26 weken

natascha

RE: 26 weken

Berichtdoor natascha » 08 sep 2006, 12:11

Nog net een goede morgen lol
Ben net terug van de gyn en ons klein meisje was 200gr bijgekomen op eenw eek tijd ze weegt nu 1900gr en 45cm, ze is en blijft klein maar de 4weken achterstand zijn nu nog maar 3weken niet meer.

Volgende week donderdag moet ik om 12uur binnen voor de verwijdering van de cerclage, de gyn heeft gezegt dat het waarschijnlijk wel in gang zal gaan dan, omdat er nu al heel wat activiteit te zien was.maar zeker zijn ze nooit he.
Dus nog een week afzien, en dan kan natuur zijn gang gaan, nu word alles opgehouden door dat bandje. Maar ben echt zo blij dat ze nu zoveel is aangekomen, en dat ze bij de geboorte toch over de 2kg ga,

anneke

Berichtdoor anneke » 08 sep 2006, 15:27

hé natascha, goed nieuws hé!? amaai je kleine wonder heeft echt haar best nog gedaan. hou ons op de hoogte en geniet nu maar van je bolle buik en het vooruitzicht van een dikke knuffel met je kleine spruit!

groetjes
anneke

@kim en lina: bedankt! ben echt zo fier op haar! hoe gaat het met jullie wonderkindjes?

kim

Berichtdoor kim » 08 sep 2006, 16:18

Onze Jarne is echt een superbraaf babytje! Hij heeft gisteren voor het eerst gelachen en begint goed rond te kijken. Overdag vecht hij wel tegen zijn slaap en dat is soms wel een beetje lastig, want hij ligt niet graag in zijn wieg. Ik denk dat hij zelfs al een beetje verwend is, alhoewel kind en gezin zegt dat dat niet kan. Als ik hem pak dan zijn zijn traantjes weg. Volgens mij weten ze het al snel hoor.

@natascha,
Mijn gyné dacht ook dat na de cerclage alles snel ging vooruitgaan, maar heb nog bijna 2weken rondgelopen. Dus je zie maar. Veels succes!

peter

Berichtdoor peter » 10 sep 2006, 17:30

het is weer een tijd geleden, maar heb eindelijk nog eens de tijd gevonden om het forum te bezoeken.En wat een plezier om te lezen dat alles goed gaat bij iedereen.Nika doet het ook zeer goed en groeit vlug ( dat klein is er vlug af ).
Op de foto zit ze weer in haar badje( wat doet ze dat toch graag).
Ze krijgt nu zelfs al groentepap ( op 3 maanden, op aanraden van de kinderarts) en dat lust ze enorm graag.

natascha

Berichtdoor natascha » 12 sep 2006, 07:49

@kim
Eerlijk gezegt hoop ik niet de bevalling niet uitblijft Ik zou dat niet meer aankunnen denk ik.Ik heb nu al zo 3weken voorweeen die echt wel heel pijnlijk zijn.Ook de druk is ontzettend, en doet pijn als ik loop of zit.Ook ben ik voorbereid dat het vroeger zou komen.Komt er nog eens bij dat ik cvs heb en dat die weer zijn top bereikt heeft en ik hartstikke moe ben

We zullen donderdag wel zien he, tel al af

Anke

Berichtdoor Anke » 12 sep 2006, 12:43

hallo iedereen,

voilà, nu ben ik al 30 weken en 2 dagen.
Ons meisje zit nog steeds in mijn buik.
Hopelijk blijft ze daar nog even.
Eergisteren kreeg ik het toch weer even benauwd.
Ik denk dat ze probeerde te draaien van een stuit naar onderen, maar ze bleef dwars steken.
Mijn buik reageerde natuurlijk meteen met alles samen te duwen en te trekken waardoor dat gevoel van die weëen weer kwam opzetten...
Het is nu al 2 dagen de ene harde buik na de andere en ik voel de druk vanonder erg hard toenemen.
Maar toch heb ik er vertrouwen in op één of andere manier.
Ik ben wel een beetje bang om naar het toilet te gaan, al klinkt dit misschien wat flauw. Maar op zo een wc bril kan je niet alles meer dichtknijpen he....
Toiletangst, het hoort er waarschijnlijk bij?
Voorts heb ik toch ergen de rust gevonden in mijn hoofd die ik nodig heb om te blijven liggen.
Ook hebben we een rolstoel gehuurd voor als ik echt mee op stap wil, doopsuiker kiezen en zo...
Al mag ik niet te lang rechtzitten, het is nog steeds beter dan stappen natuurlijk.
Trouwens, stappen gaat bijna echt niet meer, het is eigenlijk meer schuifelen.
Mijn buik wordt direct hard en zeer pijnlijk.
Nog enkele weekjes...
De gyn sprak nu al van 35 weken, dat is niet slecht he?
Ik hoop zo hard dat onze kleine meid tot dan blijft zitten!
We zien wel...

