26 weken

kim@anneke

RE: 26 weken

Berichtdoor kim@anneke » 10 aug 2006, 12:33

Hey anneke,

Om 8uur ben ik binnen gegaan en om 14u22 is jarne geboren. Dus alles is vlotjes verlopen. Alleen wat last gehad van knip. Ik kon bijna niet gaan zitten. Heb een paar dagen op een ijszak gezeten om het toch een beetje te verdoven. Jarne heeft wel een dag en een nacht onder de lamp doorgebracht. Kwas dan ook heel emotioneel om hem achter te laten. Maar langs de andere kant dacht ik, tis maar onder de lamp. Jarne krijg ik zeker mee naar huis. Heb wel al veel aan de broertjes gedacht. We zijn dan ook zondag direct naar het kerkhof gereden. Allles ok met flore?

@peter,
Hoe gaat het nu met jullie kleine nika?
Groetjes van ons drie

anneke

Berichtdoor anneke » 10 aug 2006, 13:37

@kim: De bevalling is inderdaad blijkbaar vlotjes gegaan. Ik heb echt wel geluk gehad mat mijn knip. Niks van last, enkel na 5 dagen begon hij enorm pijn te doen maar met het verwijderen van de draadjes op dag 6 was dat ook weer opgelost. Ik kant geloven da ge emotioneel waart over de lamp. Je kindje niet bij je kunnen houden wanneer je wil is niet leuk hé. Hebben ze dat op neonatale gedaan of lag hij gewoon op je kamer?

En dat je je andere kindjes nu hard mist kan ik nog meer geloven! Wat waren hun namen? Ze zullen wel heel fier zijn op hun mooie kleine broer.

Flore heeft gisteren voor de eerste keer fruitpap gegeten! Een waar festijn! Er is nogal ge MMMMMd! ;)
Ik dacht het wel...tijdens de zwangerschap was ik verslaafd aan appeltjes en ander fruit! Raar hé!? Maar wel gezond!

Hou je goed, geniet met jullie 3tjes en tot gauw es...?
anneke&flore

anneke

Berichtdoor anneke » 10 aug 2006, 13:42

@natascha: Wat jammer te horen dat je kleintje nog steeds een achterstand is. Maar je moet denken dat het positief is dat ze ze nog even willen laten zitten hé. Hopelijk rijpen haar longen wel nog door hé?! Dat maakt dan een groot verschil 31 of 34 weken. Weten jullie eigenlijk de oorzaak van de groeiachterstand?
Ik blijf zeker duimen!
anneke

tine

Berichtdoor tine » 10 aug 2006, 14:14

Natascha ,
Ik ben op 21 maart mama geworden van een zoontje geboren op 30 weken. Ik ben opgenomen op 29 weken en 4 dagen in het ziekenhuis te Izegem met gebroken vliezen als gevolg van hevige bloedingen en weeen. Longrijping gekregen , baxter met weenremmers gekregen en de ween gaan over. Mijn gyneacoloog deed een echografie en hij zei dat yarne 1.200 kg woog en een groeiachterstand van 2 weken.Toch proberen om 32 weken te halen ondanks het weinige vruchtwater. De maandagavond kreeg ik echter terug weeen en ontsluiting en ben ik overgebracht naar het UZ gent. Ween gingen over en de assistent deed een echografie en zei dat Yarne net geen kilo woog en een groeiachterstand van drie weken. De dinsdagmorgen rond een uur of tien terug weeen en komt de professor zelf een echografie doen. Hij zegt dat yarne nog geen 880 gram weegt en een groeiachterstand heeft van 5 weken.Direct daarna doet de assistent een inwendig onderzoek en voelt het voetje al zitten in de baarmoederhals. paniek alom , spoedkeizersnede ( t lag een mevrouw klaar , terug buitengereden en ik binnen ) toch met epidurale omdat de harttonen van de baby zwak waren. Yarne wordt geboren , wordt meegenomen zonder dat ik hem zie. De professor gaat gaan kijken en jawel yarne weegt maar liefst 1.300 kg (420 gram verschil op zo'n klein babytje ) , meet 39 cm en ademt direct zelfstandig ( mede doordat de longrijping meer dan 48 uur heeft kunnen inwerken). Dit lange verhaal maar om je een beetje moed te geven en aan te tonen dat zelfs de besten er serieus naast kunnen zitten...

