26 weken

Vero

RE: 26 weken

Berichtdoor Vero » 27 jul 2006, 13:36

Ik ben momenteel 32 weken zwanger van mijn eerste dochter. Ben juist thuis van gisteren, heb ook 1 week in ziekenhuis gelegen. Ik had een hevige bloeding wegens placenta praevia. Heb in het ziekenhuis ook longrijping gekregen en moet nu 3x per dag adalat retard 20 nemen. Dankzij jullie allemaal zie ik het een beetje positiever. Merci! Ze gaan waarschijnlijk mijn meisje met keizersnede laten komen als ik 36 weken. Hopelijk haal ik het...... en blijft die bloeding weg!

Anneke

Berichtdoor Anneke » 27 jul 2006, 15:21

Vero, veel sterkte! Probeer het rustig aan te doen en dan is de kans wel groot dat je je 36weken haalt hoor.
Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij ook een bloeding gehad en 3weken gehospitaliseerd geweest. Er was een stuk van de placenta gescheurd. Zij is wel vaginaal kunnen bevallen maar ik denk dat ze tegenwoordig dit risico niet meer nemen.
Het loopt niet altijd zoals we gepland en gehoopt hadden hé? Maar bereidt je maar rustig voor op een keizersnede. Het belangrijkste is dat je kleine meid nog even mag blijven zitten!

@Kim: Ik hoop dat jij je wonder al mag bewonderen!

@Peter: blij je nog es te lezen! En zeker omdat je meid het zo flink doet. Flore is zaterdag 6maand geworden en morgen zou ze er 4geworden zijn. Ze weegt net geen 6kilo! Das al 4keer meer dan haar geboortegewicht en 5keer meer dan haar 'minste' gewicht! Fantastisch toch?!

Groetjes aan iedereen
Anneke&Flore

natascha

Berichtdoor natascha » 27 jul 2006, 20:54

hey allemaal
hier nog effe een berichtje van mij. ben bijna 30w dus dat gaat wel oke, hoewel ik nog steets krampen heb, mar dat komt omdat het kleintje al zit ingedaald en drukt met het hoofdje op de hals.Het blijft een groeiachterstand hebben van nu iets meer dan 2weken , babytje weegt nu ongeveer 970gr.
Dus moet ik blijven rusten

natascha

@ vero

Berichtdoor @ vero » 28 jul 2006, 14:32

veel rusten en dan komt alles wel in orde.Met nika heeft men vrouwtje ook lang moeten plat liggen ( en die adalat genomen).
maar uiteindelijk loont dat we allemaal.
Laat ons iets weten hoe het vordert he.

groeten peter,tati, nika, nalani+

@ anneke: weer een ZEER mooie foto van flore,heeft ze niet teveel last van die warmte? pfff, wij hebben zelfs een klein zwembadje in onze living gezet,haha en dat vind die kleine spruit natuurlijk wel plezant

@ natascha

Berichtdoor @ natascha » 28 jul 2006, 14:35

bij ons zat de klein ook heel laag, maar dit bleek allemaal nog mee te vallen zolang men vrouwke maar veel rustte,
Veel sterkte,..................

Ook couveuseouder..@ Natascha

Berichtdoor Ook couveuseouder..@ Natascha » 28 jul 2006, 15:16

Natascha,

Tis inderdaad héél belangrijk om veel te rusten ! Ik zat bijna 6 jaar geleden in dezelfde (ongeveer toch) situatie als jij....alleen is mijn meisje wel geboren op 29 weken en zes dagen met een gewicht van 820 gram en 34 cm groot (alleé klein). Ook zij had een groeiachterstand van maar liefst 5 weken..doordat ik die laatste weken nog heb gerust, is zij toch nog een beetje bijgekomen, gelukkig maar....hoop blijven hebben, positief blijven en zeker véél rusten ! Ik wens je héél veel sterkte toe !!!

Groetjes,

Couveuseoudertje

kim @ anneke en peter

Berichtdoor kim @ anneke en peter » 28 jul 2006, 16:45

Ons zoontje zit er nog altijd warmpjes in. Volgens mij vindt hij het veel te warm om naar buiten te komen. Ik weet het zelf ook niet goed meer. Kweet gewoon niet meer waar kruipen. Van mij mag het gerust is een paar dagen regenen. Heb wel sinds vannacht pijnlijke steken in onderbuik, wie weet is dat het begin! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 28 jul 2006, 17:55

hé kim, straffe toeren, zal inderdaad denken veel te warm en plakkerig, ik blijf nog even in mijn privézwembad zitten!
alhoewel dat die steken wel es het begin kunnen zijn hé...Al zouk het ni weten ;-)
Ik kijk er enorm naar uit, ben echt super benieuwd!
en voor de rest...LAAT HET MAAR REGENEN!!!

