ondertussen 2.800 kg, hij drinkt nog niet fantastisch maar wel genoeg vind ik, hij komt immers gemidddeld 50 gr aan per dag en krijgt nog een kleien 10 ml met de sonde. Ik ben zelf pediatrisch verpleegkundige en krijg zijn voeding er altijd vlotjes in... Allemaal mee duimen zou ik zeggen !

PS/ Wannes en Corneel zijn inderdaad onze zoontjes , Leen en Sarah

Vinke

Berichtdoor Vinke » 03 jan 2007, 08:33

Ik duim mee voor jullie!

go go Corneeltje!!!

Vinke

Berichtdoor Vinke » 07 jan 2007, 22:18

En Leen is 2007 goed gestart? Is Corneel thuis?

grtz

nath

Berichtdoor nath » 07 jan 2007, 22:52

hallo, proficiat aan al de mama's!
Corneel en wannes zien er super uit! Veel haar!

heb hier een vraagje: is het niet moeilijk (praktisch gezien) als je een tweeling hebt en er mag er maar eentje mee naar huis?
Ben ook van een tweeling bevallen, Zénaïde en Adélaïde, op 19 okt 2006 na 27weken+3dagen zwangerschap. Zénaïde woog 1000gr en Adélaïde 980gram. Ze liggen nog altijd op NIC en wegen nu 2kg500 en 2kg370. Zénaïde mag de komende weken een aantal testen afleggen en "naar huis" valt geregeld. Adélaïde drinkt nog niet genoeg (slaapt liever) dus zit nog met een maagsonde. Ze gaan proberen ze samen mee naar huis te sturen, maar de dienst is overvol en kunnen niets garanderen...
Ben ook bang dat ik niet op de hoogte zal zijn als ze thuiskomen. Ben overbezorgd. Ze hebben zo lang in de couveuse gelegen, zijn lang beademd geweest, zijn nog maar net van de zuurstof af,... Vraag me af of ze veel extra zorgen moeten hebben, iedereen zegt van niet maar weet het niet
Gelukkig dat ze in GHB liggen. Is een super-team vind ik.

Attachment : DSCN39822.jpg

Vinke

Berichtdoor Vinke » 08 jan 2007, 09:19

Nath, mooie kindjes! Ik vond het wel leuk van eentje thuis te hebben maar tegelijk ook vervelend! Want tja ik ging nog 4 keer per dag naar Gitte in het ziekenhuis. (gelukkig kon mijn moeder intussen even op June passen)

Je krijgt voor je ze mee naar huis krijgt een boekje mee met speciale info over wat je in huis moet hebben en hoe de overgang het beste verloopt. Eens thuis mag je ook altijd nog bellen naar neonato met eventuele vragen (hebben wij vaak gedaan).

Als je vragen hebt kan je ook altijd een gesprek aanvragen met jullie supervisend neonatoloog.

Veel succes nog!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 08 jan 2007, 10:21

Proficiat met je prachtige dochtertjes! Jullie hebben zeker een heel moeilijke periode achter de rug en ik begrijp je angst maar al te goed...

Ik ben in april ook te vroeg bevallen van twee meisjes in Gasthuisberg en mijn grootste dochtertje mocht drie weken eerder dan mijn kleinste dochtertje naar huis. Het was een heel geregel en ik moet zeggen, echt gelukkig ben ik pas geweest toen ze allebei thuis waren.
Op sommige dagen kon ik maar 1 X per dag naar mijn kleinste dochtertje gaan, 's avonds als mijn man thuis was. Verschrikkelijk vond ik dat. Ik had echt schuldgevoelens tegenover haar omdat ik me de hele dag met haar zusje alleen bezighield. In het weekend probeerde ik wel de hele dag bij haar in het ziekenhuis te zijn. Enkele keren heb ik mijn grootste dochtertje ook mee naar neonato genomen (voor een tweeling hebben ze daar wel begrip voor), maar daar was ik eigenlijk bang voor, je weet maar nooit wat ze er allemaal kunnen oprapen.