Aan iedereen , ik vind het tof dat dit forum bestaat en eens vergelijkbare verhalen te horen. Zo weten we dat we er niet alleen voorstaan. Wel spijtig dat ik het nu maar ontdekt heb want de eerste weken na de geboorte waren zwaar en mensen die dit niet meegemaakt hebben kunnen spijtig genoeg niet echt begrijpen wat het is om een kindje zo vroeg op de wereld te zetten...

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 10 aug 2006, 14:40

Hey Natasha

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 10 aug 2006, 14:46

hey natasha

Ik ben bevallen op 31 maart met een zwangerschap van 30 weken (reden hellp en zwangerschapsvergifteging mijn dochtertje Lina woog 910gram en 37cm heb ook longrijping gehad en heeft zijn werk gedaan ze ademde direct zelfstandig nooit infecties gehad kortom een sterke meid ze heeft 2 weken op intensieve gelegen en 6 weken aan de bedjesafdeling. Je mag de moet niet laten zakken en prematuurtjes zijn sterke kindjes.
Nu weegt ons pruts 4kilo 600

groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 11 aug 2006, 13:10

hé liefdevolle mama,
lina ziet er echt goed uit hé? En mooi gewicht al!!! Flore doet het ook goed hoor. Ze eet sinds een paar dagen fruitpap en ik denk dat we daarmaa wat meer structuur in haar eten, wakker en slaapritme gaan krijgen. Hoe slaapt Lina nu? Tot gauw es...
anneke

@tine: Welkom en wat een verhaal ook hé?! Ik heb ook al veel gehad aan dit forum. Iedereen, op een paar uitzonderingen na die je maar moet leren negeren, is zo lief en begripvol. Als er iets is...laat je maar horen, ok?!

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 11 aug 2006, 15:10

Hey Anneke

Lina slaapt van 23u tot 8a9u s'morgens mag echt niet klagen begin te merken dat ze wel in de dag meer van die hazeslaapjes doet. Maar het is een schat van een kind verschiet ervan dat ze zo goed bijkomt. Maar heb het soms wel moeilijk laats ging ik eten met mijn mama (waren juist op controle geweest Lina woog toon 4kilo400 en ik was zo fier nu was er een zwangere 30 weken ook en ze wou is komen piepen en ze zei hoe oud is ze ik direct eerlijk vier maanden die brulde dat echt van vier maanden amai das klein zeg ga precies breken. awel en het was precies af ik brak en ge wilt het dan uitleggen van ze is te vroeg maar als ik zo'n reactie krijg vergeet het dan maar. Heb gezegd dat ze kon afbollen want zo'n mensen vind ik onuitstaanbaar.

Hoe is het met Flore en hoeveel weegt ze nu

groetjes

stephanie en lina

anneke

Berichtdoor anneke » 17 aug 2006, 21:49

hé Stephanie,
hier alles ok met flore hoor. Vandaag woog ze bij mijn vriendin 6,4kg. Ze is echt een lange lat aant worden.
Ze wordt wel wat eenkennig. Het nadeel is dus dat ze echt een keel kan opzetten bij 'vreemden' het voordeel is dat ze nog superder gezinder is als ze ons ziet. Wat een schaterlachen dat daar soms uitkomen!

Sinds we ook met fruitpap begonnen zijn is er wat structuur gekomen in haar slapen. 'S avonds tussen 21u30 en 22u30 in bed, dan slaapt ze tot 8u en dan na haar eten meteen weer tot 10u, half 11. Dan staat ze op en om 12uur eet ze patatjes en om 13u gaat ze terug slapen. Vroeger zou ze dan aan een reeks hazeslaapjes begonnen zijn maar nu leg ik haar boven in haar bed en slaapt ze tot 15u. Dan fruitpap en dan wakker tot 17u en dan weer slapen (soms kort soms lang) haar avondfles hangt af van hoelang ze slaapt. Meestal wordt die in 2keer gegeven. Het laatste stuk rond 21u dan nog even knuffelen en bedje in...

Wat die rare reacties betreft. Ik moet zeggen dat de meeste mensen bij mij heel positief zijn, soms een beetje té. Ik kan de zin: "als alles goed gaat ben je dat meteen vergeten hé!" Ni meer horen. Wat moet je daar op zeggen? Ah ja zeker?! Einde discussie anders ben je presies aant zagen! En dat terwijl je nog elke dag met haar achterstand in gewicht, motoriek,... geconfronteerd wordt.
En natuurlijk zijn we blij dat alles (voorlopig) goed gaat. Maar het zou nog leuker zijn als ik die voorlopig er niet bij zou moeten typen, snap je?

groetjes anneke& kusje van Flore

@kim: hoe gaat het met jou en je kanjer?