@peter: dank u voort compliment. Flore is dan ook een mooie meid hé ;)
Ze heeft het in de namiddag ook echt lastig. Ik geef haar ook meestal 2bedjes per dag nu, al is da zwembad wel een leuk idee!
geniet ervan!

anneke&flore

anneke

Berichtdoor anneke » 28 jul 2006, 17:57

@natascha en vero: veel rustgenot! het is wel echt siëstaweer ma met zo'n warmte en een bolle buik kan ik me voorstellen da ge soms letterlijk ni weet waar kruipen!
Goeie moed!

ilse

Berichtdoor ilse » 30 jul 2006, 00:12

Hoi iedereen hier, ik ben ook mama van een prematuurke, 17 mei geboren in duffel op 34 weken, een zoontje alexander.

@ peter: ik denk dat alexander er samen lag met nika, staat me in ieder geval iets van voor. Leuk om horen dat Nika het zo goed doet, alexander hier doet het ook uitstekend, die weegt al 5 kg 220 en is al flink gegroeid van 48 bij zen geboorte naar 59 ondertussen. Gaat echt snel. Morgen groot feest hier, alexander zijn doop.

Groetjes
ilse ( alleenstaande moeder)

anneke

Berichtdoor anneke » 31 jul 2006, 21:49

hallo iedereen, eindelijk wat aangenamere temperaturen...

Welkom Ilse! Mooie feest gehad?Inderdaad al een mooi gewicht hé. Hoeveel woog hij bij de geboorte?

En Natascha en véro, hoe gaat het met jullie? Blij dat die tropische toestanden even van de baan zijn zeker?

Maar het benieuwst ben ik toch naar Kim en hare kleine rakker! Tis nu de moment hé meid...Goei temperatuur en tgaat toch regenen (dus tgeeft ni da ge int moederhuis ligt ;) ), Ik zou zo zeggen...laat maar komen u wonder.....
vele groetjes

natascha

Berichtdoor natascha » 01 aug 2006, 09:55

Zo volgens de gyn net 30 weken vandaag , dus beginnen we aan week 31.
De tem zijn al wat draagelijker, en ik geniet van de frisse wind buiten.Binnen is het nog steets warm.Voor de rest probeer ik zo veel mogelijk te rusten , omdat mij de groeiachterstand toch niet echt gerust steld. heb al gelezen dat er babytjes zijn die net zo ver in de zwangerschap zijn als ik nu ongeveer 1600wegen dat van mij maar 970gr.
10aug moet ik terug naar de gyn, en hoop dat het babytje dan toch wel weer gegroeid is, genoeg voor de gyn teminste. want als het niet veel meer groeid zullen ze het toch in gang zetten.

natascha

Gast

Berichtdoor Gast » 01 aug 2006, 14:18

@iedereen: heel veel moed bij het volhouden! en veel plezier vr diegenen die al hun kindje hebben gehad!
@peter: wat n mooi kindje,prachtige handen...

ik heb zelf bij ons prinsesje weeën gehad op 31w en we hebben het nog 5.5w kunnen trekken, nu proberen we voor een tweede, maar ik heb toch een beetje bang dat het een tweede keer ook zo gaat zijn.
heel het adalat, prepar en berotec gebeuren komen terug boven. ben zo'n keer een strip berotec verloren en heb op 1,5u 7 apothekers bezocht, geen enkele had berotec in stock en ze zeiden toen dat dat bijna niet meer verkocht werd. nu lees ik hier dat het toch nog word gegeven.
ik vond het alleszins verschrikkelijk, ik kreeg veel hoofdpijn en hartkloppingen. Maar als ik mijn kleutertje hier zie rondhuppelen dan is die ellende toch wel ver weg hoor. zij woog 2.6 kg en 49 cm, ze mocht na 5daagjes mee met ons naar huis. de gyne zat er wel 500 gr naast met het gewicht, ze was op 3.1 kg geschat.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 aug 2006, 19:19

feest was heel goed, wel een vermoeiende dag voor alexander.
Bij zijn geboorte woog hij 2.600 kg, best een goed gewichtje voor zijn weken.
Heb een foto van hem bijgevoegd
Daar is hij net thuis , was hij 3 weken

@ilse

Berichtdoor @ilse » 04 aug 2006, 15:10

hey, ik herinner mij alexander ook nog.Fijn om te horen dat hij het zo goed doet.
Hij is inderdaad ook al veel veranderd zo op de foto te zien.

ps: jij was daar toch meestal met uw mama he, of ben ik nu toch verkeerd?

