tweeling op 32 weken

Leen

tweeling op 32 weken

Berichtdoor Leen » 25 nov 2006, 21:13

Vannacht zijn de vliezen van Sarah (mijn partner) gebroken... blijkbaar maakt het lichaam vruchtwater aan en is er daarom nog niet direct reden tot paniek. Hopen dat ze geen infectie doet anders moeten ze komen. Ze hebben longrijping gekregen en dat moet 48 u inwerken.
Hopelijk duimen jullie mee...
We zijn nu 32 weken ver en de kindjes wegen 1900 en 1400
Iemand ervaring hiermee ? Het is allemaal wat onduidelijk de ene zegt dat het nog weken kan duren de andere dagen...

Gast

RE: tweeling op 32 weken

Berichtdoor Gast » 25 nov 2006, 21:42

hallo Leen,
allereerst veel geluk met de twee kindjes. Hopelijk mogen ze nog even blijven zitten. De eerste 48u zijn wel het belangrijkste. Zo kan de longrijping zijn werk doen hé.
Of ze het nog lang gaat uithouden hangt van veel factoren af. Hoeveel water is ze verloren, kreeg ze weeën, infecties, hoe functioneren de baby's,...
Daarom is het zeer moeilijk te voorspellen hoe lang het nog gaat duren.
32weken is veel te vroeg maar zelfs voor een tweeling, zeker als je het geschatte gewicht ziet, is de overlevingskans zeer groot.

Ikzelf ben op 22jan 06 moeke geworden van Flore (30w5d). Ik heb het na het breken van mijn vliezen nog 20u volgehouden. Dit kwam omdat ik bijna al mijn vruchtwater kwijt was, dadelijk weeën om de 3min had die uren hebben aangehouden ondanks de weeremmers en na enkele uren terug herbegonnen en Flore het toen te benauwd kreeg dus moest geboren worden.
Ondanks de tweede longrijping maar enkele uren heeft kunnen inwerken ademde Flore zelfstandig.
Dus niet teveel zorgen maken! Het zal zowiso een moeilijke tijd worden maar je hebt je weg naar hier gevonden en er zullen nog veel mama's je bemoedigende woorden toespreken...

Laat zeker horen hoe het jullie vergaat
anneke&Flore

Krista

Berichtdoor Krista » 26 nov 2006, 14:49

Hallo Leen,

Onze tweeling is een tweetal weekjes geleden geboren op 33w6d. Dochterlief (1,9 kg) deed het vanaf het begin schitterend, terwijl onze zoon (2,2 kg) beademd moest worden, een infectie opliep, veel slijmen aanmaakte in de longen en zijn temperatuur niet kon houden.
Ondertussen liggen ze op een gewone neonatale afdeling en doen ze het prima.

Het hangt dus echt af van kindje tot kindje hoe ze het zullen doen éénmaal ze geboren zijn.
En hoe langer de geboorte kan uitgesteld worden, hoe beter natuurlijk.
Wij duimen hier alvast mee voor jullie kindjes...

Groetjes en succes,

Krista

vero

Berichtdoor vero » 26 nov 2006, 23:29

Hé, ik duim ook mee! Mijn water is gebroken na 31,5 week. Tegen mij zeiden ze: "Als we de weeën 48 uur kunnen tegenhouden, kunnen we ze waarschijnlijk ook enkele weken tegenhouden", maar da's ni gelukt, heb het 42 uur volgehouden, maar ik kreeg intussen wel weeën en op een gegeven moment verscheen er een navelstreng... Wat niet de bedoeling was, want het onderste kindje lag in stuit! Het werd een spoedkeizersnede, maar onze kids hebben het goed gedaan! Ze wogen 1450 gram en 1580 gram, zijn allebei enkele dagen beademd maar gingen direct met grote sprongen vooruit. Intussen zijn ze zes maanden oud en wegen ze ruim 6 kilo. Dat het bij jullie ook goed mag aflopen hé! Heeeeeeeeeeeeeel veel succes!!

Gast

Berichtdoor Gast » 27 nov 2006, 08:32

Na het breken van het water bevallen 75 % van de vrouwen binnen de week.

Het is alleen als het een hogevliesscheur is dat je het eventueel weken kan rekken. Je mag dan ook nog maar weinig vruchtwater verloren zijn.

Zoon 1 is geboren na 30 weken na volledig breken van de vliezen.
Heb het 27 uren uitgehouden. (longrijping gehad)

Zoon 2 is gekomen na 26 weken en 1 dag.
Heb van woensdagmorgen tot vrijdagavond nog op de MIC gelegen.

