26 weken

peter

RE: 26 weken

Berichtdoor peter » 28 mei 2006, 20:54

mijn vrouwke heeft daarstraks bij het plassen een redelijke stuk slijm verloren. moeten we nu panikeren of niet? zou dit de slijmprop kunnen zijn? Ze is Nu 34 weken 4 dagen. Gelukkig hebben we de mijlpaal van 34 weke bereikt....

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mei 2006, 21:26

Contacteer voor de zekerheid materniteit even, of ga langs. Dat kan zeker geen kwaad!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mei 2006, 21:34

zou toch ook even langs gaan. mss idd wel de slijmprop. wil wel niet zeggen dat het kindje meteen geboren wordt hoor. en zoals je zegt...jullie zijn al 34weken!
kop op en hou ons op de hoogte
anneke

anneke

Berichtdoor anneke » 29 mei 2006, 19:25

@peter: wat heb je nu gedaan? Hopelijk gaat alles goed! Mijn hart is allesinds (af en toe ;) ) bij jullie!

@kim: van jou hoor ik ook niks meer?! Hopelijk gewoon wat te druk om te antwoorden. Zal morgen nog es extra hard aan jullie denken...

Groetjes anneke&flore

peter

Berichtdoor peter » 29 mei 2006, 21:44

oef, daarjuist naar de gyne geweest en alles is in orde. Nu toch ook al een weekje gestopt met de berotec en ons meisje blijft het goed doen.

kim

Berichtdoor kim » 30 mei 2006, 14:36

Hallo anneke,

Daarstraks naar gyné geweest. Morgen terug aan monitor. Morgen wordt er beslist of ze met longrijping gaan starten. Ons zoontje weegt nu 1kg500. Heb wel berotec weer moeten opdrijven. Veel harde buiken. Groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 31 mei 2006, 13:06

@kim, kop op meid, elke dag is er een gewonnen. en die longrijping doet echt goed zijn werk. Flore heeft ook enkel cpap gekregen en de spuitjes hebben niet eens de tijd gekregen om 'volledig' hun werk te doen!
ik denk aan jullie

peter

Berichtdoor peter » 31 mei 2006, 15:04

35 weken, en ongeveer 2kg 500. Niet slecht denk ik.
@kim: komaan, volhouden.Ons meisje heeft ook longrijping gekregen en naar het schijnt is dat achteraf wel duidelijk merkbaar( wisten ze ons te zeggen).

Evy

Berichtdoor Evy » 31 mei 2006, 18:02

Peter en vrouwke: jullie zitten zeker op de goede weg hoor! Staar je alleen niet blind op het voorspelde gewicht. Gyn kan er pats op zitten, maar ook pal naast zoals bij ons het geval. Ik ben op 35w bevallen, enkele dagen voordien schatte de gyn het gewicht op 2,5kg. Wij blij natuurlijk. Maar toen hij geboren werd woog hij 2070gr. Hij had ook wel al enkele weken voordien longrijping gehad en dat doet idd héél veel. Ik wil ook zeggen met staar je niet blind op het gewicht van je kindje, want dat is niet het belangrijkste hoor. Als hun ademhaling, temperatuurhouding, enz. goed is is dat belangrijker dan hun geboortegewicht.

Groetjes

kim@anneke en peter

Berichtdoor kim@anneke en peter » 01 jun 2006, 13:51

Heb gisteren mijn eerste spuitje longrijping gekregen, vandaag mijn tweede gekregen. Volgende week donderdag terug aan de monitor. Mijn gyné is nu 2weken in vakantie. Hopelijk gebeurt er nu niets. Binnen 3weken krijg ik nog een spuitje. Hoeveel spuitjes zijn er bij jullie gegeven?
Groetjes en (@peter)ik duim voor jullie mee!

@kim

Berichtdoor @kim » 01 jun 2006, 16:14

ik heb 2 spuitjes gekregen. om half 2 s'nachts en om 17u omdat dan de bevalling echt wel doorging.om 22u45is flore geboren.Dus het 2e spuitje heeft maar een paar uur kunnen werken (al werkt dat ook nog na bij de baby als ze al geboren zijn) . dus eigenlijk niet optimaal maar als je ziet hoe goed ze het deed moet dat toch snel werken hoor.
goeie moed!
anneke
hoever ben je nu precies?
30w+?

kim

Berichtdoor kim » 01 jun 2006, 21:59

Ja, kben nu 30weken en 4dagen. Hopelijk blijft hij toch nog wat zitten.
Kzal weeral blij zijn dat de week om is. Mijn man is nu in verlof en voor hem mag zijn verlof vliegen zegt hij. Dan zijn we toch weeral 3weken verder.
Groetjes

peter

Berichtdoor peter » 04 jun 2006, 00:26

JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEee, ben gisteren papa geworden van een prachtige dochter ( NIKA ) , ze woog 2kg200 en 42 cm. Alles was direkt in orde(ademhaling,temperatuur en voeding,........) Nu moet ze alleen nog wat blijven om wat gewicht bij te komen.Dus ik laat jullie zeker nog iets weten.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jun 2006, 12:40

Proficiat Peter en vrouw met kleine Nika!

wij

Berichtdoor wij » 04 jun 2006, 13:31

Proficiat voor Peter en zijn vrouwke!!

