neonatologie Middelheim

Frieda

neonatologie Middelheim

Berichtdoor Frieda » 13 okt 2006, 11:07

Wat vinden jullie van deze dienst? Een buurvrouw haar kindje heeft daar gelegen en die was er enorm content van.
Dit mag ook eens gezegd worden hé.

Liefdevolle mama

RE: neonatologie Middelheim

Berichtdoor Liefdevolle mama » 13 okt 2006, 11:12

Mijn kindje lag in sint augustinus en ben daar heel tevreden over

Meike

Berichtdoor Meike » 13 okt 2006, 12:10

Ons dochterje heeft in het UZA (Edegem) gelegen, wij waren ook heel tevreden: steeds goed geïnformeerd, hele lieve mensen en heel bekwaam, speelden heel kort op de bal. Chapeau!

toeternietoe

Berichtdoor toeternietoe » 13 okt 2006, 20:20

ook mijn dochtertje heeft daar gelegen. Was daar heel content over de verzorging en voelde mij daar nooit teveel, hoewel ik daar zo'n 8u per dag was en soms op de zotste uren...Je kreeg steeds veel uitleg en ze hielden alles heel nauwkeurig bij! Zelf je kindje verzorgen en kangeroeën werd erg gestimuleerd, en je werd ook goed daarmee geholpen.
enige minpuntje is misschien het gebrek aan privacy en het gebrek aan de mogelijk om te overnachten, tenzij een enkele keer.
Maar in die periode zit je sowieso in de knoei dus vind je altijd wel iets om over te klagen.
Ik zal er nooit meer terugkomen en vind dat eigenlijk wel een beetje spijtig (niet dat ik graag nog een prematuurtje wil...)....uiteindelijk heb ik daar 6 intense en stresserende weken doorgebracht, maar heel veel lof voor het personeel daar.
Voordeel als je daar ook bevalt is echt dat je kindje achter de hoek ligt en je ze er desnoods met bed en al naartoe voeren.

van een goed opgevangen contente mama, met een flinke,blije dochter!.

K

Berichtdoor K » 18 okt 2006, 12:56

Ik ben ook heel tevreden van de neonatologie van het middelheim, met allemaal dezelfde opmerkingen als toeternitoe!
Ze zijn ook erg behulpzaam met de bv, en houden ook goed in het oog of het je niet te veel wordt.
Wat ik vooral vervelend vond was het gebrek aan comfortabele stoelen, maar inderdaad, het zal wel nooit helemaal goed zijn, je wil immers je kindje dicht bij jou...

Binta

Berichtdoor Binta » 26 okt 2006, 10:37

Mijn tweeling heeft daar ook 11 weken gelegen.
Ik ben enorm blij dat ik daar bevallen ben en dat de kids zo'n goede zorgen gekregen hebben. Niks dan lof over het personeel!!

Hierbij nog een fotootje van onze sloebers, nu 17 maanden oud. Ze zijn geboren op 28w en 4d.

Stefanie

Berichtdoor Stefanie » 28 okt 2006, 14:30

Ben bevallen in Gasthuisberg en ons dochtertje heeft daar op intensieve neonatologie. Ik ben nog altijd enorm aangedaan over de mensen die daar werken. We hebben de verschrikkelijkste weken van ons leven daar meegemaakt en in onze ogen zijn al de verpleegkundigen, dokters, enz.. die daar werken engeltjes!!!!!

Wat die mensen daar doen voor de ouders en de kinderen is niet onder woorden te brengen!! Ze zien dar echt wat je nodig hebt, al is het gewoon een 'stomme' doos zakdoekjes omdat er weer eens slecht nieuws was gekomen. En wanneer je nood hebt aan een babbel, staan ze daar ook klaar!

Ze hebben 'ons' dochtertje daar ook altijd behandeld, niet één van de kindjes, maar ze zijn daar echt persoonlijk mee bezig.

Ze is nu ondertussen bijna 4mnd en ik zag onlangs een verpleegster die 5 dagen voor haar gezorgd heeft en die wist nog perfect wat het probleem was geweest.

Ongelooflijk veel respect en niets anders dan lof!!!!!

Steffie

Berichtdoor Steffie » 01 nov 2006, 22:06

Ons dochtertje is in plaatselijk ziekenhuis van Mechelen geboren en onmiddellijk overgebracht naar Edegem. Dank je wel aan de mensen van het UZA. Prima begeleiding voor de ouders ook. Het terug "thuis"komen in het plaatselijk ziekenhuis was wel wat minder. Andere "soms absurde" regels en veel minder vertrouwen! Eén vroedvrouw die dan ook nog eens "de gang" moest doen tijdens de nacht. Mijn man heeft geprobeerd om ons dochtertje onmiddellijk mee naar huis te krijgen, maar blijkbaar moeten ze voor de "procedure" toch eerst nog even terug naar het plaatselijk ziekenhuis!

Cindy

Berichtdoor Cindy » 09 nov 2006, 14:04

Hallo,

Mijn dochtertje is ook geboren in het Middelheim ziekenhuis, heeft daar 13 weken op neonatologie gelegen en wij waren daar zéér tevreden over.
Dit is nu, in december, wel al zes jaar geleden maar vergeten doe ik het nooit !

Wij zijn nooit geen bezoekje meer gaan brengen omdat ik het niet aankon maar nu, ze wordt dus zes in december, wil ik toch met haar een bezoekje gaan brengen aan de verpleging.

Zij hebben ons fantastisch opgevangen en stonden altijd voor ons klaar, geweldig vind ik dat.

En inderdaad, dat mag best ook wel eens gezegd worden !

Couveusekindje eindelijk thuis

Berichtdoor Couveusekindje eindelijk thuis » 16 nov 2006, 13:52

Hallo,

Voor een reportage in damesmagazine ben ik op zoek naar vrouwen wiens couveusebaby na weken ziekenhuis eindelijk thuis is. Wie wil meewerken ?
Bedankt
Mirella
mirella.verbeken@persgroep.be

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 19:08

up

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2006, 18:50

wij zijn ook tevreden over die dienst. Goede opvang, sommige verpleegsters al wat beter dan een ander. En ja dit mag ook eens gezegd worden. Tegenwoordig is alles maar van zelfsprekend.

G&S

Berichtdoor G&S » 23 dec 2006, 15:28

Ons dochtertje werd geboren op 27 w en 2d, heeft ongeveer 4 maanden op de dienst Neonatologie verbleven.

Ondanks de moeilijke momenten die we hebben doorstaan met ons kindje niets dan lof over de verpleging!

Op alle gebied een fantastische begeleiding, ook wanneer het nieuws van de dag niet zo positief was.

Nadien nog enkele keren na de follow up naar boven gegaan op bezoek.
De aanwezige verpleegsters waren dolgelukkig om het resultaat te zien van hun inspanningen.
Het geeft hen zeker een enorme voldoening om hun patientje terug te zien na enkele maanden, ookal mogen ze ze niet aanraken en mag je niet op de dienst zelf binnen. (tot op de gang)

Als je het aankan is het zeker een aanrader, je steekt het team een hart onder de riem!

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 23:52

up

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 16:04

wij zijn daar ook content van. Een zeer goede begeleiding van de verpleegkundige. In totaal hebben we daar 25 dagen elke dag geweest. Chapeau voor iedereen die daar werkt!!!!!!!!!!

Terug naar “De geboorte”