Veel liefs x
Anke

kim

Berichtdoor kim » 12 sep 2006, 14:05

Wauw Peter,
wat een prachtige dochter hebben jullie! Op de foto is echt niet veel meer te zien van dat prematuurtje. Wat gaat het toch snel. Onze Jarne is ook weeral fel bijgekomen. Je ziet hem met de dag groeien. Zijn reflux is precies ook aan het beteren. Een echte opluchting, want het is echt niet leuk al dat teruggeven. Groetjes Kim

Nena

Berichtdoor Nena » 13 sep 2006, 13:28

@Anneke !!!
Dit is een onderwerp waar ik nooit kom en zie !! Ik heb je teruggevonden ! Blij te lezen dat alles heel goed gaat met Flore. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al echt ongerust aan het worden was !
Allé, hopelijk tot mails ?
Liefs,

Nena

Gast

Berichtdoor Gast » 13 sep 2006, 20:18

hé nena,
heb je mijn mails (zeker 2) ni gehad?de laatste is van vorige week 5 of 6sept
Ik was ook al ongerust!

anneke

anneke

Berichtdoor anneke » 13 sep 2006, 20:21

@de rest tot gauw ma nu ga ik nog wa knuffelen me mijn oogappel

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 16 sep 2006, 22:38

Hey Allemaal

Wij zijn juist terug van een weekje Frankrijk met onze kleine spruit zalig gewoon. Ons Lina doet het bijzonder goed woog in het begin van de maand 6kilo200 en zit vanonder in de curve ben ongeloofelijk blij zelf de kinderarts was er zeer tevreden over.

Aan Kim wat heb jij een pracht van een zoon. Heb sinds 2 weken ook medicatie moeten starten Lina kreeg ook terug reflux ik ken het gevoel maar al te goed, maar eens je het juiste hebt gevonden zie je het zo verbeteren.

Aan Peter heb je verhaal altijd gevolgd Nika doet het geweldig goed.Ben blij voor jullie.

Aan natasha veel moed

En Anneke geef Flore een dikke zoen van mij

Groetjes

Stephanie

peter

Berichtdoor peter » 18 sep 2006, 16:39

@liefdevolle mama: prachtige foto, wat een engeltje.
Wat kan die groentepap toch lekker zijn he.Morgen opnieuw wegen en meten, ben benieuwd hoeveel onze meid nu weegt.
Ik laat jullie nog iets weten.

nena

Berichtdoor nena » 18 sep 2006, 17:00

@anneke: nep, geen enkele mail meer gehad sinds eind juli, begin augustus. Heb je de wijziging van ons mailadres niet gehad na problemen met versatel ? We zijn nu bij telenet.

@peter en liefdevolle mama: lukt dat echt zo geod bij jullie die groente- en fruitpap ? Ons meisje krijgt al een maand groentepap en het is echt met wisselend succes. Vorige week venkel, heel veel gegeten en vandaag bijna noppes. Alleen wortelen zijn altijd welkom... Fruit pas sinds gisteren, daar kan ik voorlopig nog weinig van zeggen. Voorts is ze altijd al een kleine eter geweest... Wat drinken jullie schatjes nog bij ? Zij komt ongeveer aan een halve liter per dag, soms minder, soms iets meer... Geen reflux, wel moeilijk voor stoelgang, we mengen half om half met Hépar.
Ah ja, ik lees jullie hier pas sinds kort. Maar wsch kennen jullie mij niet: bevallen op 25weken en 5 dagen na breken van vliezen op 25w en 2d, longrijping gehad, na 3 dagen had ik zware infectie en moest ze geboren worden (voor mijn én haar levenskansen). Dan 1 week beademing, 3 dagen CPAP, weer 10 dagen beademing, en dan even CPAP om dan volledig zelfstandig te ademen. Buiten een darminfectie, heeft ze de periode op neo in Jette, goed doorgemaakt. ZE is nu reëel 6maanden, gecorrigeerd overmorgen 3 maanden.