En kim nog nieuws?
@ iedereen hier :misschien moeten we maar eens emailadressen uitwisselen, is misschien ook wel interessant om met elkaar in contact te blijven he. MSN ofzo?????

ilse

Berichtdoor ilse » 04 aug 2006, 20:57

Ja ik was daar meestal met men moeder, ben alleenstaand zonder rijbewijs dus had weinig keuze.

Mijn emailadres is lenaertsilse@hotmail.com
Hoe gaat het met Nika?

peter

Berichtdoor peter » 06 aug 2006, 00:38

Ze doet het heel goed.alleen 's nachts heeft ze wat problemen om de slaap te vatten.Maar we hopen dat dit nog veranderd, hahaha
En alexander, hoe gaat het ermee( en met u )

anneke

Berichtdoor anneke » 07 aug 2006, 13:18

hé valt het jullie op dat we al een tijdje niks van Kim hebben gehoord? Die zal nu hopelijk zalig liggen genieten van hare kleine deugeniet!

@natascha: hoe gaat het met jou? Ik duim mee voor jou dat je kleintje wat meer gegroeid is zodat het nog even kan blijven zitten! veel geluk, moed en sterkte.

@ilse&peter: zo leuk dat jullie elkaar hier 'tegen komen'. zelf heb ik geen adressen uitgewisseld met mensen wiens kindje toen ook in de couveuse lag. nu vind ik dat jammer want we hadden daar echt een aantal leuke contacten. maar toen wist ik niet dat ik er zoveel behoefte aan zou hebben om er over te praten.

groetjes

peter

Berichtdoor peter » 07 aug 2006, 17:53

inderdaad, ik denk dat kim volop aan het genieten is van haar kleintje.
We wensen ze alvast nen dikke proficiat.

@anneke: dat is wel leuk om terug in contact te komen met de mama van alexander,zeker als men zo kan babbelen over bepaalde zaken .
ps: beschik je over msn?Dat is gemakkelijker om eens nen babbel te doen.

@natascha: wij duimen hier ook volop mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@vero

Berichtdoor @vero » 07 aug 2006, 17:58

hoe gaat het met jouw en je dochtertje?

kim

Berichtdoor kim » 08 aug 2006, 16:38

Hallo iedereen,

Het is gelukt! Op 1augustus ben ik bevallen van een prachtige zoon Jarne. Zijn gewicht 3kg210 en 51cm groot. Tot hier toe is het een superbaby. Lief, braaf en een goede slaper. Hierbij dan ook een foto om onzeJarne te bewonderen.

anneke

Berichtdoor anneke » 08 aug 2006, 17:14

ooh kim, wat een prachtige jongen! welkom jarne (mooie naam trouwens). Ik ben echt blij voor jullie. Is alles goed gegaan?
Geniet met volle teugen hoor meid, je hebt het serieus verdiend!!!

groetjes
anneke

Liefdevolle mama

Berichtdoor Liefdevolle mama » 09 aug 2006, 15:26

Hey Kim

Wat een mooie baby een dikke proficiat en geniet er met volle teugen van.

groetjes

stephanie en Lina

peter@kim

Berichtdoor peter@kim » 09 aug 2006, 18:58

PROFICIAT, Echt een HEEL mooie baby.
En nu maar volop genieten he.

natascha

Berichtdoor natascha » 10 aug 2006, 12:28

Ben net terug van de gyn , Mijn kleine meid weegt nu 1170gr en zit idd om een groeiachterstand van 3 a 4 weken. ben nu 31w en 3dagen.De gyn heeft gezegt te wachten tot zeker 34weken,en dat als ze zo slecht blijft groeien ze toch laten komen.Hoe het nu gaat zou ze bij 40weken niet eens 2400wegen.
24aug moet ik alweer terug. dan ben ik 33w en 3dagen.

mijn meisje is op 3weken tijd maar 200gr bijgekomen en ik zit dus nu al onder de 10% van de laagtste curve.

natascha

Terug naar “De geboorte”