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 18 aug 2006, 16:57

Hey Anneke

Heb ook wel van die reactie's gehad van (ze is wel te vroeg maar gezond, das al) en dan dacht ik ge moest is in mijn schoenen staan, ik weet wel dat het anders had kunnen gaan maar moet toegeven dat ik er gewoon nu van geniet ze is alles voor mij. Das mooi 6kilo400 amai ik denk dat Lina ergens vannachter in de 4kilo zit moet 4 sept op controle zullen zien en daarna naar Frankrijk (zalig) daarna terug gaan werken das minder maar ja. Lina lacht al een klein maandje naar ons zie foto.

Groetjes

Stephanie en Lina

kim

Berichtdoor kim » 20 aug 2006, 18:52

Heb wat problemen met Jarne. Hij heeft last van reflux. Al andere pap gekregen, motillium en gaviscon. Vannacht maar 1uurtje geslapen. Hij heeft er echt last van. Hoop dat het betert, want voor de rest is het een schatje!

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 20 aug 2006, 19:37

Hey Kim

Wat een mooi wondertje heb jij zeg een dikke proficiat!
Mijn dochtertje had ook reflux en ook gaviscon gehad na een maandje mochten we ermee stoppen hoor (je moet je zeker geen zorgen maken) nu heeft ze het vorige week wel terug gehad en nu moet ik 2 schepjes nuttriton in haar pap doen en ze is weer heel tevreden nu. dus was deze keer minder erg. Maar je moet zeker niet ongerust zijn veel baby's hebben er last van. Geniet maar volop van je wonder en als ik je een raad mag geven als zij slaapr doe dan net hetzelfde

groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 23 aug 2006, 19:44

hé kim, ja die reflux is echt vervelend hé. Heb je ar pap? Ik dikte deze nog wat in met nutriton. Hopelijk heb je snel wat betershap. En idd doen wat staphanie zegt en overdag mee dutten want je hebt je rust echt nodig hé.

Flore is gisteren 7maand geworeden. Ze doet het uitstekend. Altijd maar lachen en vertellen!

groetjes anneke&flinke flore

kim

Berichtdoor kim » 23 aug 2006, 23:18

nan ar1 pap gekregen. Het is nu wel beter. We moeten hem alleen hééél lang rechtop houden, want hij kan niet zo goed boertjes laten. Maar zolang hij bijkomt ist goed hé. Maandag komt kind en gezin langs om gehoortest te doen. Vorige week woensdag woog hij 3kg520. Hij doet het dus zeker niet slecht hé. Groetjes

natascha

Berichtdoor natascha » 24 aug 2006, 13:47

ben net terug van de gyn.Mijn meisje was toch gegroeid weegt nu ongeveer 1530gr, niet veel maar ze is gegroeid. heb aan de mon moeten liggen en ook en dopler test gedaan, die was minder goed, de doorbloeding is niet meer optimaal. de dalpieken zitten haast op de onderste lijn en da mag dus niet. Ze gaan dan ook kort op de bal spelen en ik moet elke week terug op conseltatie, volgende afspraak 1sep.Wel heeft hij gezegt dat ik zeker mijn tijd niet uitloop.van zodra de dopler nog zakt gaan ze ingrijpen.ik denk hoogstens nog 3weken dan word toch het bandje verwijderd.Ze wachten nu gewoon de juiste tijd af om ons meisje te laten komen.

natascha

anneke

Berichtdoor anneke » 29 aug 2006, 22:28

hé natascha, ben blij dat je schat toch wat is bijgekomen! en ik duim mee voor vrijdag. ikzelf ben goed ziek geweest (keelonsteking, koorts en barstende hoofd en spierpijn) daarom kon ik niet vroeger antwoorden. Gelukkig is ons flore een sterke, gezonde meid! Die heeft er,buiten dat ze mij een paar dagen minder gezien heeft, (bart was nog in verlof dus ik kon veel in bed kruipen) niks van last van gehad.

en kim, gaat het al wat beter met Jarne zijn reflux met de nan ar? Ik ben er wel content van. Dikte hem wel de eerste maanden nog extra in met nutriton.
en voor de rest? Kan hij al lachen? Het is echt zo een mooi kindje!