@peter&zijn vrouw

Berichtdoor @peter&zijn vrouw » 04 jun 2006, 18:10

Van harte proficiat met nika en geniet ervan! sterke meid hé! ik duim dat ze snel mag verdikken!!
anneke&flore

kim@peter

Berichtdoor kim@peter » 05 jun 2006, 12:33

Hey peter, zijn vrouwke en kleine nika,

Proficiat!Kben blij voor jullie dat alles goed gaat. Hopelijk mag ze snel mee naar huis. Groetjes en veel succes met de kleine spruit.

@kim

Berichtdoor @kim » 05 jun 2006, 12:48

alé meid, weer 1week gewonnen! wanneer moet je nu terug op controle?
lieve groet
anneke

@anneke

Berichtdoor @anneke » 05 jun 2006, 17:44

Kmoet donderdag naar monitor en volgende week vrijdag terug naar gyné.
Kben de laatste week zooo moe, had jij dat ook?
Groetjes kim

@kim

Berichtdoor @kim » 05 jun 2006, 18:13

ik heb al jaren cvs (chronisch vermoeid). tijdens mijn zwangerschap is dat redelijk goed meegevallen. eerste 14weken enorm mottig en moe. maar van week 14tot 27 viel dat heel goed mee. na nieuwjaar geraakte ik precies niet meer gerecupereerd maar ik weet dus niet of dat met de cvs /zwangerschap/of te vroeg bevallen te maken heeft.

rust maar goed. je hebt dan ook al wat stress achter de rug en niet te vergeten, je draagt een kindje hé! heb je een mooi buikje?
anneke

peter

Berichtdoor peter » 06 jun 2006, 00:24

ons dochtertje mag al in een bedje( en dit na 3 dagen). Ze deed het perfect na de geboorte en had al onmiddelijk een goede zuigreflex.Ze heeft 2 dagen aan een monitot gelegen( saturatie en hartslag) en heeft geen enkel alarm gekregen.Dus goed nieuws, het is te hopen dat ze nu snel bijkomt.

geboren op 35 weken

@peter

Berichtdoor @peter » 06 jun 2006, 11:09

das heel goed nieuws! ze zal wel snel in naar huis mogen dan! ge moogt gerust fier zijn op u vrouwen! op de een omdat ze zo haar best heeft gedaan om het zo lang mogelijk vol te houden en en op je kersversje omdat ze nu zo snel mogelijk weg wil om dicht bij jullie te zijn!
anneke

@anneke

Berichtdoor @anneke » 06 jun 2006, 14:31

Oei dat is natuurlijk niet te vergelijken. Ik draag alles naar voor, dus het valt wel mee. Alhoewel ik altijd zwangere vrouwen mooi vond, vindt ik me nu afschuwelijk. Maar ik denk dat iedere vrouw dat wel heeft. Al een geluk ben ik nog maar 7kg bijgekomen. Groetjes en een dikke knuffel voor flore!

@kim

Berichtdoor @kim » 07 jun 2006, 16:24

ik wed dat je er heel mooi uitziet! ik had dat ook wel, de ene dag voelde ik me super mooi en de andere precies een olifant! ik was int totaal ook ma 7 of 8kg bij en allemaal buik&borsten.
hoe gaat het? niet teveel last vant weer? flore vandaag toch wel precies.
en emotioneel?
groetjes en de knuffel is overgebracht!
anneke & flore

@anneke

Berichtdoor @anneke » 10 jun 2006, 14:21

Alles was ok met de monitor. Kheb wel last van berotec nu met dat warme weer. Mij hart bonst in mijn hoofd. Kben ook erg verdrietig in wat ik gisteren heb ontdekt. Kwas naar ons kindjes op het kerkhof geweest en iemand heeft de bloemen van het grafje gestolen. Ik hoop dat zulke mensen er dan ook zwaar voor gestraft worden! Dit is echt wel het laatste wat je doet, stelen op een kerkhof! liefs kim

Terug naar “De geboorte”