Ik hoop dat je schatten snel naar huis mogen en wens je in ieder geval al een prachtige tijd toe met je kindjes thuis!

Liefs,

Katleen

Leen

Berichtdoor Leen » 09 jan 2007, 14:27

Ondertussen is Wannes ook thuis, slechts 3 dagen na Corneel mocht hij mee.
We hebben maar 3 dagen moeten pendelen met Corneel (hij mocht immers mee gaan, zijn bedje bleef op neo gedekt! Heel praktisch ook voor de voedingen) Als bij al zijn we erg blij dat ze nu beide thuis zijn.
Wannes lag tot vrijdag ook met maagsonde, maar is dan ineens goed in gang geschoten met drinken.
De eerst dagen thuis ging het nog beetje moeilijk maar nu ben ik nieeuwe spenen gaan kopen en het lukt nu behoorlijk goed.
De nachten is nog wel wennen, vooral als ze beslissen om a capella een concert te geven, maar dat nemen we er allemaal graag bij!

Nath ik hoop dat alles bij jullie ook goed verloopt en dat de 2 meiden snel mee naar huis mogen! Veel succes!

In bijlage nog maar eens een fotooke van mijn knappe gasten hè ;)

Attachment : wannes en corneel 242.jpg

leen

Berichtdoor leen » 09 jan 2007, 14:29

nog eentje van thuis ...

Attachment : wannes en corneel 258.jpg

Vinke

Berichtdoor Vinke » 09 jan 2007, 16:26

Prachtig Leen! Ik ben fan van hun haardos!

Hier gingen de dodie-spenen het beste. (Gitte heeft nog enkele maanden flessen+speentjes van neonato gebruikt)

Geniet van jullie schatjes!

nel@Nath

Berichtdoor nel@Nath » 10 jan 2007, 21:47

Hey Nath
Ik heb 1,5 week gependeld. Kort gezegd: ik heb me op voorhand heel druk gemaakt hierover... zelfs een beetje lastig geweest dat ik de grootste niet mee naar het zh mocht nemen als ik bij de kleinste op bezoek ging... maar achteraf gezien: Het was eigenlijk zo snel voorbij dat ik al niet meer weet hoe ik het deed... :-).. Normaal ging ik s morgens en s avonds... toen de grootste thuis was, ging ik enkel nog s morgens (bracht ik haar even naar mijn ouders - tss de voedingen, want ik kolfde 7 keer en ik legde haar natuurlijk aan) en mijn man ging s avonds. 2 keren heb ik de grootste toch meegenomen en in box 9 mogen zetten (klein boxje met babyfoon). En ik denk dat ik 2 keer niet geweest ben, ik voelde mij daar zeer schuldig bij, maar ik wist dat ze ze in mijn plaats wel zouden knuffelen... ik belde dan wel 3 keer ofzo!

Zo, ik hoop dat je niet te lang moet rijden, dan valt het allemaal heel goed mee!
succes ermee!

nel@Leen

Berichtdoor nel@Leen » 10 jan 2007, 21:50

Proficiat Leen! Prachtige jongens!
Jij hebt je lijst precies in de planeet gelegd.?hihi... herkenbaar allemaal!

veel plezier en geniet nu maar met volle teugen!

Vinke

Berichtdoor Vinke » 10 jan 2007, 21:56

onze lijst lag ook in de planeet!

Leen

Berichtdoor Leen » 14 jan 2007, 19:58

Onze lijst lag in bjork... een echte aanrader !!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 jan 2007, 15:07

dan zijn jullie uit het Antwerpse? Je bedoelt toch die winkel op de gitschotellei hé?

Vinke

Berichtdoor Vinke » 22 jan 2007, 15:49

Leen hoe gaat het met je jongens? Al een beetje gewoon het nieuwe gezinsleven?

groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 feb 2007, 16:23

Hoi Leen, hoe is het met jullie? Is de andere mama al wat bekomen?
Posten jullie nog eens wat foto's?

Terug naar “De geboorte”