groetjes
anneke

@anneke

Berichtdoor @anneke » 01 sep 2006, 13:51

We moeten hem wel na elke voeding meer dan een uur recht houden, want anders geeft hij weer terug. Hij heeft nu wel veel last van krampen. Zielig hé, en je kan dat venteke niet helpen. Ben wel daarnet druppeltjes gaan halen van dr vogel. Hopelijk helpen die, want venkelthee geeft geen resultaat. X

anneke

Berichtdoor anneke » 01 sep 2006, 15:15

@kim: is inderdaad echt zielig en helemaal niet leuk. Meestal beterd het wel na een week of 12. Tegen krampjes gebruikte ik babyfen, Flore had daar goed resultaat mee maar had van krampen niet zo heel veel last. Ik hoop echt dat je snel resultaat boekt.
Veel liefs!
Wij gaan dinsdag 5september weer op grote controle naar leuven dus duimpjes omhoog hé!!
Tot snel...
Anneke&Flore

peter

Berichtdoor peter » 02 sep 2006, 01:11

nika had ook zeer veel last van krampen en slechte stoelgang evenals teruggeven( in mindere mate).De kinderarts heeft ons " aptamil care " aangeraden , dit is een een nieuwe pap( flesvoeding) die helpt bij maag en darmproblemen.Ons kleintje is daar nu een paar dagen mee bezig en ik moet zeggen dat het echt VEEL beter is nu, en ze lust die pap nog liever dan de vorige.

natascha

Berichtdoor natascha » 02 sep 2006, 11:03

Gisteren naar de gyn geweest en mijn meisje weegt nu 1700gr dus is ze op een weekje tijd toch veel bijgekomen.Ze volgt een eigen groeicurve wel onder de bestaande maar ze gaat in stijgende lijn. de doppler was ook nog oke, zelfde dan vorige week.Ben nu 34w en 4dagen , volgende week vrijdag terug en dan een paar dagen later naar het zk waar de gyn het bandje rond de hals gaat verwijderen....Ik hoop echt dat ik de 37w haal dan weegt ze toch mooi over de 2kg en als ze het goed doet mag ze dan mischien mee naar huis.

Mijn andere kindjes waren allemaal rond de 2100mee naar huis gemogen.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 sep 2006, 14:23

hé natascha, goed nieuws hé! ik ben echt blij voor jullie. Hopelijk kan je nu nog een beetje genieten van je laatste weken en ik hoop natuurlijk ten zeerste dat je je kleine meisje meteen mee kan nemen!!
Waarom laten ze dat bandje niet tot 37weken zitten?
Of is het te gevaarlijk als het dan natuurlijk in gang schiet?
Veel geluk en laat weten hoe het verder gaat!
anneke

Anke

Berichtdoor Anke » 02 sep 2006, 17:53

Hallo,
Ik ben net terug van een weekje ziekenhuis wegens vroetijdige contrcties op 28 weken.
Ik moet nu rusten en Adalat nemen...
Heb in het ziekenhuis baxters gekregen, longrijping enzovoort.
het zijn bange tijden, maar als ik jullie ervaringen lees krijg ik toch wel goede moed.
Nu ben ik 29 weken, en blijkbaar hebben ze dan toch een goede kans om zonder al te veel kleerscheuren te overleven?
De harde buiken krijgen ze niet weg, maar de chte weeen zijn toch weg denk ik.
Zucht, ik hoop op het beste!

Liefs x
Anke

anneke

Berichtdoor anneke » 05 sep 2006, 20:02

even kort om te laten weten dat ons Flore weer is 'goedgekeurd' in Leuven. Motorisch heeft ze weer een enorme sprong gemaakt dus alles ziet er veelbelovend uit. Van een mr was weer geen sprake.
Wel heeft ze haar slaapmonitor weer meegekregen naar huis. In juli had ze toch weer een aantal bradycardy's en 1apneu gedaan vandaar.
In januari gaan we terug. dan is er nog een uitgebreider onderzoek: oogtest en gehoortes, kiné, dokter, zelfs een iq test,...
Dit doen ze standaard in Leuven bij prematuren.
Vooor de rest alles ok!

Aan iedereen veel geluk! aan natascha en anke nog veel draaggenot, doe het rustig aan en nu is elke week een mijlpaal!
anneke

kim

Berichtdoor kim » 06 sep 2006, 18:17

@anneke,
wat zijn we blij dat alles goed is met flore. Hopelijk doet ze het zo voort. Groetjes

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 06 sep 2006, 22:21

Hey Anneke

Blij dat Flore het zo goed doet.

groetjes

Terug naar “De geboorte”