Veel succes!!!!

tine

Berichtdoor tine » 27 nov 2006, 09:46

leen ,
Ons zoontje is aan 30 weken + 3 dagen geboren met een gewicht van 1 kg 300.
Bij mij waren de vliezen gebroken aan 29 weken + 5 dagen. Tegen mij zeiden ze toen ook dat het lichaam terug vruchtwater aanmaakt en dat ze gingen proberen om het kindje zolang mogelijk te laten zitten. Toen mijn water gebroken was hebben ze direct een baxter met weenremmers en antibiotica gestoken en de spuitjes voor de longrijping gegeven. Er werd elke dag bloed geprikt om te kijken of er geen infectie was. Vier dagen na het breken van de vliezen kreeg ik echter door de weeenremmers weeen. Ik ben dan overgebracht naar het UZ in Gent en de dag daarna is ons zoontje met een keizersnede geboren. hij ademde direct zelfstandig (doordat de longrijping meer dan 48 uur had kunnen inwerken ) en heeft 2 maand op neonatologie gelegen.Hij is nu acht maand en een week en weegt nog maar 5 Kg 770 gram wat wel een beetje weinig is. Hij is in September opgenomen met het RSV virus en sedertdien sukkelt hij serieus met zijn longetjes en wil zijn gewicht niet meer mee.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2006, 21:37

Ze zijn geboren op maandag.
WANNES (1.460 kg)EN CORNEEL (2.060 kg)stellen het goed maar moeten nog wel aansterken.
Sarah heeft spontaan weeën gekregen en is op maandag met de keizersnede bevallen van onze 2 flinke zoontjes.
Wannes doet het eigenlijk het best ondanks dat hij de kleinste is, Corneel heeft toch wel vaak lastige momentjes en verdraagd de voeding ook niet erg door de slijmkes.
Hopelijk verloopt de couveuze perdiode vlot...

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2006, 08:54

Ale nen dubbelen en dikke proficiat! Hopelijk gaat alles verder goed! Hou ons op de hoogte van alle nieuws! Geniet maar van je twee jongens met hun mooie namen. Dat ze allebei al eten krijgen is al groot nieuws hoor.
In welk ziekenhuis is Sarah bevallen?

Groetjes
anneke

Tine

Berichtdoor Tine » 30 nov 2006, 11:03

Leen en sarah , een dikke proficiat en die couveuse periode zal wel meevallen. We hebben hier allemaal hetzelfde meegemaakt en weten wat jullie nu doormaken , we denken aan jullie...

a

Berichtdoor a » 30 nov 2006, 20:50

Proficiat ... goh als ik die foto zie lijkt het hier al weer zolang geleden.
Na 10 weken platte rust owv bloedingen zijn mijn vliezen gebroken op 32 weken. Dadelijk longrijping gekregen maar ik heb het maar 8 u kunnen volhouden toen zijn ze beide spontaan geboren. Beide ongeveer 1.8 kg en geen beademing nodig gehad.
In totaal 6 weken couveuse en toen mochten ze naar huis.
Je vindt het nu misschien wat oneerlijk omdat je kindjes daar liggen maar geloof me ze zijn er in goede handen en je vergeet alles snel hoor.
Nog ns proficiat, en probeer er toch lekker van te genieten. En als je het enes moeilijk hebt, kom je hier maar langs. Ik heb er destijds ook vele steun aan gehad !

Leen

Berichtdoor Leen » 01 dec 2006, 22:32

Heel erg bedankt voor jullie steun en toeverlaat. Het is inderdaad niet makkelijk om de kindjes uit handen te geven ( zeker als je zelf pediatrisch verpleegkundige bent). Sarah is bevallen in St Augustinus in Wilrijk.
Op neo zijn ze daar wel heel vriendelijk en veel respect... Vandaag waren ze beiden al bijgekomen, Wannes 20 gr en Corneel 10 gr, alle kleine beetjes maken veel he !

foto corneel

Leen

Berichtdoor Leen » 01 dec 2006, 22:33

foto wannes

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2006, 16:04

alé proficiat! ze zien er allrbei heel goed uit! doe zo voort jongens!
anneke

Vinke

Berichtdoor Vinke » 02 dec 2006, 18:45

hihi wat hebben ze leuke donkere haartjes!

veel succes nog Leen en Sarah!