kim

Berichtdoor kim » 19 sep 2006, 14:28

Wat ziet onze Jarne af. Kga er tegen half 4 met naar st-augustinus naar een andere kinderarts. Heb geen vertrouwen in onze kinderarts. Hij heeft enorm veel krampen (laat veel windjes) en onze kinderarts beweert dat het een geirriteerde slokdarm is. Moest zantac bijgeven, maar het wordt erger in plaats van beter. Hopelijk kunnen ze me daar helpen, want hij heeft echt pijn. Klaat jullie wel iets weten. Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 19 sep 2006, 14:35

@nena: hé nee, wist niks van je nieuw adres; stuur het me es door aub

@kim: ik hoop echt dat ze jarne snel kunnen helpen; het is echt zo erg om je kleintje pijn te zien hebben; hopelijk klikt het beter met de nieuwe ka..tot gauw!

anneke

anneke

Berichtdoor anneke » 19 sep 2006, 14:36

@natascha en anke? hoe gaat het nu?

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 19 sep 2006, 19:15

Hey Kim

Als je naar sint augustinus gaat moet je naar dokter van Mol gaan dat is onze kinderarts en daar kan je echt alles aan vragen.Ze heeft mij zelf opgevangen toen ik het moeilijk had met Lina haar vroeggeboorte. Echt doen zou ik zeggen

Aan Nena ja ik heb je verhaal ook wel gelezen want je kindje is ook in juni naar huis gekomen he? Hoeveel woog het bij de geboorte? Mijn schatje 900 gram.(zware tijd maar daar kan iedereen hierover meespreken he.

En Peter hoeveel weegt Nika? Zal serieus gestegen zijn denk ik.

Aan Anneke heb je miss een mail kan ik je is mailen.

Groetjes

Stephanie en Lina

Anke

Berichtdoor Anke » 19 sep 2006, 23:54

Hallo,

ons meisje zit nog steeds in de buik!
Nu 31 weken en half.
Ziet er dus al een beetje beter uit dan een tijdje geleden.
Morgen gaan we nog eens op controle.
Ik word de Adalat wel moe, hartkloppingen, duizelig, overal kleine spatadertjes zelfs boven mijn linker oog en onder mijn tong...
Dit ga ik toch melden aan de gyn, het lijkt me niet slecht om toch een beetje te gaan afbouwen.
Ik moet het als mens ook nog volhouden he, ik kan me niet voorstellen dat het zo gezond is die hoge dosis Adalat.
En wat niet goed is voor mij kan toch ook niet goed zijn voor t kindje?
De laatste schatting van de gyn wees uit dat we rond 35 zouden bevallen.
Da's ni meer zo lang!!!!!!
Ik probeer hier in sneltrein tempo alles inorde te krijgen, maar als je moet platliggen lukt dat allemaal niet zo goed...
Ik heb wel medelijden met mijn partner.
Die moet nu en gaan werken en het huishouden en de administratie voor zijn rekening nemen, hij is echt uitgeput. En dan ben ik ook nog eens geregeld emotioneel door heel de toestanden.
Nou op het einde van de rit verdient hij echt een medaille!

Ik zal laten weten wat de gyn morgen zegt...
Tot gauw

Liefs x

Anke

Berichtdoor Anke » 20 sep 2006, 18:19

Ziezo, terug van de gyné...
Alles blijft hetzelfde, mag nu 5 Adalatjes in plaats van 6, maar zeker niet minder.
Niet veel nieuws, maar das uiteindelijk positief...

Groetjes x

kaat

Berichtdoor kaat » 21 sep 2006, 11:22

Hoi,

ik lees hier al even mee maar nog nooit gepost. Ik ben 25 weken zwanger en ben sinds mijn 17 weken thuis geschreven met rust. Had bloedingen wegens placenta perviae van mijn 7 weken en die zijn op 21 weken eindelijk gestopt na platte rust. Ook veel harde buiken van mijn 17 weken, eerst begonnen met magnesium, hielp niet, dan indocid, maar heel ziek van en nu al enkele weken adalat oros 2*30 mg. Mijn harde buiken zijn de voorbije week wel weer serieus in aantal toegnomen, opstaan uit mijn zetel kan ervoor zorgen dat ik ene half uur contracties heb (met medicatie)