trotse mama

Berichtdoor trotse mama » 07 dec 2006, 11:39

hallo

ik ben een mama van een twins
mijn weeen en vliezen zijn begonnen/gebroken op 30weken tuurlijk te vroeg.
heb dan ook op de mic gelegen en dit gedurende 3weken.
afgezien dat ik heb met mijn weeen.Maar er was maar vlies gebroken dus kon er niks gedaan worden.wel kreeg ik weeen stoppers
de longrijping heb ik op 30weken en 3dagen gehad maar weer stopte de weeen.
na 33weken was het zover.
De gyn kwam me onderzoeken hij zei alles ziet er nog goed uit en toen ik terug in mijn bed ging liggen brak plots mijn water amai ik dacht dat er stort bui begon zoveel water niet te doen.
Toen kon de gyn niet anders en hebben ze de twins (lagen in stuit alle 2) maar gehaald met keizersnede.
ze wogen 1635 en 1900 bij de geboorte.
Na twee weken dat ze op de neon hebben gelegen kreeg ik ze mee naar huis.
Nu zijn ze 1week thuis en zalig en ik ben zo die 3weken van op de mic gelegen te hebben helemaal vergeten.
ik heb ze mee naar huis gekregen op 2085 en 2557.
nog veel moed toegewenst ik zal een foto van onze jongens erbij steken

groetjes

Leen

Berichtdoor Leen » 08 dec 2006, 10:20

Amaaai dat is rap, bij ons zeggen ze 6 tot 8 weken!! Welke neo was dat ?
Allesinds veel succes met jullie 2 prachtige kereltjes... geniet van elkaar

Vinke

Berichtdoor Vinke » 08 dec 2006, 12:56

dat valt ook te zien hoveel problemen ze hebben en hoe snel ze bijkomen he...

June hadden wij na 3 weken thuis Geboortegewicht was 2.140 en toen ze naar huis mocht woog ze 2.350
Gitte hebben we na 5 weken meegenomen, geboortegewicht was 1.835 en de dag van naar huis gaan 2.220

Mijn meisjes lagen in GHB Leuven

Trotse mama

Berichtdoor Trotse mama » 13 dec 2006, 20:05

Ik heb in Genk in het ziekenhuis gelegen.
Nu al zo een goede 2weken helaf ze thuis te hebben wegen onze jongens
Sem 2600 en Seppe 3040 dus ze gaan goed vooruit.
Alleen hebben ze nu wat last van slechtte stoelgang of beter te zeggen kunnen ze niet gaan.
Ze zien er erg van af
Groetjes

Leen

Berichtdoor Leen » 14 dec 2006, 19:54

Ondertussen weegt Corneel 2.220kg en Wannes 1800kg, op neo zeggen ze dat we ze mee mogen nemen als ze 2.500kg wegen en goed drinken... we verwachten ze dus niet thuis voor midden januari.

nancy

Berichtdoor nancy » 25 dec 2006, 23:12

proficiat met jullie kindjes.

ik ben zelf ook bevallen in st. Augustinus op 30 wkn. Ons zoontje woog 1280gr en mat 41 cm. Hij mocht mee naar huis na 9 wkn. 2490gr 46 cm.

Hij is nu 4.5 en nog steeds klein en fijn (vooral fijn), maar wel kerngezond.

groetjes

nancy

Berichtdoor nancy » 25 dec 2006, 23:14

foto van vandaag

ps hij weegt nr 13.4 kg en meet ongeveel 1m.

Laura en Mieke

Berichtdoor Laura en Mieke » 26 dec 2006, 23:24

Hoi Nancy,
wat een flinke vent! Proficiat, hoor!
Leen, ook een proficiat aan de twee mama's! Hoe is het ondertussen met de andere mama? Al wat bekomen? Hopelijk kunnen jullie wat genieten van de tijd op neonatologie, want uit ervaring weet ik dat dat vaak erg zwaar kan zijn.
Groetjes
van Laura en Mieke (2 mama's van Jules)

Leen

Berichtdoor Leen » 27 dec 2006, 19:49

Bedankt voor de goede wensen,
Het is inderadad wel moeilijk ze telkens te moeten achterlaten op de neo, maar ik probeer in achterhoofd te houden dat dit maar tijdelijke situatie is en dat er nog zo'n mooie tijd gaat komen...
Mooie naam ook 'jules'.
Met sarah gaat alles goed, het is alleen niet makkelijk om zonder buik en zonder kindjes thuis te zijn he !
Ondertussen wegen de kindjes al 2,290 kg (wannes) en 2,720 kg (corneel)

ps: foto wannes

leen

Berichtdoor leen » 27 dec 2006, 19:50

foto corneel

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2006, 15:36

Het zijn echt knapperds hoor, die jongens van je. Ze zullen nog heel wat meisjesharten sneller doen slaan, die twee!

Terug naar “De geboorte”