Gistern terug geweest en alles heel stabiel!
Geen opening, placenta mooi opgeschoven, natuurlijke bevalling komt weer in zicht, maa moet wel nog blijven rusten en adalat blijven nemen, als het zo erg blijft als de voorbije dagen weer opdrijven naar 3 per dag, maar dat is al 90 mg us vind dat toch wel heel veel.

ben blij dat alles ok is, rust en pillen werken dus wel, al wordt ik er zot va dat ik niets mag doen. Ik ben een heel bezige bij, werk 10u oer dag, doe elke dag in het weeekend dingen met mijn dochter van 3 en moet nu elke dag hulp inroepen van ouders en schoonouders want mijn man komt pas om 22u thuis van werk en is binnenkort 3 weken weg voor werk.

maar ben blij dat met baby alles ok is.

voor jullie allemaal veelsucces!!!

kaat

Berichtdoor kaat » 21 sep 2006, 11:25

gynae schat dat ik zal bevalen tussen 32 en 36 weken, we hopen het zo lang te kunnen trekken, baby weegt nu 750 gram, en mag tot dan geen risico nemen.

peter

Berichtdoor peter » 22 sep 2006, 16:53

nika : 5kg 400 en 57 cm. wat gaat dat toch snel.
Veel sterkte toegewenst aan iederereen hier op het forum die door die moelijke tijden moeten, maar volhouden, het loont...................................

Nena

Berichtdoor Nena » 22 sep 2006, 21:01

@liefdevolle mama:ze woog 800gr, lengte hebben ze niet gedaan wegens te fragiel. De eerste keer dat ze gemeten werd,was ze 3 weken oud en dat was 35,8cm. Nu weegt ze 5kg (en 10gr) en 2 weken terug was ze 57,5cm lang. Het is niet echt een supereter, krijgt nu patatjes én fruitpap en melk amper een halve liter. Dinsdag gaat ze op controle.
Ik wens ook aan iedereeen veel sterkte en hopelijk loopt het voor iedereen zo goed af dan tot hiertoe bij ons.

anneke

Berichtdoor anneke » 26 sep 2006, 21:50

hallo iedereen,
even kort om te laten weten dat alles goed gaat en dat ik alles nog goed volg hoor. Alleen ontbreekt me soms de tijd om deftig te antwoorden.
Flore doet het uitstekend. Is net in haar ontwikkelingssprong van 6maand aant geraken (den 28ste is ze gecorrigeerd 6, den 22ste is ze 8maand geworden).
Lastig is ze niet maar ik ben dan ook altijd in de buurt hé. Maar je ziet ze gewoon elke dag iets anders kunnen, ongeloofelijk. Nieuwe klanken, fijne motoriek begint, zitten lukt alsmaar beter, rollen naar haar zij doet ze nu vaker,...Echt ni te doen hoe snel ze groot wordenhé?!

Nena & liefdevolle mama: jullie kunnen me altijd mailen als jullie willen naar anbosman@telenet.be
Ik heb ook een hotmail adres maar daar kom je bij de ongewenst mail als je niet in mijn adressenbestand zit (en dat kijk ik niet na)
Hopelijk gaat alles goed met Olivia en Casper en Lina? Ben benieuwd!
Flore eet heel goed patatjes (300gr) en fruitpap 200gr maar pap drinkt zij ook geen nat geen halve liter meer hoor dus maak je maar niet teveel zorgen. Zolang ze vooruit blijven gaan ist ok hé!?

@Kim: hoe gaat het nu met je kleine vent? Hopelijk al een stuk beter?! En met jou? Niet te moe?

@peter: Nika doet het echt goed hé!

@aan alle zwangere: verzorg jullie en tot gauw

anneke

groetjes

kim

Berichtdoor kim » 28 sep 2006, 17:25

Hallo, onze Jarne heeft nieuwe pap gekregen, Nutromygen. Hij is er vele beter mee. Het is echt een heel ander kind, meer ontspannen. Kben trouwens heel tevreden van de nieuwe kinderarts. Ik ga er blijven gaan. Je moet je toch goed voelen bij een dokter hé. Tis echt al ne flinke boy! Volgende week zal ik echt een rotweek hebben denk ik. Dan is het een jaar geleden dat we Senne en Lucca zijn verloren. En net op die dag krijgt onze Jarne zijn eerste spuitje. Groetjes

Terug naar “De geboorte”